LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beroerde service v/d firma its

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
kraac00
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mei 2009 15:39

beroerde service v/d firma its

Ongelezen bericht door kraac00 »

Ik heb op 16 juli 2009 een laptop besteld bij de fa ITS te Spijkenisse,
het gaat om een HP pavilion dv7-2170, toen alleen op reservering leverbaar , ook via hun webwinkel.

Het is nu 23-09-2009 en nog is mijn bestelde laptop niet geleverd! :cry: .

De medewerkers van dit filiaal proberen via het hooft kantoor de hp geleverd te krijgen maar daar geven ze niet thuis, op hun webwinkel is het app overigens gewoon te bestellen???

Ik heb het hoofdkantoor gebeld, kan alleen via een 0900 nr a 0.15 cent pm,
hier krijg ik de opmerking , ze zijn nu niet meer voorradig!!??, gevolgd door de mededeling dat ze ze nu niet uitgeleverd krijgen!

De uitlevering zou op 14-09-2009 door hp gebeuren, ik denk dat ze mijn bestelling cq reserevering niet eens hebben vastgelegd, overigens is dit app wel leverbaar via internet winkels.

Ik zit helaas aan ITS vast ivm een creditnota die ik moet gebruiken voor de aanschaf van dit app, geld uitkeren doen ze dus niet.

Wat kan ik nog meer doen, ik heb de consumentenbond al geraadpleegd maar daar komt dan uit, koop een ander app, of blijf wachten.

Het zal wel wachten worden. :evil: :cry:

kraac00
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mei 2009 15:39

Re: beroerde service v/d firma its

Ongelezen bericht door kraac00 »

Hele leuke firma ITS,

na mijn bericht over het niet leveren van een bestelde laptop, zijn alle
vermeldingen op hun bestel site verwijderd ook van hun dochter firma Modern.nl.

er is mij medegedeeld door het filiaal, dat deze hp niet meer geleverd wordt, moet je eens kijken bij CENTRAL POINT.nl , hebben ze er nog -78- op voorraad.

beetje zaak gaat dit regelen om mij als nog van mijn bestelling te voorzien.

ik ga vanavond misschien nog wel even buurten bij het filiaal te Spijkenisse.

nader verslag volgt :evil:

kraac00
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mei 2009 15:39

Re: beroerde service v/d firma its

Ongelezen bericht door kraac00 »

bezoek afgelegd bij filiaal v/d fa ITS te Spijkenisse,

Filiaalhouder baald als een stekker over de houding van het hoofd kantoor , men kan niet zeggen of en eventueel wanneer(misschien nooit) mijn bestelde hp laptop wordt geleverd.

men bied een andere optie maar deze voldoed niet aan mijn wensen, het enige dat overblijft is>>>>WACHTEN tot er iets opduikt dat gelijkwaardig is aan mijn bestelling.( en maar rente trekken)

het Hoofdkantoor blijft zeer in gebreken in deze, ik zit helaas nog steeds vast aan deze firma met een service van niks.

nader bericht volgt, ik weet niet wanneer??? :|

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: beroerde service v/d firma its

Ongelezen bericht door jlthkoch »

er is mij medegedeeld door het filiaal, dat deze hp niet meer geleverd wordt, moet je eens kijken bij CENTRAL POINT.nl , hebben ze er nog -78- op voorraad.
Gewoon de bestelling annuleren en elders een laptop bestellen. De creditnota (tot wanneer geldig?) kun je wellicht voor iets anders gebruiken.

Ik zou in ieder geval niets bij Central Point bestellen, want hun service is wellicht nog slechter dan de service van It's. (Central Point doet zich graag groter voor dan ze werkelijk zijn, dat ze er nog 78(!) in voorraad zouden hebben kan wel op de website staan, maar zal wel zwaar overdreven zijn)

kraac00
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mei 2009 15:39

Re: beroerde service v/d firma its

Ongelezen bericht door kraac00 »

credit nota blijft onbepaald geldig, bedankt voor je mededeling over
central -point.

we zoeken verder.

alfatrion
Berichten: 22054
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: beroerde service v/d firma its

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kunt onder de koop uit wanneer ze in verzuim zijn. Vanaf dat moment heb je trouwens ook recht op de wettelijke rente van 4%.

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/82.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/83.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/88.html

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: beroerde service v/d firma its

Ongelezen bericht door jlthkoch »

alfatrion schreef:Je kunt onder de koop uit wanneer ze in verzuim zijn. Vanaf dat moment heb je trouwens ook recht op de wettelijke rente van 4%.

