LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gemeente helmond afdeling concern

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
JRU

gemeente helmond afdeling concern

Ongelezen bericht door JRU »

Zit nu al de hele dag te wachten op concern. Had namelijk een brief gekregen over een aankondiging beslaglegging die stond voor vandaag geplent. Toen ik de brief kreeg vond ik het al een beetje vaag omdat ik geen termijn heb gemist nadat ik mijn bankrekening had gechecked. Had de brief aan iemand anders laten lezen die ook al zei tegen me dit lijkt wel een persoonlijke vendetta tegen jou in persoon. Heb namelijk ongeveer 2 jaar geleden heftig woorden gehad met zelfde voorgenoemde gemeente, waarbij ik duidelijk heb gezegt kom deze ellende die ik heb nog een keer tegen dat ze alles terug zouden kunnen lezen op het internet, omdat de vorige ze me boven de beslagvrije voet hadden gekort met alle ellende van dien. tjsa daarbij was natuurlijk de teerling geworpen he.

En nu die brief... en je raad het al komen ze gewoon niet opdagen aan de deur. Zat al helemaal in de stress eerst te denken wat ik fout had gedaan , maar draag gewoon af zodat binnen de gestelde 8 termijnen het betaald is. In de overeenkomst staat niks van een bedrag dat ik minimaal moet betalen gewoon 8 maandelijkse termijnen dus hou ik mij daaraan. En nu stellen zij dat ik in gebreke ben door niet te betalen of te weinig te betalen. Alleen de dader ligt tuurlijk op het kerkhof omdat de aankondiging niet is getekend. En er zijn aanwijzingen dat er met de datum van de brief is geknoeid door iemand daar op kantoor. De brief ljkt eerder te zijn geprint met een andere dag tekening datum.

Graag jullie mening hierover wat ik eventueel zou moeten met een buiten proportionele deurwaarder die sadistische trekjes schijnt te hebben.

JvGin

Re: gemeente helmond afdeling concern

Ongelezen bericht door JvGin »

Betrof de brief echt een brief, of een exploit, en kwamen ze conservatoir (bewarend) beslag leggen of executoriaal (verkoop) beslag leggen?

JRU

JvGin schreef:Betrof de brief echt een brief, of een exploit, en kwamen ze conservatoir (bewarend) beslag leggen of executoriaal (verkoop) beslag leggen?
er staat dus alleen maar boven aankondiging beslaglegging en op de enveloppe staat : bevat een officeel stuk.

Maar er staat dus geen naam op van de uitvoerende deurwaarder of handtekening alleen deurwaarder.

Hij zou 13 oktober 2009 zich vervoegen op mijn adres (geen deurwaarder gezien) ben hele dag thuis gebleven. Heb daarbij ook mijn buren ingelicht dat er bezoek zou komen(omdat ik niets ervan snapte hou me aan hun opgestelde regels) maar om 6 uur nog niets. Als hij mij niet thuis zou aantreffen op 13 oktober zou hij zich daarna vervoegen naar de hulp officer van justitie en zich toegang tot het pand te verschaffen.

Wat ik voorheen al zei ik betaal elke maand heb niks gemist aan betalingen. Nu blijf ik morgen ook thuis want heb gevoel dat dit nog een staartje heeft , wat weer verband heeft met een persoonlijk conflict met een medewerker van dat kantoor (woorden wisseling gehad) wat al bijna 2 en half jaar terug ligt.
Laatst gewijzigd door JRU op 14 okt 2009 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

JRU

zal even de hele brief optypen.

Ondanks de/het aan u betekende dwangbevel(en) heeft u volgens mijn administratie geen of onvoldoende betaling plaatsgevonden. Op dit moment bent u (inclusief de reeds aan u in rekening gebrachte vervolginskosten maar exclusief de eventueel verschuldigde invorderingsrente(1)) een bedrag verschuldigd van 281.19

Ik zie mij thans genoodzaakt over te gaan tot het treffen van verdere dwanginvorderingsmaatregelingen. Ik kan en zal zonodig gebruik maken van de volgende mogelijkheden: beslaglegging op uw salaris of uitkering dan wel beslaglegging op uw bank en/of girorekening. Ook kan ik beslag leggen op uw (on)roerende zaken. De kosten van deze maatregelen kunnen oplopen tot honderden euro's en zullen op u worden verhaald.

