LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energiemaffia

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Theodoor76
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2009 18:17

Energiemaffia

Ongelezen bericht door Theodoor76 »

Ik stap ieder jaar over van energieleverancier omdat dit nu eenmaal goedkoper zou zijn.
Afgelopen jaar ben ik van Energiedirect over gestapt naar E-ON,na een maand stond er een jongeman voor mijn deur om mij over te halen om weer terug naar energiedirect te komen.
Ik ben daar mee accoord gegaan en heb aangegeven dat het pas na mijn huidige contract bij E-ON mogelijk zou zijn en heb ook als startdatum 10-02-2010 aangegeven,deze datum staat ook op het contract.
Dit was goed en we hebben samen dit contract ondertekend.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik ongeveer een maand later een e-mail van Energiedirect met het verzoek mijn meterstanden door te geven,ik heb hier vervolgens geen aandacht aan geschonken in de wetenschap dat dit contract pas over een jaar in zou gaan en ik dus nog tijd genoeg zou hebben om mijn meterstanden door te geven.
Vervolgens krijg ik in juni een mailtje van Energiedirect met een factuur,of ik zo netjes zou willen zijn om het bedrag te betalen.
Ik heb meteen mijn telefoon gepakt en de klanten(service) gebeld a Eur 0,70 per minuut!(zodra je klant wilt worden is er een gratis nummer).
Hier werd mij verteld dat er gewerkt word via het CCP(Centraal Controle Post).
Leveranciers,die hier bij aangesloten zijn,vullen begin en einddata van contracten in zodat ze kunnen opvragen wanneer een contract eindigd en zo de klant kunnen bedienen.
Toen heb ik aangegeven dat er een foutje in het systeem geslopen moet zijn want ik had een contract voor een jaar bij E-ON.
Vele telefoontjes en 2 maanden verder werd alles weer hersteld en dacht het hiermee afgesloten te hebben,niets bleek minder waar hiermee begon de ellende pas!
Ik kreeg een brief van E-ON waarin stond dat ik een boete moest betalen voor contractbreuk a Eur 140,-.
Inmiddels had ik in de afgelopen maanden ook E-ON gebeld en werd daar goed geholpen,na mijn uitleg werd deze boete geschrapt mede omdat ik ,weer, klant was.
In 1 van de velen gesprekken met de klanten(service) van Energiedirect in de voorgaande maanden heb ik gevraagd om het openstaande bedrag van de maanden juni en juli in "dispuut" te laten zetten zodat we eerst de onderste steen boven konden krijgen.
Natuurlijk ben ik ten alle tijde bereid geweest,heb dit ook aangegeven,om voor deze 2 maanden te betalen,maar aangezien ik klant was/ben bij E-ON wens ik de tarieven van E-ON te betalen en een reductie van mijn gemaakte telefoonkosten.
Het dispuut werd geaccepteerd en het bedrag zou dus bevroren blijven tot er duidelijkheid zou zijn.
Na een maand van radiostilte ben ik opnieuw in de telefoon geklommen(Eur 0,70) en heb gevraagd of er al duidelijkheid was.
Mij werd geantwoord dat ik mij niet druk moest maken want het bedrag staat in dispuut en de uitslag hiervan kan wel even duren.
In deze zelfde week krijg ik opnieuw een mailtje van Energiedirect.
"Hey" ,dacht ik hoopvol,dit kan weleens de uitslag van het dispuut zijn.
Nee hoor,dit was een mailtje waar in stond dat er nog een openstaande vordering was van 2 maanden energie.
Weer heb ik gebeld (Eur 0,70) en gevraagd hoe dit kon,weer werd mij verteld dat ik me geen zorgen moest maken en dat dit automatisch verstuurde mails zijn.
In datzelfde weekend ontving ik een brief van Energiedirect waarin stond dat de openstaande vordering inmiddels uit handen is gegeven aan een incassoburo en hier dus niet meer bij Energiedirect voor moest zijn.
Ik heb vervolgens ontzettend boos opnieuw de klanten(service) hierover op gebeld en gevraagd om uitleg.
Daar krijg ik te horen dat het verstandig is om gewoon aan het incassoburo te betalen en kortom gewoon mijn mond moet houden.
Ik ben ontzettend uit mijn slof geschoten,ik vond wel dat ik daar recht op had na maanden van bellen en frustaties,en heb aangegeven dat ik een getekend contract heb met een duidelijke datum op de voorkant en dat ik als klant nog altijd zelf bepaal wanneer ik energie wil en van wie.
Als klap op de vuurpijl ontving ik nog een e-mail waarin mij verteld werd dat ik contractbreuk heb gepleegd en daarvoor een boete zal moeten betalen.Ik hoor zo ontzettend veel slechte verhalen over dit bedrijf dat het toch eens tijd word dat de boel daar een keertje rechtgezet word.Ik weet niet meer wat ik moet doen in mijn eentje tegen deze energiemaffia.

stofzuigertje

Re: Energiemaffia

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nooit geloven wat ze zeggen en pas na dit jaar contract een nieuwe zoeken.

U moet niet vertrouwen op de betrouwbaarheid van de administratie van juist de goedkoopste aanbieders.

Dus pas over 11¾ maand tekenen is vroeg genoeg!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Energiemaffia

Ongelezen bericht door Shine »

Een switch herstellen neemt ongeveer 2 maanden in beslag. Het is dus goed mogelijk dat u voor die periode termijnen verschuldigd bent aan ED. Deze moet u ook, hoe vervelend dan ook, gewoon betalen.
De boete die ED u oplegt is echter onterecht. U hebt het magische ondertekende contractpapier waarop staat dat u pas miv 10-02-2010 van de EON naar ED terugkeert. (koester dit papierenstuk!!!) Dus sprake van een contractbreuk is er helemaal niet. ED heeft u veel te vroeg van EON naar hun geswitcht.
Verder wat betreft de incassokosten: Als duidelijk is afgesproken dat er een zogeheten tijdelijke blokkade op de termijnen is gezet tbv het uitzoekwerk welke ED moest doen mag het niet zo zijn dat er nu ineens incassokosten om de hoek komen kijken. Zeker als ED het ook nog eens heeft nagelaten u te informeren over de uitslag van hun onderzoek.
Ze proberen nu met het begrip incasso u angst aan te jagen. Ik zou terugslaan en hun angst aanjagen met de geschillencommissie. Geef daarnaast expliciet aan dat u een klacht hebt de de klachtenafdeling wilt spreken. Ook zou ik eenmaal zover schadevergoeding vragen mbt de gemaakte belkosten.

Neem ook even met EON contact op met de vraag miv welke datum u weer bij hun bent aangesloten voor levering. M.a.w. de switch herstelt is. Bij EON moeten ze uw oude bestaande contracten weer heractiveren en de boete van hun kant moet vervallen.

Gesloten