LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB BANK

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
robbe477
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2009 10:01

DSB BANK

Ongelezen bericht door robbe477 »

Ik heb, in maart 2008, bij de DSB een persoonlijke lening afgesloten, ter waarde van € 15.000,=, i.c.m. twee polissen nl. een overlijdensrisico-polis en een arbeidsongeschiktheids-polis ter waarde € 8000,=.
Achteraf gebleken zouden de polissen aan het einde van de looptijd een bepaald bedrag moeten opbrengen waardoor het totaal geleende bedrag in één keer zou zijn afgelost.
Wat blijkt; als ik straks 20 jaar (!) verder ben, en 20 jaar lang
(is 240 x € 250,00 = € 60.000,=) heb afgelost, er ook een vermoedelijke restschuld overblijft.
Tevens is er aangegeven bij de DSB in Middelburg, dat het bedrag van de polissen kon worden ingebracht bij de belasting, zodat ik daar een groot deel kon teruggevorderen. Dit blijkt beslist niet waar.
Enkele maanden geleden heb ik telefonisch contact gehad met de DSB. In dit telefoongesprek heb ik mijn ongenoegen geuit en aangegeven dat ik een oplossing zocht voor de het ontstane probleem. Prompt krijg ik de volgende dag een brief waarin een voorstel wordt gedaan om nog een polis af te sluiten ???
Mijn vraag is nu: Zijn er nog meer gedupeerden en wat hebben zij aan dit probleem kunnen doen?

Ad Wildervanck
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2009 12:52

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door Ad Wildervanck »

Ook ik ben de klos, dankzij het graaigedrag van de DSB-Bank.
Aan een lening bij de DSB bank, werd naast een overlijdensrisicoverzekering en werkongeschiktheidsverzekering een deel van de lening belegd in fracties bij Hollands Welvaren. Na een looptijd van 9 jaar bleek van de inleg bij Hollands welvaren het ingelegde geld grotendeels verdampt, door zogenaamde beheerkosten en bankkosten van Hollands Welvaren. De looptijd was 15 jaar.
Wel ging steeds het rentepercentage omhoog. In juni 2008 was ik het meer dan beu, dat bijna 3-maandelijks de rente omhoog ging en dus ook de vaste lasten voor deze lening.
De lening werd omgezet in een Persoonlijke Lening met een looptijd van 10 jaar.
Naar het restant van de overlijdensrisicoverzekering en werkongeschiktheidsverzekering van de eerdere lening kon ik fluiten. Ik noem dit pure diefstal van de DSB Bank. De waarde van de fracties van Hollands Welvaren was na 9 jaar minus bankkosten slechts 9000 Euro waard. (graaicultuur Hollands Welvaren). Voor de nieuwe overgesloten Persoonlijke Lening werd wederom een overlijdensrisicoverzekering en werkongeschiktheidsverzekering in rekening gebracht.
Bij woekerpolis.nl heb ik dit in juni 2008 bekend gemaakt. Hiervan heb ik echter nooit meer iets gehoord.
De DSB Bank is in mijn ogen een instantie, die alleen maar uit is op graaien, graaien en nog eens graaien, zonder zich te bekommeren of mensen het nog wel kunnen betalen. Een zeer grof schandaal, dat dit door de overheid wordt goed gevonden ! ! !

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door Peter-O »

hallo robbe 477
Ik heb, in maart 2008, bij de DSB een persoonlijke lening afgesloten, ter waarde van € 15.000,=, i.c.m. twee polissen nl. een overlijdensrisico-polis en een arbeidsongeschiktheids-polis ter waarde € 8000,=.
Achteraf gebleken zouden de polissen aan het einde van de looptijd een bepaald bedrag moeten opbrengen waardoor het totaal geleende bedrag in één keer zou zijn afgelost.
Je wilt een PL van 15.000 en doet daarbij: OR & AO van 8.000 had je op dat moment een kater?
Wat blijkt; als ik straks 20 jaar (!) verder ben, en 20 jaar lang
(is 240 x € 250,00 = € 60.000,=) heb afgelost....
had je dit niet kunnen berekenen toen je ging afsluiten?? want rekenen kan je dus zo te zien wel. 60.000 betalen voor 15.000 in je handen. volgendekeer niet drinken voordat je gaat tekenen

je wilde15.000 hebben, en ging 250,= per maand betalen. gaat er al iets rinkelen?? anders dan de kassa van DSB ??

robin123
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2009 10:17

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door robin123 »

wij maken hetzelfde mee al 6 jaar betalen betalen aan een lening waar de rente steeds maar oploopt , en een belegging polis bij hollands welvaren die niks meer oplevert.
Een overlijden polis afgesloten van 9000 euro die bij de lening opkwam .
Wij zijn helemaal bij af en kunnen het niet meer betalen en aangemeld bij gem, kredietbank. dankjewel DSB

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door Noble »

Ja, duidelijk, en voordat je bij de DSB aanklopte had je je geldzaken prima op orde toch??

laat maar even weten of ik het goed heb begrepen.

RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door RobbieS. »

wat bezielt mensen toch om met geleend geld te gaan beleggen of een deel van hun lening in een beleggingsfonds stoppen? Het is en blijft een risicovolle bezigheid.

Zeven jaar geleden kocht ik een huis met een spaarhypotheek. Mijn maandlasten waren toen veel hoger als bij collega's en vrienden die een hypotheek met een deel belegging en een deel aflossingsvrij hadden.Destijds werd ik voor gek verklaard om voor een spaarhypotheek te kiezen.

Maar na een aantal jaren kun je zien wat er van hun lage maandlasten zijn overgebleven. Wees ervan bewust dat een lening afgelost dient te worden aan het eind van de looptijd, en laat dit niet afhangen van een belegging, tenzij je over enorme financiële reserves beschikt.

Laat hetgeen wat nu gebeurt met al die vage financieringen en hypotheken een les zijn en spaar voor uw aankopen...

Borgdrone
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 sep 2009 02:05

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door Borgdrone »

Noble schreef:Ja, duidelijk, en voordat je bij de DSB aanklopte had je je geldzaken prima op orde toch??

laat maar even weten of ik het goed heb begrepen.



Wat is dat nu weer voor een raar antwoord. De reden van het aangaan van een lening is niet van belang. Het is de construsctie die er gebruikt wordt, men wordt willens en wetens vals geinformeerd met als reden je zo veel mogelijk geld afhandig te maken. Waarom zijn er toch altijd die mensen die de gang van zaken van dit soort banken goed praten. Als je een auto koopt en je blijkt een wrak te hebben gekocht kun je er, ondanks dat je erbij was en ervoor hebt getekend, verhaal op halen. Wanneer een dokter een grove fout maakt kun je ook verhaal halen. En dat enkel om het feit dat jij een leek bent en diegene blindelings vertrouwde. Waarom geldt dat niet voor verzekeringen en de financiele markt, dat is wel één van de moeilijkste zaken waar je als consument mee te maken hebt. Daarom zijn er deskundige op dat gebied en daar schort het hem juist aan. Omdat je als leek dacht te kunnen vertrouwen op die deskundigheid zitten er nu zoveel in de problemen. DE lening op zich, ja dat is te overzien. Het gaat hem juist om die polissen. Naar verluidt gaat er 80% op aan provisie en uitbetaling is nihil. DAt klanten deze zich aan laten smeren kan ik begrijpen, hoewel als het voor een tweede keer is, wordt mijn begrip wat minder. Je moet er toch wel van geleerd hebben.

Maar goed laten we hopen dat dit soort banken doodbloeden omdat men ze doorziet en eenvoudig links laat liggen. Ze zouden alleen nog kunnen blijven bestaan wanneer ze eerlijk bankieren. Maar ja, zal dat ooit gebeuren?

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door Noble »

@ borgdrone
Waarom geldt dat niet voor verzekeringen en de financiele markt, dat is wel één van de moeilijkste zaken waar je als consument mee te maken hebt. Daarom zijn er deskundige op dat gebied en daar schort het hem juist aan. Omdat je als leek dacht te kunnen vertrouwen op die deskundigheid zitten er nu zoveel in de problemen
ja, NU heb je het grootste gedeelte van het probleem.
Je hebt gelijk dat je de financieële instellingen ZOU moeten kunnen vertrouwen...
maar dat is dus niet zo.

Regels PRIMA, maar dan dienen ze wel gecontroleerd te worden door de overheid...
INCL... een stevige boete bij overtreding... voor ALLE financieële instellingen.

heeft deze persoon offertes vergeleken?? en zo ja, waarom DSB gekozen??

Borgdrone
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 sep 2009 02:05

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door Borgdrone »

Noble schreef:@ borgdrone
Waarom geldt dat niet voor verzekeringen en de financiele markt, dat is wel één van de moeilijkste zaken waar je als consument mee te maken hebt. Daarom zijn er deskundige op dat gebied en daar schort het hem juist aan. Omdat je als leek dacht te kunnen vertrouwen op die deskundigheid zitten er nu zoveel in de problemen
ja, NU heb je het grootste gedeelte van het probleem.
Je hebt gelijk dat je de financieële instellingen ZOU moeten kunnen vertrouwen...
maar dat is dus niet zo.

