LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] C1000 nieuw jaarcontract blijkt na 3wkn een leugen te zijn?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
ikke weer

C1000 nieuw jaarcontract blijkt na 3wkn een leugen te zijn?

Ongelezen bericht door ikke weer »

Beste mensen, ik kan er maar niet aan geloven dat dit zomaar kan en ik hoop echt op bruikbare informatie om deze vervelende behandeling aan te kunnen vechten.

Mijn contract bij de C1000 wordt 3dgn voor einde van het oude jaarcontract weer met een jaar verlengd. Goed nieuws voor mij als alleenstaande ouder met 2 kinderen dus ik werk met veel plezier verder en heb ik ook nog mijn ong. 75overuren open staan die ik ooit moet opnemen. Nu al binnen 2weken verdwijnen 2/3 aan overuren en ik vraag om duidelijkheid hoedat dit mogelijk is en waar ze gebleven zijn. Helaas krijg ik geen medewerking en wordt ik aan het lijntje gehouden! Een vervelende ervaring! Een week later om 21:00u na mijn avondwerk krijgt ik ter kennisgeving dat het contract NIET verlengd wordt en ben ik gelijk bedankt bij de C1000 en hoef ik niet meer te komen werken.

Heb hier altijd keihard gewerkt en nu wordt ik gewoon zomaar bedankt terwijl ik nu alweer een aantal weken aan het werk ben tijdens mijn nieuw jaarcontract...
Waarom ineens? Ik heb niks verkeerds gedaan?!
Wat nu?

B.v.d.

Waterlelie

Re: C1000 nieuw jaarcontract blijkt na 3wkn een leugen te zijn?

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Ik zou een advocaat inschakelen want dit mag namelijk niet. In je proefperiode mogen ze je zonder opgaaf van reden ontslaan, maar in dit geval niet.

bokito74

Ongelezen bericht door bokito74 »

Volgens mij missen wij hier toch een deel van het verhaal
Als je contract is verlengd heb jij getekend en dat is niet terug te draaien achteraf mits het dus idd je 2e contract is dus zonder proeftijd.

Heb je geen contract gehad gaat de regeling alsnog door als er van te voren geen aankondiging is geweest dat het niet verlengd word.

ik denk dus dat er meer achter zit dan jij hier verteld nu

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

bokito74 schreef:Volgens mij missen wij hier toch een deel van het verhaal
Als je contract is verlengd heb jij getekend en dat is niet terug te draaien achteraf mits het dus idd je 2e contract is dus zonder proeftijd.

Heb je geen contract gehad gaat de regeling alsnog door als er van te voren geen aankondiging is geweest dat het niet verlengd word.

ik denk dus dat er meer achter zit dan jij hier verteld nu
Het contract kan ook stilzwijgend zijn verlengd; dan is er dus voor de verlenging niet getekend. Volgens de wet (art. 7:668 BW) wordt de overeenkomst dan nogmaals voor dezelfde periode voortgezet (wel met een maximum van één jaar), onder dezelfde voorwaarden. Op het moment dat de oorspronkelijke einddatum is verstreken en je bent nog aan het werk, is er sprake van een dergelijke stilzwijgende contractsverlenging. Is dit het geval, dan zou ik me z.s.m. tot een advocaat arbeidsrecht wenden.

Gesloten