LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

Dit is de volledige inhoud van mijn topic op het t-mobile forum, echter dat wordt telkens verplaatst door de beheerders of moet ik verzoeken om het terug te plaatsen, daarom plaats ik hem hier nogmaals. graag ook eventueel advies van jullie gewenst in deze kwestie, ik weet het niet meer.

edit: huidige locatie van dit topic @ het t-mobile forum, klik hier mijn topic is hiermee samengevoegd door de forum moddereters van t-mobile, ondanks dat het daar los van staat.

Ik ben niet de enige met dit soort problemen, het hele t-mobile forum staat ermee vol.

Alvast bedankt!
--------------------------------------------------------------------------------------
Na jaren tevreden klant geweest te zijn begint mijn geduld op te raken, dit is de zoveelste keer dat T-Mobile een klacht niet serieus lijkt te nemen

eerst even de geschiedenis:

MDA Vario:
eerder al met een MDA Vario die kapot gegaan was tijdens het flashen naar een nieuwere firmware die niet gerepareerd werd ivm waterschade. Second opinion was nergens mogelijk omdat Solid Vision de garantie verzegeling niet had terug geplaatst. Ook de gemaakte kosten zijn nooit vergoed. Ondanks meerdere belletjes met antwoorden van "dan brengt u hem toch naar zo'n GSM winkeltje in de stad”, gewoon ophangen omdat het te moeilijk werd voor ze. Tot je met een kluitje het riet insturen.

Ook is dit nooit afgemeld vanuit T-Mobile.

En dan nu dus het volgende:

Belstatus:
de Belstatus is niet meer beschikbaar, de kosten zijn totaal niet meer te beheersen, extra kosten zijn zo gemaakt. Klacht wordt totaal niet serieus genomen bij de helpdesk en ze sturen je met het bekende kluitje het riet in.

Dekking: 3g/HSDPA
de 3g/hsdpa dekking in mijn omgeving (Oegstgeest, Postcode 2341KX) is laatste tijd heel erg slecht, bij gebruik geen streepjes/terug schakelen naar GSM/GPRS.

Ik heb nu dus alweer 2 maal in korte tijd een klacht ingediend m.b.t. de 3g/hsdpa dekking in mijn postcode gebied.

Eerste keer:
de eerste melding kwam terug met de mededeling dat binnenshuis de dekking niet gegarandeerd wordt dit terwijl ik expliciet gemeld had dat het om mijn omgeving gaat. Zowel binnen als buiten.

Tweede keer:
Vervolgens dus nogmaals ingediend, en melding kwam terug met de mededeling dat er 3 masten in de directe omgeving staan (binnen 200 meter hemelsbreed) en de dekking gewoon niet slecht kan zijn.

voor GSM/GPRS is dit idd zo, maar voor 3g/HSDPA is het signaal zo slecht dat het toestel geen streepjes geeft, bij bellen is de kwaliteit slecht, en hapert het. ook schakelt het toestel regelmatig tussen gsm en 3g. hierdoor worden er regelmatig gesprekken verbroken. dit gebeurt zowel binnen als buiten, op de weg en in de buurt (binnen de driehoek van de 3 gsm masten)

En nu?
ik zit nu alweer een week te wachten op een nieuwe set simkaarten wat het probleem zou moeten oplossen, ik heb nu een dualsim waar ik extra voor heb betaald paar jaar terug, en hoop dus ook dat ik weer een dualsim set krijg,

ik vrees echter dat dit het probleem niet op gaat lossen aangezien een kruistest met mijn Xperia x1, een prepaid sim en mijn oude Vario 3 ook geen verschil liet zien in bereik en gedrag. dit heb ik al aangegeven bij het eerste gesprek. ook de 2e x en het gesprek met de afdeling die terug belde heb ik hier al melding van gemaakt.

Hoe verder?
Aangezien mijn huidige contract nog 1.5 jaar loopt hoop ik dat T-Mobile het netwerk probleem nou eens serieus gaat nemen. Ik ga het probleem hierna schriftelijk indienen, aangetekend verstuurd. Met hierin een gesteld ultimatum. Is de belstatus dan niet beschikbaar of geeft 3g/HSDPA dan nog problemen, dan verzoek ik of mijn contract omzet kan worden naar prepaid. Dit zodat ik niet gelijk GSM loos ben, maar op het gemak kan gaan zoeken naar een andere echte provider. KPN of Vodafone.
Laatst gewijzigd door vipserv op 14 okt 2009 12:20, 3 keer totaal gewijzigd.

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

de Simkaarten zijn binnen. Gelukkig weer een dualsim.
Nu komt het activatie verhaal.

Volgens de begeleidende brief kan dit via My T-Mobile. Echter is hier geen functie te vinden. Dat wordt bellen dus.

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

De simkaart is geactiveerd,

met dank aan een zeer vriendelijke T-Mobile medewerker. Vroeg na waf al aan waarom de simkaarten aangevraagd zijn (dekkingsproblemen) en gaf zelf al aan waar ik aan dacht, de simkaarten lossen het probleem niet op. DIT BLIJKT

als vervolgstap en gaf hij mee om een brief op te stellen naar T-Mobile met daarin:

- de omschrijving van het probleem,
- sinds wanneer het speelt
- welke stappen er al gedaan zijn (kruistest, onderzoek op netwerk (2x) en nieuwe simkaarten.
- de 3 mogelijke oplossingen -> korting, internet abbo beëindigen of contract beëindigen.

