LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanpak Aegon en Dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
bram van norg
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 sep 2003 08:30

Aanpak Aegon en Dexia

Ongelezen bericht door bram van norg »

Ik stel voor dat wij, als gedupeerden ons afvragen hoe de tucht van de markt het beste te laten gelden.

Met andere woorden, hoe kunnen we Aegon en Dexia het hardst laten voelen dat we de streken die ze ons geleverd hebben echt niet pikken.

Een suggestie die ik lang geleden heb geopperd is het aanleggen van een zwarte lijst van bedrijven die zich momenteel door Dexia laten inhuren. Deze bedrijven kunnen dan bijvoorbeeld in groepsverband aangeschreven/aan de schandpaal getimmerd worden.

Een tweede suggestie is het boycotten van alle produkten en diensten van bijvoorbeeld Aegon. Een bedrijf dat ik persoonlijk zelf als de hoofdschuldige beschouw in het legio lease drama.

Als ik mijn bloed weer voel koken en de woede die ik dan voel met 100.000 x vermenigvuldig, dan moeten we toch wel iets duidelijk kunnen maken, niet?

Wie heeft er suggesties?
Bram

jjvdh
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 sep 2003 14:06

Re: Aanpak Aegon en Dexia

Ongelezen bericht door jjvdh »

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Ik ben het volkomen eens met dit onderwerp.Waarom mogen Zij (Dexia) wel alles doen om het ons zo moeilijk mogelijk te maken, en wij (de gedupeerden) niets en dat betreft zeker die zakkenvullers van de INCASSO,want die weten verdomd goed dat de zaak van Dexia,en de andere Lease konstrukties aan alle kanten rammelt!
Dus ik doe overal aan mee als wij ons nou eindelijk met z,n allen eens wat sterker kunnen maken.Want al die suggesties over niet betalen op dit forum daar schieten wij ook niet veel mee op!De konstante aanmaningen en telefoontjes om maar zo snel mogelijk te betalen,breekt een hele boel gedupeerden een keer op!
Succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Francis
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2003 16:52

Re: Aanpak Aegon en Dexia

Ongelezen bericht door Francis »

Zeker al een half jaar geleden mijn auto + inzittenden verzekering bij Aegon opgezegd.
En ik let er scherp op dat er ook nooit ofte nimmer meer iets van deze firma hier in huis komt.

We shall overcome.

Francis

Francis
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2003 16:52

Re: Aanpak Aegon en Dexia

Ongelezen bericht door Francis »

Had vanaf mei 1997 nog een Spaarkasoverkomst lopen bij Aegon, premie 84 Euro per maand, voor de liefhebbers, op dit moment is de huidige waarde 2.098 Euro.

Uiteraard wilde ik er vanaf vanwege de streken die Aegon ons geleverd heeft, en om zoals hier al eerder beschreven de tucht van de markt te doen gelden.

Via dit forum werdt het mij duidelijk dat je dit niet overhaast moet doen, in verband met bewaarloon e.d. de waarde zou dan bij uitkering nihil zijn.

Na wat heen en weer getelefoneer werden mijn vermoedens bevestigd, je bent alleen maar goed om te betalen en voor de rest moet je je kop houden.

Bewaarloon? daar hadden ze nog nooit van gehoord, ik had het gevoel weer aan het lijntje te worden gehouden, net zoals bij de Legio adviseurs.

Nu heb ik besloten om de Spaarkasovereenkomst alsnog premievrij te maken.

issy
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 nov 2003 16:25

Re: Aanpak Aegon en Dexia

Ongelezen bericht door issy »

Politiek den haag doet ook niks voor ons ,onze eigen schuld we hebben er zelf op gestemt ,Lijkt wel of minister Zalm door legio word betaald.die zalm steunt hen wel en hebben we het nog niet over Balkenelende .Het zoijn Alemaal Dieven steunen elkaar wel hoor ,wij goudeerlijke hardwerkende burgers worden altijd gen$#@d

Hans Ganders
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 okt 2003 11:42

Re: Aanpak Aegon en Dexia

Ongelezen bericht door Hans Ganders »

:?: :?: :roll:

leasewinner
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 nov 2003 22:25

Re: Aanpak Aegon en Dexia

Ongelezen bericht door leasewinner »

Sommige zaken gaan mij echt te ver.
Hoe kun je nu bedrijven die door de financiele dienstverleners worden ingehuurd boycotten. Het lukt je niet maar stel dat..... Dan kunnen deze bedrijven geen werk meer krijgen, moeten mensen ontslaan die dan vervolgens op straat komen. Is dat wat je wilt?

Als je polissen premievrij maakt snijdt je je zelf ook alleen maar in de vingers.

En de suggestie dat Zalm wordt betaald door een partij is absoluut weerzinwekkend. Hij kijkt objectief.

En als we allemaal objectief kijken dan weten we wat we hebben gedaan. Aandelen gelased met geleend geld. De ene keer gaat het goed en soms ook niet. Dus laten we eerst zelf in onze ( hebzucht) spiegel kijken voordat we deze vreselijke dingen roepen.

Francis
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2003 16:52

Re: Aanpak Aegon en Dexia

Ongelezen bericht door Francis »

Wat ik als klant wilt is dat er eerlijk zaken word gedaan, Aegon is niet de enigste financieele dienstverlener.

Als Albert Heijn je niet bevalt, ga je naar de C1000.

BA
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 nov 2003 12:14

Re: Aanpak Aegon en Dexia

Ongelezen bericht door BA »

Hmmm... oké. Je mag best teleurgesteld zijn hoor, dat zou ik toch kunnen begrijpen!

Verder: sorry, ik heb geloof ik slecht humeur hier.

