LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ben ik de dupe?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
gaaf11

ben ik de dupe?

Ongelezen bericht door gaaf11 »

toen ik verhuisd naar dit adres wist ik niet dat ik in een (z.g. pas opgeheven) woongroep terecht kwam. pas later begonnen mijn senioren buurvrouwen brieven te schrijven dat ik hier niet thuis hoor etc..
de corporatie gebruikt de brieven om mij hier weg te krijgen m.a.w. op straat zetten
wie kan mij helpen ? mvg
gaaf11

Pascalle1970

Re: ben ik de dupe?

Ongelezen bericht door Pascalle1970 »

Hoi Gaaf11,

Is de woning je toegewezen door de woningbouwvereniging of woon je daar als onderhuurder? Dat maakt nogal verschil, moet je weten. Zijn er andere redenen dat de 'seniore dames' klagen over je aanwezigheid daar, veroorzaak je bijvoorbeeld in hun ogen overlast? Als je iets meer info geeft kan ik wat concreter antwoord geven op je vragen....

Groet Pascalle

gaaf11

Pascalle1970 schreef:Hoi Gaaf11,

Is de woning je toegewezen door de woningbouwvereniging of woon je daar als onderhuurder? Dat maakt nogal verschil, moet je weten. Zijn er andere redenen dat de 'seniore dames' klagen over je aanwezigheid daar, veroorzaak je bijvoorbeeld in hun ogen overlast? Als je iets meer info geeft kan ik wat concreter antwoord geven op je vragen....

Groet Pascalle
hoi Pascale,
toegewezen door woningnet en ik woon hier gewoon als huurder. ik begrijp dat ze liever "..iemand zoals wij.." willen en "wij hadden jou hier nooit gekozen" en ja ze klagen over mijn aanwezigheid, mijn voetstappen, mijn bezoek, mijn kinderen ik woon aan het eind van de galerij. ik ben geen klager maar ik heb het niet makkelijk.

Pascalle1970

Ongelezen bericht door Pascalle1970 »

Dan is het simpel. De wbv heeft geen poot om op te staan. Zij zijn immers verantwoordelijk voor de definitieve toewijzing van de woning, dus om die redenen kunnen ze jou niet 'ontruimen'. In het uiterste geval moeten zij jou een andere gelijkwaardige woning aanbieden. In het geval van reëele overlast, kunnen zij natuurlijk wel een dossier aanleggen om zo uiteindelijk bij de rechter een verzoek tot ontruiming te doen. Maar dan moet je wel heel veel overlast - als stampen, harde muziek tot laat in de nacht, vernielingen en verontreinigingen - veroorzaken, hoor. Let wel: je bent wel/ook verantwoordelijk voor de gedragingen van je bezoek!
In het complex zullen nog genoeg seniore dames wonen, die al die veranderingen met nieuwe huurders maar zo-zo vinden. Jij maakt met je gezin veel meer leefgeluiden dan zo'n oud alleenstaand dametje. Natuurlijk is dat voor de dames wennen, en dat duurt even. Houdt daar gewoon rekening mee en blijf vooral altijd vriendelijk, toon begrip. Dan kunnen je jou en je kids niets maken, dat zullen zij na verloop van tijd ook wel gaan inzien. Maar ze kunnen niet van je verwachten dat jouw gezin op de tenen gaat lopen. De wbv weet ook wel het kaft van koren te scheiden met 'klachten'brieven. Heeft de wbv jou wel eens persoonlijk benaderd ivm de overlast? Vraag eventueel zelf een bemiddelingsgesprek aan bij de wbv of organiseer iets leuks met de dames in het kader van hernieuwde kennismaking... Je zult het ijs een beetje moeten proberen te breken, vooral in je eigen belang.

Succes!

gaaf11

Hoi Pascalle,
zo werk het niet in de realiteit.
mijn kids zijn 24 en 26. ze wonen niet bij mij.
ik heb geprobeerd met de buren te praten maar ze willen dat "iemand zoals als wij" komt hier wonen. Mijn senioren buren (alleenstanden dames) zijn vast besloten om mij weg te krijgen. Dat is mij duidelijk verteld.
Ik ben heel rustig, en zoek nooit de conflict op. Mijn woongenoot is verpest, ik ben bezig om iets anders te vinden en het valt niet mee aangezien ik maar 2 jaar woonduur heb.
wooncorporatie doet niets, misschien willen ze de situatie zo houden dat ik vanzelf vertrek om niet op te draaien voor de verhuiskosten.
mvg

Ex-beheerder

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

De wbv moet wel zeer zwaarwegende belangen kunnen aantonen om u uit de woning te krijgen. U heeft een huurovereenkomst, dus wordt u door de wet zeer goed beschermt. Lekker blijven zitten waar u zit, niemand die u er uitkrijgt. Dat kan alleen met uw toestemming en tegen een schadevergoeding als het op verzoek is van de wbv.