Regels PRIMA, maar dan dienen ze wel gecontroleerd te worden door de overheid...
INCL... een stevige boete bij overtreding... voor ALLE financieële instellingen.

heeft deze persoon offertes vergeleken?? en zo ja, waarom DSB gekozen??

Verbeter mij wanneer ik het mis heb, maar zijn dat niet de kerntaken van het AFM en de Nederlandse Bank? Vooral die polissen zouden de Nederlandse BAnk toch wakker hebben moeten schudden omdat de ( naar ik meen) verzekeringen sinds 2001 ook onder vallen?

En wat betreft de DSB: door vele zogenaamde onafhankelijke tussen personen die op slinkse wijze de consument laat geloven dat ze de lening onderbrengen bij de beste aanbieder, en daar zijn we weer bij het vertrouwen, kom je toch terecht bij de DSB of de Afab. Schuld maak jezelf, absoluut! Maar de valkuilen trap je in en zie daar maar weer uit te komen.
Ikzelf heb er ook ervaring mee en heb er gelukkigerwijs een PL van kunnen maken bij een bank die zeer transperant was. Dit is de looptijd en dat betaal je, niets meer of minder. Geen dure polissen of ingewikkelde contructies. Het heeft wat geld gekost helaas bij de vorige , maar ze verdienen nu geen cent meer aan mij. En als mijn kinderen straks een huis kopen of wat dan ook, kan ik ze adviseren niet dezelfde fout te maken als dat ik gedaan heb. Dat is het voordeel van dit soort fora, je leert van elkaar. Als iedereen dit doet zal. zoals ik al noemde, zulke banken en tussenpersonen vanzelf van de markt verdwijnen mits ze oprecht service en producten bieden.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door Noble »

@ borgdrone
Verbeter mij wanneer ik het mis heb, maar zijn dat niet de kerntaken van het AFM en de Nederlandse Bank? Vooral die polissen zouden de Nederlandse BAnk toch wakker hebben moeten schudden omdat de ( naar ik meen) verzekeringen sinds 2001 ook onder vallen?
JA, borgdrone dit is het spoor waar ik óók op zit.. helemaal mee eens,
helaas..... onze overheid is een tandeloze teckel gebleken..leve de politiek.
En als mijn kinderen straks een huis kopen of wat dan ook, kan ik ze adviseren niet dezelfde fout te maken als dat ik gedaan heb. Dat is het voordeel van dit soort fora, je leert van elkaar. Als iedereen dit doet zal. zoals ik al noemde, zulke banken en tussenpersonen vanzelf van de markt verdwijnen mits ze oprecht service en producten bieden...
helaas een DURE les borgdrone, maar gelukkig heeft deze (huidige) generatie
deze les moeten/kunnen leren voor onze volgende generatie.
Nu maar hopen dat de volgende generatie naar ons zal luisteren.

Dat wij de banken zoveel macht hebben gegeven is een les
die alleen door de politiek ongedaan gemaakt kan worden...
OF... wij moeten als ALLE bank gebruikers deze macht terug pakken...
de banken zijn er duidelijk NIET mee te vertrouwen.

Borgdrone
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 sep 2009 02:05

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door Borgdrone »

Inderdaad Noble, een hele dure les. Maar als ik de kosten over tien jaar vergelijk van mijn huidige PL met die vorige dan bespaar ik ik ruim 50%. Ben alleen nog druk in de weer om een krediet protector te beeindigen. ( koopsompolis en die loopt nu dan nog 8 jaar door).

Wat betreft de banken: konden we maar terug in de tijd dat je nog je loonzakje kreeg en een bank erg blij was met de klant die zijn losse geld kwam storten.
Nu betaal je voor het hebben van een rekening, en zonder de rekening kan je salaris niet eens uitbetaald worden. Daarbij komt dat er op de meeste betaalrekeningen geen cent rente wordt gegeven. Het ergst is wel dat het gros geen feeling meer heeft met geld. Het zijn enkel nog cijfertjes op een afschrift, het gebeurt nog maar zelden dat je contant geld bezit. Ikzelf ben dan ook weer het huishoudgeld ed. eraf gaan halen. Niet meer pinnen, misschien moeten we dat massaal gaan doen. welke gevolgen mijn opmerking in de praktijk als gevolg zouden kunnen hebben weet ik niet. Wel ben ik ervan overtuigd dat het tastbare je meer controle geeft.