Gezien het verleden zal ik dus verzoeken voor contract beëindigen om mijn geluk elders te beproeven.

De brief kan gestuurd worden naar
T-Mobile klantenservice bv;
postbus 16272
2500 BG den haag

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

We zijn weer een paar dagen verder. Genoeg om te weten dat de simkaarten het probleem niet oplossen. Probleem is nog exact hetzelfde als voorheen.

Versie van de nieuwe simkaarten is ook dezelfde als mijn oude simkaarten.

Ik twijfel om het probleem nogmaals aan te melden bij de helpdesk, al verwacht ik nog steeds geen oplossing.

Daarom denk ik dat ik vanavond toch maar even tijd moet maken om even een mooie brief op te stellen.

Of zijn er nog andere stappen die ik kan proberen?

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

Wederom T-Mobile klantenservice gebeld, zij komen elke keer aan zetten met het verhaal om nogmaals een dekkingsklacht aan te maken. Dit heeft mijns inziens geen zin, dat zou de 4e maal worden.

Ook in de T-Mobile winkel te den haag aan de service balie komen ze met deze oplossing aanzetten.

De meneer in kwestie had een vrij grote mond en verwees me naar het hoofdkantoor van T-Mobile omdat ook hij niets meer dan een dekkingsklacht voor me kon aanmaken.

ik zie het nut hier niet van in omdat dat inmiddels de 4e keer zou worden. de eerste is niets mee gedaan, en staat niet eens in het systeem. de 2e is afgehandeld met verhaaltje dekkingskaart en binnenshuis, de 3e ook dekkingskaart en verhaaltje simkaart wat ook onzin bleek.

een klacht in het systeem zetten richting aftersales kon hij ook al niet.

is er echt geen andere mogelijkheid als via angetekende brieven?
ik vrees dat dit wederom een gebed zonder eind gaat worden. en zie de toekomst met angst en beven tegemoed.

ik wil een oplossing. en mijn gedult begint op te raken. ook de verhaaltjes van de klantenservice komen mijn neus uit. wie kan me doorverwijzen naar iemand die ook echt iets voor me kan betekenen?

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

Ik heb inmiddels alle problemen in een aangetekende brief gezet, en deze aangetekend verstuurd, pff dat is duur geworden zeg...

ook heb ik toch de 4e dekkingsklacht maar ingeschoten. baadt het niet, schaden kan het ook niet meer.

ik hoop dat er nu wel iets uit de dekkingsklacht gaat komen. of dat er acties komen op basis van de aangetekende brief.

heb er wel een probleem bij opeens, telefoon gaat nu af, maar als ik op wil nemen valt het netwerk weg. ook nummer komt als anoniem door.

maar we gaan het zien.

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

Afgelopen dagen heb ik meerdere malen geprobeerd om de afdeling Written Complaints aan de lijn te krijgen, nadat reactie op de aangetekende brief na het verstrijken van het gestelde termijn uit blijft. De medewerkers van de klantenservice wilden mij niet direct doorverbinden. Elke keer probeerden ze me eerst zelf te helpen. Dit konden ze echter niet, want de brief stond nog niet in het systeem.

Hierop heb ik dus elke keer alsnog gevraagd om me door te verbinden met de afdeling Written Complaints, echter elke keer als ik de klanten service zo ver had dat ze me eindelijk doorverbonden werd de verbinding direct verbroken. Iemand doorverbinden lijkt me niet de moeilijkste zaak. Ik kan me wel voorstellen dat hier eens een foutje in gemaakt kan worden.

Toen ik dit 3 keer op rij had en weer de volgende medewerker aan de lijn kreeg heb ik gevraagd om me nogmaals door te verbinden naar de afdeling Written Complaints omdat ze me nu al 3x op rij neergelegd hebben in plaats van doorverbinden. Hiervoor moest ik me wederom identificeren (telefoonnummer, postcode en geboortedatum). Dit weigerde ik omdat ik dat al 3 keer op rij had gedaan. Vervolgens was ik volgens de meneer boos en wilde hij me niet verder helpen voor ik een minder kwade houding aan nam. Hij was van mening dat had hij zo'n reactie niet had verdiend, want hij was niet verantwoordelijk voor zijn 50 andere collega's en daarmee verbrak hij de verbinding.

Ik heb echter totaal niet kwaad, maar in alle redelijkheid gereageerd. Ik weiger principieel om me voor de 4e keer bij dezelfde afdeling binnen het halve uur te moeten identificeren. Ik heb ze tot 3 keer toe het voordeel van de twijfel gegeven. De 4e keer ben ik uit teleurstelling minder lief. Dit omdat ik het idee krijg dat er opzettelijk wordt opgehangen.

Hierna heb ik niet meer gebeld en me voorgenomen maandag eerst eens met mijn jurist om de tafel te gaan zitten. Dit om te bespreken wat de mogelijk te nemen vervolgstappen kunnen zijn.

Gisteren (zaterdag 10/10), in de middag, kreeg ik een telefoontje van een dame van de afdeling Written Complaints, die met mij even de inhoud van de brief wilde doorspreken. Op dat moment was ik niet in staat hier op in te gaan. Ik was niet thuis en had ik daardoor zelf de brief niet bij de hand. Daarnaast ga ik er niet vanuit dat ik op zaterdag gebeld wordt door een afdeling, die aangeeft 10 werkdagen nodig te hebben voor de afhandeling van een klachtenbrief. Zaterdag is in mijn opinie gewoon weekend en geen werkdag!

