LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassade incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
davidwd
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 aug 2009 20:05

Incassade incasso

Ongelezen bericht door davidwd »

Wie heeft tevens zeer slechte ervaringen met Incassade ( voorheen Oordijk).

zwartboek1
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2009 10:47

Re: Incassade incasso

Ongelezen bericht door zwartboek1 »

Nu loopt er een vodering bij Incassade- Oordijk welk ik niet kan betwisten.
Oke, ik had eerder moeten reageren maar door angst durfde ik dit niet te doen.
Uiteindelijk heb ik het hele verhaal verteld aan mijn vertrouwenspersoon die namens mij in contact trad met bovengenoemd bedrijf. Om een lang verhaal kort te maken komt het hier op neer, dat ze zeer klantonvriendelijk zijn en sommige "feiten" bedenken om hun recht te halen. Het probleem is dat de deurwaarder zijn werk naar behoren heeft gedaan, maar dat de behandelende persoon onwaarheden en onfatsoenlijk is kan allemaal. immers kun je een klacht tegen een deurwaarder indienen en tegen personeel van het incassobedrijf niet. Nu kun je dit natuurlijk doen maar wedden dat ze hun personeel een hand boven het hoofd houden?

tessa121
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2009 11:23

Re: Incassade incasso

Ongelezen bericht door tessa121 »

hey mensen

ik heb ook een slechte ervaring met incassade-oordijks gehad.
voor een schuld loste ik elke maand netjes af en ook op tijd,totdat 1 maand mijn salaris een dag later binnen zou komen,ik belde oordijiks vriendelijk en netjes op om door te geven dat deze maand de aflossing een dag later binnen zou komen,vanwege het bovengenoemde.

daar wilde ze niet mee akkoort gaan en moest maar zogen dat ik hun diezelfde dag het geld kwam brengen
ik vroeg gelijk aan hun wat ze niet begrepen aan mijn verhaal!!
volgens hun viel er niks te begrijpen en moest het gewoon diezelfde dag betaald worden.
ja kon niet natuurlijk,dus de volgende dag heb ik het overgemaakt en nogmaals opgebeld het is binnen bij jullie.
maar ze attendeerde me erop 1 dag te laat het komt voor het gerecht
ik zeg pardon? ik bel netjes en betaal netjes,maar jullie kunnen niet redelijk teneover mij zijn.nee zo werkt het niet mevrouw en hing op.kreeg de brief thuis gestuurd moest verschijnen aan het gerecht in leeuwarden.

zo gezegd zo gedaan.vroeg de rechter waarom heeft ie niet betald.ik verbaasd en zeg heel sarcastische ik heb wel degelijk betaald alleen een dag later,en heb ze daar ook netjes over gebeld dat het een dag later binnen zou zijn.maar ze willen exstra geld aan mij verdienen en nu zit ik bij u..de man die dus voor oordijks zijn woord deed keek me woest aan en ik lachte.
de rechter zei daarop,oke wat doe jij hier dan?
ik zei vraag het de man naast me die weet wel beter.
de rechter verzocht mij weer weg te gaan en mijn regeling voort te zetten met oordijks.
maar afcourse mijn schuld was wel meer dan 300 euro,s gestegen vanwege de gerechtskosten.

in mijn ogen het zijn een stelletje hufters bij elkaar.
en hoop dat ze ooit hun zaak kunnen sluiten,wan ze maken de mensen hun leven zuur en schulden hoger.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Incassade incasso

Ongelezen bericht door rene117 »

bent uw in het gelijk gesteld door de rechter

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Incassade incasso

Ongelezen bericht door Pavlova »

@Zwartboek: Je zegt dat de deurwaarder wel zijn werk naar behoren heeft gedaan maar de medewerker van het incassobedrijf niet? Bedoel je een medewerker van de opdrachtgever of een medewerker van het deurwaarderskantoor zelf? In het laatste geval kun je een klacht bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders indienen. Deurwaarders zijn namelijk niet alleen verantwoordelijk voor hun eigen handelen maar voor het handelen van hun personeel. Als dat niet door de beugel kan is dat ook een klacht waard.

@Tessa121: Apart verhaal! Wat ik niet begrijp is dat de rechter je dan wel in de kosten van de gerechtelijke procedure heeft veroordeeld! Ik wil je niet aanvallen, begrijp me niet verkeerd, maar een dagvaarding krijg je normaliter niet per post (tenzijn je niet opendoet voor de deurwaarder/niet thuis bent en er is geen of een dichtgetimmerde brievenbus waar het dagvaardingsexploot in gelaten kan worden). Bovendien heb ik nog nooit gehoord van een deurwaarder die in het minnelijke traject (dus als er nog geen rechter aan te pas is gekomen) al wil gaan dagvaarden als het bedrag een dagje later komt.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Incassade incasso

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

@Pavlova, Tessa121

Heel flauw maar ik weet dat sommige bedrijven dit soort flauwe gein uithalen. Ik weet niet wat er is gebeurd maar meestal zal een rechter in zo'n geval de deurwaarder een veeg uit de pan geven en in de kosten veroordelen.

