LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio terreur

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
segint
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2009 22:05

Oxxio terreur

Ongelezen bericht door segint »

Oxxio belde ons begin juli voor een mooie aanbieding. We zouden veel te veel betalen bij Eneco. Mijn vrouw stemde toe in het toezenden van een infopakket. Waarom ze ook nog haar banknummer moest hebben begreep ze al niet, maar later bleek waarom.
We kregen geen info pakket maar een welkomstpakket! Bovendien werd er al een termijn afgeschreven nog voor de omschakeling moet plaatsvinden! Een telefoontje naar Oxxio leverde geen begrip op. We zaten er aan vast.
We hebben onmiddelijk een brief naa Oxxio gestuurd, maar daar werd niet op gereageerd. Nu probeer ik maar alle instanties die mogelijk kunnen helpen bij het oplossen van dit probleem.
Laat deze ervaring voor u als lezer een waarschuwing zijn. Ze zijn per telefoon zó vriendelijk dat je ze al je gegevens geeft, en vervolgens hang je. Als je dan zelf belt zijn ze plotseling een stuk minder vriendelijk en wordt je niet teruggeschakeld. Als je schrijft zijn ze niet thuis.
Nooit doen, Oxxio no no no

r001
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:43

Re: Oxxio terreur

Ongelezen bericht door r001 »

storneer het bedrag direct via je bank. Met een beetje geluk zet Oxxio de omschakeling stop.

Anders aanmelden bij geschillencommissie

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Oxxio terreur

Ongelezen bericht door Ron58 »

Polderboy, lokken niet alle (of in ieder geval de meeste) leveranciers op deze manier hun klanten?

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio terreur

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste segint,

Uw forumbericht van 31 juli jl. maakt duidelijk dat u problemen heeft met het annuleren van uw leveringscontract. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Oxxio terreur

Ongelezen bericht door Ron58 »

Beste Oxxiomedewerker, als jullie nou eens niet de boel liepen te flessen door een leveringscontract een infopakket te noemen zou al dit gez... niet nodig zijn.
Misschien moet je even een woordenboek er bij pakken om de woorden informatie en contract even op te zoeken???? :twisted: :twisted: :twisted:

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio terreur

Ongelezen bericht door AGGB »

De banen bij oxxio liggen voor het oprapen, alweer een die mij uitermate geschikt lijkt voor Ron. :lol:
:idea: Laat iedereen die er is ingeluist door het oxxiocallcenter een fraaie nep -net- echt -sollicitatie sturen.
Ik citeer:
Heb jij ervaring met het aansturen van Direct Sales bureau’s en/of facilitaire Call Centers, ben je commercieel en communicatief vaardig en hou je van een uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Zie:
http://adver-match.com/CV/?vid=3383
http://service.adformatie.nl/vacatures/ ... -sales-b2b
http://banen.intermediair.nl/careers/jo ... e/featured

Ronde
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2009 01:57

Re: Oxxio terreur

Ongelezen bericht door Ronde »

Ik weet zelfs nog een sterker staaltje te vertellen.
Medio 2007 ben ik ingegaan na een telefonische enquete van oxxio om een 3 maandelijkse periode aan te gaan van oxxio, deze termijn was overschreden en was toen ingegaan op een andere aanbieding van een andere energie leverancier.
Tot dusverre geen problemen, tot ik echter afgelopen maand augustus de eindnota ontving van mijn nieuwe energie leverancier.
de cijfers op deze nota klopten van geen kant, dus contact met ze gezocht hoe dit nu kon.
antwoord : u bent sinds 25 mei 2009 over gestapt naar een andere leverancier......??????????
oh..is dat zo ?
Wie dan ?
Daar mogen wij geen antwoord op geven, uw netbeheerder wel.
Afijn, dus de netbeheerder gebeld.
Ja, ik zie het, sinds 25 mei jl heeft oxxio het contract over genomen..
ehhh,,, hallo...wie ? en waarom en wie heeft daar toestemming voor gegeven dan ?
Daar voor moet u contact opnemen met oxxio....
oke, bellen dan maar.
Mmmm ja meneer, u staat in ons systeem inderdaad.
ja..maar ik weet van niks !
Hoe kan dat dan ?
Ik heb hier ( adres, huisnummer, woonplaats ) staan, klopt dat ?
Nee, ik woon niet op ( huisnummer ) A maar op huisnummer zonder A.
Kan zijn meneer, maar dit is het contract dat in ons systeem staat vermeld.
das fijn, maar ik heb nergens een handtekening onder gezet of telefonisch toestemming hiervoor gegeven, wat nu ?
U kan het beste uw netbeheerder hier over bellen en vragen hoe en wat verder.
dus weer netbeheerder gebeld, alles weer uitgelegd, nu moest ik bellen naar mijn energie leverancier waarvan ik dacht dat ik daar een contract mee had, zo gezegd zo gedaan dus.
Daar ben ik keurig en vriendelijk geholpen, enige nadeel hiervan was en is is dat het contract wat dus was beeindigd bij hun, pas weer ca 9 october as kan worden verlengd, iets met ...pfff, weet ik veel gedoe met meters en huur en standen...
Mijn grote vrees is nu...per 25 mei 2009 " liep " ik dus bij oxxio en niet meer bij mijn eigen leverancier....de periode 25 mei 2009 tot heden....NIEMAND kan mij vertellen aan wie ik al die maanden de energie had moeten voldoen....
Ik heb al mijn afschriften nagekeken, deze liepen automatisch, dus..oke, wellicht deels mijn eigen fout, daardoor er nooit naar omgekeken, maar nergens een afschrift gevonden van een betaling van levering van gas en licht aan wie dan ook !
Elke dag dus weer de brievenbus...openend...zit er nu wel ineens een aanmaning tussen ??
Maar als ik niet weet wie mijn leverancier is geweest, ook al was deze vanaf 25 mei jl tot augustus 2009 ongewild oxxio, wat kan ik en moet ik hieraan doen dan ?
Het verhaal wordt nog vreemder als ik zeg dat ik tot heden ( afkloppen ) nog steeds gas en licht heb...maar wie dat levert en tot wie ik me hiervoor kan wenden ???

