Mooie prijs kunnen afspreken dus over naar de financierings fase. Hier kwam tot onze verbasing boven water drijven dat ik 1 BKR notering zou hebben en wel een A2.
Na de grote verbasing zijn we aan het zoeken gegaan waar deze notering vandaan moest komen. En konden ons vaag een brief herinneren van 2 jaar geleden. Dus maar even navragen. En ja hoor T-mobile zit achter de BKR notering. (zoals bij zovelen aangezien ze er mee smijten)
Na navraag bij Transfair (het incassobureau nu “Lindorf”) Schetst onze grote verbazing schetst is dat het om een rekening gaat van €58,58 (excl. Rente incl. incasso) Ook gaat het om de laatste factuur bij T-Mobile met de overige overgebleven kosten na afloop van het abonnement.
Als we dan de incasso kosten eraf halen a 37 euro blijft er een bedrag staan van €21,58.
De reden dat de gewone aanmaning ons niet bereikt heeft, heeft te maken met het feit dat ik in die tijd verhuist ben. En de post van T-Mobile op het oude adres aankwam en naar alle waarschijnlijkheid weggegooid zijn door de bewoner. Ook was in mijn gedachte de laatste factuur betaald en heb ik geen rekening meer gehouden met nog achteraan komende kosten. En met deze rede ook niet meer een adres wijziging doorgegeven aan T-Mobile. Niets vermoedend is toen het hele dossier overgegaan naar toen der tijd “transfair incasso”. Wat bij T-Mobile direct een A2 registratie lijdt.
Nadat deze partij mij gevonden hadden op het nieuwe adres. Kreeg ik hier de brief van Transfair met de benodigde incasso kosten. Bedragende €58,58 (dit bedrag is door transfair bevestigd) Toen deze brief binnen kwam was ik enigszins verbaast en heb toen de rekening betaald.
Dit resulteert erin dat het dossier bij transfair op 31-1-2007 geopend is en een ruime week later (08-02-2007) weer gesloten is.
Dus kort samenvattend is onze a2 melding gebaseerd op een bedrag van €21,58 wat ontstaan is door het verhuizen naar een ander adres.
Dit maakt het voor ons bijna onmogelijk een hypotheek te krijgen. Ook hadden wij niet het vermoeden dat er een BKR melding op mijn naam zou staan. Omdat we in de tussentijd gewoon bij verschillende mobiele providers terecht konden voor ons abonnement (debitel, vodafone)
Ons huis kan dus niet doorgaan omdat er een A2 melding geregistreerd staat op basis van €21,58
T-mobile blijft onredelijk en een standaard reactie sturen dat ze juist gehandeld hebben en dat zij er dus niets aan kunnen doen.
Juist nu de economie op z'n gat ligt zijn hypotheek verstrekkers niet makkelijk en dit draait ons de nek om.
Met andere woorden als T-mobile een slogan heeft dat ze er zijn voor de mensen. Dan lijkt me dit een reden deze slogan maar even weg te poetsen.
Ps. Zelfs bij het BKR reageren meedewerkers met verbasing op dit verhaal. Dus voordat je de nieuwste iphone besteld bij het zo fantastische bedrijf T-mobile zou ik nog maar een paar keer nadenken want menselijk zijn ze daar niet...
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)