LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BelaVita Slim-pastilles

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
mirandatje25
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2009 14:39

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door mirandatje25 »

:twisted: :evil: Ook wij krijgen ongevraagt pillen die we niet hebben besteld.
Met ook de gevolgen van rekeningen die steeds hoger worden.
We hebben alles afgezocht voor een tel. nummer maar nergens tevinden
Ook het nummer van incasso niet .
We hebben de eerste keer ook een brief gestuurt maar niets op gehoord.
Nu staan er twee doosjes met pillen in de schuur die ze maar niet ophalen. :twisted:
:evil: q

Roeselare
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2008 15:54

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door Roeselare »

Ook ik zou ergens een klacht willen indienen tegen Bela Vita in Weert .Mijn bejaarde buurvrouw heeft ook een ongevraagd pakje ontvangen waar ze 152 Euro voor zou moeten betalen.
Ze heeft niks besteld of getekend. Ik zie dat er heel veel klachten over dit bedrijf is. Ik kan geen telefoon nummer vinden, geen e-mail adres geen antwoord nummer.
Ze wil dat ik het pakje voor haar terug stuur, maar wat ik lees in deze rubriek, blijft dit duren. Wat is nu de oplossing? Is er iemand die mij daar raad over gan geven?

orchidee
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2009 14:58

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door orchidee »

Via internet heb ik een postorder-bedrijf in België ontdekt met de naam Bela Vita. Of dit ook het bewuste bedrijf is wat in Nederland opereert weet ik niet. Het adres is Vroenhof 24 bus 2, 3640 in Kinrooi.

niti
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2009 10:53

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door niti »

Het laatste bericht over dit onderwerp op dit forum is al van mei 2009, zie ik.
Maar nu (weer) heeft mijn moeder problemen met BELA VITA (Postbus 10436, Weert).
Ze heeft kennelijk weer eens wat besteld (eenmalig), en sindsdien krijgt ze steeds ongevraagd pakketjes toegestuurd waarvan de bijbehorende bedragen ook steeds automatisch worden afgeschreven. De bank weigert deze zgn. eenmalige machtigingen terug te boeken.
De pakketjes heeft ze steeds retour terug gestuurd.

Op post wordt niet gereageerd, weet iemand het telefoonnummer ?
IS ER geen enkele instantie die dit soort praktijken een halt toeroept ?
Ook niet TROSRADAR ? ik zie in deze forum ook geen reactie van TROSRADAR.
WAAR kan ik terecht om mijn geld terug te vragen ?

Alvast bedankt voor eventuele raecties !
groetjes !

orchidee
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2009 14:58

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door orchidee »

Als je bij Bella vita iets besteld dan gaan hun zonder tegenbericht ervanuit dat je de volgende zending weer wilt ontvangen, je hebt z.g. een abonnement afgesloten. Zodra je de eerste zending binnen hebt meteen een brief terug sturen dat je de volgende zending niet wenst te ontvangen. Ik heb er geen last meer van. De eerste zending had ik aangevraagd en heb hem ook betaald.. De brief heb ik in de envelop van hun gestopt want een juist adres krijg je niet of vind je niet.

inge s
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2009 22:41

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door inge s »

Geachte heer/mevrouw van S.,

Naar aanleiding van uw (deels anonieme)brief wil ik als volgt reageren:

Ik ben eigenaresse van een zelfstandige schoonheidssalon genaamd Bella Vita (bella met dubbel l), gevestigd in Beesel
Ik heb helemaal niets te maken met de firma Bela Vita (met enkele l) uit Weert en ik distantieer mij van hun praktijken.
Niet alleen de vestigingsplaats is anders maar ook de schrijfwijze van Bella Vita. Ik ben, geheel legaal, te vinden in het handelsregister van de KvK.

Regelmatig wordt ik lastig gevallen over “Bela Vita”, telefonisch en nu dus ook per post.
Aangezien ik hier helemaal niks mee van doen heb en dit langzamerhand helemaal zat ben, heb ik de afgelopen week dan ook aangifte gedaan bij de politie in Tegelen.
Zij hebben mij echter al laten weten dat ze hier niets mee kunnen doen. Pas als ik lijfelijk bedreigd wordt kunnen ze actie ondernemen. Jaja, zo is Nederland, oplichters kunnen hier lekker hun gang gaan en de hardwerkende zelfstandig ondernemer en de consument is de pineut.

Ik kan u dus ook helaas niet verder helpen en kosten betalen van de verzendkosten zal ik dan ook zeker niet gaan doen.
Ik begrijp dat dit voor u een hele vervelende situatie is, maar dat is het zeker ook voor mij.

Tevens zal ik deze reactie plaatsen op het forum van tros Radar, waar ook het een en ander te vinden is over deze firma.

