LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Rodolfo4640
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 aug 2009 14:13

Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door Rodolfo4640 »

Ik was al een tijdje op zoek naar een 19 inch monitor die geen breedbeeld was omdat hier mijn foto's in de juiste verhouding getoond worden. Ik heb al veel van Medion in huis, heel veel zelfs dus ik dacht veilig te kunnen bestellen bij Medionshop op internet.
Wat schetst mijn verbazing toen ik een slecht verpakt exemplaar ontving zonder garantiebewijs of gebruiksaanwijzing met een gebarsten kast. Meteen gebeld natuurlijk en men zou een nieuwe sturen toen ik duidelijk gemaakt had geen gebruikt exemplaar te willen accepteren. Een week later ontving ik weer een gebruikt exemplaar in een afgetrapte doos en toen was voor mij de maat vol, bovendien was het nu een 17 inch.
Hoe een firma als Medion het in zijn hersens haalt om tot 2x toe iemand een gebruikt exemplaar te sturen als er om een nieuw apparaat gevraagd en betaald wordt is mij een raadsel en na een onplezierig telefoontje eiste ik uiteinelijk mijn geld terug, omdat bleek dat ze helemaal geen fabrieksnieuwe konden leveren, ondanks de aanbieding in Medion shop.
Afijn een hele hoop gedoe van thuisblijven wachten en pakketten heen en weer sturen. Een service van lik me vestje. Even afwachten of ze mijn centen snel sturen.
Ik koop niks meer op internet, ik word er volkomen gestoord van. Medion, een hele kouwe douche voor jullie manier van zakendoen.

gerard1740
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2009 11:08

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door gerard1740 »

Rodolfo4640 schreef:Ik was al een tijdje op zoek naar een 19 inch monitor die geen breedbeeld was omdat hier mijn foto's in de juiste verhouding getoond worden. Ik heb al veel van Medion in huis, heel veel zelfs dus ik dacht veilig te kunnen bestellen bij Medionshop op internet.
Wat schetst mijn verbazing toen ik een slecht verpakt exemplaar ontving zonder garantiebewijs of gebruiksaanwijzing met een gebarsten kast. Meteen gebeld natuurlijk en men zou een nieuwe sturen toen ik duidelijk gemaakt had geen gebruikt exemplaar te willen accepteren. Een week later ontving ik weer een gebruikt exemplaar in een afgetrapte doos en toen was voor mij de maat vol, bovendien was het nu een 17 inch.
Hoe een firma als Medion het in zijn hersens haalt om tot 2x toe iemand een gebruikt exemplaar te sturen als er om een nieuw apparaat gevraagd en betaald wordt is mij een raadsel en na een onplezierig telefoontje eiste ik uiteinelijk mijn geld terug, omdat bleek dat ze helemaal geen fabrieksnieuwe konden leveren, ondanks de aanbieding in Medion shop.


Bij mij idem, ik mailde eerst maar kreeg een standaard reply dat ze het druk hadden, nogmaals gemaild...geen enkele reactie gekregen.
Toen het betaal nummer gebeld.
Ik zou binnen 5 dagen een antwoord met een passend oplossing krijgen.
Niet dus,
Pas na een week werd ik gebeld dat ik de monitor terug kon sturen...daar hebben ze dus een week over na moeten denken!!!
Gister de monitor teruggestuurd, ik ben benieuwd wat ze me nu gaan sturen.
Wat ik vreemd vond was dat ik geen supervisor aan de lijn kon kijgen.
Ene mevrouw Floor van MSC afdeling CIT bleef herhalen dat ze het een prima oplossing vond...

stofzuigertje

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een aanbieding neemt is het mogelijk een bij Aldi terug gekregen en gerepareerde als Demo of zo te krijgen.

Bij de Aldi staan ze we wel nieuw en zie je wat voor doos je kreeg.
Dus lees goed de website want ook elders geplaatste dingen over Demo of zo kan op dit product gelden.
Daarom koop ik het liever bij de grootste Medion verkoper van Nederland.
Deze week in de aanbieding, dus lees folder en wees op tijd!
Regelmatig zijn dit soort dingen vlak na 8.30 als winkel open gaat soms binnen enkele minuten uitverkocht.

