LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken en houtenvloer, er voor of er na?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Justin77
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2009 18:25

Keuken en houtenvloer, er voor of er na?

Ongelezen bericht door Justin77 »

Wie kan mij van tips voorzien.

Mijn nieuwe keuken wordt binnenkort geinstalleerd.
Nu heb ik de keus om de houten (lammelen) vloer te laten plaatsen voor of na de installatie van de keuken.

Qua looks is een doorlopende vloer onder de keuken (L vorm) het mooiste, nl. geen plinten.

De vloer achteraf laten plaatsen tegen de keuken aan is weer goedkoper (scheelt een paar m2 hout), en is veiliger voor als het gaat lekker. Echter als het lekt kan het ook onder de vloer komen toch?

Twijfel, wie kan mij een goed advies geven?

mich007
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:15

Re: Keuken en houtenvloer, er voor of er na?

Ongelezen bericht door mich007 »

waarom niet de houten vloer een stukje onder de keuken door te leggen?
Bijvoorbeeld een randje van 10cm. Dit scheelt een hoop hout en het hoogteverschil is makkelijk op te vangen met de verstelbare pootjes waar de keuken op komt te staan zodat ie toch mooi waterpas staat.

Hetzelfde heb ik thuis ook gedaan, al was dit dan met een tegelvloer.
Maar principe is gelijk.....

forzav
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2009 15:03

Re: Keuken en houtenvloer, er voor of er na?

Ongelezen bericht door forzav »

Wij hebben dit dilemma ook gehad maar dan met een laminaatvloer.

Hier werd ons geadviseerd eerst de keuken te plaatsen en dan het laminaat tegen de poten aan te laten leggen. Dit is gedaan omdat je op een 'werkende' vloer in principe geen vaste elementen mag plaatsen. De vloer kan dan namelijk niet meer werken.

RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

Re: Keuken en houtenvloer, er voor of er na?

Ongelezen bericht door RobbieS. »

Wij hebben een woning waar eerst de keuken is geplaatst, daarna de vloer tot net onder de kasten, tegen de poten aan. Daarna de plint ervoor. Dan heb je geen plint.

Overigens niet altijd even praktisch, we hebben relatief veel beschadigingen van vallend bestek en enkele watervlekken. Ik denk dat we er nog eens plavuizen in doen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Keuken en houtenvloer, er voor of er na?

Ongelezen bericht door kweenie »

En vergeet in elk geval bij het bepalen van de hoogte van het keukenblad ook rekening te houden met de hoogte van de vloer. Ik ken iemand bij wie de keuken vóór het leggen van de vloer op de juiste hoogte stond, maar na het plaatsen dus een paar centimeter lager dan gewild...

Gesloten