Dit vond de dame in kwestie heel erg vreemd. Ik heb haar verzocht om op maandag of dinsdag terug te bellen, maar dit kon ze niet vanwege haar afwezigheid van 2 weken.
Ik heb haar gevraagd of ze deze zaak aan een collega over kon dragen, daarop gaf ze niet echt een duidelijke reactie. Na aandringen van mijn verzoek tot overdracht, probeerde ze deze vraag te ontwijken. Wel mocht ik zelf terugbellen en een collega spreken. Ze zou het telefoon nummer door mailen naar mijn email adres.

Vervolgens kreeg ik deze mail:
Geachte heer Vipserv

U heeft bij T-Mobile kenbaar gemaakt dat u niet tevreden bent over de dienstverlening. Wij hebben u een aantal keren getracht te bereiken om samen met u tot een oplossing te komen. Helaas is dat niet gelukt.

Wij willen u dan ook vriendelijk verzoeken om zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen. De afdeling Written Complaints is bereikbaar via 070-305 5737, op werkdagen van 09.00 uur tot 17.00 uur.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Netherlands BV

Alexander Hamel
Directeur T-Mobile Klantenservice
Nu kan het zijn dat de heer Hamel een erg vrouwelijke stem heeft, maar dit lijkt me erg onwaarschijnlijk. Bovendien wordt er gesuggereerd dat T-mobile meermaals heeft geprobeerd om contact met mij op te nemen, wat niet gebeurd is.

Ik ben maar 1 keer gebeld en daarin was het niet mogelijk om op dat moment tot een oplossing te komen. Nogmaals, de reden hiervan is dat ik geen brief met belangrijke voorwaarden kan bespreken, zonder deze zelf voor mij te hebben. Buiten dit alles, verbaasde ik mij zeer over de afsluiting van de brief:
Wij willen u dan ook vriendelijk verzoeken om zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen. De afdeling Written Complaints is bereikbaar via 070-305 5737, op werkdagen van 09.00 uur tot 17.00 uur.
Hieruit lijkt het dus wederom zo te zijn dat deze afdeling op zaterdag niet aanwezig is (alleen werkdagen). Terwijl ze mij nota bene zelf op zaterdag bellen!

Maandag ga ik met mijn jurist om de tafel om deze zaak te bespreken en daarna probeer ik (nogmaals) contact met t-mobile op te nemen.

Het is een hele rare manier van doen. Dat zal ik ook zeker benadrukken.
Elke keer als er contact is of gezocht wordt met T-mobile, lijkt het erop dat de medewerkers langs elkaar heen werken en je klacht niet serieus neemt. Bovendien zou er wel meer respect mogen zijn richting de klant.

Deze praktijken hebben wij eerder meegemaakt met de firma Orange. Dat was de reden om naar T-mobile over te stappen. Inmiddels is T-mobile samengevoegd met Orange en zie, dezelfde problemen spelen nu weer op! In plaats van een gerespecteerde en gewaardeerde klant, voel ik mij steeds meer als een willekeurig 06-nummertje. Dit heb ik als trouwe klant niet verdient! Dit wilde ik toch even kwijt
Laatst gewijzigd door vipserv op 12 okt 2009 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

Ik heb net gebeld met de T-Mobile klachten afdeling, ik heb 45 minuten in de wacht gestaan, en ik heb er geen resultaat mee geboekt.

Het enige wat T-Mobile kan bieden is:

1. Een korting geven om het ongemak te verzachten, en hiermee het dossier sluiten.
2. Nogmaals een onderzoek instellen naar de dekkingsklachten op voorwaarden dat ik 4 voorbeelden opgeef van gesprekken die fout gaan.
3. Als ik niet met een van de 2 opties akkoord ga het dossier sluiten.

Punt 1 ga ik niet mee akkoord, want dit lost het probleem niet op.
Punt 2 dit onderzoek heb ik al eerder naar gevraagd, maar elke keer werd het ergens anders op afgeschoven. Buiten dat bel al sinds augustus niet meer thuis via T-Mobile, want er is geen gesprek te voeren. Het hapert, of de verbinding wordt verbroken. Dit alles gebeurt tijdens het pingpongen tussen het UMTS en GPRS netwerk.

Ook ben ik van mening dat ik genoeg gedaan heb om mijn probleem duidelijk te maken bij de helpdesk, en ik heb zelf al veel eerder verzocht naar een onderzoek anders als domweg op de dekkingskaart te kijken en aan de hand daarvan een uitspraak te doen. Dit was telkens niet mogelijk, want er kon nog iets anders getest worden, kruistest, nieuwe simkaarten etc...

Punt 3 g ik niet mee akkoord, zie punt 1

Op het feit dat er niet gereageerd wordt binnen de gestelde termijn is niet op gereageerd, alleen dat de tijden die zij hanteren gebaseerd zijn op de hoeveelheid te verwerken brieven, en dat aan de tijden op de website geen rechten ontleend kunnen worden. Dit omdat ze volgens deze medewerker puur indicatief zijn.

Bij mijn vraag naar doorverbinden naar de teamleider kreeg ik te horen dat dit volgens de policy niet mogelijk was. Ook de naam van deze heer/vrouw kon ik niet van hem krijgen.

