LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe nu verder met de koopsompolis ban DSB

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Hans1962
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 okt 2009 22:59

Hoe nu verder met de koopsompolis ban DSB

Ongelezen bericht door Hans1962 »

In 2004 zijn wij een 2de hyphothecaire lening aangegaan bij de DSB, looptijd 15 jaar, waarbij wij 3 koopsompolissen moesten afsluiten. 1 Overlijdensrisico verzekering 2 Werkeloosheids verzekering 3 Arbeidsongeschiktheidsverzekering. Totaal bedroeg de lening inclussief polissen €30.000 Nu hebben wij in 2008 een andere hypotheek genomen, en onze schuld daarmee bij DSB afbetaalt. Op dit moment zitten we gelukkig qua hypotheeklasten onder de taxatiewaarde van onze woning. De polissen die afgeloten zijn, (en in 1 x betaalt zijn) zijn onder gebracht bij The Anglo Dutch Assurance Society. Begin 2009 kon ik deze polisen afkopen, maar zou er dan flink bij inschieten., dus besloot ik ze maar te houden. Nu ben ik echter prive in een situatie terecht gekomen, waarin ik een beroep moet gaan doen op 1 van die verzekeringen. Volgens de polis voorwaarden heb ik recht op deze uitkering, Nu echter dsb onder toezicht is geplaatst, zit ik mij af te vragen of ik nog wel in aanmerking kan komen voor een dergelijke claim bij Anglo Dutch
Ik heb in het tv programma Radar begrepen dat het hier om zelfstandige verzekeraars gaat, en dat het los staat van de DSB kwestie. Wie weet hier meer vanaf of kan advies geven.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoe nu verder met de koopsompolis ban DSB

Ongelezen bericht door kweenie »

DSB geeft niet zelf verzekeringen uit, maar is slechts tussenpersoon voor deze verzekeringen. Je bent dus gewoon gedekt en je kunt bij de verzekeraar aankloppen als je aanspraak op de verzekering moet doen. Dat zal waarschijnlijk wel via een tussenpersoon moeten, want zulke verzekeraars werken vaak alleen via tussenpersonen en niet direct met klanten.

Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: Hoe nu verder met de koopsompolis ban DSB

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

Die tussenpersoon is DSB, google 'Anglo Dutch Assurance Society' maar eens. Is een dochter van DSB zo te zien.
http://whois.domaintools.com/theanglodu ... ociety.com

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Hoe nu verder met de koopsompolis ban DSB

Ongelezen bericht door gtp »

daarna doorgesluist naar gema (ook eigen) voordien cardiff.De herverzekering kosten ongeveer 1/5 van wat DSB in rekening bracht, vandaar die hoge provises

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Hoe nu verder met de koopsompolis ban DSB

Ongelezen bericht door Janny »

Hans,

Heb je voor andere polissen ook een tussenpersoon? (Of doe je alles direct met de maatschappijen.In ditgeval dus DSB.)
zo ja? dan zal deze wanneer je hem/haar de situatie uitlegd je kunnen helpen als de bereidwilligheid aanwezig is.
De weg is er wel, nu de wil.
Zoek je polissen bij elkaar en overhandig (kopien)en adressen , dus aan de tussenpersoon
Normaal gesproken dan.
Of het moeten bedrijven zijn die onder DSB Beheer vallen daar kan ik geen zinnig woordt over zeggen. zoek desnoods via de AFM. Maar leg je er niet op voorhand bij neer.
kijk eens op onderstaande website:
http://www.javastraat42.nl/index.php/hi ... n-checken/

als je dit hebt gelezen dan val je helemal van de graat. 2 A4 tjes met ellende
Sucses. Janny

Gesloten