LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bouwdepot

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
leonkroon

Re: bouwdepot

Ongelezen bericht door leonkroon »

Ik ben al een tijdje aan het zoeken op het net en dit forum en denk dat dit het juiste topic is om m'n bericht te plaatsen, want ik kan er weing over vinden.
Onlangs (juli) heb ik een hypotheek met bouwdepot afgesloten met een looptijd van een 1 jaar. Nu kan ik d.m.v nota's de rekeningen betalen die nodig zijn voor de verbouwing. Het probleem is dat het uikeren ongelooflijk lang duurt. En dit vind ik erg ongepast! maanden geleden heb ik al nota's via m'n tussenpersoon doorgegeven en tot op heden heb ik nog geen geld gezien! Hoe moet dat als er grotere bedragen overgemaakt moeten worden naar bijv. een aannemer? Dat moet toch binnen een week geschiedt kunnen worden? Zijn hier regels voor? Ik kan er maar niets over vinden! En dit baart me toch wel enige zorgen en deze wil ik voor zijn!

Jack747

Re: bouwdepot

Ongelezen bericht door Jack747 »

Hi Leon,

Het uitkeren van gelden uit het bouwdepot zou inderdaad veel sneller moeten gebeuren. Veelal wordt een dergelijk verzoek binnen 5 werkdagen afgehandeld. Dus ruim een week dan moet het geld binnen zijn. Dat is gebruikelijk bij de meeste banken en hypotheekverstrekkers.

Dit kun je terugvinden in de voorwaarden van het bouwdepot. Die moeten tijdens het afsluiten van de hyotheek verschaft zijn.
Heb je al rechtstreeks contact opgenomen met je bank? Dus niet via de bemiddelaar? Daar zou ook de ruis op de lijn kunnen zitten.

Succes,

Jack.

Gesloten