LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke keukenzaak?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Welke keukenzaak?

Ongelezen bericht door Zarine »

Hallo allemaal,

Wij willen graag een nieuwe keuken aanschaffen maar zien door de bomen het bos niet meer.

We zijn gebonden aan een beperkt budget van maximaal 6.000, waarvoor de keuken + apparatuur geleverd moet worden. Plaatsen doen we zelf. De keuken moet worden geplaatst in een ruimte van 310 bij 220 cm hoekopstelling.

Nu mijn vraag:

Wie kan mij een keukenzaak aanraden die werkt op basis van no-nonsense? Netto prijzen, geen gedoe met onderhandelen, geen gratis wasmachines, geen addertjes etc. We verwachten geen topkwaliteit-keuken voor die prijs, maar wel graag duidelijkheid en eerlijkheid.

Alvast bedankt!

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: Welke keukenzaak?

Ongelezen bericht door ice1982 »

gebruik de ZOEKFUNCTIE eens zou ik zeggen...


Het is nu niet zo dat jouw vraag zo uniek is...

*zucht*

stofzuigertje

Re: Welke keukenzaak?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij zelf plaatsen.....
Kijk in bouwmarkten als Karwei, Praxis of Hornbach en vergeet Ikea niet....

U mag ook alleen kasten kopen en elders apparaten.
Inbouw is meestal duur een een vrijstaande Disign koelkast is goedkoper in aanschaf en vervanging...
Vaatwasser kan inbouw of onderbouw met front zijn en de laatste is veel goedkoper....

U hoeft dus niet naar een keuken showroom die meestal duurder zijn.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Welke keukenzaak?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Vraag
Wie kan mij een keukenzaak aanraden die werkt op basis van no-nonsense?
Antwoorden:
Kijk in bouwmarkten als Karwei, Praxis of Hornbach en vergeet Ikea niet....
Inbouw is meestal duur een een vrijstaande Disign koelkast is goedkoper in aanschaf en vervanging...
Er is al geopperd dat stofzuigertje afzakt naar kruimeldiefje, in mijn optiek wordt de stoffer en het blik de juiste categorie.

@Zarine

Geef een regio, dan zijn er vast wel reacties te verwachten......

germanogink
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2009 13:12

Re: Welke keukenzaak?

Ongelezen bericht door germanogink »

Ik weet niet waar U woont maar wij hebben goede ervaringen
in Duitsland. NIET bij de grote woonwarenhuizen ( zoals
XXXLUTZ) maar bij
kleine bedrijven zoals Faber en Akzent keukens in Nordhorn,
Denk dat U daar met Uw budget een heel eind komt zelfs
met het plaatsen en kwaliteits apparatuur. Faber zat bij
kennisen zelfs onder de prijs van ikea met siemens apparatuur
en inbouw!!!"!!! :wink:

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Welke keukenzaak?

Ongelezen bericht door Zarine »

Dank u voor de reacties zo ver.

Ik woon in Noord-Holland maar ben best bereid te reizen. Naar Duitsland gaat me wel wat ver, mede omdat ik niet genoeg Duits spreek om een keuken te kunnen aanschaffen.

Naar aanleiding van andere topics ben ik sowieso van plan een bezoekje te brengen aan Superkeukens.

@ice Als je nu al zo vermoeid bent, reageer dan niet.

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Welke keukenzaak?

Ongelezen bericht door Fiebie »

Faber spreekt goed nederlands, wij maakten ons daar ook zorgen over, maar viel reuze mee.
Was in ons geval ook netjes met de prijs en dacht erg mee, dat konden we zeer waarderen.

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Welke keukenzaak?

Ongelezen bericht door Zarine »

Dank Fiebie, nu is Duitsland dus ook een optie geworden :)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Welke keukenzaak?

Ongelezen bericht door kweenie »

Een Duitse winkel hoeft niet goedkoper of duurder te zijn dan een goede Nederlandse winkel. Maar in Nederland is de kans wel groter dat je bij een 'foute' winkel terecht komt (al is dat ook in Duitsland mogelijk!). Ik denk eerlijk gezegd niet dat het voordeel van een Duitse winkel bij jou budget opweegt tegen de extra reiskosten en extra tijd van de reis. Misschien dat je beter kunt kijken bij een normale Nederlandse winkel in de buurt, zoals bv. een kleine zelfstandige en/of superkeukens.

miaa
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2009 20:43

Re: Welke keukenzaak?

Ongelezen bericht door miaa »

Ikea misschien ?
Leuke kwaliteit, en losse onderdelen zijn makkelijk te vervangen als het nodig is.

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Welke keukenzaak?

Ongelezen bericht door Zarine »

Inderdaad Kweenie. Bedankt.

Ikea heb ik bekeken, ik word alleen helemaal tureluurs van alle opties en mogelijke combinaties. Ik kan dan niet meer kiezen :roll:.