Er blijft voor mij dus alleen de tweede optie over om 4 testgesprekken te doen. En deze uitvoerig te beschrijven. Ondanks dat ik dit zelf al meerdere malen heb verzocht. Toen kon dat telkens niet, en waarom moet ik daar nu opeens aan meewerken? Ik ben van mening dat ik genoeg heb gedaan om het probleem op te lossen.

Ik bel al 3 maanden elke keer naar T-Mobile om weer met een kluitje het riet in gestuurd te worden. Ik voel me wederom totaal niet serieus genomen. Dit wordt versterkt door het feit dat meneer aangeeft dat het verleden er niet toe doet en dat er gekeken moet worden naar een oplossing. In de toekomst.

Ben ik daarvoor 3 maanden bezig? Ik ben van mening dat T-Mobile genoeg kansen heeft gehad. Maar ja dossier wordt gesloten als ik niet meewerk. Ik vind dit geen oplossing en ga hiermee ook niet akkoord.

de gegevens + referentie nummer zou de medewerker doorsturen naar mijn mail adres. dit is de enige manier om het onderzoek te starten, echter deze gegevens heb ik nog niet ontvangen.

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

ook even de status van de problemen die ik ervaar en gemeld heb per aangetekende brief op 23-9-09:

- Dekking - gemeld bij de helpdesk / per email / in aangetekende brief,
Telefonische reactie gehad op de email., er komt een extra mast bij binnen 1 tot 3 maanden. verder kreeg ik de mogelijkheid voor koting. deze heb ik niet geaccepteerd. advies gekregen om nog even af te wachten op de uitkomst van de brief.

deadline was 8-10-09

t-mobile gesproken op 10-10, toen kon ik ze helaas niet te woord staan omdat ik geen gegevens bij de hand had. op 12-10 zelf terug gebeld, en geen oplossing gekregen.

- MDA vario - gemeld bij helpdesk / in aangetekende brief.

deadline was 8-10-09

t-mobile gesproken op 10-10-09, toen kon ik ze helaas niet te woord staan omdat ik geen gegevens bij de hand had. op 12-10-09 zelf terug gebeld, en geen oplossing gekregen.

- belstatus - gemeld bij helpdesk / in aangetekende brief,
Opgelost.

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

Daar is toch de mailing van t-mobile:

afzender: [email protected]
Geacht heer vipserv,

Naar aanleiding van ons telefonische onderhoud kan ik u het volgende bevestigen.

Bij deze nogmaals mijn excuses voor het ongemak dat u heeft ervaren. Om u verder te kunnen helpen met uw dekkingsklacht met betrekking tot uw 3G verbinding heb ik van u minimaal drie, bij voorkeur vier voorbeelden nodig van gesprekken waarmee u problemen heeft ondervonden op uw woonadres.

Deze voorbeelden mogen niet ouder zijn dan drie dagen.
Hierbij wil ik u verzoeken om de volgende gegevens aan te leveren:

datum,
tijdstip,
locatie (postcode en huisnummer),
binnen- of buitenshuis, type verbinding (GSM of HSDPA),
nummer tegenpartij,
inkomend of uitgaand gesprek,
wat u hoort en ziet (melding wanneer verbinding verbroken wordt)
en verder zoveel mogelijk relevante gegevens.

U kunt deze gegevens aan mij doorgeven voor verder onderzoek.
In afwachting van de uitkomst van dit onderzoek kan ik u een vergoeding aanbieden ter waarde van drie maanden 50% extra korting op uw Web'n'Walk Plus internetbundel.

Zodra er een uitkomst is van dit onderzoek kunnen wij kijken naar een oplossing van het onderliggende probleem of een alternatief. Mocht u hiermee niet akkoord gaan, dan kunnen wij u helaas niet verder helpen met deze klacht.

Ik kan u momenteel dan ook geen ander aanbod doen. Met de betrekking op uw klacht over uw toestel, een MDA Vario, moet ik u helaas vertellen dat wij niet in kunnen gaan op uw verzoek.Wel kan ik u een eenmalige vergoeding van twee maanden 50% korting op uw belbundel aanbieden.

U heeft het aanbod van korting echter bij voorbaat al afgewezen, daarom heb ik bovenstaande kortingen niet toegekend.

Uw overige klachten heb ik, voor zover mogelijk, afgehandeld, in aanvulling op deze e-mail ontvangt u per post dan ook de gevraagde kopiefacturen over de maanden april 2009 tot en met september 2009.

Omdat u niet duidelijk heeft aangegeven of u wil meewerken aan bovenstaand onderzoek wordt het dossier, met nummer 1234567890, in afwachting van uw reactie gesloten.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende informatie verstrekt te hebben.

Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van deze e-mail, of gebruik willen maken van bovenstaand aanbod, dan kunt u contact opnemen met de afdeling Written Complaints door te bellen met 070-3055737, onder vermelding van referentienummer 1234567890, of een reply sturen op deze e-mail. Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 09:00 en 17:00 uur.

Voor overige vragen verwijs ik u graag naar T-Mobile Klantenservice Consumenten Markt, bereikbaar op nummer 0800-7111, of naar onze website, http://www.t-mobile.nl.

Met vriendelijke groet,


(censuur)
T-Mobile Written Complaints
moet ik toch meewerken met dit onderzoek? ik ben nog steeds van mening dat ik genoeg gedaan heb om dit probleem op te lossen.
met kortingen ga ik niet accoord, want het leed is al geschied. ik ben alleen gebaad bij een oplossing van het probleem, of ontbinding van het contract. bij dit standpunt wil ik ook blijven, is dit slim of adviseren jullie om toch nogmaals mee te werken?
Laatst gewijzigd door vipserv op 14 okt 2009 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

Bij deze roep ik iedereen op om hier te reageren!

