LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hulp na slechte ervaring

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Dutchienl
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2009 00:41

Hulp na slechte ervaring

Ongelezen bericht door Dutchienl »

Een hele goede dag alle,

Na een hele slechte ervaring met een keukenzaak in Roermond (waar ik later een aparte topic voor zal openen), ben ik toch iets wat sceptisch geworden, vandaar dat ik hier mijn nieuwe offerte post van een nieuwe leverancier.

In een notendop wat er vooraf ging. In het afgelopen jaar hebben wij al een aantal keukenzaken bezocht, puur om inspiratie op te doen en geen verkoop gesprekken te voeren. Uit deze oriënterende ronde sprong een keukenzaak uit Roermond er heel positief tussen uit, ons gevoel was daar supergoed, dus daar zijn wij als eerste naar toe gegaan nu we de keuze voor een nieuwe keuken gemaakt hebben.

Wij zijn daar met de zelfde vriendelijkheid behandeld, na het maken van een afspraak, zoals wij die ervaren hadden de eerste keer. Echter na dik 3 uur praten en een vriendelijk gedag, met een belofte dat de offerte binnen 3 dagen verstuurd zou worden, hebben wij nooit meer iets gehoord. Ik heb nog 3 keer telfonisch contact met de verkoper proberen te zoeken, maar deze was er niet of in gesprek en hij zou terug bellen z.s.m. niet dus.

Je begrijpt het al dat deze zaak voor mij totaal is afgeschreven en geen vertrouwen meer geeft. Zelf ben ik ook verkoper (andere sector) en kan niet begrijpen dat je zo met klanten omgaat. Laat iig iets weten. Mijn vertrouwen (en zelfvertrouwen op mijn gevoel) in deze branche heeft hierdoor dus een aardige deuk opgelopen, vandaar dat ik deze topic heb geopend.

Nu hebben wij vandaag bij een tweede bedrijf een offerte opgevraagd, en gelijk meegekregen. Het telefonisch contact vorige week verliep al goed en toen wij er vandaag aankwamen was helemaal een verassing. We werden constant van iets te drinken voorzien (gastvrouw) en er werden steeds hapjes aangeboden.

Wij hebben er ongeveer 3 en een half uur gezeten en ons gevoel is wederom goed bij deze zaak. De offerte liegt er niet om, maar ik denk dat deze meer dan redelijk is. Vandaar mijn verzoek of iemand hier naar wil kijken en zijn/haar mening wil geven?

De keuken bestaat uit 2 delen

Alles is greeploos wit gelakt MDF met gebolde kanten, alleen aan de koelkast en vaatwasser zitten grepen.

1:
1 opvullijst tegen de wand 5cm breed
1 hoge koel/vries kast 2m hoog, 60cm lang
1 vaatwasser 60cm lang
1 spoelbak + afval systeem 50cm lang
1 ladenkast 60cm lang
1 hoge apparatenkast 2m hoog, 60cm lang
Werkblad is graniet 2cm massief + rand van 8cm, werkhoogte 922mm

2:
Kookeiland wat links tegen de muur staat 295cm lang (lengte evenredig aan deel 1)
Bestaande uit 2x100cm en 1x90cm + 5cm granieten afwerklijst 60 cm diep
Ieder deel (dus 3 totaal per sectie) beschikken over 3 lade, alle gelijke hoogtes.
Het werkblad is ook graniet massief 2cm dik met een rand van 8cm en deze is 90cm diep, zodat er aan de ander zijde van de lade een bar ontstaat voor de barkrukken.
Het achtergedeelte van de kastjes worden in tegenstelling tot de rest afgewerkt met een kunststof variant, dit om kosten te besparen (en het zit niet in het zicht).

Apparaten:

Siemens
HB36D572 Stoomoven
HB86P572 Combi Magnetron
SX66T052EU Vaatwasser
EH801SB11 Induktie kookplaat (op de Siemens site vond ik de gelijkwaardige EH875SB11E)
KI34SA50 Koel-Vries Combi

Gutmann
68I900B Afzuigkap

Extra stroom unit in het werkblad, 4 stopcontacten (inklapbaar).
Blancozerox 400-F afwasbak zonder kraan (reeds in bezit)
Alle lade woorden uitgerust van een Servo-Drive systeem, in totaal telt het 11 units.
(9 voor eiland + 2 voor wanddeel(onder spoelbak + kast erlangs))

Dit alles (met een standaard graniet soort) kan ingemeten, bezorgd en geplaatst worden voor €15000

Dit is exclusief het verzorgen van de aansluitpunten (waterafvoer, stroom en groepenkast), maar inclusief het opstellen van een bestek voor een aannemer.

Na veel zoekwerk over deze leverancier vind ik veel goede recensies, maar ik zou ook graag uw menig willen horen puur over deze opstelling met apparatuur.

Ik vraag zeker niet of u alles precies wil narekenen, u kunt uw tijd ook wel beter besteden, maar een globale indicatie (met een beetje uitleg) van DEAL or NODEAL is voldoende.

Ik dank u alvast voor de input op deze topic.

MvG,

Patrick
Laatst gewijzigd door Dutchienl op 26 sep 2009 03:06, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Hulp na slechte ervaring

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ziet er netjes uit !

Ik zou nog wel over het plaatsen EN aansluiten zien overeen te komen. Uit uw bewoordingen kan ik niet opmaken of het aansluiten er bij zit (wel dat het "verleggen" exclusief is). Dit kan een knap lastige situatie opleveren.

Gelakte keuken, granieten blad, servo drive lades, Siemens apparatuur e.d...
Dan klinkt 15000 als een zeer reele prijs.

Dutchienl
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2009 00:41

Re: Hulp na slechte ervaring

Ongelezen bericht door Dutchienl »

Bedankt voor je snelle reactie zelfstandigste.

Ter extra info, met plaatsen, monteren en aansluiten is inclusief. Echter worden er geen leidingen verlegd of groepen bij geplaatst. Na het inmeten krijgen wij een bestek tekening met waar alle aansluitpunten moeten komen & groepenverdeling. Wij dienen dan zelf zorg te dragen dat alles op zijn plaats komt.


MvG,

Patrick

Dutchienl
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2009 00:41

Re: Hulp na slechte ervaring

Ongelezen bericht door Dutchienl »

Hoi,

Wij gaan hoogstwaarscheinlijk voor deze keuken, we zijn nog niks beters tegengekomen. Ik heb alleen een vraag over het merk fronten. Het betreft n.l. ProLine lak hoogglans, uit de Pronorm collectie ben ik achter gekomen.

Ik kon via de zoekfunctie niet echt veel achterhalen, alleen wat oude artikelen van > 1 jaar terug. En omdat ik nog nooit van dit merk gehoord heb (kom het hier ook bijna niet tegen), vroeg ik mijzelf af waaronder dit ongeveer te kwalificeren valt?

Ter ilustratie hieronder de schets van de keuken.

MvG,

Patrick

Afbeelding

Gesloten