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/82.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/83.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/88.html
Wettelijke rente over een creditnota?

Bulldog72
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 sep 2009 15:08

Re: beroerde service v/d firma its

Ongelezen bericht door Bulldog72 »

ff voor de duidelijkheid. Al ik het leest ik krijg de indruk dat dit "creditnota" is voor een eerdere situatie dat heeft nix mee te maken met de huidige laptop in bestelling. Of zie ik het verkeerd? Oftwel heb jij al betaald voor de laptop? Als niet dan ga de "creditnota" voor iets anders gebruiken. Als wel dan moeten ze je geld wel terug geven. De credit nota kan je alsnog gebruiken.

Ik krijg sterk de indruk dat je heb een lastig situatie gehad met een ander product van de Its. Uiteindelijk heb je een credit nota voor. Met dat cedit nota wil je een nieuwe laptop bestellen. De product is niet leverbaar, en door dit hele "gedoe" kom je klagen over slecht service. Kortom heb jij hard cash al uitbetaald voor de laptop in bestelling of niet?

alfatrion
Berichten: 22054
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: beroerde service v/d firma its

Ongelezen bericht door alfatrion »

jlthkoch schreef:Wettelijke rente over een creditnota?
1. Er is een overeenkomst tussen de koper en de verkoper. Deze verplicht de koper om een x bedrag te leveren en de verkoper om een bepaald product te leveren.
2. De koper voldoet aan zijn verplichtingen, maar de verkoper niet.
3. De koper stuurt dan een ingebrekenstelling naar de verkoper. Hierin wordt een falende termijn genoemd en dat de koper daarna de overeenkomst ontbind.
4. De koper heeft dan recht op zijn geld terug en de verkoper hoeft niet meer te leveren.
5. Vanaf het moment van verzuim heb je recht op de wettelijke rente. Dat is dus voor het geval dat de verkoper het geld niet over maakt.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: beroerde service v/d firma its

Ongelezen bericht door jlthkoch »

alfatrion schreef:
jlthkoch schreef:Wettelijke rente over een creditnota?
1. Er is een overeenkomst tussen de koper en de verkoper. Deze verplicht de koper om een x bedrag te leveren en de verkoper om een bepaald product te leveren.
2. De koper voldoet aan zijn verplichtingen, maar de verkoper niet.
3. De koper stuurt dan een ingebrekenstelling naar de verkoper. Hierin wordt een falende termijn genoemd en dat de koper daarna de overeenkomst ontbind.
4. De koper heeft dan recht op zijn geld terug en de verkoper hoeft niet meer te leveren.
5. Vanaf het moment van verzuim heb je recht op de wettelijke rente. Dat is dus voor het geval dat de verkoper het geld niet over maakt.

De TS wilde betalen met een tegoed bon, dus ik snap toch echt niet waar die wettelijke rente vandaan zou moeten komen en hoe je dat zou moeten berekenen.

alfatrion
Berichten: 22054
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: beroerde service v/d firma its

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zoals ik het bericht lees heeft de koper betaald met geld, en krijg van de verkoper een tegoed bon nu deze niet aan zijn prestaties kan voldoen.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: beroerde service v/d firma its

Ongelezen bericht door jlthkoch »

alfatrion schreef:Zoals ik het bericht lees heeft de koper betaald met geld, en krijg van de verkoper een tegoed bon nu deze niet aan zijn prestaties kan voldoen.
Als jij het goed hebt gelezen (wat ik zonder meer aanneem) dan ben ik het helemaal met je eens wat die rente betreft en vindt ik de TS niet echt slim om een creditnota te accepteren als het allemaal zo is gelopen zoals hij zegt.....

De TS moet gewoon zijn geld terug +rente

stofzuigertje

Re: beroerde service v/d firma its

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je alles betaalde is er geen noodzaak tot snel leveren en je komt toch wel.

Daarom nooit teveel aanbetalen en in dit geval dient het geld terug gegeven te worden zodat hij ook elders kan kopen.
De wettelijke rente vergoeding eisen kan maar ze zullen gezien deze 3 maanden wel lastig gaan doen.
Wetboek uitprinten en onderstrepen wat hier van toepassing is.

Ik zou na deze service of eigenlijk geen service ook naast de rente de 0900 kosten terug vragen wegens wanprestatie, dus nog hoger bedrag.
Verder zou ik nooit meer iets bij deze kopen dus ook niet als er wel een leuke vervanger zou zijn.

kraac00
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mei 2009 15:39

Re: beroerde service v/d firma its

Ongelezen bericht door kraac00 »

ik zie diverse vermeldingen over mijn probleem met de FA ITS.

