LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HEMA autoverzekering
HEMA autoverzekering
Hallo,
ik ben nu verzekerd bij ZLM, WA, 406 euro per jaar
bij de hema heb ik een WA+ verzekering voor 380 (ex korting eerste jaar, dan 324). Hoe kan dit?
bij de hema heb ik een WA+ verzekering voor 380 (ex korting eerste jaar, dan 324). Hoe kan dit?
-
Re: HEMA autoverzekering
- De verzekeraar achter Hema accepteert wellicht minder winst per - verzekering?
- Voorwaarden zijn anders
- Jouw verzekeraar is een oplichter
Er zijn verzekeringen die rustig 2 tot 3 x het bedrag vragen van hun goedkoopste concurrent. Dus zo raar is dit niet hoor.
- Voorwaarden zijn anders
- Jouw verzekeraar is een oplichter
Er zijn verzekeringen die rustig 2 tot 3 x het bedrag vragen van hun goedkoopste concurrent. Dus zo raar is dit niet hoor.
-
Wat een achterlijk topic. Ieder bedrijf mag toch eigen tarieven bepalen. Het is aan de consument of zelf met een bepaalde bedrijf in zee te gaan. De ene maakt meer winst of heeft mss wel andere voorwaarden. Het zou nog mooi worden dat het bedrijf aan de consument moet gaan vragen of zijn tarieven goed zijn. Topic opener is gewoon een idioot.
-
vaak hebben die duurdere verzekeringen nog slechtere voorwaarden ook.
Verzekeraars maken misbruikt van de situatie dan mensen als ze eenmaal iets financieels hebben afgesloten, dit als een gesloten boek beschouwen en er nooit meer naar omkijken.
Verzekeraars maken misbruikt van de situatie dan mensen als ze eenmaal iets financieels hebben afgesloten, dit als een gesloten boek beschouwen en er nooit meer naar omkijken.
-
Er is veel sprake van concurrentie bij de autoverzekeringsmarkt. Ik neem aan dat er sprake is van het zelfde aantal kilometers op jaarbasis? En heb je al bij ZLM gevraagd wat de premie volgend jaar wordt? Je zou bijvoorbeeld de polis pro-forma kunnen opzeggen met het verzoek een offerte voor komend jaar te doen. Bij de zelfde verzekeraar blijven heeft namelijk ook z'n voordelen. Ik zou me kunnen voorstellen dat je weer een extra schade vrij jaar er bij krijgt, waar je bij Hema wel rekening mee houd maar momenteel niet krijgt.
En, last but not least, alcohol is een uitsluiting bij HEMA, bij ZLM niet.
Overstappen loont zeker, maar wel goed vergelijken dus!
En, last but not least, alcohol is een uitsluiting bij HEMA, bij ZLM niet.
Overstappen loont zeker, maar wel goed vergelijken dus!
Ook ik heb destijds geklozen voor ZLM vanwege de (toen) lage premie.
Ergens koppel je die ervaring aan de praktijk dat ze niet echt reclame maken. Zo besparen ze geld en kunnen een fatsoenlijk product leveren tegen eens scherpe prijs. Daar geloof je op dat moment in en ga je niet elk jaar toetsen of het nog steeds zo is. Onlangs kreeg ik te maken met schade die door ZLM werd afgehandeld. En dan blijkt ineens dat afspraken als vrijblijvend ervaren worden, bij economisch Total loss met aantoonbaar veel te lage dagwaarde wordt gewerkt etc. Later bleek deze ervaring niet op zichzelf te staan. Volgens een zelfstandig expert met vele tientallen verzekeraars in zijn portefeuille is in meer dan de helft van de gevallen ZLM betrokken bij gesteggel over geld en besteedt deze verzekeraar taxatie veelvuldig uit aan lieden die het allemaal zo gunstig mogelijk maken voor de maatschappij. Het moet voor de klant net niet lonend zijn om te gaan procederen.
En zo stap je in één keer van je geloof af: ZLM is bepaald niet meer de goedkoopste terwijl je de werkwijze op zijn minst dubieus mag noemen.
HEMA kende ik niet, ik weet ook niet bij wie zij het hebben ondergebracht, maar het lijkt me een prima alternatief. Per slot van rekening zijn dat de eerste verdiensten. ZLM is wat mij betreft afgedaan als boerenbedrog.
Ergens koppel je die ervaring aan de praktijk dat ze niet echt reclame maken. Zo besparen ze geld en kunnen een fatsoenlijk product leveren tegen eens scherpe prijs. Daar geloof je op dat moment in en ga je niet elk jaar toetsen of het nog steeds zo is. Onlangs kreeg ik te maken met schade die door ZLM werd afgehandeld. En dan blijkt ineens dat afspraken als vrijblijvend ervaren worden, bij economisch Total loss met aantoonbaar veel te lage dagwaarde wordt gewerkt etc. Later bleek deze ervaring niet op zichzelf te staan. Volgens een zelfstandig expert met vele tientallen verzekeraars in zijn portefeuille is in meer dan de helft van de gevallen ZLM betrokken bij gesteggel over geld en besteedt deze verzekeraar taxatie veelvuldig uit aan lieden die het allemaal zo gunstig mogelijk maken voor de maatschappij. Het moet voor de klant net niet lonend zijn om te gaan procederen.
