LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eind en correctie nota

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
lies66

eind en correctie nota

Ongelezen bericht door lies66 »

Heeft er iemand ervaring met de eindnota en een corectie nota van de nlenergie maatschappij :?:

Shine

Re: eind en correctie nota

Ongelezen bericht door Shine »

Wat is er gebeurd? En wat wil je?
Je kunt beter je verhaal duidelijk hier neerpennen in plaats een dergelijke korte (en sorrie ..nietszeggende) vraag deponeren.

lies66

Heb een korte tyd bij de nem gezeten van 10 apr tot 14 mei.
Eind mei kreeg ik de eindfactuur binnen van een bedrag van 116.62 en heb 313kwh verbruikt
anderhalve week later krijg ik een correctie nota met een bedrag van 75.59 daar staat dat ik 560kwh heb verbruikt.
Deze 2 nota's moet ik dus met elkaar verrekenen.
Maar er staat ook een correctieterugboeking -313kwh
Wat ik dacht is dat de eind nota fout was en de correctie nota juist is.
Dus heb de correctienota betaald.
Nu blijkt dat ik de eindfactuur ook nog moet betalen.
want een correctie nota blijkt dus een bijbetaling te zijn :twisted:
Snap er ff niks van over hun handelingen

123controle
Contacteer:

Ongelezen bericht door 123controle »

Beste Lies,

er is een site waar je onafhankelijk en gratis je energierekening kan laten controleren. Wellicht kan je daar worden geholpen. Klik op de volgende link om je energierekening te controleren.

lies66

Thanks ik ga het meteen ff na laten checken. Want bij de nem klopt er helemaal niks. Ze kunnen me meer wijsmaken maar ik heb in 35 dagen geen 560kwh verbruikt. Alles ligt bij de advocaat en laat het tot op de bodem uitspitten :wink:

Shine

Heb een korte tyd bij de nem gezeten van 10 apr tot 14 mei
U kunt wel de zaak bij een advocaat neerleggen, maar deze zal als eerste, net als ik, vragen naar de begin- en eindstand. Dus : Wat waren de meterstanden op 10 april en wat waren de meterstanden op 14 mei. Ten tijde van de switch hebt u uw meterstanden namelijk moeten doorgeven. Zonder deze harde gegevens kunt u vrij weinig. Want een bedrag/rekening aanvechten gebeurd mbv meterstanden.
Uw netbeheerder communiceert meterstanden naar de leverancier, die op zijn beurt daarop de rekening opmaakt. Dus als u wilt weten welke standen gecommuniceerd zijn, moet u uw netbeheerder bellen.
Het moet gezegd beide verbruiken vind ik erg hoog voor 1 maand voor de tijd van het jaar. Tenzij u apparatuur of een hobbie heeft die veel elektra verbruikt.

Wedervraag:
Wat is uw gemiddeld jaarverbruik op het adres waar u woont? En is dit dan berekend adh van geschatte meterstanden of opgenomen meterstanden? (zie uw jaarafrekening)

lies66

beste shine

Op 3 april heb ik online mijn meterstand doorgegeven aan de nlenergie en die was 46.131. En daar kan je niet mee sjoemelen.
En op 10 april hanteerd nlenergie 46.378
Heb nlenergie opgebeld en een eindnota gevraagd en me eigen weer aangemeld bij nuon waar ik al 16 jaar zit.
30 april was bij mij de meterstand 46.331
Dus hoe kan de nlenergie de eindstand op 14 mei zetten op 46.691?
Dat is een verbruik van 360 kwh in 2 weken?
Beetje teveel als je het mij vraagt :evil:

Shine

Ok duidelijk.
Om plaatje helemaal duidelijk te krijgen adviseer ik u om contact op te nemen met uw netbeheerder en hun te vragen welke meterstanden zij op vermeldde data hebben: Dus op:
3 april
10 april
30 april
14 mei

En :
Welke meterstand hebt u naar Nuon gecommuniceerd toen u weer naar hun switchte?

lies66

Heb de meterstand aan nuon van 30 april doorgegeven online met meterstand 46.331
Maar wat ik niet begrijp en uit kan staan is dat de nlenergie alles onkend dat ze die meterstanden hebben doorgekregen van nuon.
Op 10-10-09 heb ik weer een schrijven gehad van nlenergie dat er weer een correctie nota onderweg is. Wil 1 ding zeggen deze troela betaald niks meer aan nlenergie. Alles is al betaald.

Shine

Neem contact op met je netbeheerder en vraag aan hun welke meterstanden zij hebben. De netbeheerder communiceert namelijk de meterstand naar de leverancier.
Traject: je geen begin stand (en daarmee dus eindstand oude leverancier) door aan je nieuwe leverancier. Die geeft het door naar de netbeheerder. Netbeheerder controleert en communiceert terug naar nieuwe én oude leverancier.
Dan krijg je je eindfactuur.
Het vervelende van deze werkwijze is dat doorgegeven meterstanden inderdaad nog wel eens niet aankomen. Dit veroorzaakt met regelmaat de nodige ellende.

Houd goed in de gaten wat je nu allemaal betaald hebt aan nl-energie. Want ze maken er langzaamaan nu toch echt een zootje van.
Laat je weten wat de netbeheerder aan standen heeft en natuurlijk hoe die correcte op correctienota van nl energie eruit ziet?

lies66

De nlenergie heeft op 10 april de meterstanden van nuon gekregen 46.378
Maar op 3 april heb ik de meterstanden online doorgegeven 46.331
Vindt het gewoon stom dat de nlenergie dat niet meteen gedaan hebben.Vandaar ook de correctie nota.
Heb gister op 12-10-09 nuon opgebeld hoe het nu zit.
Krijg eind van dit jaar een jaarafrkening van nuon als blijkt dat ik de nlenergie teveel heb betaalt krijg ik het terug van de nuon. Voor zover heb ik de nieuwe correctie nota nog niet binnen. Dus wacht het ff af . Ik laat wel ff weten hier hoe het balletje verder rolt van nlenergie. De mnd van april en mei is betaald. De eindfactuur en de correctie nota's zijn ook betaald dus voor zover ik het weet krijgen ze niks meer. Lijkt me sterk dat ik nog narekeningen toegestuurd krijg. Mocht dat gebeuren dan mogen ze hun borst nat maken in rotterdam.
wordt vervolgt :wink:

Gesloten