Jonis:
Op internet kom je veel ervaringen tegen van mensen die een huizenkoop reeds gepleegd hebben. Hiermee kun je, je wapenen in je gesprekken met de hypo aanbieders. Zoals ik reeds in een eerdere post heb aangegeven blijf ik van mening dat een hypo niet moeilijk behoeft te zijn als je je er in wilt verdiepen. Als je hier geen zin in hebt laat je dat een adviseur voor je doen, simpel toch?
Simpel is het sowieso, maar waar je aan voorbij gaat is dat er een verschil zit tussen de aankoop en een gebruikerservaring, mede debet aan het "DSBleed" m.b.t. de koopsompolissen waren ook veranderende marktomstandigheden; het oplopen van de rente bijv.. Dan had je bijv afgesloten en kreeg je bij je hypotheek een koopsom "aangesmeerd" , de DSB had al daarbij de intentie om de rente te verhogen maar daar kwam er nog een stukje marktwerking (lees=extra verhoging) bij. Voordat de 1st negatieve ervaringen binnenkomen (op 1 enkeling na) op het net, zaten er al heel wat jaren tussen.....en dan is het kwaad al geschied... en daar zit je dan met je gezond verstand.
Dus de instelling "dat pluk ik van internet af" gaat al sowieso niet voor de marktwerking op, de 1ste jaren was zo'n koopsompolis ook geen probleem omdat de rente nog laag genoeg was......waar had je dan een negatieve ervaring vandaan willen halen....
Dus als jij gezondverstand voor 10 hebt zul je gewoon moeten toegeven....het is niet zo simpel, want er zullen in een heel land altijd slachtoffers vallen en zeker met een "nieuw produkt", wat daar dan ook de reden van mag zijn.....
daar doet google helemaal niets aan en bij DSB zullen vast en zeker ook mensen met gezondverstand slachtoffer zijn (of werken)