Ik wil mijn hoofd boven het maaiveld uitsteken en proberen met T-Mobile in contact te komen om zo een goede oplossing voor onze problemen te krijgen.

hiervoor heb ik jullie wel nodig!

Heb je ook problemen qua dekking en kom je er niet uit met de helpdesk? Reageer dan nu! Wil je niet in de openbaarheid treden? geen probleem!

Je mag ook mailen op het mail adres [email protected].

Ik heb de volgende informatie nodig:
- Het probleem zoals het bij jou speelt, graag ook wat er tijdens een gesprek gebeurt.
- Plaats exact wat je zelf al gedaan/geprobeert hebt om het probleem op te lossen,
- Doe een verslag van de gesprekken met T-Mobile.
- Plaats je brieven die je verstuurd hebt naar t-mobile. plus de antwoorden die je er op hebt ontvangen

vanuit dit topic ben ik van plan om namens iedereen die zich hier of bij mij meldt een gezamelijke brief op te stellen. in deze brief wil ik alle problemen plaatsen, en T-mobile verzoeken om binnen een nog vast te stellen termijn alle problemen op te lossen, en als dit niet mogelijk is een andere oplossing aan te bieden voor de dekkingsklachten.

met een andere oplossing bedoel ik geen kortingen of andere financiele tegemoedkomingen om het leed te verzachten. hiermee worden onze problemen niet opgelost maar afgekocht.

Wat zijn onze rechten?
volgens de wet hebben wij recht op een deugdelijk product, en dat wordt gewoon niet geleverd.

T-Mobile geeft het volgende aan via het vraag & antwoord formulier:
Ik heb een slechte dekking. Wat kan ik doen?

Er zijn verschillende oorzaken mogelijk voor het feit dat je niet kunt bellen. Allereerst adviseren wij je te checken of de dekking op jouw postcode voldoende goed behoort te zijn.

Als de dekking goed zou moeten zijn, is er een kans dat er iets aan de hand is met je toestel of simkaart. Zeker wanneer andere T-Mobile klanten uit je omgeving wél een goede dekking ervaren.
In dat geval kun je een zogenaamde kruistest uitvoeren, om te zien of er een probleem is met je simkaart, of juist met je toestel. Je test hierbij je simkaart in een ander T-Mobile toestel of een simlockvrij toestel en je test een andere T-Mobile simkaart in je eigen toestel.

Ervaren andere T-Mobile klanten uit je omgeving ook een slechte dekking en blijkt er niks mis te zijn met je toestel en simkaart? Dan kun je via een link op de dekkingskaart een e-mailbericht versturen naar T-Mobile.
niet echt iets inhoudelijks dus over waar je recht op hebt. daarom pakken we de algemene voorwaarden van T-Mobile er even bij, hierin kan ik helaas nergens in de algemene voorwaarden iets vinden met betrekking tot netwerkdekking, alleen het volgende:
9.7 Het Netwerk werkt door middel van verspreiding van radiosignalen.
Aangezien deze signalen kunnen worden gestoord door een externe bron en/of door atmosferische omstandigheden en afhankelijk zijn van de radiodekking van het Netwerk, kan de kwaliteit van een verbinding niet overal en altijd worden
gewaarborgd.
T-Mobile verstrekt dan ook geen garantie dienaangaande.
dit zou dus betekenen dat wij genoegen moeten nemen met een ondeugdelijk product,

ik ben van mening dat dit niet zo is, onder meer omdat t-mobile zelf zegt dat ze dekking op het thuis adres wel garanderen mits het niet om binnenshuis gaat..
dat is dus heel iets anders als in de voorwaarden.

dit wordt versterkt door de dekkingskaart, als deze aangeeft dat er dekking moet zijn terwijl dit niet zo is lijkt het mij dat T-Mobile gewoon moet zorgen voor dekking zoals op de dekkingskaart vermeld wordt.

ben je het niet eens met bovenstaande? geef dit ook aan! niets mis met een gezonde discussie!

Reageer dus hier want samen staan we sterker!

BvT
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2009 12:30

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door BvT »

vipserv schreef:Bij deze roep ik iedereen op om hier te reageren!

Ik wil mijn hoofd boven het maaiveld uitsteken en proberen met T-Mobile in contact te komen om zo een goede oplossing voor onze problemen te krijgen.

hiervoor heb ik jullie wel nodig!

Heb je ook problemen qua dekking en kom je er niet uit met de helpdesk? Reageer dan nu! Wil je niet in de openbaarheid treden? geen probleem!

Je mag ook mailen op het mail adres [email protected].

Ik heb de volgende informatie nodig:
- Het probleem zoals het bij jou speelt, graag ook wat er tijdens een gesprek gebeurt.
- Plaats exact wat je zelf al gedaan/geprobeert hebt om het probleem op te lossen,
- Doe een verslag van de gesprekken met T-Mobile.
- Plaats je brieven die je verstuurd hebt naar t-mobile. plus de antwoorden die je er op hebt ontvangen

vanuit dit topic ben ik van plan om namens iedereen die zich hier of bij mij meldt een gezamelijke brief op te stellen. in deze brief wil ik alle problemen plaatsen, en T-mobile verzoeken om binnen een nog vast te stellen termijn alle problemen op te lossen, en als dit niet mogelijk is een andere oplossing aan te bieden voor de dekkingsklachten.

met een andere oplossing bedoel ik geen kortingen of andere financiele tegemoedkomingen om het leed te verzachten. hiermee worden onze problemen niet opgelost maar afgekocht.

