LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] software probleem Topfield recorder (KPN TV)

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Mickey D

software probleem Topfield recorder (KPN TV)

Ongelezen bericht door Mickey D »

Ik heb sinds september een Topfield recorder van KPN TV. Daarmee maakte ik al een tijdlang probleemloos opnames via de electronische programmagids, maar pas heb ik een keer een heel Telsell programma opgenomen. Neem maar van me aan dat ik iets leukers in gedachten had...
KPN gebeld en dit blijkt een bekend software probleem te zijn. De oplossing is ook al bekend: ik mag deze terugsturen en krijg mijn geld terug, dan kan ik zelf op zoek gaan naar winkels waar die Topfield nog te krijgen is en een nieuwe kopen. De KPN verkoopt ze niet meer vanwege dit software probleem, het is een fabrieksfout die Topfield niet wil of kan verbeteren. Reden voor de KPN om het contract met Topfield te verbreken.
Beetje vreemd dat het apparaat dan nog wel in de winkel te krijgen is. Ik heb maar even gevraagd of ik dan voor dit specifieke probleem een langere garantie krijg, moet er toch niet aan denken dat die nieuwe het 366 dagen probleemloos volhoudt en ik dan met lege handen sta. Nee natuurlijk niet, u krijgt op de nieuwe recorder weer een jaar fabrieksgarantie! Ik heb maar bedankt voor dit aanbod!

r.piek

Re: software probleem Topfield recorder (KPN TV)

Ongelezen bericht door r.piek »

Ik heb ook van de KPN een personal rec. van topfield 5300k (80GB)sinds vorig jaar oktober, wat mij opviel is dat opgenomen programma's die al een tijdje op de harde schijf staan gewoon verdwijnen. Bij het afspelen zie je een volledig grijs scherm terwijl het opgenomen programma er volledig opstond. (ook een software probleem?)
Heeft iemand daar meer last van?

asmi

Ongelezen bericht door asmi »

Mogelijk is het programma gecodeerd opgenomen, herkenbaar aan een $ in de opnamelijst. Je hebt dan 1 volle kalendermaand om het programma te bekijken of ongecodeerd te kopiëren.
In de voorlaatste softwareversie kwam het vaak voor dat opnames gecodeerd waren, in de nieuwste versie gebeurt dit veel minder vaak.

