LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB deposito sparen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Hapers

DSB deposito sparen

Ongelezen bericht door Hapers »

Heeft iemand goed of juist slechte ervaringen met het deposito sparen bij de DSB bank?
Ik wil hier een rekening gaan openen maar wil graag weten of dit een goede zet is.
Al vast bedankt voor u reactie.

arthur2000

Re: DSB deposito sparen

Ongelezen bericht door arthur2000 »

:!:
NIET doen.
DSB gaat failliet door de claims van benadeelde klanten.
Dirkje heeft dan zijn schaapjes allang op het droge.
Van Goot etc. verlaten dat het zinkend schip.
Dat is opgebouwd met hout van u, de goedwillende, naieve spaarder.

DSB deposito is namelijk niet gegarandeerd.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

arthur2000 schreef::!:
DSB deposito is namelijk niet gegarandeerd.
Dat hangt er helemaal van af welk soort deposito je kiest. Als je een acthergesteld deposito kiest (met een hogere rente), dan is dat inderdaad niet gegarandeerd. Maar als je een gewone deposito neemt, dan valt dat gewoon onder het depositogarantiestelsel.

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

ik zou éérst eens rustig rondkijken op dit forum.
Er zijn nogal wat voor én tegenstanders van de DSB bank.

Tegenstanders zijn de mensen die graag veel en snel geld wilden hebben
en NIET gelezen hebben voordat ze tekenden.
óf mensen die bv iDEAL wilden hebben, en daar is DSB mee bezig (dus nu nog niet!)

Voorstanders zijn diegene die prima naar hun zin zitten bij de DSB
en genieten van de GRATIS internetbankrekening(incl pasjes),
en die bovendien nog eens rente vergoeding krijgen over saldo.
Maar reken je daar niet rijk me, het is gewoon leuk meegenomen.

kweenie

Noble, dit heeft helemaal niets met het onderwerp (DSB deposito sparen) te maken.

Noble

@ kweenie

Inderdaad kweenie, niets met deposito echter wél met zijn vraag:
Ik wil hier een rekening gaan openen maar wil graag weten of dit een goede zet is.
hij zal dus zélf moeten bepalen wat voor hem van toepassing is.

Hapers

Ongelezen bericht door Hapers »

Het gaat om een vaste termijn deposito met depositogarantiestelsel.

rvkeuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

geen ervaring met dsb bank en dat wil ik graag zo houden,

belangrijke overweging bij een gewoon deposito:
artikel 5b:
De rekening wordt direct na de vervaldatum tegen dezelfde looptijd verlengd, tenzij de bank uiterlijk één week vóór de vervaldatum een schriftelijke beëindigingsopdracht heeft ontvangen.
Het is dus belangrijk looptijd in de gaten te houden en als je het geld nodig hebt dit aan te vragen, om het jezelf gemakkelijk te maken zou je dit bij aanvang gelijk kunnen aanvragen, zeker bij een langere termijn zal dit vaak gebeuren, wat met het gebrek aan mogelijkheden tot opname en de hoge boeterente een kostbaar geintje kan zijn.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Betalen en Sparen tot nu toe geen problemen, alleen die bekende leningen en hypotheken met verkeerde voorwaarden.

Ik zit er zelf en bij een failliet, wat sommige hier hopen zal De Nederlandse Bank dus Wouter Bos dit moeten regelen, net als die IJslanders zult U na 3 maanden alles inclusief reeds opgebouwde rente uitgekeerd krijgen tot maximaal €100.000,-
U is alleen de rente tussen Failliet en uitkeren kwijt en het geld is deze periode niet bereikbaar.
Alleen de achtergestelde is hoger risico en daarom hogere rente en valt hier buiten.
Ook het geld van Dirk Scheringa zelf wat in de zaak zit valt hieronder, dus hij krijgt in dit geval niet eens die €100.000,- en mag als dakloze naar de voedselbank....

Dus Uw lening is tot €100.000,- geen gevaar bij geen enkele door overheid gegarandeerde bank.

cartagena

Ongelezen bericht door cartagena »

Beste Hapers, geen enkel probleem. Depositio's zijn gegarandeerd tot 100 duizend euro, behalve de achtergestelde. Die heb ik trouwens ook bij DSB gehad voor 5 jaar en is elk jaar zonder problemen met rente bijgeschreven. Ik zit al zeven jaar bij DSB en ben dik tevreden, in tegenstelling tot een paar mensen die zich verenigd hebben in DSBRamp. Die schijnen wat problemen te hebben met hun hypotheek, maar zagen vooral dollartekens. Ze wiasten nog niet dat lenen geld kost. Korto, deposito's geen enkel probleem en achtergesteld moet je zelf afwegen. Je krijgt een hogere rente, maar daar staat ook een wat hoger risico tegenover. Succes ermee.

Noble

Ik heb zo'n vermoeden dat dit topic op slot kan... :wink:

kweenie

Of juist niet, om het verschil tussen gewone en achtergestelde deposito's nog even bij de hand te houden...

Gesloten