LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door CB »

Als jij verkast naar het buitenland, weet ik niet wat de gevolgen daarvan zijn. Daarvoor ben ik niet voldoende op de hoogte van je situatie, je leeftijd enz.

Als ik verkas naar het buitenland en ik blijf werken voor dezelfde werkgever, heeft het voor mij alleen consequenties voor mijn AOW en daar zou ik niet wakker van liggen.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door Noble »

aahhh... hé hé , eindelijk zeg je hetzelfde als ik zei..

het duurde eventjes, maar je hebt het nu te pakken..

alleen dat niet wakker liggen is NIET slim...

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door CB »

aahhh... hé hé , eindelijk zeg je hetzelfde als ik zei..

het duurde eventjes, maar je hebt het nu te pakken..
Ik had het al die tijd al te pakken. Het duurde even voordat jij dat door had. Ik moest daarvoor wel 3 niveau's dalen natuurlijk, om het je uit te leggen.
alleen dat niet wakker liggen is NIET slim..
Verklaar je nader, hoezo is dat niet slim? Ben je soms op de hoogte van mijn opgebouwde pensioen?

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door Noble »

lol, zoek zelf maar uit.... jij weet alles toch al..

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Mooi net goed dta we van die DSB af zijn geen irritante k.t reklames meer van frisia,lenen.nl , postkrediet en al die andere oplichtingsgasten

opgeruimd staat netjes , en mensen met meer dan een ton spaargeld hebben het breed zat dus geen medelijden mee.

Een blind paard zag dit al aankomen ..

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door CB »

lol, zoek zelf maar uit.... jij weet alles toch al..
Duidelijk, uit je nek l.ll.n doe je dus ook al uit gewoonte.

zwiebertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 aug 2007 21:31

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door zwiebertje »

Dhr.Lakeman heeft de spaarders een aantal weken geleden al gewaarschuwd
dat spaarders maar beter hun geld van die bank weg kunnen nemen.
Nu het telaat is moeten ze niet klagen.
Ze hadden het kunnen weten :wink:

Uiteindelijk is het vallen van het DSB inperium beter voor alle gedupeerden
Jammer voor de werknemers.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door Noble »

huh??? daar zou ik maar niet op rekenen... de klappen gaan nog komen..
en NIET voor diegenen die wél geld op de bank hadden, die hebben alleen wat last.

De klappen komen bij de "gedupeerden" dus eigenlijk waar het begon.

debeurd
Berichten: 106
Lid geworden op: 09 okt 2008 03:19

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door debeurd »

dsb was doodziek en Lakeman is degene die de trekker heeft overgehaald. Scheringa mag zijn koninklijke lintje inleveren bij Lakeman!

De Schandaal bank heeft eindelijk waar het recht op heeft --> niets. Nu nog een goede afwikkeling voor alle gedupeerden.

Pak Scheringa prive aan en neem Zalm en al die idioten met boter op hun hoofd mee. In de adviesbranche zijn de pratijken van DSB al jaren bekend. Afm snurkt lekker verder endoet niets. Ja een boete uitdelen waar Drek alleen maar om kan lachen.

Heerlijik nieuws dit, de financiele branche wordt weer opgeschoond en een etterend gezwel geamputeerd :lol:

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door four-eyes »

Lakeman is crimineel bezig. Die man moet vervolgd worden.
Verder heb ik persoonlijk nooit last gehad met de DSB Bank. Ik vond het een stuk prettiger bank dan de ING Bank bijvoorbeeld. Ik heb een betaal- en spaarrekening bij DSB. Geen leningen of hypotheek.
Nu is de DSB Bank dan onder curatele gesteld. Maar wat mij betreft hadden die z.g. gedupeerden van Lakeman onder curatele gesteld moeten worden. Heel duidelijk mensen die geen enkel financieel benul hebben.
ABN/AMRO heeft ons in het verleden ook een levensverzekering willen aansmeren bij de hypotheek die we aanvroegen. Hebben we uiteraard niet geaccepteerd. We zijn naar een andere bank gegaan en daar werd ons niks aangesmeerd. Je hebt dus ook nog zoiets als een eigen verantwoordelijkheid.

zwiebertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 aug 2007 21:31

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door zwiebertje »

Quote: Meneer Lakeman, waarom moet DSB nou failliet?