Groetjes,

Anneliesje
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 aug 2003 21:23

Re: Aanpak Aegon en Dexia

Ongelezen bericht door Anneliesje »

Aegon en Dexia boycotten lijkt me moeilijk met al die processen die er gaan komen.

Annelies.

SE
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 nov 2003 19:14

Re: Aanpak Aegon en Dexia

Ongelezen bericht door SE »

beste leasewinner,

Als ik toen wist wat ik deed, was ik er nooit aan begonnen. Het is mij voorgesteld als spaar product (het heet toevallig: Allround Sparen), en blijkt dus in wezen een flinke lening te zijn die belegd is geworden. :(

Ok, als lease winner heb je natuurlijk makkelijk praten. Misschien ben je zelf (register)accountant en weet je veel van deze zaken af. Maar de gewone burger zoals ik wist waarschijnlijk niet helemaal waar ie aan begon.

Tineke
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 okt 2003 16:56

Re: Aanpak Aegon en Dexia

Ongelezen bericht door Tineke »

van binnenuit
Laatst gewijzigd door Tineke op 02 dec 2003 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijmeijer
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2003 01:49

Re: Aanpak Aegon en Dexia

Ongelezen bericht door Nijmeijer »

ik ben het helemaal met je eens, waarom bundelen de mensen zich niet tot een groep. Want wij zijn allemaal gedupeerd, en dan kan je wel roepen dit en dat maar doe wat. Alleen is het zo dat Payback iets deed, demonstraties en noem maar op. Toen wij naar het Binnenhof gingen als gedupeerde, waren er zeggen en schrijven 80 / 100 man wat een opkomst. Dus mocht er iemand zijn die weet hoe het aan te pakken nou ik ben van de partij....

Antoinetta

koekenpannetje
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 nov 2003 20:02

Re: Aanpak Aegon en Dexia

Ongelezen bericht door koekenpannetje »

Noteer mij dan ook maar.
K

yvonne
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 aug 2003 22:13

Re: Aanpak Aegon en Dexia

Ongelezen bericht door yvonne »

Yep, ik doe ook nog steeds mee, misschien kunnen we wel via email
iets bereiken een soort kettingreactie alle mensen waarschuwen voor
deze producten, ik weet zeker dat mijn familie het wel allemaal doorstuurd.
met in het onderwerp: ZEER GEVAARLIJK KIJK UIT AUB
(PROTEST EMAIL TEGEN DEXIA, KOOP HUN PRODUCTEN NIET WANT U
GAAT GIGANTISCHE DE BOOT IN)
Tis maar weer een idee.
groetjes Yvonne

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Aanpak Aegon en Dexia

Ongelezen bericht door SJZ »

Het grappige is dat Dexia nog steeds aandelenlease aanbiedt, en dat hun huidige producten de volgende kenmerken hebben

1. Je lost gedurende de looptijd de hoofdsom af. Je blijft dus nooit met een restschuld zitten
2. De aandelenportefeuille die je least is goed gespreid, dus niet dat alles in 3 aandelen gaat of dat soort linke soep.
3. Het kan alleen op de lange termijn. Niet dat linke gedoe met 3 jaar leasen. De kans op grote winst is dus wat kleiner, de kans op groot verlies ook.

Je zou kunnen zeggen: die aandelenleaseproducten die Dexia nu verkooopt zijn stukken beter dan de aandelenleasproducten die Aegon vroeger verkocht.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Aanpak Aegon en Dexia

Ongelezen bericht door JH »

Wanneer je alles van tevoren zou weten dan zou je nergens meer aan meedoen. Helaas moet je onder bepaalde omstandigheden wel zorgen voor een pensioenvoorziening, of die nu bij Aegon is afgesloten of bij Centraal Beheer, dat is de keuze van een ieder persoonlijk.
Afkopen of premievrij maken van dit soort verzekeringen omdat Legiolease op slinkse wijze mensen heeft aangezet tot misleiding heeft geen zin. Dat gaat uiteindelijk ten koste van jezelf.
Laat een ieder in zijn of haar waarde en keuze bij welke maatschappij verzekeringen worden afgesloten. ZOLANG HET MAAR NIET DEXIA IS.
Deze financiele instelling rammelt aan alle kanten, zelfs administratief zijn zij niet in staat orde op zaken te houden en te brengen !
Het recht zal uiteindelijk zegevieren !

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Aanpak Aegon en Dexia

Ongelezen bericht door SJZ »

Hoi JH,

Je schrijft:
Laat een ieder in zijn of haar waarde en keuze bij welke maatschappij verzekeringen worden afgesloten. ZOLANG HET MAAR NIET DEXIA IS.
Huh? Je vindt het dus WEL goed als mensen een verzekering afsluiten bij Aegon (die de legioleaseproducten bedacht en verkocht heeft) maar NIET bij Dexia (die die producten inmiddels uit de handen genomen heeft).

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Aanpak Aegon en Dexia

Ongelezen bericht door JH »

De leaseprodukten interesseren mij geen bal beste sjz net zo min als die minkukels van dexia. Het gaat mij alleen maar om de overige verzekeringen. Die verzekeringen die je echt nodig hebt dus !!!

Ben
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 sep 2003 23:44

Re: Aanpak Aegon en Dexia

Ongelezen bericht door Ben »

Beste Bram,

Ik begrijp je gevoel t.a.v. Dexia. Echter Eagon heeft alle leaseverliezers eerder schadeloos gesteld. Juist om die reden probeert Dexia ook bij Aegon geld te halen. Het feit dat Aegon deze stap heeft ondernomen geeft blijk van inzicht en actie. Dit moet je juist waarderen i.p.v. afstraffen.

Ben

Gesloten