Mijn oudste zoon heeft een leuke baan. Uiteraard betaald hij kostgeld ( zal ook wel kretiek uitlokken) en is verplicht een flink deel van zijn salaris te sparen. Daarnaast moet hij sparen voor wensen op korte termijn. De rest kan hij naar believe uitgeven. Eerst baalde hij flink, maar zie nu de voordelen ervan. Vorige week was hij zover dat hij ( van zijn wensen op korte termijn) een nieuwe computer kon aanschaffen. Geen lening, dat is uit den boze, maar wel heeft hij een fikse korting kunnen verwezenlijken door op het internet te surfen. Die knul heeft daardoor veel geld bespaard en in de toekomst wellicht een hoop ellende.
Je hebt inderdaad gelijk dat wij die generatie moeten behoeden voor het aangaan van kredieten.

Ik ben erg benieuwd Noble hoe jij er zo mee betrokken bent geraakt. IS het je werk, wat je hebt mee gemaakt of is het net als ik de interesse om dit fenomeen op de voet te volgen.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door Noble »

@ Borgdrone

Met VERBAZING lees ik je bovenstaande relaas...... :shock:
Ik dacht tot voor kort dat dit "soort" mensen uitgestorven waren, en dat er voor mij dus óók geen hoop meer zou zijn
daar het "betaal-je-arm-aan-alles" zich nog steeds in rap tempo aan het verspreiden is.

Nu lees ik dat er nog wel degelijk een nieuwe genaratie is die wél normen een vooral WAARDEN van huisuit mee krijgt.

Maar het ALLER belangrijkste wat ik tussen-de-regels-door lees is wel
dat jij óók inziet dat het met de banken compleet aan het misgaan is.
RTL-7 gaat er ook een uitzending aan spenderen, ik kijk er al naar uit. :wink:
Ook ben jij hier op het forum zéker niet de eerste die graag het loonzakje terug ziet komen.
Niet dat het reeël is dat je salaris weer in zakjes door het land gaat (zoals meerdere straks gaan roepen..)
maar ik snap 100% wat je hier mee wil aangeven, en ook ik doe alles uit protest zo veel mogelijk contant.


Betreffende jouw tweede vraag... hoe is het zover met mij gekomen??

Wel, ik moet hier even schuld bekennen, ook IK zat te slapen toen de groot-banken dit offensief in gang brachten.
Ik dacht (tja, ik ben óók wel eens naiëf :lol: ) dat het beperkt zou blijven tot een paar grootbanken
en dat de "klanten" zich niet zouden laten uitmelken..
en dat vele hun rekening zouden opzeggen... naiëf nobeltje...

En toen dacht ik..(moet ik aan een paard overlaten, die heeft een groter hoofd :wink: ) dat "mijn" PostBank immuun was... :lol:
helaas een paar jaar later... ging de blauwe leeuw met die rooie kater op stap..en raad eens wie de rekening kreeg??

Dat was voor mij de echte "WAKE-UP" call... en keek om mij heen en zag ARGENTA en DSB ... dus 2 rekeningen genomen.

Dat was óók het moment dat ik eens op dit forum ging kijken...
stom.. stom...S T O M ..... teveel mensen hier die NIET zelf meer kunnen nadenken wat nu normaal en wat NIET normaal is.

Wel zie ik mensen die uit een ánder principe een bank keuze gemaakt hebben, en voor die heb ik óók respect, ondanks dat ze betalen.
Voor de mensen die roepen ALLES kost geld, wel, die hebben (naar mijn idee) niet door dat de rekening op de verkeerde plaats ligt.
Miljarden winst, en de klant moet tóch nog blijven bij-betalen....

Iemand vertelde mij eens:
Ga met je goed lopende bedrijf naar de bank en vraag geld
laat de bank het bewijs zien dat je dat geld gaat laten groeien... (goed lopende zaak..)
en zeg vervolgens tegen de bank:

Oke, dank u voor dat 1.000.000-tje en dat kost u bank vervlogens 1.000 euro per maand
en dat dient u per éérste van de maand over te maken.


mag JIJ raden wat een bank dan zal zeggen....
ik denk iets van KOMT U VAN EEN ANDERE PLANEET??? :twisted:


nee, maar de banken flikken het wél bij ons.
WIJ brengen/geven ze geld te leen...
en WIJ moeten vervolgens de bank gaan betalen...(want je hebt een passie nodig hé.. en dat kost geld..)

Heel verhaal, geniet ervan wie er van genieten.... kán..

Gesloten