Pieter Lakeman: 'Een faillissement is een totaal logische volgende stap. Zolang DSB niet failliet is en Scheringa het voor het zeggen heeft, valt er niet over een schadevergoeding te praten. Met een curator kan dat wel, want die is er voor de schuldeisers en niet voor de aandeelhouder. Bovendien staat hij onder toezicht van een rechter. Als je het aan Scheringa overlaat, kun je nog jaren wachten.'

Q: Hoe wordt je nou geholpen door een faillissement? Toch lastig om te onderhandelen met iemand die je net omver hebt getrokken. En zit u niet met de spaarders in uw maag? Die kunnen zo ook de dupe worden.

PL: 'Hypotheekleed treedt primair op voor de mensen die een hypotheek of een andere lening hebben afgesloten. Dat is een andere groep dan de spaarders. Maar natuurlijk willen we zoveel mogelijk rekening houden met de belangen van anderen, ook bij de afwikkeling van de boedel van DSB straks. Dat is wel zo fatsoenlijk. En de schade voor die spaarders valt mee. Spaargeld is gegarandeerd, de mensen kunnen straks misschien een maand of twee niet bij hun geld komen maar het komt altijd terug. Dat is toch een aanmerkelijk kleinere schade dan die van de koopsomslachtoffers. Die zijn meer bedrogen en misleid. Er zijn maar heel weinig spaarders die enig nadeel zullen ondervinden. Maar waar gehakt wordt, vallen spaanders. Naast deze groepen heb je ook nog de mensen die voor zo'n honderd miljoen hebben ingeschreven op de perpetuele leningen met acht procent. Dat lijkt op een lening maar het is eigenlijk eigen vermogen dat is gestort. Die mensen hebben een probleem, die zijn echt hun geld kwijt.

Q: Als DSB failliet gaat tenminste. Het belang van de spaarders is toch: alles behalve dit?

PL: 'O ja? De zaak gaat toch failliet. Ook zonder ons.'

Q: Hoe weet u dat nou?

PL: 'Dat kunnen we nog niet meedelen. Daar komen we binnenkort mee naar buiten. Maar wij zijn van mening dat het gaat gebeuren.'

Q: Dat geloof ik zeker. U bent de bank hier al aan het liquideren.

PL: 'Ik zou hem maar vast wat afwaarderen in de Quote 500.'

Q: 'Er is toch een zichtbaar eigen vermogen van honderden miljoenen?'

PL: 'Nou, daar heb ik mijn twijfels over. Met IFRS is een balans een soort elastiek geworden, waar allemaal rek in zit. En bij DSB weten ze die te gebruiken.'

Q: Heeft u de heer Scheringa wel eens gesproken?

PL: 'Nee, en ik weet ook niet waarom dat zou moeten. Hij is net als Zalm een beetje autistisch, dus dat is niet prettig bier drinken met iemand. Doe mij dan de heer Van Goor (lid rvb DSB), maar. Lijkt me een bijzonder intelligente man.'

Q: Maar goed, wat heeft het voor zin om te praten of te schikken? Het moet van u allemaal failliet, zodat er niets meer over is.

PL: 'Laten we dat sommetje even maken. Bij een normaal faillissement van een normaal bedrijf klopt het dat activa, zeg de machines, voor een veel lager bedrag worden verkocht dan waarvoor ze zijn opgenomen. Dan vissen de schuldeisers dus achter het net. Maar bij een bank is dat niet zo. Alle vorderingen die daar op de balans staan kunnen zo door iemand anders worden overgenomen. Kijk maar naar het faillissement van de Tilburgse Hypotheekbank begin jaren ’80, daar is uiteindelijk vrijwel honderd procent uitgekeerd. Bij Van der Hoop Bankiers in 2006 hetzelfde: 90 procent van de boedel is gewoon uitgekeerd. De vorderingen die een bank heeft worden dus niet minder waard als die bank failliet gaat.'

'DSB heeft activa ter waarde van €7 miljard. Daarvan is €1,5 miljard gesecuritiseerd dus dat staat er los van: dat vermogen is overgedragen aan de speciale vehikels, dus het staat niet ter beschikking van de concurrente schuldeisers. Voor hen hou je dus €5,5 miljard over. We gaan uit van een eigen vermogen van nul. Daar komt €1 miljard schadeclaim bij, zodat je €6,5 miljard moet verhalen uit die €5,5 miljard aan activa. Dan moet iedereen dus voor achttien procent inschikken. Door allerlei onwetende figuren wordt gezegd dat als het failliet gaat, iedereen zijn geld kwijt is maar dat is niet zo. Het gaat om maar achttien procent, en dat gebeurt sowieso. Alleen wordt de schade door het faillissement iets eerder zichtbaar.'

