LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Patiente (16) is 'gekanker' zat

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Toolboy

Patiente (16) is 'gekanker' zat

Ongelezen bericht door Toolboy »

HARDERWIJK - De zestienjarige Richelle Laurijsen uit Harderwijk is een campagne begonnen tegen gevloek en gescheld waarbij het woord 'kanker' wordt gebruikt.

Richelle is het misbruik van het woord kanker meer dan zat. Ze heeft zelf kanker en naar schatting nog enkele weken tot hooguit enkele maanden te leven. Ze leek verlost te zijn van een agressieve tumor in haar onderbeen, maar de ziekte kwam weer terug.

Ze denkt aan een posteractie om mensen bewust te maken van het leed dat ze anderen aandoen door letterlijk te 'kankeren'.
Richelle veel sterkte de komende tijd.

Wat een uitstekend plan.!!

bron(omroep gelderland)

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Patiente (16) is 'gekanker' zat

Ongelezen bericht door RTD-Z »

En het nut vh plaatsen op dit forum is ??? bovendien oud nieuws van 3 weken geleden.

Toolboy

Re: Patiente (16) is 'gekanker' zat

Ongelezen bericht door Toolboy »

Vooral mensen die dat soort woorden dagelijks gebruiken reageren zo.
Jammer dat de boodschap bij u niet aankomt. :wink:

T

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Patiente (16) is 'gekanker' zat

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Daar is dit forum niet voor simpel zat , dan moet je op het kankerforum wezen. oF van die Kika stichting(waar ik helemaal voor ben overigens)

En zo erg woord is het niet meer ken wel ergere woorden die je hoort..aanstellerij allemaal. (niet die ziekte natuurlijk voor de simpele zielen onder ons)

marnix
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Patiente (16) is 'gekanker' zat

Ongelezen bericht door marnix »

rtdz, gelukkig hebben we u om te bepalen wat hier wel of niet hoort, al een mail naar de redactie gestuurd? Overigens heeft het enige pogingen gekost te begrijpen wat u bedoelt. Komt vast omdat ik wat simpel ben.

Matahari
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 sep 2009 08:39
Locatie: Gelderland

Re: Patiente (16) is 'gekanker' zat

Ongelezen bericht door Matahari »

RTD-Z schreef: En zo erg woord is het niet meer ken wel ergere woorden die je hoort..aanstellerij allemaal. (niet die ziekte natuurlijk voor de simpele zielen onder ons)
Jij weet niet wat je zegt, schelden met kanker, *****, tering en alle andere ziekten doet pijn en daarvoor hoef je geen simpele ziel te zijn. Als je iemand aan kanker hebt zien wegteren denk je wel drie keer na voor je het als scheldwoord gebruikt. en waarom moet het allemaal zo grof? om je woorden kracht bij te zetten? dat is pas simpel en zielig. Uit respect zou men daar al niet mee moeten schelden net zoals jij die 'wel ergere' woorden niet uitspreekt.

MAXIEM

Re: Patiente (16) is 'gekanker' zat

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Jouw motivatie kan ik maar ten dele volgen. Ik ben het wel met je eens dat hier in zekere zin het landsbelang in het geding is. Het gaat namelijk over de strijd die eenieder zou moeten voeren tegen het afglijden van de waarden en normen die wij in dit land, hoog in het vaandel hebben staan. Als je leest wat bijvoorbeeld hulpverleners naar hun hoofd geslingerd krijgen, vaak aangevuld met de nodige fysieke bedreigingen, dan schaam je je dat je in dit land woont. Om een ander voorbeeld te noemen: de kreet "Joden aan het gas" en "kankerjood" kun je in Amsterdam dagelijks en vooral op zondag meerkelig beluisteren. Bij hermandad en de burgervader valt dit momenteel onder "kwajongens streken", alsof de holocaust er niet geweest is!!! en alsof we niet (letterlijk) gezien hebben hoe ver een land kan afglijden.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Patiente (16) is 'gekanker' zat

Ongelezen bericht door VioletPrue »

RTD-Z schreef:En zo erg woord is het niet meer ken wel ergere woorden die je hoort..aanstellerij allemaal. (niet die ziekte natuurlijk voor de simpele zielen onder ons)
Alleen simpele zielen gebruiken smerige ziektes (en dus de dood van anderen) als scheldwoord.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Patiente (16) is 'gekanker' zat

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Men moet zich niet zo aanstellen ,vele vormen van K zijn goed te genezen en dat heb ik zelf meegemaakt in mn omgeving , het blijft een vervelend ziekte dat terzijde.

En Violetje ik heb nooit gezegt dat IK die woorden gebruik doelde er meer op dat ik ergere dingen naar mn hoofd krijg in de winkel van gewone mensen zoals jij en de rest hier daar sta je versteld van ook ziektes horen daar bij naja ik zeg dan altijd maar hopen dat je hetzelf krijg zijn ze meestal wel stil..

Het punt was dat dit niet op dit forum hoort maargoed whatever..

stofzuigertje

Re: Patiente (16) is 'gekanker' zat

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik lach om dit soort dingen als een boer met kiespijn....

En geen enkele boer heeft hier nog over geklaagd.

