LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afzuigkap

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
newbie88

Afzuigkap

Ongelezen bericht door newbie88 »

Hallo allemaal,

graag zou ik weten wat voor afzuigkap jullie aanraden. Ik heb gehoord dat Itho HET merk hiervoor is. Klopt dit? Zijn er merken met vergelijkbare kwaliteit die wellicht iets minder pittig geprijsd zijn?

kweenie

Re: Afzuigkap

Ongelezen bericht door kweenie »

Via bv. wavedesign kun je ook ene aantal interessante merken bekijken. Maar die zijn ook niet heel goedkoop.

legoleek

Ongelezen bericht door legoleek »

of Axiair.nl ; hebben ook leuke kappen. e.a. ook leuk geprijsd.
verder heb ik geen mening over deze importeur.
Wave kan idd. nog net wat gepeperd zijn dan Itho.
Mijn voorkeur zou eigenlijk gaan naar Berbel of Gutmann, maar.. euh da's wel een pepertje appart, als je begrijpt wat ik bedoel.

newbie88

Kweenie en Legoleek,

Ik geef toe, het zijn superdingen (tenminste ze zien eruit alsof ze kunnen vliegen) en qua werking zijn ze waarschijnlijk ook gelijk aan Itho. Helaas zijn dit de afzuigkappen die voor mij (helaas) not done zijn. Ik dacht meer aan down to earth merken zoals Bosch, AEG enzo, die vergelijkbaar zijn met Itho.

Dus goedkoper dan Itho met vergelijkbare effectiviteit als Itho? Misschien is dit wishfull thinking maar proberen kan nooit kwaad.

Die nu genoemd worden hoop ik in mijn volgende woning toe te kunnen passen (in de verre toekomst dus).

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Novy :wink: (knipoogje staat er bij omdat dit Itho wasemkappen zijn) Een vergelijk is uitgesloten, er zijn wel goede merken op de markt als Berbel of Gutmann.

zelfstandigste

:roll:
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 15 okt 2009 06:57, 1 keer totaal gewijzigd.

newbie88

@zelfstandigste

Zelfs typenummers zijn hetzelfde, maar wel iets goedkoper???
Zijn die Novy afzuigkappen exact hetzelfde als de Itho versies? En zijn ze ook net zo goed verkrijgbaar?

Novay koopt ze van Itho om ze onder eigen naam door te verkopen? Had niet verwacht dat Itho hier ook aan doet.

zelfstandigste

Novay koopt ze van Itho om ze onder eigen naam door te verkopen? Had niet verwacht dat Itho hier ook aan doet.
Hier doet Itho ook niet aan: Itho maak heel veel producten zelf maar de afzuigkappen zijn van Novy (wordt in Belgie veel verkocht); dus als u het puur op de "Keuken-afzuigers" bekijkt koopt Itho ze van Novy......

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Tussen Novy en Itho hoeft trouwens niet echt veel prijsverschil te zijn. Als je een beetje rondkijkt zijn de prijzen vergelijkbaar. Maar net als dat je een Bosch apparaat niet overal de zelfde prijs heeft als een Siemens apparaat, zullen ook de Novy en Itho apparaten niet in elke winkel tegen gelijke prijzen worden verkocht.

newbie88

OK, ik begrijp het.

Aangezien niemand het aanbeveelt neem ik aan dat merken als Bosch, AEG, Atag en zo kwalitatief (kwa functionaliteit/effectiviteit dan) niet kunnen tippen aan Itho? Ik heb het natuurlijk niet over model, want hierin blijft Itho wel iets achter.

Gesloten