LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe Keuken (Tulp/Grando/Mandemakers/Siematic...?????)

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
DrDoo
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 okt 2009 09:51

Nieuwe Keuken (Tulp/Grando/Mandemakers/Siematic...?????)

Ongelezen bericht door DrDoo »

Goedendag allemaal,

Wij zijn ons aan het orienteren op de keukenmarkt voor een nieuwe keuken.

Er is wel verschrikkelijk veel informatie te vinden maar helaas is het ook erg
onoverzichtelijk.

Ik ben met name op zoek naar informatie over de verschillende keukenzaken.
In welke kwaliteitsklasse zitten de de bedrijven bijvoorbeeld. En welke bedrijven kun je qua kwaliteit met elkaar vergelijken?
Je kan natuurlijk een offerte van Siematic niet vergelijken met een keuken die van de keukenconcurrent komt.
Dus wat zijn eerlijke vergelijkingen?

Tulp - Grando - Mandemakers?
Keukenmaxx - Keukenconcurrent?
Bruynzeel - Siematic?

Met namelijk ben ik geinteresseerd in Tulp op het moment.De kwaliteit ziet er redelijk goed uit en ze hebben op het moment een aantrekkelijke korting. Zeker gezien het feit dat het merk apparatuur wij op het oog hebben niet via internet gekocht kan worden en dat er zowieso weinig korting op gegeven wordt.

Iemand ervaring met Tulp? En zowieso in het algemeen, welke keukenzaken kun je qua kwaliteit met elkaar vergelijken?

Hoor graag jullie ervaringen/meningen.
Laatst gewijzigd door DrDoo op 23 okt 2009 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.

DrDoo
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 okt 2009 09:51

Re: Nieuwe Keuken (Tulp/Grando/Mandemakers/Siematic...?????)

Ongelezen bericht door DrDoo »

Niemand een idee?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Nieuwe Keuken (Tulp/Grando/Mandemakers/Siematic...?????)

Ongelezen bericht door kweenie »

Je vergelijkt hier keukenmerken met keukenwinkels. Dat is een beetje lastig. Bijvoorbeeld Mandemakers heeft keukens van verschillende merken, van niet zo dure eigen merken (misschien afkomstig van de Systemat fabriek) totaan Poggenpohl. Ook Bruynzeel koopt keukens in bij andere fabrieken, maar de Bruynzeel-types liggen volgens mij wel een stukje lager dan Siematic.

Siematic vind ik zelf trouwens vooral een merk met een duur imago, terwijl de kwaliteit minder hoog is dan het imago doet vermoeden. Of Tulp momenteel goede kwaliteit is durf ik niet te zeggen. Maar ik zou me niet laten leiden door zogenaamde tijdelijke acties, omdat dat in het algemeen een sigaar uit eigen doos is.

consument101
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2009 14:25

Re: Nieuwe Keuken (Tulp/Grando/Mandemakers/Siematic...?????)

Ongelezen bericht door consument101 »

Goedendag,
Wij delen hierbij de ervaring met Tulp.
We hebben een overeenkomst getekend in 2006, later bleek dat er een foutief advies was geweest, waardoor e.e.a. aangepast moest worden. Er is veel mis gegaan daarna, we hebben de nieuwe offerte niet getekend, en met spoed omgezien naar een andere leverancier, waardoor wij duurder uit waren.
Na vervelende brieven van Tulp in 2007 hebben wij nu na stilzwijgen van 1,5 jaar, in 2009 een dagvaarding om bij de rechtbank te verschijnen omdat we niet de annuleringskosten betalen.
Zo gaat Tulp met zijn klanten om, ze maken veel fouten en zijn onzorgvuldig,en je wordt ook nog eens gedagvaard voor duizenden euros 3 jaar na dato.
Wij hebben het idee dat dit niet op zich staat, en vragen ons af of er anderen zijn die nu ook in rechten zijn betrokken door Tulp Verkoop BV.

Dice7283
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:31

Re: Nieuwe Keuken (Tulp/Grando/Mandemakers/Siematic...?????)

Ongelezen bericht door Dice7283 »

Tot mijn verbazing ontving ook ik vandaag een brief over een vermeende order die wij in 2006 hadden geplaatst.
Toen Tulp na meerdree malen van uitstel de betreffende keuken niet kon leveren, moetsen ook wij met spoed uitzien na een andere leverancier. Nu krijg ik alsnog een brief met de mededeling dat ze ons niet hebben kunnen bereiken voor het inmeten en dat ze graag binen 10 werkdagen bericht willen hebben zodat ze de annuleringskosten in rekening kunnen brengen. Belachelijk natuurlijk, maar tekenend denk ik voor het bedrijf!

ik zou dan ook iedereen willen vragen die hetzelfde is overkomen om hun reactie hier op dit forum te blijven posten!

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Nieuwe Keuken (Tulp/Grando/Mandemakers/Siematic...?????)

Ongelezen bericht door 16again »

Ze hebben blijkbaar de stapels oude orders weer eens doorgebladerd.
Hans Verkerk had een soortgelijke actie, vlak voordat ze de boeken sloten.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Nieuwe Keuken (Tulp/Grando/Mandemakers/Siematic...?????)

Ongelezen bericht door maxx »

vlak voordat ze de boeken sloten
Dat zou in dit geval zijn: vlak voordat ze boeken sluiten nadat ze die kort daarvoor ook al hebben gesloten.... en geopend en gesloten.

Ik ben bang dat je gelijk hebt, beste 16again.

MVG

Gesloten