LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nav Atkins graag vetpercentages

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Gast

Nav Atkins graag vetpercentages

Ongelezen bericht door Gast »

Wat ik nou wel eens wil weten is *wat* jullie afvallen. Dat Atkins alle glucogeendepots leegt en derhalve met name de eerste tijd het waanzinnige gewichtsverlies waterverlies is, weet iedereen ondertussen wel.
Maar daarna?
Is het gewichtsverlies verlies van vet of van spiermassa? Wie heeft bij aanvang van het dieet zijn vetpercentage laten meten, en een paar maanden later nogmaals. Wat zijn de cijfers?

Gast

Re: Nav Atkins graag vetpercentages

Ik heb dat laten doen maar na 2-maanden neemt het gewixht weer toe. Eerst woog ik nog 75 kg en zit ik weer op mijn oude nivo 98 kg.

Gast

Mocht de 20kg die ik verloren ben spiermassa zijn geweest, dan had ik vroeger enorme bil- buik- borst- en been-spieren...

Gast

"A Reduced Ratio of Dietary Carbohydrate to Protein Improves Body Composition and Blood Lipid Profiles during Weight Loss in Adult Women"

http://www.nutrition.org/cgi/content/full/133/2/411

Bourgondier

Ongelezen bericht door Bourgondier »

Van 30% bij 100 kg naar 23-24% bij 89 kg in 6 maanden.

(Tanita bodyanlyzer)

erik-an

Ongelezen bericht door erik-an »

Hallo,
ik ben in het bezit van een Tanita weegschaal die vetpercentage, vochtpercentage, gewicht e.d. meet.
Ik heb als franchise van The Best of Health, welke zijn voedingsadviezen gedeeltelijk baseert op Atkins, in een half jaar tientallen mensen in het programma gekregen.
Ik denk dat bij een procent of 80 aanzienlijk gewichtsverlies is opgetreden.
Belangrijk voor ons is te weten of dit niet alleen vocht is. Vochtpercentage zakt wel maar voornamelijk is het vetpercentage wat daalt.
Soms is er geen gewichtsverlies maar wel vetpercentageverlies.
Door meer inname van eiwitten en proteinen neemt namelijk de spiermassa juist toe.
De mensen die niet afvallen of daar meer moeite me hebben zijn voornamelijk oudere vrouwen.
Mannen gaan heel snel.

Het verschil tussen de Atkins en the best of health is dat wij iets meer koolhydraten toestaan en aanvullende preparaten hebben.
Deze bestaan uit Omega 3 en 6 vetzuren (Basic Essence), mineralen (mineral essence) en een lichaamsreinigingsmiddel (Herbel cleanser).

Gesloten