Rodolfo4640
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 aug 2009 14:13

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door Rodolfo4640 »

Ik ben dus niet de enige die dit overkomt. Op mijn geld wacht ik nu al een maand. Afschrijven doet Medion in een oogwenk maar teruggeven hebben ze geen kaas van gegeten. Ik krijg wel allemaal lulverhalen van mensen die ook niet weten waar ze mee bezig zijn. Ik zou graag vernemen of er nog meer mensen zijn met deze klachten. Het lijkt wel oplichting. Voorheen heb ik via Aldi altijd goede service genoten op Medion apparatuur, waarom dit nu ineens anders gaat ?????

gerard1740
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2009 11:08

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door gerard1740 »

Rodolfo4640 schreef:Ik ben dus niet de enige die dit overkomt. Op mijn geld wacht ik nu al een maand. Afschrijven doet Medion in een oogwenk maar teruggeven hebben ze geen kaas van gegeten. Ik krijg wel allemaal lulverhalen van mensen die ook niet weten waar ze mee bezig zijn. Ik zou graag vernemen of er nog meer mensen zijn met deze klachten. Het lijkt wel oplichting. Voorheen heb ik via Aldi altijd goede service genoten op Medion apparatuur, waarom dit nu ineens anders gaat ?????
Vervelend voor je, want je wilt toch gewoon het liefst computeren zonder dit gedoe.
Kijk ook eens op http://www.supermarktpc.net daar staan ook ervaringen van medion kopers.

Sterkte!

gerard1740
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2009 11:08

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door gerard1740 »

Rodolfo4640 schreef:Ik ben dus niet de enige die dit overkomt. Op mijn geld wacht ik nu al een maand. Afschrijven doet Medion in een oogwenk maar teruggeven hebben ze geen kaas van gegeten. Ik krijg wel allemaal lulverhalen van mensen die ook niet weten waar ze mee bezig zijn. Ik zou graag vernemen of er nog meer mensen zijn met deze klachten. Het lijkt wel oplichting. Voorheen heb ik via Aldi altijd goede service genoten op Medion apparatuur, waarom dit nu ineens anders gaat ?????
Heb je inmiddels al je geld terug gekregen?
Ik wacht ook al sinds 31 augustus op een reactie van Medion, ze hebben de Monitor teruggekregen van mij. Maar ik hoor niets meer van ze.
Groet,
Gerard

Rodolfo4640
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 aug 2009 14:13

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door Rodolfo4640 »

....... nee helaas houden ze de hand op de knip, wel kreeg ik vorige week een telefoontje dat ze de monitor echt niet ontvangen hebben ondanks het feit dat me eerder verteld is dat het wel zo was, maar ja ze lullen maar wat, het lijken wel robots, herhalen eindeloos dat ze niets voor me kunnen doen, ook TNT is bij ze in de leer geweest want die doen hetzelfde, het schijnt dat ze gratis pakketjes vervoeren want bij een antwoordnummer moet er toch iemand betalen zou je zeggen, dat moet toch ergens geadministreerd staan, maar nee hoor, ik zit met de zwarte piet.
Ik heb de zaak ook bij Visa voorgelegd, die gaan het uitzoeken en hebben vooralsnog het geld teruggeboekt, hier zal Medion wel niet blij mee zijn en kan ik binnenkort wel een deurwaarder verwachten, het drama kabbelt voort, de politie kan er niets aan doen, aangifte doen is er niet bij, je mag gewoon belazerd worden in dit land, ik wacht nog even af maar die koude douche staat al klaar voor ze, succes met jouw probleem.
(wordt vervolgd)

gerard1740
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2009 11:08

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door gerard1740 »