Wat zijn onze rechten?
volgens de wet hebben wij recht op een deugdelijk product, en dat wordt gewoon niet geleverd.

T-Mobile geeft het volgende aan via het vraag & antwoord formulier:
Ik heb een slechte dekking. Wat kan ik doen?

Er zijn verschillende oorzaken mogelijk voor het feit dat je niet kunt bellen. Allereerst adviseren wij je te checken of de dekking op jouw postcode voldoende goed behoort te zijn.

Als de dekking goed zou moeten zijn, is er een kans dat er iets aan de hand is met je toestel of simkaart. Zeker wanneer andere T-Mobile klanten uit je omgeving wél een goede dekking ervaren.
In dat geval kun je een zogenaamde kruistest uitvoeren, om te zien of er een probleem is met je simkaart, of juist met je toestel. Je test hierbij je simkaart in een ander T-Mobile toestel of een simlockvrij toestel en je test een andere T-Mobile simkaart in je eigen toestel.

Ervaren andere T-Mobile klanten uit je omgeving ook een slechte dekking en blijkt er niks mis te zijn met je toestel en simkaart? Dan kun je via een link op de dekkingskaart een e-mailbericht versturen naar T-Mobile.
niet echt iets inhoudelijks dus over waar je recht op hebt. daarom pakken we de algemene voorwaarden van T-Mobile er even bij, hierin kan ik helaas nergens in de algemene voorwaarden iets vinden met betrekking tot netwerkdekking, alleen het volgende:
9.7 Het Netwerk werkt door middel van verspreiding van radiosignalen.
Aangezien deze signalen kunnen worden gestoord door een externe bron en/of door atmosferische omstandigheden en afhankelijk zijn van de radiodekking van het Netwerk, kan de kwaliteit van een verbinding niet overal en altijd worden
gewaarborgd.
T-Mobile verstrekt dan ook geen garantie dienaangaande.
dit zou dus betekenen dat wij genoegen moeten nemen met een ondeugdelijk product,

ik ben van mening dat dit niet zo is, onder meer omdat t-mobile zelf zegt dat ze dekking op het thuis adres wel garanderen mits het niet om binnenshuis gaat..
dat is dus heel iets anders als in de voorwaarden.

dit wordt versterkt door de dekkingskaart, als deze aangeeft dat er dekking moet zijn terwijl dit niet zo is lijkt het mij dat T-Mobile gewoon moet zorgen voor dekking zoals op de dekkingskaart vermeld wordt.

ben je het niet eens met bovenstaande? geef dit ook aan! niets mis met een gezonde discussie!

Reageer dus hier want samen staan we sterker!
Geachte Vipserve,

ik heb dezelfde problemen en er is op dit forum al een draadje over.....ben koerier en kan simpelweg aantonen door de gratis SMS'jes van T Mobile dat mijn bedrijf mij in normale stenen gebouwen op diverse locaties niet kon bereiken.

Heb hen ook al 2x een aangetekende brief verstuurd met de eis om ONmiddelijke opzegging van mijn contract van 2 jaar, wegens WANPRESTATIE !
Krijg je geen schriftelijk antwoord op maar een telefoontje....ze durven blijkbaar niet schriftelijk te reageren.

Ik ben absoluut niet bang om in de openbaarheid te treden..stuur mij maar een PB via dit forum...dat hele T Mobile is een waardeloze provider, was ik maar bij KPN gebleven, heb daar in de ruim 10 jaar nog nooit zulke problemen meegemaakt.

Oh ja....om toch overal bereikbaar te zijn, heb ik een prepaid KPN bij mij....in het buitenland (Belgie) krijg je zelfs helemaal geen signaal meer.

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

Beste BVT,

Ik herken het probleem exact zoals jij het meld, inclusief het niet schriftelijk reageren op de aangetekende brieven. hierom ben ik blij dat je reageert.

wel heb ik enkele vragen aan je, voor het in kaart brengen van jou problemen:

Hoe is jou ervaring met de helpdesk?

Via welke wegen heb jij geprobeert om contact te krijgen met de t-mobile helpdesk?

Is er bij jou ook elke keer verzocht mee te werken aan weer nieuwe onderzoeken?

Is jou ook de keuze gegeven tussen weer de netwerk afdeling onderzoek uit te laten voeren of het dossier te sluiten?

Is jou ook elke keer een korting of andere financiele tegemoedkoming aangeboden om zo het probleem af te kopen?

Heb je deze problemen ook op/om je huis adres?

Wat is de huidige stand van zaken? ben je nog actief of heb je de hoop opgegeven en zit je je contract uit?

Ik hoor graag van je!

BvT
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2009 12:30

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door BvT »

vipserv schreef:Beste BVT,

Ik herken het probleem exact zoals jij het meld, inclusief het niet schriftelijk reageren op de aangetekende brieven. hierom ben ik blij dat je reageert.

wel heb ik enkele vragen aan je, voor het in kaart brengen van jou problemen:

Hoe is jou ervaring met de helpdesk?
Fatsoenlijke benadering, dat wel....maar zonder enig resultaat voor mij.
Via welke wegen heb jij geprobeert om contact te krijgen met de t-mobile helpdesk?

