LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bijthonden
Re: bijthonden
wat ik belangrijk vind, is dat een goede fokker de dieren selecteerd op karakter. Dit bepaald al 50% van een dier. Als een dier niet geschikt is (zeker met karakter), moet het ook niet worden gebruikt.
Kijk even in het algemeen naar honden die voor gevechten worden gebruikt (amerikaanse hondengevechten), hierbij worden de sterkste en gemeenste honden met elkaar gekruist, om deze jonge pups ook zo snel mogelijk nog gemener te krijgen dan hun "lieve" soortgenoten.
De vechthonden zijn er vroeger op gemaakt om te dienen voor de jacht, en hun gebitten zijn dus ook anders dan de honden die er voor de mooiigheid erbij konden lopen. Hier zit een groot en belangrijk aspect in die zeker niet mag worden vergeten, en dit verschil kan grote schade veroorzaken.
Helaas weet ik ook dat er voldoende niet verantwoorde fokkers niet voldoende letten op het karakter, en inteelt, en hier ontstaan problemen, en dat allemaal voor wat geld.
Kijk even in het algemeen naar honden die voor gevechten worden gebruikt (amerikaanse hondengevechten), hierbij worden de sterkste en gemeenste honden met elkaar gekruist, om deze jonge pups ook zo snel mogelijk nog gemener te krijgen dan hun "lieve" soortgenoten.
De vechthonden zijn er vroeger op gemaakt om te dienen voor de jacht, en hun gebitten zijn dus ook anders dan de honden die er voor de mooiigheid erbij konden lopen. Hier zit een groot en belangrijk aspect in die zeker niet mag worden vergeten, en dit verschil kan grote schade veroorzaken.
Helaas weet ik ook dat er voldoende niet verantwoorde fokkers niet voldoende letten op het karakter, en inteelt, en hier ontstaan problemen, en dat allemaal voor wat geld.
-
@Soraya
Volledig mee eens! Maar het gaat hier om de pittbull achtigen, en ook die worden en kunnen gekruist worden ivm gevechten, maar zoals je op dat filmpje ziet, zijn de pittbulls die in beeld komen (niet allemaal) schatten van honden! Zelfs een kleine jongen zie je de hond een knuffel geven
Er zijn ook hondensoorten waarvan de meeste mensen ook bang zijn: Rottweilers, Doberman, Herdersoorten, maar die worden toch ook niet meteen verboden in NL? Zolang je als baas zijnde een goede opvoeding geeft, het soort dat bij de hond past, desnoods een cursus met de hond, dan kan elke hond een schatje worden.
Mensen worden ook niet als crimineel, verkrachter of moordenaar geboren, zo worden ze gemaakt.
Volledig mee eens! Maar het gaat hier om de pittbull achtigen, en ook die worden en kunnen gekruist worden ivm gevechten, maar zoals je op dat filmpje ziet, zijn de pittbulls die in beeld komen (niet allemaal) schatten van honden! Zelfs een kleine jongen zie je de hond een knuffel geven
Er zijn ook hondensoorten waarvan de meeste mensen ook bang zijn: Rottweilers, Doberman, Herdersoorten, maar die worden toch ook niet meteen verboden in NL? Zolang je als baas zijnde een goede opvoeding geeft, het soort dat bij de hond past, desnoods een cursus met de hond, dan kan elke hond een schatje worden.
Mensen worden ook niet als crimineel, verkrachter of moordenaar geboren, zo worden ze gemaakt.
ik heb ook zo mijn bedenkingen bij dit verhaal want een hond bijt niet vanzelf!! Vast weer een verhaal om dit ras zwart te maken!! Er zullen heus wel bijt incidenten gebeurden met dit ras maar er is bewezen dat er meer bijt incidenten gebeuren met een ander soort ras...
-
Mensen hebben graag een zonde"bok" om aan te wijzen, in dit geval is dat de Pittbull, ik vind het erg jammer, want het is zo'n ontzettend mooi ras!
Ik vind het ook een beetje vreemd dat de meneer die dit topic geopend heeft niet meer reageerd...
*Edit* Het is ook in de meeste bijtgevallen zo dat iemand de hond heeft gepest, en ja, dan bijten ze als je te ver gaat...Maar helaas beseft niet iedereen dat je een hond niet moet pesten, en dat je vreemde honden niet uit jezelf aan moet halen, maar eerst vraag aan het baasje...
Ik vind het ook een beetje vreemd dat de meneer die dit topic geopend heeft niet meer reageerd...
*Edit* Het is ook in de meeste bijtgevallen zo dat iemand de hond heeft gepest, en ja, dan bijten ze als je te ver gaat...Maar helaas beseft niet iedereen dat je een hond niet moet pesten, en dat je vreemde honden niet uit jezelf aan moet halen, maar eerst vraag aan het baasje...
Ik vind het altijd in en in zielig als de schuld op een dier wordt afgeschoven.Het is niet het dier wat niet klopt,maar het ligt aan de manier van opvoeden,en je kan een dier ook positief verbeteren,zelf ervaring mee,dus waarom zo drastisch,kan ook proberen om er samen met de eigenaar wat van te maken(heropvoeden)ik heb het met mijn hond ook gedaan en nu is het een allemansvriend,eerst ook bijter dus geef dit beestje ook een kans,wij kunnen praten,dieren niet
-
Een hond kan niet altijd in een heropvoedingsprogramma gezet worden, soms (hoe triest het ook is) zal het arme beestje afgemaakt moeten worden, gelukkig gaat dit niet altijd op.
Ze zouden eigenlijk alle mensen die een hond kopen een jaar moeten volgen hoe het gaat, denk aan maandelijkse controles voor gedrag, en voeding. Maar dat zal wel nooit gebeuren
Ze zouden eigenlijk alle mensen die een hond kopen een jaar moeten volgen hoe het gaat, denk aan maandelijkse controles voor gedrag, en voeding. Maar dat zal wel nooit gebeuren
-
zal me even voor stellen ben hennie huis vrouw kom uit doetinchem heb een bm van 12 maand 74 in de schoft en 66 kilo echt een schat
heb ff na ge lezen wat hier zo al ge zegt word over honden .
ook als ik met mijn bm aan kom lopen de meeste mensen om of weg .
volgens mijn denken mensen dat ik een mense vreter heb .
dat ver haal van die bull van die man vind ik raar als een eige naar weet dat zijn hond bijt doe hem dan een muil korf om .
en ja hoe dom kun je zijn om met je ge zicht bij een vreemde hond te komen .
ben niet banmg voor een hond wel voor zichtig .
heb ff na ge lezen wat hier zo al ge zegt word over honden .
ook als ik met mijn bm aan kom lopen de meeste mensen om of weg .
volgens mijn denken mensen dat ik een mense vreter heb .
dat ver haal van die bull van die man vind ik raar als een eige naar weet dat zijn hond bijt doe hem dan een muil korf om .
en ja hoe dom kun je zijn om met je ge zicht bij een vreemde hond te komen .
ben niet banmg voor een hond wel voor zichtig .
Is ook met mensen.....
JtC schreef:Een feit is dat IEDERE hond niet voor 100% te vertrouwen is, hoe goed ie ook is opgevoed.