Rodolfo4640 schreef:....... nee helaas houden ze de hand op de knip, wel kreeg ik vorige week een telefoontje dat ze de monitor echt niet ontvangen hebben ondanks het feit dat me eerder verteld is dat het wel zo was, maar ja ze lullen maar wat, het lijken wel robots, herhalen eindeloos dat ze niets voor me kunnen doen, ook TNT is bij ze in de leer geweest want die doen hetzelfde, het schijnt dat ze gratis pakketjes vervoeren want bij een antwoordnummer moet er toch iemand betalen zou je zeggen, dat moet toch ergens geadministreerd staan, maar nee hoor, ik zit met de zwarte piet.
Ik heb de zaak ook bij Visa voorgelegd, die gaan het uitzoeken en hebben vooralsnog het geld teruggeboekt, hier zal Medion wel niet blij mee zijn en kan ik binnenkort wel een deurwaarder verwachten, het drama kabbelt voort, de politie kan er niets aan doen, aangifte doen is er niet bij, je mag gewoon belazerd worden in dit land, ik wacht nog even af maar die koude douche staat al klaar voor ze, succes met jouw probleem.
(wordt vervolgd)
Bij mij precies het zelfde...
lees maar mee:
Geachte heer xxxx,

Uw klantnummer is xxxxxxxxx. Gelieve dit nummer altijd op eventuele correspondentie te vermelden.

Wij hebben deze monitor tot op heden helaas nog niet mogen ontvangen hier. Wij verzoeken u ons de gegevens die vermeld staan op het verzendbewijs, door te sturen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.

Met vriendelijke groet,
Medion Service Center
XXXX

wanneer ik ga kijken op de track & trace site van TNT dan is de zending gewoon afgeleverd:

Zoekresultaten

Barcode : xxxxxxxxxxxx
Postcode : 5980ZX

De volgende gegevens zijn over uw zending gevonden:


Statusinformatie Datum Locatie

Zending opgehaald en in sorteerproces
31-08-2009 Amsterdam , balie postkantoren bv
Zending gesorteerd in sorteercentrum
31-08-2009 Amsterdam , intern transport pakketten
Voorgemeld en gescand op rit
01-09-2009 Venlo , pakkettendistributie
Zending zit in afleverroute
01-09-2009 Venlo , pakkettendistributie
Zending afgeleverd in postbus
01-09-2009 Venlo , pakkettendistributie

Met andere woorden Medion probeert er standaard onder uit te komen...

Rodolfo4640
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 aug 2009 14:13

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door Rodolfo4640 »

... en zo tobben we maar voort, zojuist bericht van TNT ontvangen dat de monitor toch echt afgeleverd is en de fout bij Medion gezocht moet worden. Maakt Medionshop hier een gewoonte van?, ik voel me opgelicht door deze firma, het feit alleen al dat ze het in hun hersens halen om je rotzooi te sturen terwijl je voor nieuw betaald, en dat tot twee keer toe, als je dan je geld terugwilt kan je er naar fluiten, hoe verzint een merk als Medion dit, wat blijft er over van alle wervende teksten op hun website, dit kost klanten, een koude douche moeten ze krijgen, wie durft er bij zo'n bedrijf nog iets te bestellen, wie neemt het risico om getrakteerd te worden op zo'n behandeling, wie wil er maandenlang achter zijn geld aangaan, bellen, mailen, van het kastje naar de muur, 109 euro ellende en het had zo simpel kunnen zijn.
P.S. het dossier groeit

gerard1740
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2009 11:08

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door gerard1740 »

Rodolfo4640 schreef:... en zo tobben we maar voort, zojuist bericht van TNT ontvangen dat de monitor toch echt afgeleverd is en de fout bij Medion gezocht moet worden. Maakt Medionshop hier een gewoonte van?, ik voel me opgelicht door deze firma, het feit alleen al dat ze het in hun hersens halen om je rotzooi te sturen terwijl je voor nieuw betaald, en dat tot twee keer toe, als je dan je geld terugwilt kan je er naar fluiten, hoe verzint een merk als Medion dit, wat blijft er over van alle wervende teksten op hun website, dit kost klanten, een koude douche moeten ze krijgen, wie durft er bij zo'n bedrijf nog iets te bestellen, wie neemt het risico om getrakteerd te worden op zo'n behandeling, wie wil er maandenlang achter zijn geld aangaan, bellen, mailen, van het kastje naar de muur, 109 euro ellende en het had zo simpel kunnen zijn.
P.S. het dossier groeit

Nou kreeg ik vandaag precies de bericht van medion:

Uw klantnummer is xxxxxxxxxxxx. Gelieve dit nummer altijd op eventuele correspondentie te vermelden.

