LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem synchronisatie UPC HDTV DVR box

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
rcdeursen
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 sep 2004 20:13

Probleem synchronisatie UPC HDTV DVR box

Ongelezen bericht door rcdeursen »

Heb deze HDTV box (Philips) in huis sinds 01-10-2009. Beeldkwaliteit is in orde. Met name de HDTV zenders zijn haartjescherp.

Echter... er doet zich een groot probleem voor...
De lipsynchroniteit bij het afspelen van gemaakte opname's op de DVR, loopt achter bij het beeld. (ca. 1/2 seconde). Ziet er niet uit!
Ik ben vervolgens gaan zoeken op het het UPC forum. Daar was te lezen dat dit een bekend probleem is. Meer mensen hebben er last van.

Heden contact gehad met UPC, na 9 minuten wachttijd!!!
"E.e.a. heeft te maken met de beveiliging van de DVR, zodat er niet kan worden gekopieerd e.d."

"Er wordt door Philips aan gewerkt, de software wordt herschreven. Bij de eerstvolgende softwareupdate zou het probleem moeten zijn opgelost."
Wanneer deze update staat gepland kon mij niet worden verteld.

Ik heb UPC te kennen gegeven, dat ik het uitermate slordig vind, dat UPC dit probleem niet meegeeft bij overstap en aanschaf van de HDTV DVR box.

Tijdelijke oplossing, volgens UPC, Bij afspelen even op de pauzeknop drukken daarna weer op Play. Ik heb dit getest,het werkt niet helemaal, lipsynchroniteit is wel iets beter, maar nog niet 100%

Conclusie: UPC verkoopt een abonnement met genoemde mediabox voor € 22,50 p.m. en weet dat er iets mis is met de synchroniteit van het apparaat. Men brengt dus, zonder blikken of blozen, een ondeugdelijk apparaat aan de man.
Op de verkoopsite wordt e.e.a. niet gemeld. UPC... "Shame on you"!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Probleem synchronisatie UPC HDTV DVR box

Ongelezen bericht door jor »

Op het forum van chelloo.com staat een stukje waarin voor diegene een oplossing stond.Zelf heb ik de zwarte HD DVR en heb er geen last van maar er zijn helaas genoeg klachten te vinden over dit probleem.Lees hier eens en probeer die geforceerde update uit.Succes.

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=32013.0

Monique1983
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 jul 2009 18:34

Re: Probleem synchronisatie UPC HDTV DVR box

Ongelezen bericht door Monique1983 »

Ik zou een vergoeding vragen zodra het probleem is verholpen (goed bijhouden). Brief sturen dat je niet optimaal van 'de dienst' gebruik hebt kunnen maken (wanprestatie). Je hebt het gemeld dus ze weten dat je hier contact over hebt opgenomen om het probleem te verhelpen.

rcdeursen
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 sep 2004 20:13

Re: Probleem synchronisatie UPC HDTV DVR box

Ongelezen bericht door rcdeursen »

Wat houdt een "geforceerde update" in?
Ik ga een brief schrijven naar UPC met betrekking tot dit probleem en de financieel consequenties. Men verkoopt gewoon een apparaat dat niet naar behoren werkt. Ik denk dat geen enkele consument daar genoegen mee neemt.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Probleem synchronisatie UPC HDTV DVR box

Ongelezen bericht door jor »

rcdeursen schreef:Wat houdt een "geforceerde update" in?
Ik ga een brief schrijven naar UPC met betrekking tot dit probleem en de financieel consequenties. Men verkoopt gewoon een apparaat dat niet naar behoren werkt. Ik denk dat geen enkele consument daar genoegen mee neemt.
Je trekt de stekker uit het stopcontact terwijl de DVR aanstaat en wacht tien minuten, daarna stekker er weer in en de DVR voert vanzelf de geforceerde update uit.Geen garantie dat het helpt maar makkelijk uit te voeren en wie weet werkt het ook bij jou net als bij de bezoeker op chelloo.com. Die brief kan je natuurlijk ook gewoon sturen.Klik op de link in de eerdere reactie en lees het zelf maar.
chelloo.com.... Reactie #7 Gepost op: 31-aug-09, 18:20:24

Dat heeft bij mij geholpen. Gaat al een week goed.

rcdeursen
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 sep 2004 20:13

Re: Probleem synchronisatie UPC HDTV DVR box

Ongelezen bericht door rcdeursen »

