LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 houd zich niet aan wettelijke bepalingen.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
stef44
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2008 19:24

Tele2 houd zich niet aan wettelijke bepalingen.

Ongelezen bericht door stef44 »

In Juni heb ik schriftelijk mijn tele2 mobiel abonnement opgezegd, uit de algemene voorwaarden 3.3 wordt dit alsvolgt uitgevoerd, de opzeggingstermijn gaat in op de 1 v.d. maand en voor dit contract/abonnement gold een looptijd van 2 jaar en een opzegtermijn van 2 maanden.

Met het oog op de nieuwe wetgeving kan ik niet anders dan in juni opzeggen om de opzegtermijn in te laten gaan op 1 juli, conform de algemene voorwaarden die golden voor contracten van voor 1 juli.iedere keer wordt er gezegd bij tele2 dat ik gelijk heb en 1 augustus van het lopende contract af ben, maar de dame van een bepaalde afdeling betwist dit en zegt u hebt opgezegt op 16 juni de opzegtermijn gaat in op 1 juli maar omdat u voor 1 juli opgezegt heeft geldt voor u nog de 2maanden opzegtermijn, conclusie ben dus 1 september van dat contract af.Ook krijg ik maar geen bevestiging van de opzegging,

Ik voel me als consument zwaar gedupeerd , kan dit zomaar of ...
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?

Voor de duidelijkheid ,de minimale contractduur was verstreken al ruim voor juni2009

stef44
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2008 19:24

Re: Tele2 houd zich niet aan wettelijke bepalingen.

Ongelezen bericht door stef44 »

1 september nog gebeld met tele2 over deze opzegging en expliciet gevraagd om een opzegbrief met datum van ontvangst en datum van be-eindiging, men wil uiteindelijk wel een opzegbrief sturen maar de datum van ontvangst van de opzegbrief wil men er niet inzetten. Uiteindelijk op 9 september een brief gehad met de opzegdatum 1 september maar geen datum van ontvangst van de opzegbrief.

Vindt dit een rare gang van zaken

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Tele2 houd zich niet aan wettelijke bepalingen.

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte Steff44,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

stef44
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2008 19:24

Re: Tele2 houd zich niet aan wettelijke bepalingen.

Ongelezen bericht door stef44 »

En bedankt he tele 2 webteam met dit waardeloze antwoord:

Geachte heer Kruit,



Het WebServiceTele2-team heeft zich tot taak gesteld om te reageren op diverse vragen, mogelijke onduidelijkheden of klachten op het internet over de producten van Tele2. Het WebServiceTele2-team is echter geen vervanging voor de bestaande klantenservice van Tele2. Neemt u in dit geval alstublieft contact op met Tele2 op telefoonnummer 0900-2411602 [lokaal tarief].



Met vriendelijke groet,


XXXX
WebServiceTele2

Van het kastje naar de muur methode . :x

stef44
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2008 19:24

Re: Tele2 houd zich niet aan wettelijke bepalingen.

Ongelezen bericht door stef44 »

oke dat is snel , update webteam tele 2 :

Geachte heer Kruit,

Mijn excusses dat u in eerste instantie een standaard reply heeft ontvangen. Terwijl u een post heeft achtergelaten op een internet forum.

U heeft een vraag over uw afmelding. Er is een afmeldbrief binnengekomen op 16 juni 2009. Deze brief is toen administratief afgehandeld conform de algemene voorwaarden die op dat moment van toepasing waren. Uw afmeld datum was op dat moment dus 01 september 2009. Deze is correct.

Na 1 juli 2009 zijn de algemene voorwaarden veranderd, het opzeg termijn is toe gewijzigd. Dit is toen 1 maand geworden. Omdat uw afmelding toen al administratief verwerkt was gelden de voorwaarden waarbij u een opzegtermijn had van 2 maanden en een afmelding per de eerste dag van de maand

Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

xxxx
Webservice Tele2

Als antwoord heb ik terug gemaild:

Geachte heer xxxx Webservice Tele 2,

Excuses, aanvaard.
Nu inhoudelijk op u antwoord,
Een administratieve afhandeling ingaande op de 1 ste van de maand juli , correct maar op dat moment geld de nieuwe wettelijke bepaling van 1 maand, uw eigen algemene voorwaarden bijten hier in uw eigen hand , dat dat niet in uwer administratie of systeem ingebracht is is geen reden om mij daarom in het ongelijk te stellen.
P.S het gaat maar om €10,- maar is een principe kwestie. Het zou u sieren om in deze coulant te zijn.

met vriendelijke groet S.M.I. Kruit

stef44
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2008 19:24

Re: Tele2 houd zich niet aan wettelijke bepalingen.

