LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TV met ingebouwde dvb-c tuner?
TV met ingebouwde dvb-c tuner?
Wij hebben kabeltelevisie via St. Kabeltelevisie Pijnacker met standaard digitale uitzending. In de woonkamer hebben we aan onze plasma tv een Samsung digitale tuner gekoppeld, prachtig beeld! Nu willen wij op zolder een kleine LCD-tv kopen waarin al een dvb-c tuner zit ingebouwd (want anders moeten we weer een digitale decoder kopen). Kan iemand ons vertellen of zo'n ingebouwde dvb-c tuner een goed digitaal beeld geeft? Of is het raadzaam om een tv zonder ingebouwde dvb-c te kopen en een losse digitale tuner erbij te nemen?
Re: TV met ingebouwde dvb-c tuner?
@een,
Je kan er een met DVB-C kopen. Bij mij werkt het in Pijnacker (nog) zonder problemen op mijn Sony. Zelfs zonder smartcard kijk ik digitaal! Alleen als je extra paketten wil dan moet je een smartcard kopen
Succes
Je kan er een met DVB-C kopen. Bij mij werkt het in Pijnacker (nog) zonder problemen op mijn Sony. Zelfs zonder smartcard kijk ik digitaal! Alleen als je extra paketten wil dan moet je een smartcard kopen
Succes
SNDRB,
Bedankt voor de snelle reactie (en dan nog van iemand uit de buurt ook!). Het gaat ons op zolder alleen om de standaard zenders dus het kan zonder smartcard.
Groeten,
Een
Bedankt voor de snelle reactie (en dan nog van iemand uit de buurt ook!). Het gaat ons op zolder alleen om de standaard zenders dus het kan zonder smartcard.
Groeten,
Een
Meestal is voor Cable of DVB C nodig....
DVB T = Diggitenne..
DVB S = Satelliet.
Meestal is een kaartlezer nodig voor de kaart in het CI slot te steken.
Een CI is Common Interface, dus de verloop tussen kaart en slot.
In oude Laptops zaten ze ook...
Dus geen kastje met stroomverbruik en betrouwbaarder wat levensduur betreft.
Ook alles met 1 afstandsbediening.
Als je geen extra Digitale Kanalen wilt of geen Coax door hele huis is Digitenne ook een oplossing.
Daar mag je 3 kaarten op 1 abonnement nemen dus delen met buren en die
€8,50 word dan maar €2,88 per maand...
Wel kaart en activering kosten...
DVB T = Diggitenne..
DVB S = Satelliet.
Meestal is een kaartlezer nodig voor de kaart in het CI slot te steken.
Een CI is Common Interface, dus de verloop tussen kaart en slot.
In oude Laptops zaten ze ook...
Dus geen kastje met stroomverbruik en betrouwbaarder wat levensduur betreft.
Ook alles met 1 afstandsbediening.
Als je geen extra Digitale Kanalen wilt of geen Coax door hele huis is Digitenne ook een oplossing.
Daar mag je 3 kaarten op 1 abonnement nemen dus delen met buren en die
€8,50 word dan maar €2,88 per maand...
Wel kaart en activering kosten...
Ik heb nu 2 tv's op het oog (kleintjes, het is voor in de slaapkamer):
Samsung LE22B450 kost ongeveer 250 euro
Philips 22PFL5604H kost ongeveer 350 euro
Heeft er iemand ervaring met deze 2 tv's en/of merken?
Welke moeten we nemen?
Samsung LE22B450 kost ongeveer 250 euro
Philips 22PFL5604H kost ongeveer 350 euro
Heeft er iemand ervaring met deze 2 tv's en/of merken?
Welke moeten we nemen?
Dat is ook erg een kwestie van smaak! Wat ik bv deed was een tripje langs de grote zaken ( MM-BBC enz ) om de toestellen in het echt te bekijken en dan te beoordelen welke je het mooiste (Beeldkwaliteit) vind.
Hallo Jor,
Ja, dat heb ik gedaan maar helaas staan deze 2 bij de grote zaken nergens samen. De Samsung hebben ze beiden staan maar de Philips heb ik nog niet kunnen zien.
Ik vond de Samsung overigens mooi beeld geven en het scheelt >100 euro dus ik denk dat we maar voor de Samsung gaan.