Met vriendelijke groet,
Inge S.

feliks
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2009 23:30

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door feliks »

Het adres van Bela Vita is lastig te vinden. Postbus 65 in Susteren leidt tot niets. Maar als je post van Bela Vita krijgt komen al snel aanbiedingen van Janus en Goed Leven. Al deze bedrijven zijn gelieerd aan Euro Shopping, wat dat ook zijn mag. Een zoektocht langs duitse forums ( het Duits schemert vaak door in de catalogi ) en de kamer van koophandel komt uiteindelijk op het adres van Janus:

Akkerwal 23
6017 AW Thorn

Op dit adres is ook gevestigd J.M.L.J. Corstjens Holding B.V. en Bonsaivereniging Sho Ryu Kai. Alsmede een goede bekende in het minder frisse segment Postina B.V. en vele andere.
Wat op dit moment de situatie ook zijn mag: in deze branche wisselt men even snel van BV als u en ik van onderbroek. De mensen erachter blijven met een moedeloos makende continuïteit dezelfden.
Zijn er garanties? Nee. Gelet op Inge S. met haar salon Bella Vita stel ik voor dat u geen pakketjes terugzendt. Zakelijke briefjes met klantnummer, uw weigering om te betalen voor de artikelen met een zeer lage kwaliteit en de mogelijkheid om de pakketten op te halen bij u thuis zijn voldoende.
Houdt dat vol bij Inter Cash BVBA en Inkasso Unie en de hoop is dat Bela Vita dit forum spoedig overbodig maakt.

Feliks

CarlaCornelisse
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2010 18:49

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door CarlaCornelisse »

Ik probeer al weken post stop te zetten van een bewoner die niet op mijn adres woont. Schijnbaar komt de post daar niet aan en krijg ik nu wekelijks enveloppe die niet voor mij bestemd zijn!

scorpionqueen20
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2010 12:37

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door scorpionqueen20 »

ook ik word helemaal gek van dit bedrijf
ik ben sind december 2009 in mijn nieuwe woning komen wonen en krijg wekelijk bijna dagelijks post van dit bedrijf voor een familie die hier jaren geleden heeft gewoond
helaas zijn deze mensen al jaren geleden overleden
heb ik het bedrijf gemeld door terug te sturen etc maar ... helaas geen responce lijkt wel of ik steeds meer krijg HELP hoe in godsnaam kom ik er vanaf

TdB
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2010 12:57

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door TdB »

Ook ik (wij) worden gek van de post van Bela Vita.
18 jaar geleden kochten wij ons huis van mijn schoonouders,die kleiner zijn gaan wonen, in al die jaren nooit post gehad van Bela Vita maar sinds anderhalve maand inderdaad wekelijks vele brieven voor mijn schoonmoeder.
Nu zul je denken dan geef je die brieven door aan je schoonmoeder, maar helaas is zij 5 jaar geleden overleden, waardoor het voor ons iedere keer confronterend is dat wij post ontvangen.
Ondank al mijn verwoede pogingen om retour afzender te sturen en te vermelden dat mijn schoonmoeder is overleden worden we toch overladen met brieven over haaruitval tegengaan, afslanken en hoe goed papaya wel niet is voor het lichaam.
Is hier dan helemaal niks aan te doen??? Behalve de verenigingen uit ons dorp blij maken met het oud papier??

MvG

esile
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2010 10:30

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door esile »

Ook ik heb problemen bij Bela Vita!
Ik heb een keer op een brief gereageerd waarop stond dat ik gegarandeerd 8500 euro zou krijgen. Ik heb daarbij een slaapset Lavendel besteld voor 19,98 euro. Bijna 2 maanden later kreeg ik pas het pakketje binnen met een rekening van 50 euro. Ik moest een snelverzending betalen van 5 euro, terwijl het bijna 2 maanden duurde voor ik het pakketje kreeg.
De 8500 euro heb ik nooit gekregen. Ik heb toen een brief gestuurd naar bela vita en gevraagd hoe dat zit met die geldprijs. Ik heb wel een brief terug gekregen (omdat ik een aangetekende brief had gestuurd) met daarin een heel verhaal over dat het niet gegarandeerd is maar dat je kans maakt. Heel anders dan wat er in de reclame folder stond.
Uiteindelijk heb ik maar 29,47 euro betaald voor de slaapset en niet de 50 euro. Ik heb daarbij een brief gestuurd met uitleg. Hier heb ik geen antwoord meer op gehad.
En nou heb ik gister ineens weer een pakketje slaapset lavendel gekregen. Voor 33 euro, terwijl ik hier niet om gevraagd had.
Ik heb het vandaag gelijk terug gestuurd. Met weer een boze brief, van mij naar bela vita, erin. Waarin ik ze heb gevraagd mij uit hun bestand te halen en mij geen reclame meer te sturen.
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.
Wat kan ik doen als dit maar door blijft gaan?