Zo zijn er wel meer woorden die als uitdrukking gebruikt worden zonder dat ze de werkelijke betekenis bedoelen...

Als je goed gaat zoeken worden er nog veel meer woorden en ziektes misbruikt, dus vooral niet hier de tering krijgen...

Toolboy

Re: Patiente (16) is 'gekanker' zat

Ongelezen bericht door Toolboy »

stofzuigertje
Velen delen mijn posting ,maar ook velen staan er niet bij stil.
Schelden met ziektes die niet meer voorkomen is ook niet goed.
Ik ken in mijn kring niemand die aan tering is overleden.
Maar dit is als de boer het niet ken vreet hij het niet.
Niet in mijn beleving.
Dit is van de doodzieke Richelle een oproep om met dat soort woorden te stoppen.
Ik vraag dan ook een ieder om de topic start te lezen., en het door te laten dringen voordat er een impulsieve reactie wordt gegeven.
Sta daar allen eens bij stil.
T

stofzuigertje

Re: Patiente (16) is 'gekanker' zat

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Toolboy,

Ik begrijp je standpunt maar soms gebruik je een spreekwoord of veel misbruikte ziekte zonder dat je er erg in hebt.

Ik had het daarom ook zo geschreven.....
Soms moet je mijn wel erg letterlijk lezen om de humor of bedoeling te weten...

Prima dat er aandacht aan word gegeven en ik wilde alleen maar duidelijk maken dat er meer is dan dit vreselijke soms te genezen ziekte beeld.

Iemand die verkeerde ziektes gebruikt gewoon een folder geven en meestal schikken ze dan als je vertelde patiënt te zijn.

Toolboy

Re: Patiente (16) is 'gekanker' zat

Ongelezen bericht door Toolboy »

stofzuigertje
Now we are online :wink:
Soms moet je mijn wel erg letterlijk lezen om de humor of bedoeling te weten.


Mag ik er aan toe voegen lezen met emoties oftewel emotioneel lezen.
En begrip tonen ,en het willen begrijpen.
Maar goed voor velen is dit ook ver van mijn bed show.
En lezen is heel moeilijk.

Maar ach ik voel me soms Don Quixote.
T

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Patiente (16) is 'gekanker' zat

Ongelezen bericht door VioletPrue »

RTD-Z schreef:Men moet zich niet zo aanstellen ,vele vormen van K zijn goed te genezen en dat heb ik zelf meegemaakt in mn omgeving , het blijft een ***** ziekte dat terzijde.

En Violetje ik heb nooit gezegt dat IK die woorden gebruik doelde er meer op dat ik ergere dingen naar mn hoofd krijg in de winkel van gewone mensen zoals jij en de rest hier daar sta je versteld van ook ziektes horen daar bij naja ik zeg dan altijd maar hopen dat je hetzelf krijg zijn ze meestal wel stil..

Het punt was dat dit niet op dit forum hoort maargoed whatever..
Het vetgedrukte is fijn voor jou, namelijk dat er mensen in jouw omgeving van genezen zijn. In mijn omgeving zijn er echter al twee mensen aan overleden, dus dat 'men moet zich niet zo aanstellen' kun je gerust weglaten. En ik vloek niet met ziektes dank u feestelijk.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Patiente (16) is 'gekanker' zat

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Violet as usual mis je het complete punt en zeg je alleen weer wat jezelf wilt horen en zeggen.

en ook hier zijn er mensen aan overleden hoor helaas dat heeft iedere familie dus niet droevig doen K komt vaker voor dan de verkoudheid denk je haast de laatste tijd , dus als we nou allemaal weer ff wat geld storten op het kankerfonds worden we allemaal wijzer van.

Misschien kun jeje aanmelden als cliniclown ? zijn er ook tekort van net op tv nog..

Toolboy

Re: Patiente (16) is 'gekanker' zat

Ongelezen bericht door Toolboy »

RTD-Z.
Wat een reacties schaam u
Ik ga met dit topic stoppen maar toch nog 1 vraag.

staat RTD-Z voor Rotterdam zuid??

T
(ja ik wacht de aso reactie wel af) Hoop dat ik het fout heb.!

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Patiente (16) is 'gekanker' zat

Ongelezen bericht door RTD-Z »

ik zeg niks verkeerd dus wat klets je nou..


Had dan uberhaupt niet begonnen met dit nutteloze topic.

enne aso dat zal je eigen boerefamilie zijn.

Gewoon eens leren lezen wat er staat.

en wie zegt dat RTD voor rotterdam staat zo miniscuul brein he ppff kansloos

Toolboy

Re: Patiente (16) is 'gekanker' zat

Ongelezen bericht door Toolboy »

Bij deze staat de posting weer bovenaan.

T

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Patiente (16) is 'gekanker' zat

Ongelezen bericht door RTD-Z »

En nogsteeds useless

Toolboy

Re: Patiente (16) is 'gekanker' zat

Ongelezen bericht door Toolboy »

Nog steeds en weer onder de aandacht.
En een nadenker voor allen die dit soort scheldwoorden gebruiken.
Speciaal voor de gebruikers van dit soort woorden.
:idea:

T

Gesloten