Helaas hebben wij uw monitor niet ontvangen. Wij willen u vragen contact op te nemen met TNT om daar een onderzoek te starten.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.

Met vriendelijke groet,
Medion Service Center
XXXX

Rodolfo4640
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 aug 2009 14:13

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door Rodolfo4640 »

...en zo komt medion van zijn ouwe troep af ....... misschien kan Visa iets voor je doen ..... ik heb ze genomineerd voor een koude douche ..... het moet maar eens in de openbaarheid ....... TNT zal je helaas ook niet veel verder brengen

gerard1740
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2009 11:08

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door gerard1740 »

Rodolfo4640 schreef:...en zo komt medion van zijn ouwe troep af ....... misschien kan Visa iets voor je doen ..... ik heb ze genomineerd voor een koude douche ..... het moet maar eens in de openbaarheid ....... TNT zal je helaas ook niet veel verder brengen
Nou, TNT heeft me juist heel veel geholpen. Een medewerker TNT heeft heel vlot en adequaat gereageerd! Ik had het verzendbewijs bewaard en dat scheelt.
Ze hebben de lijst van zendingen die zijn afgeleverd bij MSC naar mij gemaild.
Daarin staan heel veel andere reour zending naar hun adres vermeld....
Met andere woorden, dit is een zaak die nader onderzoek vraagt.

Rodolfo4640
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 aug 2009 14:13

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door Rodolfo4640 »

...... ook ik heb een verzendbewijs Gerard ....... maar wie gaat onderzoeken? postale recherche bestaat niet meer, Medion ?, TNT? Politie? ... ik kreeg het advies een advocaat in de arm te nemen en een civiele procedure te starten, het recht wordt duur betaald in nederland, groetjes en sterkte Ruud

gerard1740
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2009 11:08

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door gerard1740 »

Rodolfo4640 schreef:...... ook ik heb een verzendbewijs Gerard ....... maar wie gaat onderzoeken? postale recherche bestaat niet meer, Medion ?, TNT? Politie? ... ik kreeg het advies een advocaat in de arm te nemen en een civiele procedure te starten, het recht wordt duur betaald in nederland, groetjes en sterkte Ruud
Heb jij zo'n kopie van het afleverbericht Distibutielijst Postbusfontvan TNT gekregen?

Rodolfo4640
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 aug 2009 14:13

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door Rodolfo4640 »

nee ze konden niets voor me doen

gerard1740
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2009 11:08

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door gerard1740 »

Rodolfo4640 schreef:nee ze konden niets voor me doen
Volgens Serviceteam Tele Account Management van TNT post:
"de klant Medion tekent niets meer af van alle zendingen die ze terugontvangen. Het interesseert hun niets meer wat we afleveren want zezijn zo goed als vertrokken ( dit deelde het kantoor Panningen mij mede)"


Dan rijst de vraag, wie is er hier voor verantwoordelijk?
Wat zijn de vervoers voorwaarden van TNTpost?

wordt vervolgd...

MedionHulp
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2009 15:17

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door MedionHulp »

Goedemiddag,

Het is niet mijn gewoonte langs deze weg te reageren op individuele klant-cases, echter, ik vind bovengenoemde beschrijvingen dermate ernstig, dat ik hier persoonlijk onderzoek naar wil doen. Tegelijkertijd wil ik daarbij vermelden, dat het niet de bedoeling is, dat alle support-aanvragen van welke aard dan ook nu via deze weg afgehandeld gaan worden. Daar is de bekende support-desk voor, welke u ongetwijfeld bekend is.

Zonder te willen afdingen op de ernst van deze gevallen, hecht ik er wel aan te vermelden dat het, gelet op het geringe aantal schrijvers in deze post (welgeteld 3), (gelukkig) slechts om incidenten gaat. Dit neemt echter niet weg dat de gang van zaken voor de betrokkenen zeer betreurenswaardig is.