Ik heb niets aanbetaald , maar er is een credit nota omdat er een eerder geleverd product zoek is geraakt bij de reparatie afdeling van de leverancier.
heeft al met al ook -6- maanden geduurd voor dat dat bekend was.
(packard bell).

ik blijf wachten op een andere optie want een oplossing wordt niet geboden en het geld had ik al gereserveerd om een laptop aan te schaffen.

bedankt voor de reacties,
ik hoop in de toekomst te kunnen melden dat ik iets heb maar dan direct met windows 7 want daar wacht ik nu nog wel even op. :cry:

Bulldog72
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 sep 2009 15:08

Re: beroerde service v/d firma its

Ongelezen bericht door Bulldog72 »

Dan wat klaag je over? Je heb nix aanbetaalt, en de product is niet leverbaar. Pech. Zoek een andere product uit.

kraac00
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mei 2009 15:39

Re: beroerde service v/d firma its

Ongelezen bericht door kraac00 »

is door de firma its niet te leveren,

beroerde service en slecht inkoopbeleid.

er zal ook geen poging gedaan worden om het app voor eenn klant via een andere weg in te kopen :evil:

Bulldog72
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 sep 2009 15:08

Re: beroerde service v/d firma its

Ongelezen bericht door Bulldog72 »

Nou, niet dus. Ik hoor hier nix onredelijks wat het betreft It's. Wat ik wel lees is iemand dat heeft een appeltje te schillen met hun mbt een eerder gebeurd incident. (De oorsprong van jou creditnota). Het is niet voor de openbaar publiek om een bedrijf te bekritiseeren over hun "inkoopbeleid". Dat gaat jou niet aan. Als je had betaald voor de product, dan fijn. Je zou dan een grondig reden hebben om te klagen. The bottom line is dat je heb nix betaald voor de laptop dat je wou bestellen. Einde discussie, en het is terecht dat It's veegt jou "klachten" van de tafel. Denk goed overna. Je bent gewoon boos wegens de hele drama dat heeft geleid tot de credit nota, en je gebruikt de huidig issue om It's negatief in de media te brengen. Pathetic.

alfatrion
Berichten: 22054
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: beroerde service v/d firma its

Ongelezen bericht door alfatrion »

kraac00 schreef:Ik heb niets aanbetaald , maar er is een credit nota omdat er een eerder geleverd product zoek is geraakt bij de reparatie afdeling van de leverancier.
heeft al met al ook -6- maanden geduurd voor dat dat bekend was.
Ook in dat geval is een credit nota onredelijk. Zij maken jouw product kwijt en willen je dan nog dwingen om nog een keer wat bij hun te kopen?

Het kwijt raken van een product is te kwalificeren als een wanprestatie wanprestatie als mede en een onrechtmatige daad. De laatste valt geheel buiten de overeenkomst maar dan moet je weten welke werknemer dat heeft gedaan.

Bulldog72
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 sep 2009 15:08

Re: beroerde service v/d firma its

Ongelezen bericht door Bulldog72 »

alfatrion schreef:
kraac00 schreef:Ik heb niets aanbetaald , maar er is een credit nota omdat er een eerder geleverd product zoek is geraakt bij de reparatie afdeling van de leverancier.
heeft al met al ook -6- maanden geduurd voor dat dat bekend was.
Ook in dat geval is een credit nota onredelijk. Zij maken jouw product kwijt en willen je dan nog dwingen om nog een keer wat bij hun te kopen?

Het kwijt raken van een product is te kwalificeren als een wanprestatie wanprestatie als mede en een onrechtmatige daad. De laatste valt geheel buiten de overeenkomst maar dan moet je weten welke werknemer dat heeft gedaan.
Ik ben benieuwd wat je beschouwt wel als een redelijk oplossing? In dit sort situaties is een creditnota voor heel veel mensen een zeer geschikt vorm van restitutie.

Maar goed, daar heeft de TS het niet over. Het gaat om de huidige situatie.

alfatrion
Berichten: 22054
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: beroerde service v/d firma its

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het geld overboeken of contant geven, zodat iemand de vrijheid heeft om elders te kopen. Het kan zomaar zijn dat iemand op op vrijwillige basis weer opnieuw bij die winkel wilt kopen, maar mag je niet opleggen. Goede winkels hebben doorgaans niet te vrezen dat klanten weg zullen lopen als ze het geld contact geven.

Gesloten