LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hypotheekplan Zalm
Hypotheekplan Zalm
'Hypotheekplan Zalm kost 200 miljoen'
UTRECHT - 05/11/03 Minister Zalm van Financiën kan in 2004 een tegenvaller van 200 miljoen euro tegemoet zien als gevolg van zijn plan om de hypotheekrente in te perken. Het nadeel kan oplopen tot een miljard euro, aldus Het Financieele Dagblad. De krant baseert zich op berekeningen van het Platform Woningmarkt, dat gebruik heeft gemaakt van gegevens van De Nederlandse Bank (DNB).
Zalm gaat er vanuit dat zijn hypotheekplan 100 miljoen euro oplevert. Het onderzoek wijst echter anders uit. Volgens de chef-econoom van ING leidt de ingreep tot 400 miljoen euro verlies aan consumptieve bestedingen per jaar. "Dat heeft grote effecten op de btw-inkomsten", zo luidt het commentaar.
UTRECHT - 05/11/03 Minister Zalm van Financiën kan in 2004 een tegenvaller van 200 miljoen euro tegemoet zien als gevolg van zijn plan om de hypotheekrente in te perken. Het nadeel kan oplopen tot een miljard euro, aldus Het Financieele Dagblad. De krant baseert zich op berekeningen van het Platform Woningmarkt, dat gebruik heeft gemaakt van gegevens van De Nederlandse Bank (DNB).
Zalm gaat er vanuit dat zijn hypotheekplan 100 miljoen euro oplevert. Het onderzoek wijst echter anders uit. Volgens de chef-econoom van ING leidt de ingreep tot 400 miljoen euro verlies aan consumptieve bestedingen per jaar. "Dat heeft grote effecten op de btw-inkomsten", zo luidt het commentaar.
Re: Hypotheekplan Zalm
Moet hij maar van onze centen afblijven
-
interessant dat bericht uit het FD, maar wat heeft dat met dit forum te maken. Tenzij je ermee wilt aangeven dat mensen die een tweede hypotheek op hun woning hebben genomen nog meer het schip ingaan omdat rentekosten door het plan van Zalm niet meer van de belasting mogen worden afgetrokken. Zalm zou toch de helpende hand toesteken? Lijkt er anders niet op................
Het heeft met de CGA te maken en met Zalm dus met geld en nog veel meer.
BA
BA
Wat heeft familievader dan met dit forum te maken
-
de CGA zal het als commissie worst wezen wat met de hypotheekrenteaftrek gebeurt. Hooguit misschien de individuele leden die een extra hypotheek hebben gebruikt voor zaken waardoor de rente straks niet meer aftrekbaar is. En dan het over geld gaat weet ik ook wel.
Als het geld voor andere zaken gebruikt is, is de rente nu ook al niet meer aftrekbaar.
Maar wel als je een verbouwing e.d. hebt gedaan.
En dat blijft in de toekomst ook zo!
-
Dan ken je Zalm nog niet
OK, met in de toekomst bedoel ik natuurlijk tot 2007 (de maximumtermijn die dit kabinet blijft zitten). Hoe het in 2008, 2018 of 2048 zal zijn, dat weet ik natuurlijk niet.
Dan zal ik het beter zeggen: dit kabinet heeft afgesproken om de aftrek van hypotheekrente voor zover dat nodig is voor de eigen woning in stand te houden.
Maar nu snap ik nog steeds niet waarom dit bericht thuishoort onder de categorie LegioLease.
Dan zal ik het beter zeggen: dit kabinet heeft afgesproken om de aftrek van hypotheekrente voor zover dat nodig is voor de eigen woning in stand te houden.
Maar nu snap ik nog steeds niet waarom dit bericht thuishoort onder de categorie LegioLease.
Dit kabinet haalt het voorjaar niet.
Ha ha, dat mag je denken hoor. Dream on.
Omdat dit kabinet stevig in het zadel zit.
Oh zeg het dan meteen.