Is er bij jou ook elke keer verzocht mee te werken aan weer nieuwe onderzoeken?
Alleen via hun servicenummer...erkenden ook dat in bepaalde postcodes in Haarlem er slecht bereik was.
Nee, ze hebben mij dat niet verzocht...en wat schiet IK daar mee op, wil z.s.m. mijn contract beeindigen.
Is jou ook de keuze gegeven tussen weer de netwerk afdeling onderzoek uit te laten voeren of het dossier te sluiten?
Nee, niks van dat alles.
Is jou ook elke keer een korting of andere financiele tegemoedkoming aangeboden om zo het probleem af te kopen?
NEE....geen enkel aanbod....het gaat mij ook niet om de hoogte van de maandelijkse betaling, maar het SLECHTE bereik wat ik heb sinds februari jl, toen ik van KPN naar T Mobile overging.
Heb je deze problemen ook op/om je huis adres?
Nee, thuis heb ik goede ontvangst.
Wat is de huidige stand van zaken? ben je nog actief of heb je de hoop opgegeven en zit je je contract uit?

Ik hoor graag van je!
Nee...ik zal alle wegen bewandelen (ook hen desnoods negatief in het nieuws brengen als dat nodig is) om eerder mijn contract te laten ontbinden...ik heb niet altijd tijd hiervoor, maar ze zullen er nog spijt van krijgen dat zij mij niet tegemoed willen komen.

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door bokito74 »

Nee...ik zal alle wegen bewandelen (ook hen desnoods negatief in het nieuws brengen als dat nodig is) om eerder mijn contract te laten ontbinden...ik heb niet altijd tijd hiervoor, maar ze zullen er nog spijt van krijgen dat zij mij niet tegemoed willen komen.
Dat gaat je geheid laster opleveren.
Dat jij niet onderzoekt of de dekking goed is bij jou is je eigen pakkie an niet van de provider.

Geen enkele provider kan doordat er van die mafkezen rondlopen die op elke mast bezwaar indienen geen 100% garanderen zelfs kpn niet.
Ik kom dagelijks ub aanraking met monteurs van kpn en die klagen in sommige gebouwen ook over het bereik en die gasten hebben een goed toestel en natuurlijk kpn en moeten altijd bereikbaar zijn.

Dus dat geeft wel aan dat het bij elke provider zo is en zal blijven als er geen extra masten komen.

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

Bokito, ik geef je helemaal gelijk. Dit is ook de reden dat ik de extra vragen stel.

Ook ben ik er niet op uit om T-Mobile negatief in het nieuws te brengen om zo een oplossing van de problematiek te forceren. Dit kan gewoon niet in ons voordeel werken.

Gezien de analyse die ik gedaan heb op de voorwaarden die T-Mobile stelt aan het gebruik van hun diensten en de dekking ervan is het noodzakelijk dat het bereik op het huis adres aantoonbaar niet in orde moet zijn. Echter dit is alleen door t-mobile te bepalen via de afdeling dekkingsklachten.

Als je bij deze afdeling vast loopt omdat ze schermen met de dekkingskaart, en ook niet ingaan op het verzoek om een netwerk onderzoek te starten maar je elke keer afwimpelen met kortingen/nog meer onderzoeken.

het liefst zie ik na deze doodlopende weg nog meer stappen zoals email contact met t-mobile, aangetekende brieven, etc etc. komt hier ook geen oplossing uit dan zitten we in de zelfde situatie en ben je welkom in dit topic.

Nogmaals kortingen/financiele tegoemoedkomingen zijn geen oplossingen en leveren je geen werkend product op. Ik zie ze zelf als een vorm van afkoperij van het contract. Door hiermee accoord te gaan heb je kans op het verlies van je rechten.

Het moet niet zo zijn dat je meerdere malen aan moet geven dat het nog steeds niet in orde is en weer opnieuw de molen in moet.

De acties die ik uit wil zetten zijn dan ook niet bedoeld voor mensen die nog alle opties open hebben bij de helpdesk, deze zijn echt voor mensen die alle stappen al geprobeert hebben en via alle mogelijke wegen 0 op request krijgen.

Helaas dus BVT, ik adviseer je om een dekkings onderzoek te laten starten via de klantenservice, maar ik vrees dat dat niet gaat gebeuren op locaties anders als je thuis adres.

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

Ik heb enkele vragen voor een jurist met specialisatie in dit onderwerp, echter deze stel ik in dit stadium liever even niet op dit forum, dus verzoek ik een bereidwillige jurist mij even te contacteren op [email protected]

op dit moment hebben er 8 mensen zich bij mij gemeld met overeenkomende problemen. deze heb ik geverifieerd, en gaan om exact dezelfde zaken

heb je ook de onderstaande problemen, meld je dan even bij mij! dan gaan we kijken of we gezamelijk verder kunnen komen. mailen kan nog steeds op [email protected]

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

zo. weer een antwoord terug van t-mobile op een mail die 14-10 verstuurd is.

