LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC mediabox reageert slecht op afstandsbediening

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
suzanne-lynn

UPC mediabox reageert slecht op afstandsbediening

Ongelezen bericht door suzanne-lynn »

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb nu sinds een jaar een mediabox met DVR van upc. Eerste halfjaar werkte het prima. Echter vanaf dat ik een nieuwe TV heb in juni (philips full HD ambilight) heb ik alleen maar problemen.
Als ik wil zeppen gaat dit zeer moeizaam
- als ik een zender omhoog wil dan blijft hij erin hangen en gaat alle zenders langs
- soms ben ik aan het zeppen gaat het ineens terug naar 4 of 8
- als ik bijv 1x op 2 druk gaat hij naar zender 222
- als ik op menu druk krijg ik on-demand
- en ga zo maar door . (dit is niet altijd)

-de eerste keer dat ik heb gebeld naar de servicecentre kreeg ik het advies om mijn mediabox te resetten. --> dit gedaan, geen verschil
-de tweede keer dat ik belde hebben zij vanuit daar alles gerest --> geen verschil
-de derde keer dat ik belde zeiden ze dat het waarschijnlijk aan het infrarood lag en kreeg ik een sticker opgestuurd om op mijn mediabox te plakken. Deze heb ik ontvangen maar bij de beschrijving stond dat het alleen voor HD mediabox was.
- dus ik voor de vierde keer bellen. Deze meneer vertelde mij dat deze sticker inderdaad niet geschikt was voor mijn mediabox en stelde voor om een monteur langs te sturen. hij heeft mij een dag en tijd doorgegeven.
- ik op de desbetreffende dag gewacht...geen monteur.
- dus voor de vijfde keer gebeld, sorry mevrouw ik zie dat mijn collega wel een notitie heeft gemaakt maar is vergeten om een monteur in te plannen, ik zal dit nu inplannen voor u. Hierbij heb ik aangegeven niet tevreden te zijn over de service tot nu toe en ik heb gevraagd of ik een klacht kon indienen.. dit was niet mogelijk!!
na veel gezeur werd ik eindelijk doorverbonden en kon ik mijn klacht indienen waardoor ik 25euro compensatie kreeg, nieuwe afspraak voor monteur werd ingepland.
- monteur is langs geweest en kon niets vinden met de mediabox, conclusie: ambilight van mijn tv zorgt voor storing met het infra-rood signaal, advies proberen zonder ambilight.
- dit heb ik dus geprobeerd maar werkt niet.
- een paar dagen geleden voor de zesde keer gebeld, advies om mediabox van tv weg te halen en ergens anders neer te zetten (ik heb toch niet voor niks een mooi kastje waar alles in kan) ik weiger dit te doen aangezien ik geen zin heb om mijn mediabox ergens op de grond ernaast te zetten. mijn voorstel was om een nieuwe mediabox naar mij op te sturen zodat ik kan kijken of dit daadwerkelijk het probleem is. Dit kan echter niet, want dan moet er WEER een monteur langskomen??? ik snap er helemaal niks meer van. Het komt er dus op neer dat ik betaal voor iets wat niet goed werkt en niemand mij de oplossing kan bieden...heeft er iemand suggesties?

stofzuigertje

Re: UPC mediabox reageert slecht op afstandsbediening

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Plaats deze box eens op een totaal andere plek en kijk wat deze doet....

Eventueel met doos er omheen en dan richten...
Als goed werkt is er een fout signaal in de buurt maar deze TV is vermoedelijk niet de oorzaak...

En heeft U de batterijen doorgemeten?
Nieuwe van de Aldi zijn 1,57 Volt en lege maar 1.20 Volt dus dat kan ook helpen...
Andere batterijen zijn slechter, zie test van Kassa van enkele jaren terug.
8 stuks voor €2,29 maar ze zouden goedkoper worden....

makkie1975

Ongelezen bericht door makkie1975 »

Ik heb hetzelfde probleem!
Ik had een gewone breedbeeldTV met digitale TV van UPC. Werkte prima.
Pas een full-HD TV ambilight van Philips gekocht en het pakket van UPC gewijzigd naar HD-TV. Ik was niet tevreden over HD (verschil was te klein voor bijna een tientje per maand), dus ik weer terug naar gewone digitale TV. En toen begon het probleem...
Afstandbediening reageert heel slecht. Gebeld met UPC en stikkers gekregen voor op de mediabox. Helpt een beetje, maar probleem blijft en is héél irritant!!!
Dus ik weer gebeld; ligt aan combinatie TV en mediabox. Kunnen ze niks aan doen...
Enige optie die overblijft is de mediabox ergens anders plaatsen. Lekker handig! :cry:

agro

Ongelezen bericht door agro »

Enige optie die overblijft is de mediabox ergens anders plaatsen. Lekker handig!
Andere optie is andere provider nemen. (3 mogelijkheden namelijk Digitenne, Satellietontvangst en Interactive tv) ben je gelijk van veel frustratie en ellende verlost, het is algemeen bekend dat de firma list en bedrog apparatuur ter beschikking stelt met inferieure kwaliteit.
Bovendien zijn elks van deze opties ook nog eens beduidend goedkoper, en afhankelijk van wat je neemt meer mogelijkheden en zenders.

wolferl

Ongelezen bericht door wolferl »

Ik heb ook vanaf het moment dat ik die Philips mediabox kreeg alleen maar problemen.

Om de 10 seconden bevriest het beeld, na paar dagen loopt het hele menu van UPC vast, geplande opnames neemt ie niet op, moet hem om de 3 dagen ontdoen van zijn kabels.

Dit zijn maar een paar irritaties.

Meerdere bewoners van onze 'flat' hebben ook alleen maar problemen met deze box. Volgens de vele monteurs bevat de Philips box van UPC heel erg veel bugs die er niet meer uitgaan. Ze gaan waarschijnlijk over op Samsung.

Maar ik vind dit echt wel een groot issue, UPC reageerd laconiek en na veel sputteren geven ze dan een nieuwe box, die ook weer niet best is.

Groet,
Melvin

makkie1975

Andere optie is andere provider nemen. (3 mogelijkheden namelijk Digitenne, Satellietontvangst en Interactive tv)
Daar komt nu glasvezel van KPN bij. Wij hebben sinds een aantal weken een glasvezelaansluiting in huis. Ik heb afgelopen week geinformeerd bij KPN (tot op heden de enige die gebruik maakt van deze glasvezel) en klinkt goed. Alle aansluitingen direct vanaf een modem met UTP. Dus geen storingsgevoelige coax meer! En de pakketprijs is gelijk aan eenzelfde pakket van UPC. Alleen is het jammer dat we pas volgend jaar gebruik kunnen maken van deze aansluiting...

makkie1975

UPC reageerd laconiek en na veel sputteren geven ze dan een nieuwe box, die ook weer niet best is.
Probleem ligt dus inderdaad aan de mediabox en niet aan het type TV. Ik heb inmiddels veel gezocht op internet en je ziet dus dat wij niet de enige zijn met dit probleem en dat het probleem zich voordoet bij meerdere type TV's.

UPC zal wel weer een monstercontract hebben voor die boxen en niet terug kunnen. Ik vertel in ieder geval tegen iedereen die een oude mediabox heeft (die zilvere met die 'ovale' afstandbediening) dat ie deze echt nooit weg moet doen!!!

Maar een tip die wij nu toepassen; de mediabox altijd aan laten staan en een sticker over het oog van de mediabox. Deze sticker kan je opvragen bij UPC. Helpt een beetje, maar probleem is nog niet helemaal weg en nog irritant.

Gesloten