LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [Ben] Nummerportering nog niet gelukt

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Bastiaan75

[Ben] Nummerportering nog niet gelukt

Ongelezen bericht door Bastiaan75 »

Onlangs heb ik een abonnement afgesloten bij Ben, inclusief nummerbehoud. Het leek erop dat Ben alles heel goed voor elkaar had, de communicatie over levering en nummerbehoud was prima. Echter op 28 september 2009 zou mijn nummer overgezet worden. 's Middags werd de oude sim (T-Mobile) netjes afgesloten, maar tot vandaag is het niet gelukt om de Ben simkaart te activeren met het oude nummer...

Uiteraard heb ik een aantal malen met Ben gebeld. Op dag één werd mij verzekerd dat ik op de spoed lijst werd gezet. Telkens als ik belde werd mij verzekerd dat het nummer de volgende dag zou werken. De oorzaak zou liggen in technische problemen bij T-Mobile, van wie Ben het netwerk gebruikt.

Inmiddels zijn we ruim een week verder en nog steeds kan ik niet met Ben bellen en, wat erger is, het oude nummer is niet bereikbaar. Uit noodzaak heb ik maar een prepaid sim aangeschaft om toch te kunnen bellen en gebeld te kunnen worden.
  • Zou er een manier zijn om meer druk te krijgen bij Ben om het technische probleem, waar ze zich achter verschuilen, sneller opgelost te krijgen?
  • Hoe kan ik de extra gemaakte kosten bij Ben verhalen?

BoosopBEN

Re: [Ben] Nummerportering nog niet gelukt

Ongelezen bericht door BoosopBEN »

Op 5 oktober 2009 zou mijn nieuwe BEN abonnement ingaan. Een keurige SMS ontvangen op 4 oktober dat de volgende dag de nummerportering zou plaatsvinden. Ook een e-mail ontvangen van BEN.
Ik kom van Vodafone (2-jarig contract gehad) en mijn nummer zou per deze datum worden overgezet. Het BEN simkaartpakket (BEN Vaak) had ik al veel eerder in huis. Helaas is het overzetten nu NOG niet gebeurd, waardoor ik al TWEE dagen ONBEREIKBAAR ben! Ik ben al vanochtend sinds 9 uur onafgebroken aan het proberen de BEN klantenservice (service?????) te bereiken. Om 09.01 (open vanaf 09.00) kreeg ik de mededeling dat de klantenservice gesloten was. Bij de DERDE belpoging kreeg ik na ruim 6 minuten iemand aan de lijn. De lijn kraakte vreselijk aan de kant van BEN en plotseling werd de verbinding weer verbroken. Bij de volgende poging (4e) was de lijn in gesprek. Bij de 5e poging was de lijn nog steeds in gesprek. Bij de 6e poging kreeg ik 15 minuten een muziekje te horen. Daarna ging de wachttoon. Vervolgens werd ik weer 15 minuten in de wacht gezet. En na DERTIG minuten werd de verbinding VERBROKEN! Ook later op de dag weer geprobeerd de BEN klantenservice te bellen. Na 15 minuten in de wacht gestaan te hebben, werd de verbinding opnieuw verbroken. Ik heb nu al enorme spijt van mijn overstap naar BEN. Wat een ergernis! En het ergste is, ik kan niet bellen, en niet gebeld worden, en ook niet internetbankieren. :twisted:

Bastiaan75

Ongelezen bericht door Bastiaan75 »

Inmiddels is de nummerportering toch uitgevoerd (na 9 dagen wachten...). De Ben website meldt wel dat de nummerportering op 28 september is uitgevoerd.

Ik ga proberen gemaakte kosten te verhalen.

j.stekel

Ongelezen bericht door j.stekel »

Bij BEN hoef je NIET aan te kloppen om vergoeding, en als je niet betaald omdat het niet geregeld is krijg je dreigbrieven, extra kosten en weer dreigbrieven enz.enz.enz.

BEN maakt geen fouten, ze zullen op den duur ook eventuele mail niet beantwoorden, en als je een Dame(meisje)Rachel aan de lijn krijgt die liegt van alles bij elkaar

De klant, consument wordt daar helemaal NIET serieus genomen

ze willen je graag als klant, maar fouten worden nooit erkend en als je op je strepen gaat staan naaien ze je en proberen zoveel mogelijk geld van je te vangen

Je kunt beter een andere aanbieder zoeken

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Maak alsjeblieft dat je wegkomt bij Ben!, ze werken namelijk via het T-Mobile netwerk!, slechte dekking komt hiermee zeer vaak voor!, en dat in 2009!, :evil:

Zoek een provider die via KPN of Vodafone netwerk werkt, dan heb je meestal een goede, stabiele verbinding,

Zelf heb ik een hoop gez**k gehad met T-Mobile!, altijd een slechte verbinding bij dat netwerk, heb nu KPN ( Hema en MedionMobile ( Aldi ) en nooit geen problemen meer gekend,

Collega's van me bellen met T-Mobile, en nog steeds gezeur met de dekking van dit netwerk!, dus maar weer met mijn telefoon bellen...

Zij hebben een duur abonnement, en ik een goedkoop prepaidje van de Hema en de Aldi! en dit in combinatie met een oud barrel van een telefoon waarvan de batterij slecht is! :lol:

De keus is dus snel gemaakt!,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe

Gesloten