Ik zou derhalve van de 3 benadeelden hierboven gaarne de klantnummers willen hebben, zodat ik deze zaken kan bekijken en op korte termijn alsnog een oplossing kunnen bieden. Deze kunt u met een gerust hart hier plaatsen, aangezien een derde met deze nummers absoluut niets kan aanvangen. Ik zal er persoonlijk zorg voor dragen dat deze zaken op zeer korte termijn alsnog tot een goed einde worden gebracht.

Tenslotte kan ik u mededelen dat er geen sprake is van vertrek uit Panningen. Er zijn dit jaar een aantal organisatorische en logistieke wijzigingen doorgevoerd, waardoor kinderziektes als hierboven helaas niet geheel kunnen worden uitgesloten, maar Medion is en blijft vertegenwoordigd te Panningen.

Met vriendelijke groet,
Medion BV
Panningen

Rodolfo4640
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 aug 2009 14:13

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door Rodolfo4640 »

[|#231263#330940#43a0134#|]‏
...... ben benieuwd ....... beetje late reactie dunkt mij, wat denk jij Gerard? ....... ik ben wel sneller, de koude douche is al verstuurd met foto's en alle bewijsstukken, even afwachten maar, ik had Medion altijd hoog staan, mijn huis staat er vol mee, deze keer toch maar een ander merk camera aangeschaft, Olympus 9000, grandioos ..... afijn we zullen wel zien, Ruud

gerard1740
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2009 11:08

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door gerard1740 »

MedionHulp schreef:Goedemiddag,

Het is niet mijn gewoonte langs deze weg te reageren op individuele klant-cases, echter, ik vind bovengenoemde beschrijvingen dermate ernstig, dat ik hier persoonlijk onderzoek naar wil doen. Tegelijkertijd wil ik daarbij vermelden, dat het niet de bedoeling is, dat alle support-aanvragen van welke aard dan ook nu via deze weg afgehandeld gaan worden. Daar is de bekende support-desk voor, welke u ongetwijfeld bekend is.

Zonder te willen afdingen op de ernst van deze gevallen, hecht ik er wel aan te vermelden dat het, gelet op het geringe aantal schrijvers in deze post (welgeteld 3), (gelukkig) slechts om incidenten gaat. Dit neemt echter niet weg dat de gang van zaken voor de betrokkenen zeer betreurenswaardig is.

Ik zou derhalve van de 3 benadeelden hierboven gaarne de klantnummers willen hebben, zodat ik deze zaken kan bekijken en op korte termijn alsnog een oplossing kunnen bieden. Deze kunt u met een gerust hart hier plaatsen, aangezien een derde met deze nummers absoluut niets kan aanvangen. Ik zal er persoonlijk zorg voor dragen dat deze zaken op zeer korte termijn alsnog tot een goed einde worden gebracht.

Tenslotte kan ik u mededelen dat er geen sprake is van vertrek uit Panningen. Er zijn dit jaar een aantal organisatorische en logistieke wijzigingen doorgevoerd, waardoor kinderziektes als hierboven helaas niet geheel kunnen worden uitgesloten, maar Medion is en blijft vertegenwoordigd te Panningen.

Met vriendelijke groet,
Medion BV
Panningen

Ik ben blij dat Medion hier reageert, mijn klant nr 112049742.
Elk bedrijf verdient een kans om zijn fouten te herstellen, in afwachting van uw reactie...

gerard1740
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2009 11:08

Re: Medion levert gebruikte monitoren als nieuw

Ongelezen bericht door gerard1740 »

Rodolfo4640 schreef:[|#231263#330940#43a0134#|]‏
...... ben benieuwd ....... beetje late reactie dunkt mij, wat denk jij Gerard? ....... ik ben wel sneller, de koude douche is al verstuurd met foto's en alle bewijsstukken, even afwachten maar, ik had Medion altijd hoog staan, mijn huis staat er vol mee, deze keer toch maar een ander merk camera aangeschaft, Olympus 9000, grandioos ..... afijn we zullen wel zien, Ruud
Beter laat dan nooit, Ruud!
Ik geef Medion zeker nog een kans...
groet,
Gerard

Gesloten