Groeten,
Dennis
Ja, dat heb ik gedaan maar helaas staan deze 2 bij de grote zaken nergens samen. De Samsung hebben ze beiden staan maar de Philips heb ik nog niet kunnen zien.
Ik vond de Samsung overigens mooi beeld geven en het scheelt >100 euro dus ik denk dat we maar voor de Samsung gaan.
Groeten,
Dennis
Daar ben ik zelf ook voor gegaan Heb een Samsung LE32B650 gekocht en er zeer tevreden over. In ieder geval geeft Samsung 2 jaar garantie en dat is prettig.een schreef:Hallo Jor,
Groeten,
Dennis
De Samsung is een toestel met een goede prijs/kwaliteitsverhouding en met dvb-c. Is dus een goede keuze
Misschien is dit toestel van Samsung ook nog een interessante. SYNCMASTER P2270HD. Is te gebruiken als tv en als pc monitor, heeft dvb-c. Maar is Full HD in plaats van HD ready.
Misschien is dit toestel van Samsung ook nog een interessante. SYNCMASTER P2270HD. Is te gebruiken als tv en als pc monitor, heeft dvb-c. Maar is Full HD in plaats van HD ready.
Ha SNDRB, bedankt voor de tip! Ik ga daar eens naar kijken.
Groet,
Dennis
Groet,
Dennis
Even een update:
Als eerste een Samsung Syncmaster P2370HD gekocht. Leek de beste optie. Maar thuis aangekomen was het beeld erg slecht. Dus deze TV/monitor terug gebracht en nu de Samsung LE22B450 gekocht. Het beeld is heel goed! Dus ik denk dat we deze houden.
Alleen 1 vraag: tijdens installatie gaf het scherm aan dat er alleen maar analoge zenders waren gevonden. Dus geen digitale, terwijl St. Kabeltelevisie Pijnacker wel digitaal uitzendt. Doe ik iets verkeerd of ondersteunt mijn Samsung geen digitale uitzending en moet ik er toch een decoder tussen plaatsen? Of wellicht toch gaan voor de Philips 22PFL5604/H?
Als eerste een Samsung Syncmaster P2370HD gekocht. Leek de beste optie. Maar thuis aangekomen was het beeld erg slecht. Dus deze TV/monitor terug gebracht en nu de Samsung LE22B450 gekocht. Het beeld is heel goed! Dus ik denk dat we deze houden.
Alleen 1 vraag: tijdens installatie gaf het scherm aan dat er alleen maar analoge zenders waren gevonden. Dus geen digitale, terwijl St. Kabeltelevisie Pijnacker wel digitaal uitzendt. Doe ik iets verkeerd of ondersteunt mijn Samsung geen digitale uitzending en moet ik er toch een decoder tussen plaatsen? Of wellicht toch gaan voor de Philips 22PFL5604/H?
Deze LCD Tv kan digitale TV uitzenden maar je zal toch een abonnement moeten hebben op digitale TV.Zonder dat blijven de zenders analoog. Hier is wat meer te vinden.
http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/ ... es/327454/
Je LCD TV heeft twee digitale tuners, hier nog wat info over digitale TV.
http://www.kieskeurig.nl/digitale_televisie
http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/ ... es/327454/
Je LCD TV heeft twee digitale tuners, hier nog wat info over digitale TV.
http://www.kieskeurig.nl/digitale_televisie
Hallo Jor,
Bedankt voor de reactie. Wij hebben een abonnement bij St. Kabeltv Pijnacker. Zij zenden het basispakket standaard digitaal uit. Onze Panasonic plasma in de woonkamer geeft wel aan dat de zenders digitaal zijn (er zit een Samsung DCB-H360R HD ontvanger tussen). Moet ik misschien nog iets instellen in de Samsung tv (frequentie, netwerk-id en modulatie en symboolsnelheid heb ik wel al ingesteld)?
Groet,
Dennis
Bedankt voor de reactie. Wij hebben een abonnement bij St. Kabeltv Pijnacker. Zij zenden het basispakket standaard digitaal uit. Onze Panasonic plasma in de woonkamer geeft wel aan dat de zenders digitaal zijn (er zit een Samsung DCB-H360R HD ontvanger tussen). Moet ik misschien nog iets instellen in de Samsung tv (frequentie, netwerk-id en modulatie en symboolsnelheid heb ik wel al ingesteld)?