Echt, dit is een gewonnen zaak, niemand krijgt u eruit!

gaaf11

Ex-beheerder schreef:De wbv moet wel zeer zwaarwegende belangen kunnen aantonen om u uit de woning te krijgen. U heeft een huurovereenkomst, dus wordt u door de wet zeer goed beschermt. Lekker blijven zitten waar u zit, niemand die u er uitkrijgt. Dat kan alleen met uw toestemming en tegen een schadevergoeding als het op verzoek is van de wbv.

Echt, dit is een gewonnen zaak, niemand krijgt u eruit!
dank voor je advies. zo staat het wel in wetboeken enzo.......realiteit is anders
ik probeer niet onderuit te worden getrokken. Er bestaat een grijs gebied en zeker wanneer criminelen worden zomaar vrij gelaten besef wel dat deze gevallen zijn het topje van de ijsberg. de kleine mens komt niet in de kranten wanneer ten onrecht veroordeeld. rechter hebben het druk, heel druk en even tussen de stapels zit jij daar te wachten op je recht dat binnen 5 minuten word uitgewerkt en met de spoelwater naar jou gestuurd.
veel mensen worden uit hun woning gezet en binnen 2 weken op straat gezet........wanneer je alleenstand bent gaat het veel makkelijker :twisted: heeft iemand informatie over hoeveel mensen in amsterdam worden uit hun woning gezet van de kanton rechter per jaar?
mvg

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het is natuurlijk niet leuk wanneer je zo bejegend wordt door de buren,

Eigenlijk vreemd dat deze oude mensen problemen maken met nieuwe buren zoals u,

Ik zou persoonlijk gaan zoeken waar de problemen liggen, en natuurlijk altijd bij mijzelf beginnen,

Staat er misschien een radio de hele dag te bonken op Slam FM, of de televisie die de hele dag aan staat op een meer dan verstaanbaar volume?,

Zelf heb je vaak niet in de gaten dat de buren meegenieten van je muziek, huizen kunnen erg gehorig zijn zonder dat je het weet,

De oude mensen willen stilte hebben, en jonge mensen worden vaak (niet altijd onterecht) gezien als herrieschoppers, en dat beangstigd vaak de oude mensen wanneer er nieuwe buren komen,

Probeer met deze mensen te praten en er achter te komen wat voor hen de beweegredenen zijn van hun aversie,

Wij zelf zijn op middelbare leeftijd en hebben lang tussen oude mensen gewoond zonder problemen, alleen in het begin toen kwamen wonen lieten de mensen ons merken dat de radio niet te hard moest staan, zonder dat we ook maar een radio hadden laten spelen, een goed bedoelde waarschuwing, terwijl wij zelf een hekel hebben aan jammerende radios en andere media apparatuur,

Een goed gesprek doet meer dan wachten op geirriteerde buren waarvan u de oorzaak niet weet,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

cliff

Ongelezen bericht door cliff »

Gewoon zitten waar je zit en geen onnodige overlast veroorzaken.

En bij valse beschuldigen gewoon aangiften doen bij de politie,dan heb je iets op papier staan.

Succes gr

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
Mijn senioren buren (alleenstanden dames) zijn vast besloten om mij weg te krijgen. Dat is mij duidelijk verteld.
Hoe dan ?

Ik stel me zo voor dat de dames je niet uitnodigen voor de thee. Of misschien lenen ze je geen kopje suiker als dat nodig mocht zijn. Of gaan ze verder en parkeren ze de rollator op de galerij?

enfin, ik begrijp dat er geen hartelijke verstandhouding is, maar ik zie allenstaande dames op leeftijd nog geen zodanige overlast verzoorzaken dat het een onleefbare situatie wordt.

Blijf gewoon zitten. Jij hebt toch de langste adem.. :lol:

Gesloten