LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Avero Achmea reisverzekering: wijziging voorwaarden + kosten

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
jfontein

Avero Achmea reisverzekering: wijziging voorwaarden + kosten

Ongelezen bericht door jfontein »

Ik ontving van de week een brief dat mijn reisverzekring verlengd werd en dat kosten gelijk bleven. Ondertussen bleek dat premie gelijk blijft, maar kosten toenemen van 0,55 naar 6,00 !! Verder zijn er AANZIENLIJKE wijzigingen in de voorwaarden; voorbeelden:
- kosten reis pas gedekt bij boeking, dus als je niks boekt ben je niet verzekerd vanaf het moment van vertrek tot 1e boeking
- uitkering overlijden is sterk verlaagd
- geen uitkering bij ongevallen als gevolg van kitesurfen
- etc.
- etc.

AveroAchmea doet in haar brief voor alsof er niets aan de hand is en het alleen maar beter is geworden! Kosten zijn sowieso omhoog en of het beter is hangt maar van je eigen situatie af...

testcase

Re: Avero Achmea reisverzekering: wijziging voorwaarden + kosten

Ongelezen bericht door testcase »

En de vraag is ........?

BTW. Als je niet tevreden bent dan zeg je toch lekker op en val je ons niet lastig

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zowel prijsverhoging wat hier dus niet het geval is want de kosten vallen er slim buiten.... maar de voorwaarden, als U die slechter vind voor U persoonlijk mag je zonder opzegtermijn stoppen.

Ontbind de overeenkomst direct wegens de verslechterde voorwaarden en zoek andere.

Maak bovenstaande zin duidelijk want anders moet je wegens te laat opzeggen nog een jaar, en alleen op deze basis kun je daar direct weg.
Dus die administratie kosten of poliskosten of zo die hoger zijn mag je niet gebruiken.

jfontein

Ongelezen bericht door jfontein »

@Testcase: misschien dat anderen die niet goed naar hun polisvoorwaarden hebben gekeken hier nu op geattendeerd worden. Sinds wanneer moet er op een forum perse een "vraag" staan, bepaal jij dat? Je kiest er trouwens zelf voor om dit te lezen of op te reageren dus val mij er niet mee lastig dat ik jou hier mee lastig zou vallen; lekkere instelling heb jij zeg...

@stofzuigertje: dank voor de aanvulling!

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik ben het helemaal met Fontein eens. Het is heel goed dat iemand de andere gebruikers attendeert op een verslechtering van de voorwaarden. Want de verzekeraar profiteert hiervan. Het gaat vaak zo dat er zogenaamd niets veranderd is en dat de prijs hetzelfde blijft. Maar intussen zijn er wel hele ingrijpende veranderingen! In de begeleidende brief wordt vaak het belangrijkste verzwegen!

Wat vinden jullie trouwens van de combi zorgverzekering - reisverzekering ? Ik vind het zelf een rare combinatie, want ik vind het type verzekering niet bij elkaar passen. En als je belt (naar je zorgverzekeraar) krijg je vaak een bandje waarop gevraagd wordt of je een reiszekering wil afsluiten! En misschien bel je wel ivm een ernstige ziekte!

TwinCamDude

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Das de commerciële gedachte ;)

@TS: gewoon ff rondkijken op Internet. Mondial Assistance is een goede verzekeraar, evenals Europeesche.

Gesloten