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Oxxio terreur

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ronde, Oxxio kan wel zeggen dat ze je in de computer hebben staan, maar zij moeten wel kunnen bewijzen dat je een contract bent aangegaan.
Laat ze maar een voicelog of een kopie van een getekend contract opsturen.
Weet je trouwens zeker dat je na die aanbieding niet automatisch klant werd tenzij je voor een bepaalde datum opzegde?

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio terreur

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Ronde,

Uit uw bericht begrijp ik dat u steeds van het kastje naar de muur wordt gestuurd en dat u niet meer weet bij wie u moet zijn voor antwoorden. Als ik uw bericht goed heb begrepen dan is Oxxio de enige die hier iets voor u in kan betekenen. Ik zou u daarom ook graag te woord willen staan om alle problemen op te lossen en indien het niet aan Oxxio is om u te helpen, dan zal ik u precies vertellen bij wie u dan wel moet zijn.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw contactgegevens te e-mailen naar [email protected]

Ik zal dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

De Oxxio medewerker

Dikkie23
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 sep 2009 13:38

Re: Oxxio terreur

Ongelezen bericht door Dikkie23 »

gisteren heeft mijn zus een colporteur van Oxxio aan de deur gehad met een verkooppraatje. Mijn zus heeft een briefje op de deur hangen waarop staat: Geen colportage. Toen mijn zus de persoon van Oxxio daar op wees, zei hij dat colportage is wanneer iemand aan de deur iets verkoopt, zoals een boekenclub of oliebollen o.i.d.

Wat een onzin! Ik heb bij Essent gewerkt, en mensen die anderen aan de deur iets op willen dringen zijn wel degelijk colporteurs!

Ook de zogenaamde "slimme" meter, die helemaal niet zo slim is. Waarom een andere meter als de elektriciteit en gas uit de normale leidingen komen van het netwerkbedrijf? Die slimme meter is gewoon geldklopperij, zo lijkt het alsof hun leveringstarief goedkoper is, maar die halen ze met de meterhuur net zo hard weer terug.

En mochten jullie twijfelen of jullie moeten overstappen, vraag ook duidelijk naar de vaste kosten per jaar, deze zijn bij Essent bijv. 25 euro per jaar, maar bij Energie Direct alweer 50euro per jaar. Daar gaat je zogenaamde besparing!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Oxxio terreur

Ongelezen bericht door Ron58 »

Toen mijn zus de persoon van Oxxio daar op wees, zei hij dat colportage is wanneer iemand aan de deur iets verkoopt, zoals een boekenclub of oliebollen o.i.d.
Nee, Oxxio verkoopt niets, je krijgt het er gratis :lol:

Of bedoelen ze dat ze je "alleen maar documentatie toesturen en je nergens aan vast zit??"

