LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tulp keukens Drachten

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Dice7283
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:31

Tulp keukens Drachten

Ongelezen bericht door Dice7283 »

Onlangs zijn we eigenaar geworden van een nieuwbouwwoning. Voor onze keuken zijn we uitgekomen bij TULP keukens in Drachten. Na meerdere positieve gesprekken hebben we besloten om de keuken daar te kopen. Onze keuken was echter op dat moment nog niet leverbaar. Het gesprek heeft in Augustus 2006 plaatsgevonden, maar aangezien ons huis pas in maart/april zou woren opgeleverd was eenlatere productie geen probleem.

MAAR nu blijkt de productie te zijn vertraagd! Het ging om een greeploze keuken en die kunnen ze niet op tijd leveren. Kortom wij moeten ergens anders onze keuken halen. Klinkt nog steeds vrij logisch. Nu schermen ze met het feit dat wij getekend hebben om een keuken bij hen te kopen, dus moet het maar een andere keuken worden! Dit is natuurlijk niet de bedoeling!

Ze werken aan een oplossing, maar ik ben zeer benieuwd! Wordt dit een positieve beoordeling voor TULP of.....

Zijn er meerdere mensen die hiermee problemen hebben ondervonden?

Dice7283
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:31

Re: Tulp keukens Drachten

Ongelezen bericht door Dice7283 »

Even een up-date omtrend het TULP Drachten verhaal. Na meerdere toezeggingen om teruggebeld te worden, zowel door de bedrijfsleider zelf als door ''zijn'' directeur'' begin ik toech zo langzamerhand het vertrouwen in deze firma te verliezen. Bij elkaar is mij nu 4 keer toegezegd dat ik persoonlijk nog wordt teruggebeld en telkens weer is er een smoesje, kortom we worden redelijk aan het lijntje gehouden.

Inmiddels hebben we maar besloten elders te gaan informeren voor een offerte, anders hebben we straks geen keuken in ons nieuwe huisje. Al met al wordt de douche steeds kouder voor TULP keukens te Drachten en raad ik tot nu toe iedereen aan hier géén keuken te kopen!!!!! Ik geef ze nog een week om met een goede opossing te komen.

Groeten
Laatst gewijzigd door Dice7283 op 08 mar 2007 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

zaankanter
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 okt 2005 18:59

Re: Tulp keukens Drachten

Ongelezen bericht door zaankanter »

welk merk keuken en wat voor model front gaat het om?
misschien kunnen we je hier mee helpen,

is Tulp keukens aangesloten bij het CBW?
zo ja het volgende:

ARTIKEL 7 - Rechten en plichten van de ondernemer:

De ondernemer levert de overeengekomen zaken goed en deugdelijk en naar de bepalingen van de overeenkomst. De door hem te verrichten werkzaamheden voert de ondernemer goed, deugdelijk
en naar de bepalingen van de overeenkomst uit.

op het moment dat de ondernemer niet kan leveren wat op de bon staat kan hij niet aan zijn verplichtingen voldoen, betekent naar mijns inzien kosteloos annuleeren

hoop dat je hier iets mee kan,
en greeploos kunnen we bijna allemaal leveren.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Tulp keukens Drachten

Ongelezen bericht door maxx »

welk merk keuken en wat voor model front gaat het om?
misschien kunnen we je hier mee helpen,
Beste Zaankanter,

Tulp produceert zelf dus is dat een Tulp Keuken.

MVG

zaankanter
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 okt 2005 18:59

Re: Tulp keukens Drachten

Ongelezen bericht door zaankanter »

Was mij niet bekent, maar maken zij dan iets wat zo uniek is dat niemand anders dat kan leveren? de fronten zullen ze toch ergens moeten inkopen

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Tulp keukens Drachten

Ongelezen bericht door maxx »

Ik geloof dat het hier juist gaat om iets wat ze NIET kunnen leveren.

Tulp is een kleine Nederlandse keukenfabriek met eigen winkels. Greeploos vergt nogal wat omzettingen in de productie. Aangezien vorig jaar het enige in bijna 10 jaar was dat er postieve cijfers behaald werden, zal die investering misschien zwaar op de maag liggen.

MVG

zaankanter
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 okt 2005 18:59

Re: Tulp keukens Drachten

Ongelezen bericht door zaankanter »

maar gaat het om een kunststof of folie, gelakt of acryl, mat hoogglans. ik weet niet wat een tulp keuken uniek maakt maar er is toch altijd wel iets vergelijkbaars? etu bij een ander merk keuken

Dice7283
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:31

Re: Tulp keukens Drachten

Ongelezen bericht door Dice7283 »

Vandaag wederom contact gehad met Tulp keukens Drachten. Kreeg vandaag te horen dat ze waarschijnlijk de keuken eind april kunnen leveren. Dit is echter niet de eerste keer dat een daum beloven en ik kan er dan ook niet vanop aan dat het dit keer wel lukt. Ook hebben ze nog geen model in de showroom staan om te bekijken. We hebben dan ook gezegd dat we het heel moeilijk vinden om een keuken aan de hand van foto's te kopen. Géen optie dus.

Op de getekende overeenkomst is een fictieve keuken ingetekend die later vervangen zou worden door de (desijds in week 50, 2006) verwachte greeploze keuken. De kortingen zouden hetzelfde blijven etc. Achteraf hebben we dit natuurlijk nooit moeten tekenen, want nu willen ze ons aan die keuken gaan houden.

Toch wil ik benadukken dat dit topic niet is om met modder te gooien, maar wij voelen ons benadeeld door een organisatie die in onze ogen dit niet nodig heeft.

Al met al een vervelende kwestie. Het liefst zien wij de oveeenkomst gewoon geannuleerd. Volgens de voorwaarden zijn er dan kosten aan verbonden, tenzij aannemelijk kan worden gemaakt dat deze lager zijn. Dit kunnen we want er is nog niets in productie en er is nog niets ingemeten. Hiervoor hebben ze ook geen toestemming gekregen.

Kan iemand mij vertellen welke kosten ze evt. zouden kunnen claimen? Volgens onze rechtsbijstand moet dit geen enkele problemen opleveren om dit hard te maken, aangezien het zwart op wit staat dat er nog niets in productie/bestelling is, maar ben toch benieuwd naar jullie ervaringen.

Alvast bedankt!
Groeten

Dice7283
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:31

Re: Tulp keukens Drachten

Ongelezen bericht door Dice7283 »

Vandaag na 3 jaar een brief van Tulp keukens ontvangen dat ze ons niet hebben kunnen bereiken voor het inmeten. De bovenstaande kwestie is toendertijd nogal vervelend verlopen. Na herhaaldelijk mailverkeer tussen de Tulp Drachten is de orden uiteindelijk geannuleerd en hebben wij elders een keuken gekocht.

Nu ligt er dus vandaag een brief van Tulp keukens dat ze graag vernemen dat we de order wel of niet annuleren zodat ze annuleringskosten in rekening kunnen brengen. Graag even binnen 10 werkdagen bericht... het moet toch niet gekker worden met dat bedrijf!!! Nu hoor ik dat er meerder mensen ervaringen hebben met het achteraf claimen van annuleringskosten ondanks het feit dat de order geruime tijd is geannuleerd. Uiteraard ga ik hier werk van maken, maar graag hoor ik meerdre ervaringen.

MVG

Gesloten