Mickey D

Uiteindelijk had KPN nog een ander aanbod voor mij: de Topfield omruilen voor een Samsung. Leek een heel redelijk aanbod, ware het niet dat de Samsung op mijn lokatie niet leek te kunnen kiezen tussen 2 zendmasten, voortdurend bijna 100% ontvangststerkte en iets meer dan 0% ontvangstkwaliteit. KPN monteurs hebben dit probleem niet kunnen oplossen en zeiden dat een buitenantenne wel te proberen was, maar dat daarvan vooral een sterkteverbetering te verwachten was. Bovendien leek het beter die niet op het (metalen) balkon te plaatsen. Ik moet zelf voor de kosten van de plaatsing opdraaien (op 3 hoog, gaat dus flink in de papieren lopen als het niet op/bij het balkon kan) en kan dus bovendien niet veel verwachten van deze oplossing.
Daarom maar gevraagd naar het aanbod om het abo te stoppen en de inmiddels gemaakte kosten terug te laten betalen. Dit aanbod, waar ik na 3 weken bedenktijd over teruggebeld zou worden (niet gebeurd natuurlijk), bleek echter volgens hun gegevens 2 weken geldig te zijn geweest en binnen die tijd had ik niet gereageerd, waardoor het aanbod nu niet meer gold.
Aangezien ik nog maar enkele zenders had tegen de volledige kosten, wilde ik echt van het abonnement af, maar omdat ik die buitenantenne niet wilde proberen vanwege de eerder genoemde bezwaren, werkte ik zelf niet voldoende mee aan een oplossing en wilde de KPN niets meer voor mij doen. Het was buiten de proeftijd en dat de omstandigheden veranderd waren door de door KPN omgeruilde apparatuur, deed er niet toe. Ik had in de proeftijd maar moeten beslissen dat ik geen systeem met buitenantenne wilde. Dat die toen absoluut niet nodig was, was mijn probleem.
Na vele InternetPlusBellen problemen had ik daar een contactpersoon gekregen, met wie ik nu maar eens heb overlegd wat te doen met Digitenne. Deze persoon wilde toch wel dat KPN die afspraak over terugnemen apparatuur zou nakomen en heeft dat met Digitenne afgesproken. Hij heeft de apparatuur vergoed en Digitenne zou hetzelfde doen met de abonnements- en aansluitkosten. Daags na deze afspraak viel het signaal weg en dacht ik van de problemen af te zijn. Een week later had ik de kosten van het apparaat al op mijn rekening staan (het apparaat was waarschijnlijk nog niet eens bij Digitenne aangekomen! Dank, contactpersoon!), maar weer een week later werd het volgende maandbedrag gewoon afgeschreven. Contact over opgenomen, dit zou elkaar gekruist hebben, zou teruggestort worden en volgende maand zou het wel in orde zijn. Niet dus: vlak nadat ik deze maand terug had werd de volgende afgeschreven! Nu bleek wel de signaallevering stopgezet, maar niet de abonnementsbetalingen. Hierover zijn inmiddels verschillende klachten en escalaties aangemaakt, maar er wordt nog niets aan gedaan. Digitenne zegt gewoon letterlijk dat ik een jaarabonnement heb en dat zal moeten betalen. Dat er intussen met mij, en zelfs met collega's van een andere afdeling, andere afspraken zijn gemaakt, is dan weer niet geldig. Ook het feit dat ik betaal zonder signaallevering is voor hun geen reden om er nog eens over na te denken.
ik heb dit gemeld bij Tros Radar, die het ook wel vreemd vonden en mijn klacht ook nog eens heeft doorgespeeld aan de KPN. Naar aanleiding daarvan ben ik gebeld door de KPN en krijg ik nu waar ik tot nu toe zeg recht te hebben (kreeg het idee dat er absoluut niet is gekeken naar hoeveel het precies zou moeten zijn), maar men kan er niets aan doen dat het abonnement doorloopt.... Heel vaag antwoord, ik had liever een wat latere betaling als dan het hele probleem opgelost is, dan dit 'doekje voor het bloeden' zonder oplossing.
Er is wel gezegd dat ik nog gebeld ga worden over de escalatie, maar die is inmiddels al 2 weken geleden ingediend met een urgentie waarbij ik binnen een paar dagen gebeld zou worden, dus daar geloof ik niet meer zo in...
Chaos alom bij de KPN, zelfs afspraken met hun eigen klachtenafhandelaars komen ze niet na! Over die behandelaar overigens niets dan goeds: die heeft alles wat hij beloofd heeft steeds heel snel uitgevoerd maar is ook afhankelijk van anderen, helaas.

fda

Ongelezen bericht door fda »

Hallo,

In de Topfield personal recorder (Digitenne) zit een bug:
als je een opname hebt geprogrammeerd van bijv. 19:00 tot 20:00 en je gaat om 19:55 TV kijken, dan schakelt de personal recorder uit om 20:00 (als de geprogrammeerde opname is afgelopen). Is erg vervelend.
Ik heb dit bij KPN gemeld, het was hun nog niet bekend, maar via Google had ik hier al meer meldingen over gevonden, ook mijn buurman heeft hetzelfde probleem. KPN vroeg of ik dit wilde laten melden door meerdere mensen zodat zij dit bij Topfield kunnen neerleggen.
Als jij hetzelfde probleem hebt met de Topfield, dit graag melden via het gratis nummer: 0800 0505

Mickey D

Ik had inderdaad ook dat probleem. Als je begint met tv kjken als er een opname loopt, schakelt de recorder zichzelf toch uit aan het eind van de opname. Inderdaad, hinderlijk, maar ik heb het nooit nodig gevonden om er melding van te maken. Dat het apparaat gewoon zelf besloot om een aantal uren later pas op te gaan nemen, dat vond ik wel dermate hinderlijk dat ik erover ben gaan bellen. Ik keek toch echt liever naar mijn favoriete serie dan naar teleshop...
Succes met je acie, ik heb dankzij mijn klachtmelding en de manier van doen van de KPN hieromheen, het hele abonnement laten ontbinden. Ben nog steeds bezig met de afwikkeling daarvan, ook al kreeg ik op 1 mei de belofte dat de laatste klacht daarover, als escalatie binnen 1-2 werkdagen afgehandeld zou worden. Niet dus, ik zit nog te wachten op de nota van juni, en ben nog niet op de hoogte gebracht dat het maandbedrag inmiddels is gestegen, dus dat wordt dan een dubbel boos telefoontje...

hadiebart

Ongelezen bericht door hadiebart »

Na een jaar ontdekte ik stom toevallig dat er inderdaad zoiets als gecodeerde programma's bestaan,met het $ teken, die slechts 2 weken te bekijken zijn. Wil je ze bewaren dan kun je "archive" openen en het opgenomen bestand selecteren en vervolgens op de record knop drukken, dan wordt er een kopie van gemaakt. Een real time kopie wel te verstaan.
Dus een film van 2 uur duurt ook 2 uur om te kopieren.

