| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kapotte meter? 4000kwh in 3 maanden!?
-
tilburgunited1896
Kapotte meter? 4000kwh in 3 maanden!?
Hallo allemaal, zoals de titel al aangeeft zit ik met een enorm probleem. We zitten nu (mijn vriendin en ik) 3 maanden in ons eerste huis. We wilden graag op de hoogte blijven van ons gedrag op het gebied van energieverbruik en we maakte ook gebruik van '"Mijn Essent''. Daar kun je keurig vanaf 3 maanden zien wat je zoal verbruikt aan energie en zien of je voorschot op koers ligt. Nu bleek dat de huidige meterstand al zo'n 4000kwh opgelopen is in die 3 maanden. Hier doet een normaal gezin gemiddeld 1,5 jaar over!!! En wij zijn met zijn 2en!! !! Als ik alle stoppen uitzet stopt de meter dus we worden schijnbaar niet afgetapt. Als ik hier wat apparaten aanzet (oven,tv,wat lampen,droger) dan draait die meter als een dolle. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Een kapotte meter misschien? Bedank alvast voor evt reacties!
-
tilburgunited1896
Re: Kapotte meter? 4000kwh in 3 maanden!?
Nu tussen 17.00 uur en 21.00 uur al 10kwh bij alleen tv en 6 lampen.
Even technische vraag:
welke meterstanden (getallen) lees je af? Kan je die eens hier neerzetten incl. het tijdstip waarop je meet?
welke meterstanden (getallen) lees je af? Kan je die eens hier neerzetten incl. het tijdstip waarop je meet?
-
stofzuigertje
Sommige meters hebben achter de komma ook iets staan en die moet je niet tellen......
Verder is alles uit zetten niet gebruiken.... tenzij de buren een wiet plantage hebben en op Uw leiding zitten.....
Als je overdag alle apparaten eruit haalde moet deze stil staan.
Een stofzuiger dan aanzetten en je ziet of het klopt..
Voor je dus een dure rekening vraagt voor controle....?
Bij aftappen voor Wiet de Politie bellen en niets doen...
Verder is alles uit zetten niet gebruiken.... tenzij de buren een wiet plantage hebben en op Uw leiding zitten.....
Als je overdag alle apparaten eruit haalde moet deze stil staan.
Een stofzuiger dan aanzetten en je ziet of het klopt..
Voor je dus een dure rekening vraagt voor controle....?
Bij aftappen voor Wiet de Politie bellen en niets doen...
-
seagoing racer2
Beste,
Enfin, volgens mij kan je de meter laten controleren op kosten van ongelijk. Als je echt denkt dat je meter verkeerd is, zou ik dat eens aan de netwerkbeheerder vragen.
Een oven is algauw 2-3 KW, een droger kan ook 2 KW zijn. Geen wonder dat die meter als een dolle draait.Als ik hier wat apparaten aanzet (oven,tv,wat lampen,droger) dan draait die meter als een dolle
Enfin, volgens mij kan je de meter laten controleren op kosten van ongelijk. Als je echt denkt dat je meter verkeerd is, zou ik dat eens aan de netwerkbeheerder vragen.
zit er een wietplantage in de buurt die stiekem meelift op de meter.? er schijnen geraffineerde truukjes te zijn om stroom af te tappen.
-
tilburgunited1896
Gisteren om 17.00 uur was de meterstand 70295 kwh. Vandaag om 14.00 uur staat hij al op 70350 kwh. We hebben de droger, wasmachine en de vaatwasser in die tijd 1x aangehad. Ook wat lampen en de tv. Volgens mij draait die meter echt te snel hoor. Als we alle stoppen uitzetten stopt hij, dus we worden niet afgetapt och dan? gr
Nog even doorgaan met het hier plaatsen van meterstanden en tijdstip waarop je die meterstand afleest. Vooralsnog lijkt het op óf aftappen óf een defect electriciteitsmeter. 55 kWh in 21 uur: da's een vermogen van 2,6 kW continu, niet niks!!
-
stofzuigertje
Draai alle stoppen eens los en kijk of deze nu wel stilstaat...
Dan alle apparaten los, en groep voor groep inschakelen, dan moet verbruik 0 zijn, of je vind de groep waar het lek zit.
Deze uit laten en rest kun je gebruiken.
Als bij 1 groep zonder gebruikers de meter gaat draaien is daar een lek of tappunt van buren?
De Politie vragen en de Netbeheerder kan dan gaan meten!
Bij wietplantage gelijk beslag leggen op alles van waarde omdat geld vangen van dit soort personen meestal erg moeilijk is!
Dan alle apparaten los, en groep voor groep inschakelen, dan moet verbruik 0 zijn, of je vind de groep waar het lek zit.
Deze uit laten en rest kun je gebruiken.
Als bij 1 groep zonder gebruikers de meter gaat draaien is daar een lek of tappunt van buren?
De Politie vragen en de Netbeheerder kan dan gaan meten!
Bij wietplantage gelijk beslag leggen op alles van waarde omdat geld vangen van dit soort personen meestal erg moeilijk is!
-
forumessent
Beste Tilburgunited1896,
In uw bericht van 2 oktober op dit forum geeft u aan dat u vragen heeft over uw elektriciteitsverbruik. Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Diana
Essent medewerker
In uw bericht van 2 oktober op dit forum geeft u aan dat u vragen heeft over uw elektriciteitsverbruik. Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Diana
Essent medewerker
-
tilburgunited1896
Vandaag is de elecritricien bij ons geweest en hij wist ook bijna zeker dat het aan de meter lag. We hebben dus ook een ijking aangevraagd bij enesco. We hebben echt een dagenlijks verbruik van min. 50 kwh. We worden niet afgetapt en er zit geen lek want bij elke groep draait de meter als een gek rond als er ook maar 1 apparaat aanstaat.
Houd ons aub op de hoogte.
Mooi zo!tilburgunited1896 schreef:Vandaag is de elecritricien bij ons geweest en hij wist ook bijna zeker dat het aan de meter lag. We hebben dus ook een ijking aangevraagd bij enesco.
Ook ik ben benieuwd naar de uitkomst van deze ijking. Vooral wie Eneco dan als 'schuldige' aanwijst tgv deze ijking.
Waarbij ik aan de ook al veel gehoorde geluiden denk dat de consument vervolgens verantwoordelijk wordt gehouden voor het desfunctioneren van de meter, die geijkt oftewel onderzocht is en het uitkomstrapport presenteert.
(magnetisatie,... blabla)
(mzz, ben ik duidelijk in dit verhaal op deze zondagochtend?)