Groet,
Dennis
Beste Vogels,
Deze tv heeft wel degelijk een DVB-C tuner. En ik heb ook alle zenders op de tv die via de kabel van St. Kabeltv Pijnacker verzonden worden. Alleen geeft de tv aan dat het analoge beelden zijn en niet digitaal.
Deze tv heeft wel degelijk een DVB-C tuner. En ik heb ook alle zenders op de tv die via de kabel van St. Kabeltv Pijnacker verzonden worden. Alleen geeft de tv aan dat het analoge beelden zijn en niet digitaal.
Beste een,
Even een vraagje rond het door jouw gekochte TV toestel. Ik heb me namelijk gisteren een Samsung Syncmaster P2370HD gekocht. Afwogen qua prijs met gewone LCD tv schermen, dit leek me dus ook de beste optie, gezien de Syncmaster dus meer dan HDready kan weergeven. Vanwaar jouw problemen met het beeld dat zo slecht was ?
Mvg,
Spector
Even een vraagje rond het door jouw gekochte TV toestel. Ik heb me namelijk gisteren een Samsung Syncmaster P2370HD gekocht. Afwogen qua prijs met gewone LCD tv schermen, dit leek me dus ook de beste optie, gezien de Syncmaster dus meer dan HDready kan weergeven. Vanwaar jouw problemen met het beeld dat zo slecht was ?
Mvg,
Spector
Als je de link even had je gezien dat de TV wel degelijk een DVB-T en een DVB-C heeft.vogels schreef:Deze Samsung heeft geen DVB-C tuner (Kabel), maar een DVB-T tuner (Digitenne). Voor ontvangst via de kabel(maatschappij) is dit model dus niet geschikt.
Geen probleem daar dus.
mvg jor
Beste Spector,
Ondanks de HD van de P2370 vond ik het beeld vlekkeriger en minder vloeiend als de LE22B450. Het leek alsof de P2370 meer last had van ghosting.
Groet,
Dennis
Ondanks de HD van de P2370 vond ik het beeld vlekkeriger en minder vloeiend als de LE22B450. Het leek alsof de P2370 meer last had van ghosting.
Groet,
Dennis
Hallo een,
Vreemd, hier helemaal geen last van ghosting. Ik heb overigens mijn XBOX 360 spelconsole aangeloten en tijdens het gamen is geen vertraging op te merken...
In principe stond ik voor hetzelde dillemma dan jou (LE22B450 of de P2370HD); uiteindelijk toch voor de full HD gekozen, gezien ik geen degelijke full HD schermen kon aantreffen voor dezelfde prijs.
Groet,
Spector
Vreemd, hier helemaal geen last van ghosting. Ik heb overigens mijn XBOX 360 spelconsole aangeloten en tijdens het gamen is geen vertraging op te merken...
In principe stond ik voor hetzelde dillemma dan jou (LE22B450 of de P2370HD); uiteindelijk toch voor de full HD gekozen, gezien ik geen degelijke full HD schermen kon aantreffen voor dezelfde prijs.
Groet,
Spector
@een,
Raar dat het bij jou niet werkt. Ik heb een Sony en die doet het probleemloos.
Heb de TV zowel digitaal als analoog ingesteld.
Een andere mogelijkheid is navragen bij Kabelfoon Pijnacker of zij ook de CI+ module gaan leveren die Caiway sinds kort levert voor € 49. Stop je daar je huidige of een tweede smartcard in en kijken of het werkt.
Succes!
Raar dat het bij jou niet werkt. Ik heb een Sony en die doet het probleemloos.
Heb de TV zowel digitaal als analoog ingesteld.
Een andere mogelijkheid is navragen bij Kabelfoon Pijnacker of zij ook de CI+ module gaan leveren die Caiway sinds kort levert voor € 49. Stop je daar je huidige of een tweede smartcard in en kijken of het werkt.
Succes!
Ik het de Samsung nu even aangesloten op onze Samsung 360 decoder. Wat een verschil, superbeeld! Onze DVD-recorder in de woonkamer is kapot gegaan dus ik ga nu onze Samsung-decoder boven aansluiten en koop een Humax irhd 5050c. Hierin zit een decoder en een harde schijf en 2 tuners. Die gaan we dan beneden op de plasma aansluiten en zo hebben we boven ook mooi beeld.