Volgt u het nog,... die kopie isechter0 wel onbeperkt houdbaar.

Het op willekeurige momenten uitgaan wanneer ie aan moet blijven en aanblijven terwijl er niks meer opgenomen wordt (lang leve het milieu en de energierekening) is een ander probleem.
Het is geen bug, het valt ook niet softwarematig te verhelpen. Het is volgens een duits testblad: een ingebouwd mankement.

Es sei so.......

tiekoes

Ongelezen bericht door tiekoes »

Hoi Ik las net iets over de softwere probleem en dat topfield het probleem niet kan verhelpen en dat kpn het contract met topfield verbreek bij kpn is daar niets over bekent volgens kpn en ze zijn met het probleem bezig en het softwer update ik hoop dat het goed komt ik heb sints donderdag 14-05-2009 ook een topfield en ook wat probleempjes en moeten bellen naar kpn en gevraagd of ik de telefoonkoste kan trug krijgen en volgens kpn is dat mogelijk als de softwer update is gelukt we wachten het af .

riems001

Ongelezen bericht door riems001 »

inderdaad hebben wij dezelfde problemen met de tot nu toe VIERDE Topfieldrecorder voor Digitenne van KPN.

Al meerder malen contact gehad met de helpdesk (voor zover je daar nog van kunt spreken) van KPN en deze beloven dan na veel aandringen dat er iemand zal bellen (wat dan ingepland staat na een week wachten).

Absurd dat een bedrijf als KPN, waar ik zelf meer dan 35 jaar heb gewerkt, zich zo in de kaart laat kijken en geen goede service verleend.

Als je blijft aandringen krijg je op een zeker moment wel een andere recorder maar ik heb de indruk dat dit een oude recorder van een andere ontevreden klant is.

Je klacht per mail inzenden is bij KPN een doodzonde, je moet maar bellen voor € 0.45 per minuut en na een tijdje in de wacht te hebben gestaan komt er dan hopelijk iemand aan de lijn, en dan maar bidden dat het iemand is die er verstand van heeft want dat is meestal niet het geval.

Wij hebben nu bijna 3 jaar een Topfield personal recorder maar blijven ontevreden.

Misschien iets voor de redactie van Radar?

vampier

Ongelezen bericht door vampier »

Ik heb de recorder nu 2 jaar en 4 maanden. 1 keer een software update gehad en alleen maar meer problemen met de recorder gehad.

Regelmatig contact gehad met klantenservice van digitenne. En ja hoor daar gaan we weer recorder uittrekken minimaal 3 minuten wachten en weer aanzetten en volgens de mederwerkers van digitenne zijn dan alle problemen opgelost. HELAAS
Het volgende antwoord dat je dan krijgt is dat er binnenkort een nieuwe update verschijnt en dan zijn echt alle problemen opgelost. Die update komt alleen maar niet!!!!

2 weken geleden begaf mijn single tuner het opeens. Deze staat op de slaapkamer en werd zeer sporadisch gebruikt.

Naar de primafoon winkel geweest met alle digitenne apparatuur in een plastic zak. Die op de toonbank gelegd en gezegt hier heb je je rotzooi terug. Medewerker schrok wel een beetje. Ik mijn hele zegje gedaan en helaas hij kon niets voor mij doen. Toen heb ik hem gezegd dat hij al mijn contracten met kpn moest beindigen maar dat kon hij niet doen dat moet via de klantenservice. Na veel aandringen heeft hij mijn klacht toch maar voorgelegd aan afdeling interne klant klachten, en ik zou zeer spoedig worden opgebeld.

Na 3 weken nog niets vernomen van de interne klachten dienst. Ik heb het nummer gevonden en toen heb ik ze maar eens even opgebeld. De klacht was wel aangekomen maar niet in behandeling volgens de mederwerkster. Zij (zeer vriendelijk) zou het verder gaan uitzoeken en ondanks dat zij geen klanten mag opbellen gaat zij mij morgen toch terug bellen.

In de tussentijd nog een klacht gestuurd naar de klantenservice van digitenne en nu kreeg ik het bericht van hun terug dat mijn garantie helaas verlopen was. In de garantie periode kunnen ze je niet helpen en moet je wachten op een update die niet verschijnt en na die 2 jaar garantie periode heb je geen update geen fatsoendelijk werkende recorder van 180 euro en geen garantie meer.

Ik wacht nu het bericht af van de interne klachten afdeling van kpn, als die niet bevalt zeg ik per direct al mijn contracten op en ben ik weg bij die flut maatschappij!!!