Het is mogelijk dat het anders is gegaan omdat Tessa zich onjuist of niet verdedigde. En ja, Nederlandse rechters zijn wel lijdelijk, ze mogen niet zelf iets verzinnen. Dus als de eiser aantoont dat gedaagde zonder geldig excuus te laat heeft betaald en de gedaagde verweert zich niet of onjuist, dan moet de rechter dit toewijzen. Natuurlijk geldt een redelijkheidstoets voor incassokosten, maar dan moet de gedaagde wel aanvoeren dat de kosten niet redelijk zijn.

Daarom altijd als je echt niet kan betalen schriftelijk een aangetekend, of in ieder geval aantoonbaar de crediteur om uitstel hebt gevraagd. Als een bedrijf, incassobureau of deurwaarder dan op zijn strepen gaat staan, dan kan je tegenwerpen dat je best wilde betalan en een redelijk tegenvoorstel hebt gedaan, en dat de kosten dan niet redelijk zijn. Daar gaan rechters vaak wel in mee. Maar dan moet je dat wel in je verweer aangeven!!

Het is verder ook beter bij rechtzaken een een advocaat of jurist in te schakelen en niet zelf gaan dokteren.

tessa121
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2009 11:23

Re: Incassade incasso

Ongelezen bericht door tessa121 »

Hallo Pavlova. De rechter heeft er nog we iets over gezegd.Maar die gebruikte termen wat bij mij overkomt als russisch.Maar ik heb geen document ontvangen. In ieder geval hebben ze deze kosten gewoon opgeteld bij de schuld.Die deurwaarder die mij dagvaarde omdat ik 1 dag te laat betaalde zei, dat hij van zijn baas dit moest doen. De baas van incassade dus.

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Incassade incasso

Ongelezen bericht door Waterlelie »

@tessa121

Indien je de dagvaarding en een nieuwe specificatie van incassade heb lijkt mij verstandig om dit verhaal voor te leggen aan het juridisch loket. Je kan ze mailen of persoonlijk langsgaan en het is gratis. Hun website is http://www.hetjl.nl/hetjl/

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Incassade incasso

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Tessa,

Inderdaad een goed idee om toch naar een jurist te gaan. Zelf ben ik wel erg benieuwd welke termen de rechter heeft gebruikt.

Incassade
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2009 11:59

Re: Incassade incasso

Ongelezen bericht door Incassade »

Incassade heeft kennis genomen van de discussie, die op dit forum wordt gevoerd. Vanuit het management van Incassade hechten wij er aan om onze klanten (in dit geval de schuldenaren) op een faire wijze te behandelen. Of er in genoemde gevallen is gehandeld in strijd met het beleid van Incassade is, op basis van de bij ons bekende informatie, niet na te gaan. Hetgeen Tessa 121 en Zwartboek aangeven, is te abstract en niet te herleiden naar een bepaald dossier.

Wij willen echter wel onderzoeken of er dingen fout zijn gegaan. Hiervoor nodigen wij Tessa 121 en Zwartboek uit om aan te geven welk dossier het betreft en wat er concreet is gebeurd. Ter waarborging van de privacy stellen wij voor om deze discussie eerst 1 op 1 te voeren, buiten dit forum om. Hiervoor kan gebruik worden gemaakt van het email adres: [email protected].

zwartboek1
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2009 10:47

Re: Incassade incasso

Ongelezen bericht door zwartboek1 »

Op 19 oktober jl. contact via email opgenomen met incassade te Leeuwarden naar aanleiding van hun bovengeplaatste reactie. In reactie op mijn schrijven kreeg ik een email van dit bedrijf met de de mededeling dat ik binnen 6 weken een reactie op mijn klacht mag verwachten. In mijn opvatting vind ik 6 weken wel een onbehoorlijk lange termijn om een klacht te onderzoeken. Perhaps hebben ze bij incassade heel wat klachten op te lossen. Zelfs de Belastingdienst is sneller.

zwartboek1
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2009 10:47

Re: Incassade incasso

Ongelezen bericht door zwartboek1 »

Zoals ik reeds verwachte kwam een antwoord op mijn klacht welk inhoudelijk voor 99% niets met deze zaak te maken had. Incassade ontkend de feiten welk ik eerder op dit forum en in mijn klachtbrief heb genoemd en blijven volharden in het feit dat hun werknemer goed werk heeft geleverd. Waar zij dit op baseren is een groot raadsel. Tevens bevestigen ze hun dreigement dat ik per direct alle activa moet stoppen welk ik oa hier heb geplaatst. Natuurlijk geef ik hier absoluut geen gehoor aan, aangezien alles wat ik heb geschreven feitelijk juist is. Deze arrogante houding van Incassade toont wederom het “ware” gezicht van een incassobedrijf die in mijn optiek goed aangepakt mag worden. Ben benieuwd wat de kamer voor Gerechtdeurwaarders van mijn klacht vind.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Incassade incasso

Ongelezen bericht door Mendoza »