Ongelezen bericht door stef44 »

En dan wordt het dus herhalen en herhalen van hetzelfde antwoord,

Geachte heer Kruit,

Conform de algemene voorwaarden ,die voor 1 juli van toepassing waren, hebben wij uw brief voor het beeindigen van het mobiele abonnement behandeld. Aangezien u na 1 juli geen nieuwe brief heeft geschreven blijven de oude voorwaarden van toepassing

Met vriendelijke groet,

xxxx
Webservice Tele2

Mijn reactie op deze stelling:

Beste xxxx ,
Al had ik een opzegbrief op 1 juli bezorgt dan nog geld vanaf de 1ste van de komende maand , met 1 sept als opzegdatum, niemand kon op 1 augustus van zijn contract af zijn. Kassa , daar ging het artikel ook over in de telegraaf.

stef44
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2008 19:24

Re: Tele2 houd zich niet aan wettelijke bepalingen.

Ongelezen bericht door stef44 »

Als er een jurist is die deze casus volgt zou ik graag is wat advies hebben nu tele2 zich zo opstelt, bij verandering van de algemene voorwaarden geld dat er kosteloos en per direct kan worden opgezegt,daar het contract en de algemene voorwaarden per die datum (1juli 2009) ongeldig zijn verklaard en ik in principe dus per 1 juli van het desbetreffende contract af had moeten zijn drijft de commerciele ideologie het dus tot zover .
Ik heb diverse malen in telefonisch contact op de nieuwe regeling gewezen en ben daarin diverse malen in het gelijk gesteld .
Maar een schriftelijke bevesting wou men niet sturen ????
De bevestiging ontving ik op 9 september2009 dat per 1 sept mijn gegevens uit de data bank gehaald zouden worden.(na diverse malen aandringen op een schriftelijke bevestiging)
Dit alles geeft blijk van een discutabele gang van zaken om het netjes te zeggen.

Als ik de laatse 2 maanden storneer en het voor de rechter laat komen maak ik enige kans?

Voor degene die wel van de wet gehoord hebben maar de weg ernaartoe gemist hebben hier een simpel voorbeeld,
Ik had een mobiele telefoon met 60 belminuten voor mijn zoon aangeschaft via tele 2 na 2 jaar na een hoop ellende (veel betalen als het meer dan die 60 min waren, wat een wassen neus bleek want bij tele 2 denken ze in min niet in sec)
In december wilde ik overstappen naar t-mobile sim only,stukken goedkoper , maar het nummer werd niet vrijgegeven en ik moest opeens tele 2 zelf opzeggen want zij gingen niet akkoord daar er een opzegtermijn was van twee maanden van af de eerste komende maand deed die overstap op 4 dec, ja dat was dus bijna drie maanden.
So wath, dacht ik duidelijk dat ik van tele 2 af wil toch, had daar best de opzegtermijn factuur voor over ,maar nee mijn zoon belt al sinds dec via zijn sim-only maar wel met een nieuw nummer met dank aan tele 2 en de toen geldende legale treitereien.
Nu ook weer na 1 juli ,je komt zowiezo niet eerder af van je abbonement dan de 1 ste van sept want in de nieuwe voorwaarden staat ook de eerste van de maand , wat dus naar mijn mening niet mag volgens de media die ik gelezen heb na ontvangst van de opzegbrief 1 maand schijnt het.
Ja hoe zat het nou met die wet en voldoen die algemene voorwaarden daar dan nu wel aan?

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Tele2 houd zich niet aan wettelijke bepalingen.

