LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vodafone prepaid zwendel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jozura
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mei 2008 15:26

vodafone prepaid zwendel

Ongelezen bericht door jozura »

Ik heb al jaren een gsm nummer van af libertel .
Als ik een gesprek had gevoerd kreeg ik de kosten en het nog aanwezige beltegoed.
Ik had voor dat het jaar was afgelopen altijd beltegoed over,want ik had maar weinig gesprekken .
Vodafone geeft sinds een tijdje geen gesprekskosten weer,ik dacht eerst aan een storing .
Tot mijn stomme verbazing kreeg ik en mijn broer de melding beltegoed 0 euro.
Ik probeerde te e-mailen maar mijn paswoord werkte niet ,ook een vervangend
paswoord werkte niet .
Toen maar een brief gestuurd,kreeg een sms met de melding of ik terug wou bellen.
Geprobeerd maar omdat het beltegoed op was,lukte dit niet.
Nogmaals een brief gestuurd ,daarop kreeg ik een vreemd antwoord:
wij danken u voor uw brief 9-9-2009 waarin u verzoekt om een schriftelijke opheldering van uw beltegoed.
Uw beltegoed prepaid tegoed is namelijk niet verloren.

Ik vraag de hoogte van het beltegoed,over gesprekskosten ,het totale hoeveelheid gebelde nummers en de kosten hiervan.
En ik krijg onbegrijpelijke en onvolledige antwoorden.

getekend xxxx
directeur klantenservice
behandeld xxxx


Vandaag kreeg ik de melding afsluiting binnen 2 weken ,bij niet opwaarderen
voor mij zijn het dieven 35 euro binnen een 1/2 jaar weg terwijl ik en mijn broer
weinig of heel weinig bellen.

Vodafone wil zeker zijn klanten zeker graag kwijt ,in mijn geval heeft dit succes gehad.


bokita,je werkt zeker bij Vodafone,is je naam soms xxxx ?

ik blijf er bij dat ze boel oplichten of ze zijn niet goed bij hun hoofd,
Laatst gewijzigd door jozura op 01 okt 2009 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: vodafone prepaid zwendel

Ongelezen bericht door bokito74 »

Je kan zelf ook bijhouden hoeveel je belt op je gsm dat is 1

2 maak je nu een bedrijf zwart terwijl je beltegoed op is, je hoeft niet veel te bellen je broer kan ook een ringtone hebben besteld

3 misschien is je tegoed daarom laag en moet je opwaarderen beetje krom om je eigen gedrag op een ander af te schuiven 35 euro in een half jaar is niet veel.

4 had je een abbo gehad dan had jij recht op een gespecificeerde rekening nu niet daarom is het prepaid.

5 een sms van vodafone of je terug wil bellen kan ik me echt niet voorstellen zal wel een ander geweest zijn, ik heb al zolang dat Vodafone bestaat er 3 abbo's lopen en als er bij mij wat is wordt ik netjes teruggebeld.

Moppie43
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2009 17:14

Re: vodafone prepaid zwendel

Ongelezen bericht door Moppie43 »

Goede middag Bokito,

Ik vind dit op zich een raar verhaal.
Je moet namelijk wel even zelf in je menu via 1200 regelen of je smsjes wilt ontvangen na ieder gesprek met daarin de kosten van dat gesprek en het restant beltegoed wat je nog hebt
Verder kan je daar ook instellen dat je een uur kan bellen voor de prijs van 3 minuten
Let er dan wel op dat je voor dat bedrag alleen maar kan bellen als je naar Vodafone nummers en vaste telefoonnummers belt. Bel je dan bijvoorbeeld naar iemand met een kpn abonnement of van een andere provider, dan ben je duurder uit en betaal je gewoon het volle tarief per minuut
Als je binnen een half jaar, of binnen een jaar niet een keer hebt gebeld, ben je inderdaad je beltegoed kwijt, dit weet je van tevoren, ik neem aan dat je eerst goed doorleest wat er bij het pakket aan leeswerk bijzit als je het aangeschaft hebt. Daar moet je dus nu eigenlijk niet over klagen. Aanmelden op de site kan altijd, je kan ook via 1200 vragen of ze je wachtwoord kunnen resetten
Verder kan je echt wel met een tijdelijk wachtwoord inloggen op je mijnVodafone. Is mij altijd gelukt
Verder stuurt Vodafone nooit een sms met de vraag of je zelf wilt bellen
Je kan ze zelfs mailen met je vragen en/of klachten en je krijgt altijd antwoord, kan tijd tussen zitten, maar antwoord krijg je in ieder geval.
Als jij of je broer veel op internet zitten of downloaden of naar nummers bellen die veel geld kosten dan is het beltegoed natuurlijk zo op.
Ikzelf heb het al jaren staan op een uur bellen voor de prijs van 3 minuten en ben iedere maand heel goedkoop klaar met kosten voor het bellen op die manier. Ik bel ook alleen maar met mensen die of een vast nummer hebben of een Vodafone nummer. Het is dus echt aan jou hoe jij omgaat met je bellen en naar wie je belt, ik snap dus eigenlijk niet hoe het kan dat je € 35, 00 kwijt bent aan prepaid, terwijl je zelf van tevoren al weet dat je dat moet gebruiken binnen een jaar of een half jaar, dat weet ik niet precies meer, doe je dat niet, dan pas ben jij je beltegoed kwijt.
Bij Vodafone Prepaid heb je echt alles zelf in de hand en kun je tegenwoordig zelfs zeer goedkoop bellen, je moet alleen wel dan de tijd in de gaten houden en oppassen naar wie je belt, maar goed, dat is bij een abonnement ook zo. Er zijn ook enorm veel mensen die bellen naar sekslijnen en dure info nummers en dan vinden ze het raar dat hun beltegoed zo op is of dat ze torenhoge rekeningen krijgen
Prepaid is er juist voor in het leven geroepen om de kosten zo min mogelijk te maken, dat heeft iedereen natuurlijk zelf in de hand te houden.
Ik zou zeggen, bel eens met 1200 ( gratis) en luister goed naar wat je allemaal kunt doen om je kosten zo min mogelijk te houden en hou in de gaten hoelang een beltegoed geldig is enzovoorts, enzovoorts. Je wordt zelfs meerdere malen gewaarschuwd voor je je beltegoed kwijt kan raken. Let je daar niet op of wat dan ook, is het toch uiteindelijk aan jezelf te danken dat je het kwijt bent. Je wordt op de hoogte gebracht dat dat kan gebeuren en dus is de keus dan aan jou, laat je het gebeuren of doe je er iets tegen.

Groetjes en bel gewoon eens met 1200 via je gsm, maar ga niet de schuld bij Vodafone leggen als je het aan jezelf te danken hebt ...

K. Wiegels
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 sep 2009 13:43

Re: vodafone prepaid zwendel

Ongelezen bericht door K. Wiegels »

Bedankt voor de tip bel dus zelf ook te duur met de prepaid telefoon.

Moppie43
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2009 17:14

Re: vodafone prepaid zwendel

Ongelezen bericht door Moppie43 »

@ K. Wiegels,

Graag gedaan
Nog een :idea: : via mijn Vodafone kun je ook 1 maal per dag een gratis sms sturen :mrgreen: , wel een beperkt aantal tekens natuurlijk, weet niet hoeveel tekens, maar je kunt altijd even mijn vodafone eventjes goed doorlezen eens in de zoveel tijd
Je weet maar nooit wat je tegenkomt en kunt gebruiken :wink: , alle beetjes helpen zeg ik maar

Groetjes en succes

Gesloten