Q: Er van uitgaande dat dit is wat er gaat gebeuren.

PL: 'Dat klopt. Laat het genoteerd staan dat ik jullie heb geadviseerd heb om de heer Scheringa uit de Quote 500 te laten.'

Q: Weet u wat: bij deze nodigen we u en de heer Scheringa uit om allebei bij de lancering van de nieuwe editie begin november aanwezig te zijn. Dat zal gezellig worden!

PL: 'Ik zal kijken of ik het faillissement dan al uitgesproken kan hebben. Wordt krap. Maar ik weet wel zeker dat hij voor die tijd al is afgetreden.'


http://www.quotenet.nl/biz/pieter-lakem ... illiet.php


YesDes
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2009 21:03

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door YesDes »

www.lakemanleed.nl

Meld je aan!

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door Janny »

dsb was doodziek en Lakeman is degene die de trekker heeft overgehaald
. Debeurd
Klopt, maar met de rondvliegende kogels heeft de Heer lakeman niet alleen De DSB bank geraakt maar ook onschuldige aanwezigen .En of dat je doel mag wezen? Had hij gewacht tot er fatsoenlijke overeenkomsten voor de gedupeerden waren afgerond, dan was de schade zeker niet zo groot. Hij ging tekeer als een olifant in een porseleinkast. dan wordt het inderdaad gillen van ergenis.
groet janny

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Er worden weer net zulke valse spelletjes gespeeld als met dexia en alweer is Lakeman van de partij en alweer maakt Lakeman persoonlijk vele nieuwe slachtoffers. DSB is niet meer te redden, daar is duidelijk op aangestuurd. Het gevolg is wel dat voor vele duizenden mensen er nu geen oplossing meer komt om hun te hoge hypotheken dragelijker te maken. Die hypotheken en leningen worden allemaal overgenomen door andere banken en die zullen nu allemaal zonder enige compensatie terugbetaald moeten worden. Die mogelijkheid tot compensatie en verlichting waar anderen succes boekten is door Lakeman volledig teniet gedaan. Nu zal iedereen gewoon zijn lening volledig moeten terug betalen. DSB gaat failliet, dat is zeker en voor DNB blijkbaar de goedkoopste afwikkeling. Iedereen moet nu zelf alle schulden volledig terugbetalen, incl. die vreemde koopsompolissen en wie dat niet kan zal gedwongen zijn huis moeten verkopen.

http://www.lakemanleed.nl/

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Uit het nieuws:

Spaarders gaan voor bij DSB (is ook beter voor DNB), dan pas komen de probleemhypotheken aan de beurt.
Mensen met een probleemhypotheek die hoopten op een regeling met DSB Bank staan nu dus door de ondergang van de bank weer achteraan in de rij. Dat bleek uit een gesprek gisteren dat Jelle Hendrickx van het Steunfonds Probleemhypotheken voerde met de bewindvoerders van de bank.

Dus Lakeman heeft al weer (na dexia) vele tienduizenden mensen en gezinnen belazerd.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door __oi__ »

Amsterdam_Atlanta schreef:Er zijn keihaarde bewijzen. Voorbeeld, DSB verleend een hypotheek tegen Eur 400/maand en dit stijgt vervolgens naar Eur 2500/maand.
Maak deze ver-6-dubbeling eens hard. Of in ieder geval onderbouw het eens met meer cijfertjes.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Staat zwart op wit op papier. Welke onderbouwing is dan nog nodig!!!
Dit is een van de casus waarmee de AFM de boete heeft uitgedeeld

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door Peter-O »

ik heb zwart op wit dat dit nergens op slaat, is dat nu ook waar??

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Peter, dat moet jij zelf weten.
Wat op papier staat is nou eenmaal zo. En al deze papieren zijn bij de advocaat. Een kopie mag je altijd inkijken.
Overigens denk ik dat zowel Lakeman als Hendricks hun best doen. Metode Hendricks werkt prima voor de eersten, maar na de eerste 100 zou het gedaan zijn met de DSB, Geld op. Lakeman is een lange adem proces.
Punt nu is dat DSB zich niet achter allerlei BV's kan verschuilen. Want je wordt er gek van, ider keer schuift er weer een andere BV aan.

Gesloten