Opzich geen probleem. Ik ging daarna kijken op mijn oxxio hoe de bedragen nu stonden.
Stond tot mijn grote schrik het bedrag 3 keer zo hoog als normaal.
Ik netjes contact opgenomen met Oxxio en wat blijkt, we hebben een bedrag open staan van minimaal 700 euro?!
Dat vind ik zeer apart.
Het gaat over een periode van 6 mei t/m half september.
We hebben de sleutel van ons huis pas op 15 mei gekregen, weinig hoeven te verbouwen, hooguit 5 keer een klein gaatje geboord. Begin juni zijn we pas naar het huis gegaan, daarna nog 3 weken op vakantie geweest.
We werken allebei fulltime dus weinig tijd om energieslurpers aan te zetten, in de weekenden zijn we hooguit 3 uurtjes overdag thuis.
Nu hebben wij toch een verbruik waar een 5 koppig gezin een JAAR!!! over doet..
RA RA RA hoe kan dit?!
Elke keer als ik oxxio bel is het 'ja mevrouw het is inderdaad wel raar maar de meterstanden liegen niet' of 'het is inderdaad wel heel erg hoog, misschien wordt u afgetapt of is er een lek?' We moesten onze netbeheerder bellen.
Daar kregen we weer te horen dat wij dit niet horen te doen maar Oxxio zelf.
Nu moet ik afwachten tot we de jaarrekening krijgen en pas daarna mag ik weer contact met ze opnemen.
Het klopt gewoon niet.
Eind juli zijn we overgestapt naar de slimme meter dus ik kan ook de oude meters niet meer na laten kijken
Als ik de slimme meter mag geloven gebruiken we per maand maximaal 75 euro aan electra, hoe komen ze bij Oxxio dan aan zo'n hoge rekening???
De medewerksters die ik heb gesproken zeggen allemaal dat het niet kan en aan de zeer hoge kant is voor 2 mensen maar toch moet ik betalen volgens hun.
Dacht het niet...
Wat voor stappen kan ik het beste ondernemen?
Kan ik mn oude meter nog na laten kijken of worden ze na verwijdering van het ene huis ingezet bij een ander huis?
Ik raak hier lichtelijk gefrustreerd van, vandaar ook mijn naam.