Dank voor uw antwoord. Behoud ik dan ook hetgeen dat op de harde schijft staat?
Of is dit verdwenen?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Probleem synchronisatie UPC HDTV DVR box

Ongelezen bericht door jor »

rcdeursen schreef:Dank voor uw antwoord. Behoud ik dan ook hetgeen dat op de harde schijft staat?
Of is dit verdwenen?
Ja, met deze methode behoud je wat reeds opgenomen is, echter wat nog opgenomen moet worden is meestal weg weg. Zelf heb ik hem 1 maal op afstand ( via de helpdesk ) laten formatteren en dan is wel alles weg. Voordeel daarvan was dat de harde schijf schoon was en er meer opgenomen kon worden.Ik zou het gewoon proberen, het kost je niets.

rcdeursen
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 sep 2004 20:13

Re: Probleem synchronisatie UPC HDTV DVR box

Ongelezen bericht door rcdeursen »

Dank voor de tips. Harde reset geprobeerd, werkt niet. Ook indrukken pauzeknop en daarna weer starten werkt niet. 2 x op stop drukken en daarna starten werkt eveneens niet. Het blijkt dus een hardnekkig euvel, door UPC zelf veroorzaakt om copieeren e.d. tegen te gaan.

Brief naar de directie van UPC is onderweg. Omdat er, v.w.b. DVR opname's een nutteloos apparaat staat, en het feit dat daar ook nog eens € 22,50 per maand voor dient te worden betaald, heeft mij doen besluiten, om de Directie te vragen, het abonnementsgeld met een navenant percentage te verlagen, tot het probleem is opgelost.
Wordt vervolgd...

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Probleem synchronisatie UPC HDTV DVR box

Ongelezen bericht door jor »

rcdeursen schreef:
Brief naar de directie van UPC is onderweg. Omdat er, v.w.b. DVR opname's een nutteloos apparaat staat, en het feit dat daar ook nog eens € 22,50 per maand voor dient te worden betaald, heeft mij doen besluiten, om de Directie te vragen, het abonnementsgeld met een navenant percentage te verlagen, tot het probleem is opgelost.
Wordt vervolgd...
Jammer, het was het proberen waard. kan me voorstellen dat je hier boos over word, zou ik namelijk zeer zeker ook zijn. Ik begrijp ook niet waarom het bij mij wel goed werkt, heb de zwarte HD DVR en bij mij doet het euvel zich niet voor.

rcdeursen
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 sep 2004 20:13

Re: Probleem synchronisatie UPC HDTV DVR box

Ongelezen bericht door rcdeursen »

Vervolg...
Gisteren opnieuw met Helpdesk gebeld. Ik wilde het app. omruilen, maar zo werkt dat niet bij UPC. Heb drie verschillende afdelingen aan de lijn gehad. Gesprekskosten:
€ 3. Via de afdeling Video kwam de oplossing. Gewoon.... een software update.
Hierna was het sync probleem opgelost. Toch niet te geloven?
Onderstaand tekst brief aan directie UPC.

UPC Nederland
Postbus 80900
1005 DA Amsterdam
T.a.v. Directie
8 Oktober 2009
Klacht Synchronisatieprobleem HDTV DVR box (Philips)
------------------------------------------------------------------
Geachte directie,
Ondergetekende heeft bovenstaande HDTV DVR box in huis sinds 01-10-2009. Beeldkwaliteit is in orde. Met name de HDTV zenders zijn erg scherp.

Echter... er doet zich een groot probleem voor...

De lipsynchroniteit, bij het afspelen van gemaakte opnames op de DVR, loopt achter bij het beeld. (ca. 1/2 seconde). Dit is niet om aan te zien! . (Box is aangesloten via een HDMI aansluiting).

Vervolgens heb ik op het UPC forum gezocht en gelezen dat dit een bekend probleem is. Er wordt behoorlijk over geklaagd

Op 6 oktober j.l. contact gezocht met de UPC helpdesk, na 9 minuten wachttijd……….. 10 ct p.m. = 90 eurocent,( kassa!), eindelijk iemand aan de lijn.

Helpdeskmedewerker, na voorleggen klacht:
"Het probleem is bekend”. E.e.a. heeft te maken met de beveiliging van de DVR, zodat er niet kan worden gekopieerd e.d.", "Er wordt door Philips aan gewerkt, de software wordt herschreven. Bij de eerstvolgende software update van de HDTV DVR zou het probleem moeten zijn opgelost."
Wanneer deze belangrijke update is gepland, kon uw helpdeskmedewerker mij helaas niet vertellen.

