LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fortisbank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Ferry36
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2009 21:26

Fortisbank

Ongelezen bericht door Ferry36 »

Mijn vriendin en ik liggen al een tijdje overhoop met de Fortisbank. Tot ongeveer halverwege vorig jaar was het bijna tot op de minuut duidelijk, wanneer ons loon werd bijgeschreven. Als bij onze werkgevers het loon werd overgemaakt, kon je er vanuit gaan, afhankelijk van het moment van overboeken, dat het diezelfde dag eind van de ochtend danwel eind van de middag op 1 van onze rekeningen was bijgeschreven.
Momenteel is het zo, dat het drama is met het bijschrijven van ons loon. Als het bij ons bekend is, dat het geld is overgemaakt, is het nog maar afwachten wanneer dit bijgeschreven is. Volgens de Fortis kan het wel tot 3 werkdagen duren, als het door middel van internetbankieren is overgemaakt. Als het weekend ertussendoor komt, kan je rustig 2 dagen langer wachten op je geld. Wij worden hier echt moedeloos van.

Triple_NL2
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 okt 2007 20:42

Re: Fortisbank

Ongelezen bericht door Triple_NL2 »

heel herkenbaar.
Fortis hanteert zo zijn eigen regels.
Voor het openen van een reguliere betaalrekening moest ik een BKR screening toelaten... (mag niet eens bij particuliere betaalrekening) -> reactie Fortis "wij mogen rekeningen weigeren"... prima

gevalletje fraude...mijn vriendin was zonder dat zij wist een lening aangegaan bij de Fortis.. op zeker had zij niets getekend. Naar de bank gestapt, inzage in de documenten gevraagd niet gekregen. Aan een fraudemelding bij de bank zelf werd geen gehoor gegeven. Pas na het melden van de fraude bij de politie en een klacht over het handelen van de bank bij KIFID was de Fortis gewillig om het dossier (beperkt) te laten inzien.
Daar klopte geen drol van (zaten identeitspapieren in van een ander, geen (ondertekend) contract en amper een dossier). Ondanks erop te wijzen deed Fortis niets. Pas nadat KIFID de VVB had benaderd en iemand van de VVB vragen had gesteld, toen was er pas iets mogelijk....
Heeft totaal 2jaar geduurd voordat de BKR registratie weg was..

ow en in de periode dat er niets aan de hand was, was er geen touw op vast te knopen op de valutadata...

Gesloten