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

stef44 schreef:Als er een jurist is die deze casus volgt zou ik graag is wat advies hebben nu tele2 zich zo opstelt, bij verandering van de algemene voorwaarden geld dat er kosteloos en per direct kan worden opgezegt,daar het contract en de algemene voorwaarden per die datum (1juli 2009) ongeldig zijn verklaard en ik in principe dus per 1 juli van het desbetreffende contract af had moeten zijn drijft de commerciele ideologie het dus tot zover .
Ik heb diverse malen in telefonisch contact op de nieuwe regeling gewezen en ben daarin diverse malen in het gelijk gesteld .
Maar een schriftelijke bevesting wou men niet sturen ????
De bevestiging ontving ik op 9 september2009 dat per 1 sept mijn gegevens uit de data bank gehaald zouden worden.(na diverse malen aandringen op een schriftelijke bevestiging)
Dit alles geeft blijk van een discutabele gang van zaken om het netjes te zeggen.

Als ik de laatse 2 maanden storneer en het voor de rechter laat komen maak ik enige kans?

Voor degene die wel van de wet gehoord hebben maar de weg ernaartoe gemist hebben hier een simpel voorbeeld,
Ik had een mobiele telefoon met 60 belminuten voor mijn zoon aangeschaft via tele 2 na 2 jaar na een hoop ellende (veel betalen als het meer dan die 60 min waren, wat een wassen neus bleek want bij tele 2 denken ze in min niet in sec)
In december wilde ik overstappen naar t-mobile sim only,stukken goedkoper , maar het nummer werd niet vrijgegeven en ik moest opeens tele 2 zelf opzeggen want zij gingen niet akkoord daar er een opzegtermijn was van twee maanden van af de eerste komende maand deed die overstap op 4 dec, ja dat was dus bijna drie maanden.
So wath, dacht ik duidelijk dat ik van tele 2 af wil toch, had daar best de opzegtermijn factuur voor over ,maar nee mijn zoon belt al sinds dec via zijn sim-only maar wel met een nieuw nummer met dank aan tele 2 en de toen geldende legale treitereien.
Nu ook weer na 1 juli ,je komt zowiezo niet eerder af van je abbonement dan de 1 ste van sept want in de nieuwe voorwaarden staat ook de eerste van de maand , wat dus naar mijn mening niet mag volgens de media die ik gelezen heb na ontvangst van de opzegbrief 1 maand schijnt het.
Ja hoe zat het nou met die wet en voldoen die algemene voorwaarden daar dan nu wel aan?
Geachte heer Kruit,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Ik zou graag alsnog u gegevens willen inzien om te kijken wat we voor u kunnen betekenen. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

stef44
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2008 19:24

Re: Tele2 houd zich niet aan wettelijke bepalingen.

Ongelezen bericht door stef44 »

Ik hoop na de e-mail die ik heden mocht ontvangen van de vorige posting geen gebruik meer hoef te maken, ook wil ik hierbij aan (zijn naam mag ik niet noemen 8) ) een compliment maken, ik heb begrepen uit deze e-mail dat ik het complete bedrag terug krijg vanaf 1 juli een bedrag a 20 euro. Al miste ik enige motivatie in de e-mail van het waarom maar ben blij met deze oplossing en wil het webteam , in het bijzonder 8) bedanken voor deze uitkomst daar wij eigenlijk bijde niet precies de strekking en toepassing van de nieuwe wet duidelijk hadden.
Nogmaals zeer in mijn nopjes met deze oplossing :D

Hier de mail:

Geachte heer Kruit,

Ik heb begrepen dat u nogmaals contact heeft gehad met de Tele2 klantenservice en dat het probleem nog steeds speelt.

Om alles af te sluiten heb ik besloten u de laatste nota (641815938) terug te storten. Dit is een totaalbedrag van 20 euro. Dit bedrag zal binnen een termijn van 4 weken op uw rekeningnummer XXXXXXXXX t.n.v. S.M.I. Kruit terug te vinden zijn.

Ik hoop hiermee deze kwestie naar uw tevredenheid te hebben afgesloten. Wederom excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

XXXXX 8) eld
Tele2 Webservice
:D :D :D :D

stef44
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2008 19:24

Re: Tele2 houd zich niet aan wettelijke bepalingen.

Ongelezen bericht door stef44 »

Inmiddels het bedrag terug gestort gekregen, daarvoor dank.

Bij deze zie ik deze zaak naar mijn tevredenheid als afgedaan. :lol:

Nogmaals dank voor de bemoeienis van het tele2 webservice team, in het bijzonder > 8) <

Met viendelijke groeten

Stef44

Gesloten