Ik ga denk ik dus toch maar voor keukens die kant en klaar zijn, waarbij ik alleen nog hoef na te denken over de opstelling.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Welke keukenzaak?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Keukenloods Zaandam
Jan Groot Keukenimport Schagen
Oudejans Alkmaar
Schouwkeukens Zwaag
KSH Heemskerk
Pauls Keukens Purmerend

Nou dit dekt wel een deel van Noord Holland, succes.......
p.s. de keukenloods heeft "kant en klare keukens"

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Welke keukenzaak?

Ongelezen bericht door pfffff »

Keukenloods Zaandam
Jan Groot Keukenimport Schagen
Oudejans Alkmaar
Schouwkeukens Zwaag
KSH Heemskerk
Pauls Keukens Purmerend
Jeetje zelfopstandige, heb je geen knappere zaken in je boekje ?
Jan Groot en Pauls zijn echt te triest voor woorden

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Welke keukenzaak?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Wie kan mij een keukenzaak aanraden die werkt op basis van no-nonsense? Netto prijzen, geen gedoe met onderhandelen,
Jeetje zelfopstandige, heb je geen knappere zaken in je boekje ?
Jan Groot en Pauls zijn echt te triest voor woorden


Dus Pffffff,.......Als u betere weet....be my guest....bovenstaand is echt zo'n typisch nietszeggende one-liner.

Waarom zijn ze te triest, of geen knappe zaak? Of gaat u zich ook verlagen tot uitspraken als "merk X is rotzooi" of "alle keukenverkopers zijn oplichters" ?
Nee toch? Graag iets genuanceerder, dan leer ik ook nog eens wat (Noord-Holland is voor mij geen regio waar ik regelmatig info uit verkrijg)

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Welke keukenzaak?

Ongelezen bericht door Fiebie »

Over Oudejans las ik gisteren nog een goed bericht in ander topic.
Ik zou wel een paar winkels binnenstappen, zodat je zelf kunt oordelen waar je het beste gevoel bij hebt.
Weet je al hoe de keuken moet worden?

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: Welke keukenzaak?

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

kweenie schreef: Ik denk eerlijk gezegd niet dat het voordeel van een Duitse winkel bij jou budget opweegt tegen de extra reiskosten en extra tijd van de reis.
Ik weet zo niet welke, maar bij Ardland of Ekelhoff krijg je een hotelovernachting erbij, kun je er een weekendje van maken.

Voor jouw budget zou je naar Akzent in Nordhorn kunnen gaan, kleine zaak met kundig personeel en spreken gewoon NL.

Spekje
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2009 15:14

Re: Welke keukenzaak?

Ongelezen bericht door Spekje »

Ik heb via www.keukenoffertecontrole.nl mijn keuken gekocht. Ook mijn budget was (en is!) niet groot en ik heb door deze ervaring geleerd dat er zeker goede kwaliteit keukens te leveren zijn in jouw prijsklasse en dat ze daarvoor ook geplaatst kunnen worden!

Als je meer info wilt, vraag gerust! Ik heb hier goede ervaringen mee en wil dit graag delen. Eventueel kan je ook een pb'tje sturen uiteraard.

Groetjes Spekje

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Welke keukenzaak?

Ongelezen bericht door maxx »

Spekje Berichttitel: Re: Wie kent www.keukenbegeleiding.nl Geplaatst: 07 sep 2009 14:39


Reacties: 20
Bekeken: 1048

Hoi Margje, Ik heb een tijd geleden zaken gedaan via keukenbegeleiding.nl. Het is me goed bevallen! De keuken staat prachtig en ik heb goede hulp gekregen. Ik hoefde er praktisch niks voor te doen! Ik ben gegaan voor een basisplus pakket, zodat er ook werd geholpen met de onderhandelingen. Aangezien...

Zozo, Spekje. Jij koopt nogal eens een keuken....

Wat ik niet begrijp is dat je heeeel erg goed bent geholpen door keukenbegeleiding.nl en dat je dan toch een keuken koopt via www.keukenoffertecontrole.nt

Was keukenbegeleiding.nl dan toch niks en ben je dat vergeten te melden? Of kan het zijn dat Spekje toch eigenlijk W.Mensen is die ongelovelijk aan het spammen is geslagen? Het lijkt er wel op.. :lol:

MVG

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Welke keukenzaak?

Ongelezen bericht door Fiebie »

:lol: Ik had ook al vraagteken erbij...

Die keukenofferte vergelijk, is dat die Frank Lonkhuizen oid?

Spekje
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2009 15:14

Re: Welke keukenzaak?

Ongelezen bericht door Spekje »

En onder die andere post die maxx quote heb ik ook vermeld dat het beide van de heer Mensen is... Goed lezen!!!

Ik wil alleen mijn ervaringen delen, als maxx hier vragen of opmerkingen over heeft! Stel ze dan! Maar om gelijk negatief te reageren... Reageer dan niet zou ik zeggen...

Gesloten