En zo stap je in één keer van je geloof af: ZLM is bepaald niet meer de goedkoopste terwijl je de werkwijze op zijn minst dubieus mag noemen.
HEMA kende ik niet, ik weet ook niet bij wie zij het hebben ondergebracht, maar het lijkt me een prima alternatief. Per slot van rekening zijn dat de eerste verdiensten. ZLM is wat mij betreft afgedaan als boerenbedrog.
Of ZLM duur is of niet lijkt mij niet zo relevant. Premies zijn zo langzamerhand dagprijzen geworden, dus..........
Wat echter niet kan, is dat ZLM structureel een lagere dagwaarde gebruikt. Dat zou inhouden een stroom van contra-expertises hetgeen vrij duur zou worden voor ZLM. Lijkt mij eerder iets anders.
Wat echter niet kan, is dat ZLM structureel een lagere dagwaarde gebruikt. Dat zou inhouden een stroom van contra-expertises hetgeen vrij duur zou worden voor ZLM. Lijkt mij eerder iets anders.
Juist niet. Contra-expertise moet de klant voor eigen rekening doen en ook zien te regelen. Praktijk leert dat de meeste mensen goed van vertrouwen zijn en niet toetsen of voor die dagwaarde wel gelijkwaardige auto's worden aangeboden.JanvL schreef:Dat zou inhouden een stroom van contra-expertises hetgeen vrij duur zou worden voor ZLM. Lijkt mij eerder iets anders.
jorisvo schreef:Hallo,
De winst zit hem in de rookworsten.
groet
Het kan aan de worst liggen, maar het is in ieder geval een goedkope verzekering.
De Hema heeft deze ondergebracht bij Avéro Achmea.
Tot november geven ze 50, ja je leest het goed 50% korting.
Dit houdt in dat ik nu voor een allrisk verzekering per maand €17,53 betaal, voor een auto van €23.000,= met inzittendeverzekring en vrij kilometers.
De Hema heeft deze ondergebracht bij Avéro Achmea.
Tot november geven ze 50, ja je leest het goed 50% korting.
Dit houdt in dat ik nu voor een allrisk verzekering per maand €17,53 betaal, voor een auto van €23.000,= met inzittendeverzekring en vrij kilometers.
En nu maar hopen dat je geen schade krijgt.
@ VSR: dat is niet juist. Dagwaardes zijn zeer eenvoudig vast te stellen via internet. Als ZLM structureel te lage waardes zou vaststellen, dan is vrij eenvoudig tegenbewijs te leveren.
Is ZLM trouwens geen intermediare verzekeraar? Zo ja, wat zegt de desbetreffende tp er dan van?
Is ZLM trouwens geen intermediare verzekeraar? Zo ja, wat zegt de desbetreffende tp er dan van?
Sri, ik zag nu pas dat was gereageerd, ik heb er geen bericht van ontvangen.JanvL schreef:@ VSR: dat is niet juist. Dagwaardes zijn zeer eenvoudig vast te stellen via internet. Als ZLM structureel te lage waardes zou vaststellen, dan is vrij eenvoudig tegenbewijs te leveren.
Neen, ZLM is een zelfstandig verzekeraar. De laatste jaren zijn ze afgesplitst van de landbouw-afdeling met vooral het laatste jaar agressievere marketing.
Dagwaardes zijn inderdaad gemakkelijk vast te stellen middels internet. Na toezegging van het bedrag dat vergoed zou worden had ik door eerdere ervaring reden om de hoogte van dat bedrag te controleren. En zoals verwacht was dat niet toereikend. Na reclamatie (aangetekend schrijven directie) werd de "kwaliteitscoordinator" op deze zaak gezet. Deze stelde dat de dagwaarde juist was en illustreerde dit aan de hand van twee voorbeelden. Controle van deze voorbeelden leverde op dat ze waren gebaseerd op ambulante handel: auto's die zonder enige vorm van garantie door garagebedrijven worden ingekocht. Na deze medewerker hierop te hebben gewezen claimde hij contra-expertise. En dat houdt weer in dat de gedupeerde op eigen kosten nogmaals taxatie laat uitvoeren en dat aanbiedt aan de verzekeraar. Voor de verzekeraar is die contra-expertise geheel vrijblijvend en kan deze wederom afwijzen zodat, in gezamenlijke opdracht, een tweede contra-expertise wordt uitgevoerd. Het spreekt voor zich dat uit alles dan ergens een gemiddelde komt rollen waarbij de gedupeerde gedupeerd blijft.
Vandaar mijn stelling: kijk uit met deze ZLM zwendel. Ik heb middels een kleine 1000 euro mijn leergeld betaald.
Ik ben inmiddels ook overgestapt. Ik vermoed dat de achterliggende reden erg eenvoudig is: ook ik heb destijds gekozen voor die Zeeuwen. Prijs behoorde tot de laagsten, ze maakten geen reclame en op de reputatie was niets aan te merken. Maar dat is inmiddels allemaal veranderd. Een paar jaar geleden is de boel opgesplitst, vind je ze op diverse plaatsen terug als sportsponsors, adverteren ze op vele media en zijn de fatsoensnormen grotendeels overboord gegooid.RC1 schreef:jorisvo schreef:Hallo,
Kortom: ZLM is achterhaald en ik heb (zoals je elders kunt lezen) daarvoor mijn leergeld betaald.