Met vriendelijke groet

mirrie2812
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2011 19:15

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door mirrie2812 »

Ook ik heb problemen gehad met bela vita, het begon toen ik steeds brieven kreeg met hele mooie verhalen over geldprijzen die ik kon winnen. Daar heb ik destijds aan mee gedaan, maar alleen met de prijzenfestijn (bestellen was namelijk niet verplicht). Na een tijdje kreeg ik een pakketje die bij de buren was afgeleverd, weet niet meer precies wat er aan pillen rotzooi in zat. Ik wilde hem terug sturen maar bij het postkantoor zeiden ze dat ik daarvoor moest betalen dus heb ik het weer mee terug genomen omdat ik niet wilde betalen voor iets waar ik niet om gevraagd had.
Toen heb ik een tijdje gewacht totdat ik weer een pakketje kreeg, ook die heb ik laten staan. Na nog weer een tijdje kwam er een derde pakketje en een week later een aanmaning. Ik ze een brief sturen met het verhaal dat ik dit niet besteld had en ook niet wilde betalen om het op te laten sturen dus dat ze het maar moesten komen halen. Niks op gehoord en weer een aanmaning gekregen. Even later kreeg ik een brief van ze terug dat ik iets had aangekruist dat ik met rekeningnummer wilde betalen en dat ik me daarmee automatisch had geabonneerd! En dat dat ook in de brief vermeld stond, blijkbaar had ik verkeerd gelezen en ik begon al te twijfelen aan mezelf. Maar nu ik hier zie staan dat veel mensen precies datzelfde probleem hebben neem ik aan dat niet ik maar hun fout zijn en dat ik wel degelijk goed gelezen heb! Ik had alleen iets aangekruist omdat dat moest om aan te geven hoe je een eventuele geldprijs wilde ontvangen.
Maar ik kon ten alle tijde het abonnement opzeggen en ik kon de pakketjes voldoende gefrankeerd terugsturen (terwijl ik had aagegeven niet te willen betalen voor terugzenden!) Ik heb er verder niet op gereageerd, kreeg ik afgelopen week een brief met een bedrag bovenop het huidige bedrag ivm te laat betalen en dat ik hun vertrouwen ernstig geschaad had :x! Erger dan dit kan niet, wat een verschrikkelijke organisatie die niet meer zou mogen bestaan! Gelukkig kon ik bij een ander postkantoor de pakketjes gratis terugzenden en ik ga hun nog een brief sturen dat ik nooit meer wens lastig gevallen te worden met brieven en reclame van hun! En een mailadres of telefoonnummer hebben ze ook al niet :x

marsje87
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2011 12:36

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door marsje87 »

Bela vita,

sinds enkele weken zijn wij er nu achter dat mijn oma alzheimer heeft. Dit is het afgelopen 1,5 jaar al zeker actief. Mijn oma weet dus helemaal niet goed wat ze doet en wat ze aangekruist heeft. Omdat bij al die pakketjes van postorderbedrijven nog meer reclame zit trapt ze er telkens in. En nu hebben ook wij een rekening gevonden van Bela Vita.
Dit is al haar derde aanmaning. Echter kan ik nergens die pakketjes bij mijn oma in huis terug vinden!
Ook druk op internet gezocht naar een telefoonnummer (zoals ik bij alle andere bedrijven heb gedaan) maar deze is niet te vinden. Ook las ik net ergens de naam Postina, ook die heb ik een rekening van!
Ik zal dus een brief sturen en niet betalen.

Maar is er geen organisatie of iets dergelijks die wat tegen deze mallefide bedrijven kan doen?

Groetjes Marcia

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door estevens »

Ik ben helemaal klaar met dit bedrijf, ze hebben Intrum Justitia incassobureau op mij af gestuurd voor iets wat ik niet eens besteld heb, laat staan ontvangen heb. Of ik even € 184,= wil betalen en ik wordt gewoon gek gebeld door hun.
Ik treed constant in herhalingen bij hun en herhaaldelijke keren gezegt dat ik niet bereid ben om te betalen, iets wat ik niet besteld heb, ook niet betaal.
Hoe kom ik er in godsnaam van af!!!

lucbeemsterboer
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2012 16:31

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door lucbeemsterboer »

beste mensen, ik krijg allerlei pillen via Belavista binnen.
Ik probeer al geruime tijd contact te zoeken met dit bedrijf( als het al bestaat).
Je raad het al geen enkele manier te vinden waarop dit bedrijf terug regaeert.
Wel vandaag ook een aanmaning binnen met meteen de dreiging de kosten te verhogen wanneer er niet betaald gaat worden.
Ik wil best betalen voor iets wat ik besteld heb maar niet voor iets wat gewoon komt aanwaaien.
Weet iemand een manier om dit te laten stoppen, een telnr of een emailadres?
Ik wordt er niet goed van!

magneetje

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door magneetje »

Laat ze maar eens bewijzen dat je dit wel besteld heb.
Ze moeten dan toch ergens een formulier hebben waarin jij het besteld hebt?
Zoniet, dan hebben ze toch geen poot om op te staan, lijkt me.

Maar jeetje, wat een stelletje oplichters!!

Gesloten