Tijdelijke oplossing, volgens uw medewerker. “Bij afspelen even op de pauzeknop drukken daarna weer op Play”. Ik heb dit getest, lost niets op. Twee x op stop drukken werkt eveneens niet. Box een harde reset gegeven, werkt ook niet. Sync probleem blijft bestaan.


Op 7 oktober opnieuw de helpdesk gebeld. Ik had gedacht de box om te ruilen in Rotterdam, om een andere te proberen, maar kwam er al snel achter dat zoiets simpels niet werkt bij UPC!
Eerst kreeg ik de heer v.d. Ven van de afd. Verkoop aan de lijn. Deze medewerker wist mij te vertellen dat hij dezelfde box had, maar geen last had van voornoemd probleem. Omruilen ging niet, vertelde hij.
Er kon evt. een monteur langs komen, waarvan hij verwachtte dat die het probleem ook niet zou kunnen oplossen. Dure grap, omruilen is m.i. goedkoper.

Hou zou mij vervolgens doorverbinden met de Technische afdeling. “Of ik goed was geholpen”. Nou nee, het probleem bestond nog steeds. Hierna gebeurde, waar ik al bang voor was, hij verbond mij niet door met de techniek maar met de afdeling Telefonie! Ook daar werd kort naar mijn probleem gekeken. Nee, daar konden ze ook niet helpen. Ik werd daarop doorverbonden met de afdeling Video. Eindelijk de juiste afdeling.
De helpdeskmedewerker stelde voor een Software update te doen, daarna zou, volgens hem, het probleem niet meer bestaan. Onder zijn begeleiding alle noodzakelijke handelingen verricht. Hij heeft het resultaat niet afgewacht, echter… dit bleek de oplossing. Na een tweetal opname/afspeel testen bleek het synchronisatie probleem te zijn verdwenen.

Tijd doorgebracht aan de telefoon… ruim 30 min. Als de helpdeskmedewerker, die ik de dag daarvoor had gesproken, hetzelfde had voorgesteld, had het probleem die dag al verholpen geweest.
Ik heb deze box gehaald bij het UPC centre Zuidplein en mijn vorige DVR ingeleverd. Bij dit apparaat, dat jaren heeft staan draaien, heeft zich voornoemd probleem nimmer voorgedaan. Ik vind het uitermate storend dat men deze info niet meegeeft bij overstap en aanschaf van de HDTV DVR box. Dit had een hoop frustratie en geld gescheeld. Ik verzoek u de Software update oplossing formeel op uw site te vermelden.

Vandaag weer € 3 voor een helpdesktelefoontje betaald, plus € 0,90 voor een verhaal waar ik niets mee opschoot. Hoe bedoel je, inefficiënt werken? Op deze manier loopt UPC lekker binnen. Op het forum wordt hier steen en been over geklaagd.
Mogelijk kunt u van het bovenstaande leren en als casus gebruiken voor helpdeskmedewerkers.

In afwachting van uw reactie,
Met vriendelijk groet,

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Probleem synchronisatie UPC HDTV DVR box

Ongelezen bericht door agro »

Het blijkt dus een hardnekkig euvel, door UPC zelf veroorzaakt om copieeren e.d. tegen te gaan.
Neem satellietontvangst met een dreambox deze is aan te sluiten op het computernetwerk (UTP) en je kan van hartelust opgenomen programma's copieren van en naar je computer en desgewenst op dvd zetten.
Bovendien meer zenders en goedkoper.

rcdeursen
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 sep 2004 20:13

Re: Probleem synchronisatie UPC HDTV DVR box

Ongelezen bericht door rcdeursen »

Kan geen satelietontvanger plaatsen (huurhuis). Zit dus vast aan kabelaars.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Probleem synchronisatie UPC HDTV DVR box

Ongelezen bericht door agro »

Kan geen satelietontvanger plaatsen (huurhuis). Zit dus vast aan kabelaars.
Is onjuist zie op onderstaand topic bijdragen geplaatst omstreeks 25 maart, waarbij links geplaatst zijn over uitspraken van europese hof, waarbij het plaatsen van een schotelantenne niet geweigerd mag worden.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... rl#p861934

Zie ook onderstaande uitspraak van de rijdende rechter.
http://rijdenderechter.ncrv.nl/upnh/Zsb ... hotel1.doc

Gesloten