Ronde
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2009 01:57

Re: Oxxio terreur

Ongelezen bericht door Ronde »

Ik geef helemaal niets door, ik wacht af wat mijn voormalige cq weer komende huidige leverancier er gaat doen.
dank je de koekoek zeg...het gesprek met het " service nummer " vaan oxiio, 70 cent per minuut, heeft me alles bij elkaar al zo'n 14,55 gekost.
och, "tis maar 14,55...." ja..zal vast wel allemaal, maar mijn maandsalaris is nu niet bepaald je van het.
dus elke overbodige weggegooide euro wil ik nu in mijn zak houden.

wat betreft het contract die afgesloten zou zijn met oxxio....nee, de enige keer dat ik ja heb gezegd toen tijdens een telfonisch contact dateert van medio 2007, dit contract is toen over genomen door een andere leverancier, deze bevestigingen heb ik hier van alllebei nog liggen.
dus ik zit en zat niet meer vast aan dat contract van 2007 van oxxio.
ik heb het allemaal even op een iets rustigerder manier de revue laten passeren allemaal en ik wacht gewoon verder af wat mijn huidige leverancier doet en gaat doen als ik de meterstanden moet gaan doorgeven aan ze op begin october a.s.
ik zie het al voor me...ik geef mijn gegevens door en das dan bingo...

IK heb niet gevraagd om overgezet te worden naar oxxio, MIJ is nooit iets gevraagd , toegestuurd en er staat derhalve dan ook NERGENS een handtekening onder en of een telefonische accoord ervan.

Dikkie23
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 sep 2009 13:38

Re: Oxxio terreur

Ongelezen bericht door Dikkie23 »

Ron58 schreef:
Toen mijn zus de persoon van Oxxio daar op wees, zei hij dat colportage is wanneer iemand aan de deur iets verkoopt, zoals een boekenclub of oliebollen o.i.d.
Nee, Oxxio verkoopt niets, je krijgt het er gratis :lol:

Of bedoelen ze dat ze je "alleen maar documentatie toesturen en je nergens aan vast zit??"
Ik denk dat ze dat inderdaad zo bedoelen, aangezien je de papieren rotzooi later pas krijgt.

Mijn zus heeft inmiddels een bericht gekregen van Oxxio, haar "contract" is per direct geannuleerd, en heeft hiervan ook een bevestiging per mail gekregen.

balhan
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 aug 2006 11:17

Re: Oxxio terreur

Ongelezen bericht door balhan »

En ja hoor, ook bij ons is het raak. Ondanks dat we Oxxio binnen de wettelijke termijn van 8 dagen (per 3 brieven, naar elk postadres 1, waarbij 1 aangetekend, handtekeningenkaart in bezit) hebben opgezegd en daar een schriftelijke bevestiging van Oxxio zelf van hebben ontvangen, wordt er toch wordt op 28-09-2009 vastrecht afgeschreven van onze rekening. Onmiddellijk onze bank verzocht dit bedrag te storneren.

Deoxxiomedewerker: werk aan de winkel

balhan
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 aug 2006 11:17

Re: Oxxio terreur

Ongelezen bericht door balhan »

Vandaag gebeld met Oxxio klantenservice en na 3x doorverbonden en een kwartier in de wacht gesproken met een medewerkster. Naar haar zeggen staat onze postcode bij hen 'verkeerd' geregistreerd. Slechts 1 letter verschil, bewuste of echt een administratieve vergissing?
Beloofd (maar wat is een belofte waard bij Oxxio) dat mijn gegevens nu uit het systeem zijn verwijderd en een excuusbrief onderweg is (zou nog steeds zo'n 2 tot 3 weken duren). Ik ben nog steeds niet tevreden en wordt steeds bozer.

s1991
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 okt 2009 21:15

Re: Oxxio terreur

Ongelezen bericht door s1991 »

polderboy schreef:Te zien aan de methodiek hierboven geschetst lijkt het alsof NL Energie zich reeds aan het "inkopen" is bij het door atoommoeder Centrica te koop gezette Oxxio???

Neuh. Verbaast me niets. Soort zoekt soort...
Oxxio is niet te koop gezet, waar haal je het vandaan??

Centrica splits zich in twee onafhankelijke leveranciers Woonenergie en Oxxio.
Woonenergie is overgenomen, maar Oxxio niet!

balhan
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 aug 2006 11:17

Re: Oxxio terreur

Ongelezen bericht door balhan »

Eerlijk is eerlijk. Nadat de Oxxiomedewerker contact met mij heeft opgenomen was mijn 'misverstand' met Oxxio binnen een/twee dagen opgelost en heb ik een keurige bevestiging thuisgestuurd gekregen dat mijn aanmelding volledig is geannuleerd en mijn gegevens uit het bestand zijn verwijderd. Oxxiomedewerker, bedankt.

Gesloten