LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Centveilingen eerlijk?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
bengek
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 sep 2009 01:33

Centveilingen eerlijk?

Ongelezen bericht door bengek »

Heb de laatste dagen een beetje alle centveiling site bezocht, leek me wel een leuk idee. Met name Budson en Bidjes zagen er goed uit. Bij Bidjes heb ik al een keer wat gewonnen door gewoon lang te wachten en op het laatste moment pas in te zetten, scheerapparaat van75 euro.

Vandaag geprobeerd om bij Budson een HTC Hero te 'winnen' het was een 24 uurs veiling waarbij automatisch bieden geen mogelijkheid was, de zogenaamde vrije val. Nadat ik de biedingen al een tijd in de gaten had gehouden besloot ik mijn eens een GOKJE te wagen. De desbetreffende user was al een tijdje in een felle strijd met een andere user. Zij hadden beiden het bedrag inmiddels tot 15 euro gebracht. Eindstand is dat ik niets heb gewonnen maar wel wat euros armer ben. Uiteindelijk heeft de winnaar minimaal 500 zoniet 1000 keer geboden en dan komt er bij mij een naar gevoel. Het heeft deze gebruiker meer geld gekost dan om 1 in de winkel te kopen. Maar hoe weet ik of deze gebruiker niet gewoon Budson zelf is en andere users laat bieden en uiteindelijk zelf de winnaar zijn en dus geen product hoeven te leveren maar wel het geld binnen krijgt voor de andere biedingen?? Daar is absoluut geen controle op. Ik heb de uitzending gezien over een andere centveiling met welke mogelijke winst een site zou hebben, maar wat als de hele opzet alleen maar pure winst is door de site zelf de meeste producten te laten winnen?? De overheid geeft aan dat het verboden is maar enkele maanden later is er nog steeds geen actie, kan Radar hier ook nader onderzoek naar doen. Niet alleen de zogenaamde 'veiling' maar hoe kunnen de bieders de garantie krijgen dat het eigenlijk eerlijk gaat?

dr_v
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 sep 2009 16:46

Re: Centveilingen eerlijk?

Ongelezen bericht door dr_v »

Die zogenaamde andere bieders zijn gewoon "bots" ,
pure zwendel

stofzuigertje

Re: Centveilingen eerlijk?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je geen windows gebruik en iets meer weet kun je ook automatisch mee bieden maar ze kunnen sluiten na laatste bod van......

Ik vertrouw ze voor geen cent!

Gesloten