Niets nieuws maar wederom geen steek verder. ik zal hier even de belangrijkste zaken uit quoten:

antwoord op de vraag waarom de wachttijden zo extreem zijn:
T-Mobile betreurt het uiteraard ten zeerste dat u niet altijd direct te woord gestaan kunt worden wanneer u inbelt. Helaas is het in verband met drukte soms verstandiger om op een later tijdstip, wanneer het minder druk is, terug te bellen. T-Mobile doet haar best om de wachttijden te beperken.
alsof ik elk moment van de dag tijd heb om naar t-mobile te bellen.
ik heb gewoon een kantoorbaan van 9 tot 5 en ben hiervoor van mijn pauzes afhankelijk net als ieder ander mens.
optie om op te hangen en later terug te bellen heb ik niet. de volgende dag is wel een optie, maar wederom op dezelfde tijd en dan is het echt niet veel rustiger. ik blijf dus vrolijk in de wacht hangen als ik bel.

Antwoord op de vraag welke opties er verder mogelijk zijn:
Indien u gebruik wilt maken van het aanbod van verder onderzoek, dan kunt u contact met mij opnemen en zal ik mijn best doen uw klacht naar tevredenheid op te lossen. Wilt u geen gebruik maken van dit aanbod, dan kan ik helaas geen alternatief aanbieden en kan ik u helaas ook niet verder helpen.
hoe vaak moet iets onderzocht worden blijft dus nog steeds de vraag.

het is al 4x aangemeld waarvan 3x onderzocht. en een keer genegeerd. hier gaat echt niets anders als de standaard antwoorden uitkomen.

ook heb ook al 3x gevraagd naar verder onderzoek, maar daarop kwam telkens een ander smoesje met te testen dingen. simkaarten, kruistesten, toestel op gsm zetten zodat er niet via umts geinternet/gebelt wordt. geen optie aangezien ik een databundel heb en wil gebruiken. dat ik vooraf al melde wat er al gedaan was werd elke keer compleet genegeerd.

Ik heb inmiddels ook contact gehad met een oud medewerker van vodafone van de club die de masten bouwt. deze snapt mijn zorg en gaf mij het advies om een veldsterkte test uit te laten voeren door T-Mobile.

Er is dus een onderzoek waar ik nog wel aan mee wil werken, en dat is een veldsterkte meting van het radiosignaal. De koffie voor de uitvoerende partij staat dan ook warm.

Op afspraak wil ik hier een vrije dag voor nemen. dit is de enige test die wat mij betreft nog toepasbaar is en ook een juiste diagnose zal geven. dit gaat mijn antwoord op deze mail worden.

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

Op mijn vraag of het mogelijk is om een veldsterkte meting uit te voeren op mijn woonadres heb ik het onderstaande antwoord terug gekregen:
Naar aanleiding van uw e-mail van 20 oktober 2009 kan ik u het volgende informeren.

Naar aanleiding van uw dekkingsklacht heb ik u aangeboden om onderzoek te doen naar de oorzaak van uw dekkingsklacht. Zo lang u de gevraagde gegevens niet aanlevert kunnen wij geen onderzoek doen en blijft de huidige situatie bestaan. Ik wil u dan ook nogmaals verwijzen naar mijn e-mail van 12 oktober 2009 voor uw mogelijkheden met betrekking tot verdere afhandelingen van deze dekkingsklacht. U kunt de mogelijkheden die ik u heb aangeboden accepteren of afwijzen, andere opties zijn helaas niet beschikbaar. U zult uit de geboden mogelijkheden een keuze moeten maken. Het heeft verder geen zin om met nieuwe alternatieve voorstellen te komen, deze zal ik helaas moeten afwijzen.
er is dus niets anders mogelijk. alle opties om het probleem in kaart te brengen, en eventueel op te lossen wordt niet op ingegaan.

Dit is ongetijfeld omdat ik aan gegeven heb dat ik wel genoeg gedaan heb om het probleem aan te kaarten, en omdat ik niet inga op het verzoek om een aantal test gesprekkken te voeren, en deze te beschrijven. dit onderzoek zelf namelijk al meerdere malen voorgesteld in het stadium dat de klacht nog bij dekkingsklachten in behandeling was.

Hier is niets mee gedaan. elke keer is de melding bij de afdeling dekkingsklachten afgewimpelt met weer een ander testje als kruistest, nieuwe simkaarten etc. etc. want dat moest allemaal eerst uitgesloten worden. ondanks dat ik elke keer heb aangegeven dat dat allemaal al gebeurt was.

Ik kom dus geen steek verder en T-Mobile gaat niet in op realistische verzoeken om een oplossing voor dit probleem te verkrijgen. al met al begint het steeds meer een soap te worden. maar we houden hoop. en ik ga me beraden op een nieuwe mail naar de betreffende afdeling written complaints.

BvT
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2009 12:30

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door BvT »

vipserv schreef:Ik kom dus geen steek verder en T-Mobile gaat niet in op realistische verzoeken om een oplossing voor dit probleem te verkrijgen. al met al begint het steeds meer een soap te worden. maar we houden hoop. en ik ga me beraden op een nieuwe mail naar de betreffende afdeling written complaints.
Ik wens je veel sterkte, maar had je dit al van tevoren kunnen vertellen...vandaar dat ik zei (en dat meen ik) dat ze wel anders gaan piepen als zij steeds meer negatief in het nieuws komen....immers, dan gaat het hen nieuwe contracten kosten in deze toch al slechte economische tijden.

Ze hadden er beter aan gedaan om hun klanten (die blijk geven dat ze in zijn voor een minnelijke schikking), terwille te zijn....nu krijg ik de indruk dat zij allang weten dat zij fout zitten, maar net als Scheringa tot het laatst toe vol blijven houden dat het allemaal wel meevalt.

Hopelijk gaat die tent SNEL failliet en koopt KPN hen op.

Gesloten