Ik zal z.s.m. het interne klachten nummer van kpn hier posten. Dit nummer is eigenlijk alleen voor medewerkers, dus normaal telefoon tarief en je krijgt er direct iemand aan de lijn.

RADAR iets voor jullie?????

Rolandroland

Ongelezen bericht door Rolandroland »

KPN:

Geachte heer/mevrouw,

De ontvanger Topfield TF5300K is al een aantal keren omgeruild. Helaas komt hetzelfde euvel weer naar voren. Hij neemt programma's niet op. Hij start dan niet op tijd. De klok loopt goed. Wanneer ik de tuner inschakel, dan begint hij opeens op te nemen, dat terwijl hij om 18.50 uur (programma Kassa) had moeten opnemen. Wat kunnen we hier aan doen?

Mail van KPN:

Naar aanleiding van uw vraag over Digitenne van KPN kan ik u als volgt informeren:

Indien u beschikt over een twin tuner of een Personal Recorder (ook wel harddisk recorder genoemd) dan kan dit worden veroorzaakt door het niet of niet correct aansluiten van de doorluskabel.
In het pakket zit een vrij korte kabel met twee coax aansluitingen. Dit is de doorluskabel. Bij uw tuner dient deze aangesloten te zijn op de volgende punten op de tuner:

ANT2 en RF

Sluit de kabel aan op deze punten en probeert u daarna iets op te nemen en af te spelen.

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

A.M.
KPN

Mail van mij:

Deze kabeltjes zijn goed aangesloten. Hij neemt het ook wel goed op maar niet altijd en kan dus niet op de ontvanger vertrouwen dat hij het ook opneemt! Soms werkt het wel dat hij vanuit EPG een programma opneemt maar op een ander moment weer niet!

Mail van KPN:

Naar aanleiding van uw vraag over Digitenne van KPN kan ik u als volgt informeren:
Bij het raadplegen van uw gegevens kunnen wij geen abonnement op Digitenne traceren.

Derhalve kan ik u niet verder met advies ondersteunen.

Met vriendelijke groet,

H. W.
KPN

Mail van mij:

Ik ontvang de FTA zenders en heb inderdaad geen abonnement.

Mail van KPN:

Na controle van uw gegevens zie ik dat u sinds 1 september 2009 geen abonnement meer heeft
op Digitenne. Met uw smartcard kunt u enkel Nederland 1,2 en 3 ontvangen.

Ik kan u helaas geen verdere ondersteuning meer bieden.

Mail van mij:

Wanneer ik een abonnement bij u alsnog afsluit kunt u dan wel wat betekenen in deze? En zo ja, wat houdt deze ondersteuning in? Bijvoorbeeld vervanging van de recorder Topfield?

Mail van KPN:

U kunt opnieuw een abonnement bij Digitenne afsluiten, de eerste single tuner is kosteloos.
Wanneer u een pvr recorder wenst kost dit EUR 8,00 per maand, u krijgt van ons EUR 4,00 korting
en betaalt u nog enkel EUR 4,00 per maand.

Digitenne basis EUR 9,00 per maand
pvr recorder - 4,00 per maand
eerste single tuner kosteloos

Bij defect wordt de tuner ten allen tijde vervangen.

Met vriendelijke groet,

M.E.
KPN

Mail van mij:

Maar hoe zit het met mijn Tppfield recorder die u inmiddels al niet meer verkoopt, ik vermoed dat er meer mensen klachten hierover hebben?

Mail van KPN:

Naar aanleiding van uw vraag over de tuner kan ik u als volgt informeren:

Naar aanleiding van uw gegevens zie ik dat de tuners uw eigendom zijn en tevens buiten de garantieperiode.

Met vriendelijke groet,

M.E.
KPN

Hiermee houdt de ondersteuning dus op. Maar goed, ook al valt de tuner net buiten de garantie periode dan moet het nog wel goed werken vind ik. En niet dat ik via EPG Kassa wil openen dat hij gewoon weg niet inschakelt. Pas als ik de volgende dag de tuner inschakelen dan komt hij er nog een keer achter: O ja moest ook opnemen en begint dan de volgende dag op het moment dat ik die tuner inschakelen met opnemen met de naam "Kassa" echter dat programma is er lange na niet meer voor. Bij de eerste mail dacht ik: Wanneer ik abonnement afsluit dan krijg ik ondersteuning maar niet dus. Ik zie nu ook dat je een recorder kunt krijgen tegen extra geld bedrag per maand. Dus dan wordt de ontvanger kennelijk niet meer jouw eigendom!

Gesloten