Ik ben voornemens mij op Dinsdag 13 oktober 2009 a.s. op uw adres te vervoegen. Als u op deze dag niet aanwezig bent zal ik mij wenden tot de bevoegde instantie (hulp officier van justitie) om uw adres ook zonder uw aanwezigheid en/of toestemming te betreden om alsnog beslag op uw zaken te leggen. Ik vertrouw er echter op dat u het niet zover zal laten komen.

dan komt er een stukje standaard tekst : u kunt de beslaglegging voorkomen bla bla bla per omgaande bedrag te voldoen bla bla bla.
En dan nog onderstaande bijkomende kosten : proces-verbaal van beslag en betekening 64 euro excl getuigenloon.
en bij contante inning en uitschrijven kwitantie 14 euro

JvGin

ik zou spoedig naar het juridisch loket gaan, dit riekt ten minste naar een deurwaarder die zijn aangezegde maatregelen niet nakomt. (waarvan hij je dan in kennis moet stellen).

JRU

Ik ga dat morgenvroeg gelijk doen heb de mazzel een voormalige kanton rechter te kennen die nu werkt voor de sociale raadslieden die kan ik samen met het juridisch loket ook om advies vragen. Hij heeft me al eerder uit de brand geholpen inverband met mijn voormalige werkgever.

Zo vreemd he soms denk ik dat zaken aan mij zelf liggen maar juist doordat ik me soms in bochten moet draaien om de eindjes aan mekaar te kome schijn ik daardoor ook meerdere mistanden tegen te komen.

JvGin

Beste JRU,

Heel veel sterkte, als je echt veel problemen hebt is het misschien - ja, het is een hele zware oplossing - om te gaan kijken voor WSNP of MSNP.

Sterkte!

JRU

ze hebben net toegegeven dat er 2 en half jaar grove fouten zijn gemaakt aan de telefoon ze boden hun excuuus aan. En van de week moet ik persoonlijk bij de gemeente op gesprek en komt er een schikking/regeling.... voor die 2 en half jaar ellende van 1 persoon.
Laatst gewijzigd door JRU op 14 okt 2009 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.

rene117

Ongelezen bericht door rene117 »

dus als ik het goed begrijp krijg je geld terug
zo ja dan zal ik er ook rente overheen gooien

JRU

rene117 schreef:dus als ik het goed begrijp krijg je geld terug
zo ja dan zal ik er ook rente overheen gooien
Ik ga het morgen gewoon eerst aanhoren en het bekijken als een orienterend gesprek en kijk waar zij mee komen heb natuurlijk wel wat reel's in gedachten maar daar ga ik daar natuurlijk niks over zeggen. Daarna leg ik het voor aan de advocaat. maand meer of minder maakt in dit geval ook niet uit.

Nu zal je wel denken mm veel euri tot mijn spijt (niet dus) zit ik zo niet inmekaar Maar dat gaat wel duidelijk worden hier in de topic op moment dat het rond is. Het enige wat ik eraan over hou is een eerlijke gezonde dosis voldoening en mijn leven terug.

Heb hier ontzettend veel aan het forum topic posters gehad en ook van het advies van mijn raadsman. Heb door jullie tips een figuurlijke bom gegooit waardoor ik ineens in het licht kwam te staan bij de gemeente ze zijn echt wel wakker geschrokken vanmorgen. Had ook niet verwacht dat er zosnel reactie kwam maar uuh had hun ook maar een ultimatum gegeven tot half 12 dan had ik de juridische en media molen aangezwengelt.

Gesloten