LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mac gebruikers Tele 2 - Opgelet. Onbeveiligd Netwerk!!!!
Mac gebruikers Tele 2 - Opgelet. Onbeveiligd Netwerk!!!!
Hi, ik ben net overgestapt naar Tele 2. Bij de consumentenbond 1 van de beter providers. Toch ben ik maar 2 weken aangesloten en de eerste grote teleurstelling is alweer een feit. Overstap ging vrij goed. Veel informatie en ik was zo online. Maar... Op de folder draadloos internet in 4 eenvoudige stappen staat ook hoe je je draadloos internet kan beveiligen als je Mac OS gebruikt... Paar pogingen ondernomen, maar het lukt me niet. Dan maar eens de helpdesk van tele2 gebeld: sorry mevrouw, met mac os kan het netwerk niet beveilgid worden!!! Daar kan ik kwaad van worden. Ok, dat ze dat niet kunne, maar wees eerlijk en geef die informatie van het begin.... Niet enkel schrijven ze leugens op hun folder, maar stellen hun klanten ook bloot aan allerlei internet gevaar. En dat ondervindt je pas als je al aangesloten bent.
Waarschijnlijk had ik tele2 niet genomen als ik dit geweten had.
Iemand enig idee of kennis hoe ik alsnog mijn netwerk zou kunnen beveilgien? Andere mac gebruikers bij Tele2 die er iets op gevonden hebben? Nu zit ik er natuurlijk weer voor een jaar vast. grrrr
Waarschijnlijk had ik tele2 niet genomen als ik dit geweten had.
Iemand enig idee of kennis hoe ik alsnog mijn netwerk zou kunnen beveilgien? Andere mac gebruikers bij Tele2 die er iets op gevonden hebben? Nu zit ik er natuurlijk weer voor een jaar vast. grrrr
Re: Mac gebruikers Tele 2 - Opgelet. Onbeveiligd Netwerk!!!!
De oplossing staat op www.helpmij.nl
1 leen een Windows computer en maak de beveiligde verbinding....
2 sluit Uw Mac aan en gebruik dezelfde code en het werkt!
Ik moest als Linux gebruiker hetzelfde doen omdat het modem alleen via Windows ingeschakeld kon worden.
Dit is geen Tele2 maar modem probleem van meerdere merken en types modems.
Dus even laptop met Windows lenen en probleem is opgelost.
1 leen een Windows computer en maak de beveiligde verbinding....
2 sluit Uw Mac aan en gebruik dezelfde code en het werkt!
Ik moest als Linux gebruiker hetzelfde doen omdat het modem alleen via Windows ingeschakeld kon worden.
Dit is geen Tele2 maar modem probleem van meerdere merken en types modems.
Dus even laptop met Windows lenen en probleem is opgelost.
ik wil je eerst en vooral bedanken voor de tip. toch wil ik even dit kwijt. De modem komt bij de aansluiting van tele 2, voor mij blijft het dus toch een tele 2 probleem. Zij weten dit waarschijnlijk al heel lang, maar blijven toch dezelfde modem meesturen en op hun folder kan je zogenaamd met mac os je netwerk wel beveiligen. Ik noem dat misleidende informatie.
Ik heb een macbook en heb zelfs windows op mijn computer, maar gebruik die mogelijkheid eigenlijk nooit. Een van de grote voordelen van Mac is weinig virusgevaar. Ben bang dat als ik in windows aan't werk ga dat ik me een virus op de hals haal. Ik ga proberen een windows computer op de kop te tikken en je tip uit te voeren. nogmaals bedankt.
Ik heb een macbook en heb zelfs windows op mijn computer, maar gebruik die mogelijkheid eigenlijk nooit. Een van de grote voordelen van Mac is weinig virusgevaar. Ben bang dat als ik in windows aan't werk ga dat ik me een virus op de hals haal. Ik ga proberen een windows computer op de kop te tikken en je tip uit te voeren. nogmaals bedankt.
Er staat dus dat een Mac beveiligd op Tele 2 netwerk kan, net als mijn Linux Xubuntu en Ubuntu en zelfs Puppy Linux op de oude uit 1989 dus zelfs Windows 3.11 is nog te zwaar voor deze....
Het kan dus werken maar instellen is lastiger.
Welke Mac je hebt is ook van belang want ze ondersteunen niet alle Mac's.
Meestal kregen ze info van Mac gebruikers die veilig draadloos werkte en hebben dit fout overgenomen!
Het kan dus werken maar instellen is lastiger.
Welke Mac je hebt is ook van belang want ze ondersteunen niet alle Mac's.
Meestal kregen ze info van Mac gebruikers die veilig draadloos werkte en hebben dit fout overgenomen!
Hoi, dank voor je antwoord, maar ik begrijp niet helemaal wat je schrijft dit keer. Begrijp ik je goed als je zegt dat het wel te doen is, maar dat het ingewikkeld is?
-
Waarschijnlijk adviseert tele2 nu om bepaalde software te gebruiken.. die werkt waarschijnlijk niet goed. Je moet een verbinding met de mac opzetten, vervolgens het mac equivalent van ipconfig gebruiken in de terminal en dan naar het adres van de standaard gateway gaan. Daar kunt u ook alles configureren..
-
Geachte narayani,
Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]
Met vriendelijke groeten,
Webservice Tele2
Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]
Met vriendelijke groeten,
Webservice Tele2
Dank je wel, ik ben blij met alle respons, maar jouw advies gaat mijn computer kennis te boven. Tele2 heeft echter mijn bericht gezien en gaat helpen. Bewijst nog maar eens dat het een goede zaak is een weerbare consument te zijn.Moppentappers schreef:Waarschijnlijk adviseert tele2 nu om bepaalde software te gebruiken.. die werkt waarschijnlijk niet goed. Je moet een verbinding met de mac opzetten, vervolgens het mac equivalent van ipconfig gebruiken in de terminal en dan naar het adres van de standaard gateway gaan. Daar kunt u ook alles configureren..
Naar aanleiding van mijn post op dit forum heeft de webservice van Tele 2 mij gebeld en geholpen met het beveiligen van mijn draadloze netwerk. Alhoewel het nog beter kan, voor de kenners: wpa2, heb ik in elk geval een beveiliging (wep). Eerlijkheidshalve wou ik dit ook nog even op het forum zetten. Ik ben in elk geval geholpen. Als ik eens een echte kenner in huis heb wil ik mijn netwerk nog beter beveiligen. Blijkt dat de Tele2 klantenservice te weinig verstand heeft van Mac en daarom is er geen garantie van tele2 mocht mijn internet niet meer werken nadat ik met mijn mac geprobeerd heb zelf mijn netwerk te beveiligen.
Ik vind dit nog steeds jammer, maar in elk geval heb ik nu al wat beveiliging.
Ik vind dit nog steeds jammer, maar in elk geval heb ik nu al wat beveiliging.
-
Tsja, ik begrijp het wel, een hele omgeving opzetten voor mac gebruikers (maken van documentatie, trainen van mensen met het besturingssysteem, ontwikkelen van software etc. etc. is voor het kleine aantal mac gebruikers niet te doen en zou betekenen dat de kosten weer een stuk omhoog gaan.
Is het niet zo dat je kan inloggen op je modem dmv een ip adres??? ik zit met mijn Mac bij XS4All en door het intoetsen van een ipadres kom ik in mijn modem en kanik alles aanpassen wat ik wil.
Ik weet niet wat voor een modem jij heb, ik zelf een speedtouch (tomson).
Ik weet niet wat voor een modem jij heb, ik zelf een speedtouch (tomson).