Nu loopt er een vodering bij Incassade- Oordijk welk ik niet kan betwisten.
Oke, ik had eerder moeten reageren maar door angst durfde ik dit niet te doen.
De alom bekende omstandigheden, hierdoor heb je in ieder geval al voor een gedeelte door eigen hand de vordering verhoogd.
Om een lang verhaal kort te maken komt het hier op neer, dat ze zeer klantonvriendelijk zijn en sommige "feiten" bedenken om hun recht te halen
Onduidelijk verhaal, maar welk recht ben je misgelopen? Welke feiten zijn door Incassade genoemd? Moet je nu meer betalen? Want
Het probleem is dat de deurwaarder zijn werk naar behoren heeft gedaan
Blijkbaar doet deze het wel goed, en het lijkt me niet dat de vordering dan onjuist is.
Incassade ontkend de feiten welk ik eerder op dit forum
Welke feiten heb je genoemd?
aangezien alles wat ik heb geschreven feitelijk juist is
Het enige wat ik uit je verhaal kan halen is dat er een gesprek met iemand van een incassobureau geweest is, welke niet als prettig is ervaren. Dit zijn wel vaker niet leuke gesprekken natuurlijk, maar is dit dan ook je probleem?

Misschien kun je vertellen wat je probleem is?

the_jeffry
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2011 10:58

Re: Incassade incasso

Ongelezen bericht door the_jeffry »

Als je het mij vraagt vind ik het een stel apen op een kantoor want immers met betaal regelingen treffen betaal je 500 euro af omdat het kan wegens omstandig heden kan dat niet . wil ik minder gaan betalen tot ik meer kan betalen..gaan ze dreigen met een dag vaarding & zogemaant zijn het van die schijnheilige gasten bij elkaar astublieft doek je organisatie op
en ga een echte baan zoeken

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Incassade incasso

Ongelezen bericht door JDII »

the_jeffry schreef:....wil ik minder gaan betalen
Jij bent echt de allereerste debiteur die minder wil gaan betalen, dat ze daar geen respect voor hebben :lol:
the_jeffry schreef:astublieft doek je organisatie op en ga een echte baan zoeken
Ik denk dat ze daar heel veel wanbetalers een groot plezier mee zouden doen :lol:

the_jeffry
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2011 10:58

Re: Incassade incasso

Ongelezen bericht door the_jeffry »

JDII schreef:
the_jeffry schreef:....wil ik minder gaan betalen
Jij bent echt de allereerste debiteur die minder wil gaan betalen, dat ze daar geen respect voor hebben :lol:
the_jeffry schreef:astublieft doek je organisatie op en ga een echte baan zoeken
Ik denk dat ze daar heel veel wanbetalers een groot plezier mee zouden doen :lol:
Gaat niet om dat ik daar wanbetalers een plezier mee doe .
Het gaat er om dat als ik betaal maar vanwegen een goede reden iets minder ga betalen dan al het afgesproken Vrij hooge bedrag van 500 naar het minimale van 50... Doe ik daar niemand een plezier mee want het bedrag blijft staan
maar hun willen gelijk zijne macht positie gebruiken door zo te dreigen en zo alsk zeg vind echt zielig stel bij elkaar...Tevens ik bel nu gwn schuldvrij dus bespaar me de onzin....

maar Vind het op zich zowiezow raar dat hun die druk gaan uit oefenen op mensen en der zo arrogant bij doen aan de telefoon echt verschrikkelijke naare ervaring mee gehad...ook toen het hele bedrag afbetaald was ..was het bedrag nog is zoek 1 week...en wouden ze me nog rente door berekenen atans daar dreigde ze mee..

haha ja :)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Incassade incasso

Ongelezen bericht door bprosman »

Tevens ik bel nu gwn schuldvrij dus bespaar me de onzin....
Volgens mij als je schuldenvrij bent hoef je helemaal niets meer te betalen of mis ik iets.
Blijf het grappig vinden dat het altijd de schuld is van het incassobureau :wink:

the_jeffry
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2011 10:58

Re: Incassade incasso

Ongelezen bericht door the_jeffry »

bprosman schreef:
Tevens ik bel nu gwn schuldvrij dus bespaar me de onzin....
Volgens mij als je schuldenvrij bent hoef je helemaal niets meer te betalen of mis ik iets.
Blijf het grappig vinden dat het altijd de schuld is van het incassobureau :wink:

je mist de the clue ...Ging over slechte ervaringen met incassade
dat kan ook verlede tijd zijn

Gaat over dat ik bereid was te betalen maar het ging even niet volgens de afspraak kon niet des tijds de 500 euro betalen die de afspraak was PER maand
maar wou dat tijdelijk verlagen dat kon niet en gelijk dagvaardig ect dreigen en constant in me nek lopen hijgen maar U.. interpeteerd het weer verkeerd door het verhaal niet te lezen...bedoel gaat ook niet om wie zijn schuld het is gaat om slechte ervaring dus vind uw opmerking misplaatst en sarcastish

Gesloten