| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bedrijfsgegevens vrij te gebruiken?
Bedrijfsgegevens vrij te gebruiken?
Zijn bedrijfsgegevens vrij te gebruiken?
Mogen andere bedrijven/websites, zoals diverse bedrijvengidsen op internet
mijn bedrijfsgegevens plaatsen als ik dat niet wil.
Diverse sites weigeren mijn bedrijfsinformatie te verwijderen omdat deze
openbaar is, soms weigeren ze deze zelfs aan te passen.
Mogen andere bedrijven/websites, zoals diverse bedrijvengidsen op internet
mijn bedrijfsgegevens plaatsen als ik dat niet wil.
Diverse sites weigeren mijn bedrijfsinformatie te verwijderen omdat deze
openbaar is, soms weigeren ze deze zelfs aan te passen.
-
stofzuigertje
Re: Bedrijfsgegevens vrij te gebruiken?
Als het foute gegevens zijn kunt U deze laten aanpassen of verwijderen...
Maar Google heeft ook het zoeksysteem waar ik graag bovenaan zou staan en elke vermelding kan klant opleveren....
Alleen verwacht ik dat U enkele ongevraagde rekeningen zult krijgen en ik negeer die gewoon, dus niet reageren want ik heb niets gevraagd en als ik die vele misleidende namen vaak nog moet controleren en beantwoorden hou ik geen tijd over voor het echte werk.
Ik stuurde ooit wel eens een tegen rekening voor het lezen van deze onzin!
Dus ik moest ooit €39,95 betalen en het lezen van voorwaarden zou tenminste 2 uur kosten X €70,- = €140,- dus nog €100,05 te betalen....
Maar Google heeft ook het zoeksysteem waar ik graag bovenaan zou staan en elke vermelding kan klant opleveren....
Alleen verwacht ik dat U enkele ongevraagde rekeningen zult krijgen en ik negeer die gewoon, dus niet reageren want ik heb niets gevraagd en als ik die vele misleidende namen vaak nog moet controleren en beantwoorden hou ik geen tijd over voor het echte werk.
Ik stuurde ooit wel eens een tegen rekening voor het lezen van deze onzin!
Dus ik moest ooit €39,95 betalen en het lezen van voorwaarden zou tenminste 2 uur kosten X €70,- = €140,- dus nog €100,05 te betalen....
-
Ad Verkaad
De KvK verkoopt (openbare) gegevens uit het handelsregister, dus ik vrees dat je er weinig tegen kunt doen dat je vervolgens op allerlei prutsites wordt vermeld. Volgens mij kan je niet eens aangeven bij de KvK dat je dit NIET wilt!
Hetzelfde met allerlei ongevraagde post van postorderbedrijven e.d., of van andere marketing-charlatans (gisteren bijvoorbeeld had ik nog een kerstkaart (!) in de bus met daarbij een pen met mijn bedrijfsnaam erop).
Hetzelfde met allerlei ongevraagde post van postorderbedrijven e.d., of van andere marketing-charlatans (gisteren bijvoorbeeld had ik nog een kerstkaart (!) in de bus met daarbij een pen met mijn bedrijfsnaam erop).
Je kan bij de KvK aangeven dat bedrijfsgegevens niet door derden gebruikt mogen worden voor marketing doeleinden, dat heb ik ook gedaan.
Als je het handelsregister bekijkt op internet wordt dat echter niet bij een bedrijf vermeld.
Sommige bedrijven/websites halen daar hun adressen vandaan, je hebt dan alleen de NAW
gegevens maar het kost niets.
Als je het handelsregister bekijkt op internet wordt dat echter niet bij een bedrijf vermeld.
Sommige bedrijven/websites halen daar hun adressen vandaan, je hebt dan alleen de NAW
gegevens maar het kost niets.
-
jakobusartworks
Helaas Pindakaas!
Je word idd gek gebeld met allerlei onzin.
Als je zelf een beetje handig bent met internet sta je sneller bovenaan Google dan met van die sites die echt beloven tegen de luttele prijs van,.......(vul zelf maar in)
Vorige week nog werden we gebeld door vind je adres.nl.
Nou, vind je adres punt en el is zelf niet eens te vinden via google hahahaha
Volgens mij mogen ze je gegevens gebruiken om je te benaderen.
Maar plaatsing zonder toestemming is volgens mij niet nodig.
Het gaat hier om jou naam, jou bedrijf, dat je hebt vast laten leggen bij de KvK.
Dus heb je daar zeggenschap over.
Hou de rekeningen goed in de gaten en laat alles wat je af spreekt goed vast leggen in een contract.
Deze bedrijven zijn erg vernuftig in het maken van band opnamens waar toevallig DAT wat ze je beloofd hebben, NET niet op staat.
Dit soort bedrijven verwisselen nogal snel van naam en adres.
Er zijn genoeg sites waar je gratis op kan adverteren.
Wij zeggen in elk geval na 4 facturen die niets op hebben geleverd nee tegen alles.
Veel succes!
Je word idd gek gebeld met allerlei onzin.
Als je zelf een beetje handig bent met internet sta je sneller bovenaan Google dan met van die sites die echt beloven tegen de luttele prijs van,.......(vul zelf maar in)
Vorige week nog werden we gebeld door vind je adres.nl.
Nou, vind je adres punt en el is zelf niet eens te vinden via google hahahaha
Volgens mij mogen ze je gegevens gebruiken om je te benaderen.
Maar plaatsing zonder toestemming is volgens mij niet nodig.
Het gaat hier om jou naam, jou bedrijf, dat je hebt vast laten leggen bij de KvK.
Dus heb je daar zeggenschap over.
Hou de rekeningen goed in de gaten en laat alles wat je af spreekt goed vast leggen in een contract.
Deze bedrijven zijn erg vernuftig in het maken van band opnamens waar toevallig DAT wat ze je beloofd hebben, NET niet op staat.
Dit soort bedrijven verwisselen nogal snel van naam en adres.
Er zijn genoeg sites waar je gratis op kan adverteren.
Wij zeggen in elk geval na 4 facturen die niets op hebben geleverd nee tegen alles.
Veel succes!