LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annuleringskosten Delta Lloyd?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Arjan de Boer

Re: Annuleringskosten Delta Lloyd?

Ongelezen bericht door Arjan de Boer »

Ik heb het vermoeden dat de adviseur van de Hypotheekshop een fout heeft gemaakt. Mijn vermoeden is dat de berekening van je inkomen verkeerd is geweest en dat bij het aanleveren van de benodigde stukken er verschillen zijn geconstateerd en dat op basis van deze gegevens de hypotheek niet haalbaar was. Maar dat is een vermoeden. En nogmaals niet de fout van Delta Lloyd maar van de adviseur.

roamer

Ongelezen bericht door roamer »

Zonder verder op de zaak in te gaan wil ik kwijt dat jij wel erg op de hand van Delta Lloyd bent. Ik zal dan ook niet meer reageren op jouw reacties.
Welterusten jongen.

Arjan de Boer

Ik heb Delta Lloyd niet in dit topic naar voren gehaald. Ik stel enkel even voor hoe de gang van zaken is. Deze regeling hebben ook Fortis Bank, ING Bank, Aegon , en noem er nog maar een paar op. Wat mij verbaast is dat iedere keer de zwarte piet bij, in dit geval, Delta LLoyd wordt gelegd. En dat is niet correct. Daarnaast begrijp ik je reactie van "welterusten jongen" niet en dat komt op mij ook als zeer ongepast en denigrerend over. Ik en zovelen met mij proberen hier de feiten te vertellen zoals ze zijn. Jij hoeft mij niet te geloven maar laten we de discussies hier wel even netjes houden.

Byob

Ongelezen bericht door Byob »

Een ieder wijst al een schuldige aan zonder de details te weten, dat lijkt mij niet juist.

TS heeft nog nergens exact de reden van Delta Lloyd vermeld, alleen iets over dat ze het risico niet aandurfen... Maar is dat op basis van gegevens die ook pas net voor die beslissing bekent zijn geworden, bijvoorbeeld een taxatie waarin zaken naar boven zijn gekomen die Delta Lloyd niet wist, maar misschien ook de adviseur niet, enz o kun je nog wel een aantal verschillende scenario's bedenken waarbij iedere keer de "schuld" weer bij een ander ligt.

En wat zal dan de reden zijn om de adviseur als schuldige aan te wijzen?

Zolang dus niet alles details bekent, kan er ook geen schuldige worden aangewezen...

Strekking van de opmerking is misschien wel terecht, kosten betalen terwijl je er niet zelf voor gekozen hebt de getekende offerte niet door te laten gaan...

Gregoris

Ongelezen bericht door Gregoris »

Hallo Roamer, je kunt het rekeningnummer van de afschrijver ook gratis door je bank laten blokkeren
mvg.

Arjan de Boer

Beste Byob, dan lijkt het mij toch zinvol om eerst eens met de adviseur te gaan praten. Deze heeft het advies gemaakt en deze moet dan toch ook duidelijk aan klant kunnen uitleggen waarom DL de offerte niet nakomt? Onderdeel van de getekende offerte is dat, indien de hypotheek niet wordt verstrekt er een boete in rekening wordt gebracht. Daar is bewust voor gekozen bij het tekenen van de offerte. Indien een geldverstrekker dan "ineens"aangeeft dat deze de offrte niet wil nakomen, moet de adviseur het waarom toch nagaan?

Byob

Ongelezen bericht door Byob »

Beste Byob, dan lijkt het mij toch zinvol om eerst eens met de adviseur te gaan praten. Deze heeft het advies gemaakt en deze moet dan toch ook duidelijk aan klant kunnen uitleggen waarom DL de offerte niet nakomt?
Precies, en dan zou het ook nog prettig zijn hier te laten weten wat nu de uiteindelijke reden is van het niet doorgaan van de offerte, en wat er eventueel aan opgelost is door geldverstrekker, adviseur of klant...

Gesloten