LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DailyCom

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

DailyCom

Ongelezen bericht door Radar »

Dailycom is een telecombedrijf dat het beltegoed van tevoren in rekening brengt. Klanten kunnen zo, zo zegt Dailycom, goedkoop bellen. Maar wat is goedkoop als zomaar uit het niets enorme bedragen van je rekening worden geschreven? Radar gaat op zoek naar het onbereikbare Dailycom en probeert antwoord te krijgen op de vraag waarom iemand 2000 euro beltegoed nodig moet hebben.

Uitzending: maandag 20.30 uur
Herhaling: woensdag 15.25 uur
Laatst gewijzigd door Radar op 15 dec 2008 15:17, 2 keer totaal gewijzigd.

domi
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 feb 2006 13:24

Re: DailyCom

Ongelezen bericht door domi »

Het probleem heb ik gelukkig al enige tijd achter mij.
Ook van mijn rekening werd plots € 175,-- afgeschreven (meteen laten storneren + geblokkeerd zodat er nooit meer iets afgeschreven kon worden) Ook wilde men in tegenstelling tot leveringsvoorwaarden niet op één dag opzeggen. Daily Com heeft ook maximaal tegengewerkt bij het overzetten van MIJN telefoonnummer naar KPN
Na vele pogingen mijn geld terug te krijgen, onwillig en onbereikbaar, heb ik de rechtsbijstand ingeschakeld, DailyCom heeft alles in de strijd gegooid om zo lang mogelijk te rekken, na een jaar had ik mijn geld pas terug!

Tot zo ver in het zéér kort mijn ervaring met DailyCom
Dominique van der Made Rijsbergen

renewilms
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2008 11:12

Re: DailyCom

Ongelezen bericht door renewilms »

Waarom geeft radar niet het advies om de extreme beltegoed inningen te storneren (laten terug boeken door je bank). Je hoeft niet meteen weg te gaan bij daily com zoals de andere reactie aangeeft. Maar het innen kun je op die manier wel op een normaal niveau houden. En daarnaast dien je DailyCom te benaderen om te zorgen dat zij weer net als vanouds de dienst verlening invullen.

m.locht
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2008 17:02

Re: DailyCom

Ongelezen bericht door m.locht »

Sinds september 2005 ben ik abonnee bij Dailycom. Tot ongeveer eind 2007 ging alles goed totdat mij opviel dat er een steeds groter bedrag van mijn rekening werd afgeboekt. Dit bedrag stond in geen enkele verhouding tot de werkelijke telefoonkosten. Na vele telefonische pogingen werden uiteindelijk de normale kosten in rekening gebracht, totdat ik begin 2008 weer met hierboven beschreven probleem te maken kreeg. Daarom zei ik per september 2008 mijn abonnement op, mede omdat de starttarieven exorbitant hoog werden. die opzegging heeft veel problemen opgeleverd: vele e-mails, vele telefoontjes, een aangetekende brief en blokkering van de rekening konden Dailycom er niet van weerhouden mij telefoonkosten in rekening te brengen, die alsmaar hoger werden. Uiteindelijk heeft mijn rechtsbijstandsverzekering de zaak voor mij opgelost. Jammer dat het zo ver heeft moeten komen!!!!

M.Locht

bnijmeij
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 nov 2006 07:35

Re: DailyCom

Ongelezen bericht door bnijmeij »

Wat ben ik blij geen klant van Dailycom te zijn, Ziggo is dan toch zo erg nog niet. Raymond Schrama maakte in de uitzending van maandag jl. een ongeïnteresseerde indruk op mij, hij bagatelliseerde de problemen enorm, vertelde niet hoe de problemen van die ene meneer dan wel opgelost waren, hij deed de vraag over de rente over de zogenoemde beltegoeden met een dooddoener af etc. etc. Ik vond ook dat Antoinette te aardig was. Meneer Schrama had op de pijnbank gelegd moeten worden. De eurotekens hadden uit zijn ogen moeten worden gepoetst en hij had gedwongen moeten worden door het stof te kruipen. De reactie van Dailycom zoals die op de site van Trosradar is geplaatst bevestigt mijn beeld alleen maar. Werk aan de winkel voor de OPTA lijkt me.

Peter Ariaans
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2008 08:59

Re: DailyCom

Ongelezen bericht door Peter Ariaans »

Ook bij mijn moeder (74 jaar) werden opeens grote bedragen (€ 350,- / € 325,- / € 110,- / € 175,- / € 150) afgeschreven. Gelukkig had ze dit gezien en hebben we alle bedragen laten storneren. Tot 2x toe hetzelfde bedrag. Na een aangetekende brief hebben ze 1 keer niets afgeschreven, maar daarna ging het weer gewoon verder.
Op dit moment zijn we in de situatie dat Dailycom nog geld van mijn moeder moet krijgen.
Echter ik heb de facturen van 2007 en van 2008 eens bekeken en wat zie ik, het start tarief lijkt wel verdrievoudigd . Bij hetzelfde belgedrag in 2007 een starttarief van € 6,05 (47 keer gebeld) en nu in 2008 een starttarief van € 28.99 (64 keer gebeld). Kan iemand mij vertellen hoe dit start tarief werkt bij Dailycom. Als e.e.a. akkoord is zullen wij de vordering van Daily com betalen, anders niet. MVG
Peter

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: DailyCom

Ongelezen bericht door Alice12345 »

@Site admin:
Zou even de titel aanpassen zodat mensen het via een zoekmachine ook kunnen vinden (daiycom > dailycom).

CJSLKK
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2009 11:45

Re: DailyCom

Ongelezen bericht door CJSLKK »

Geachte iedereen,

Let a.u.b. niet alleen op het probleem van het te hoge beltegoed. Dailycom verhoogt namelijk structureel de starttarieven voor het bellen. November 2007 betaalde je nog € 0,14 voor een gesprek, inmiddels is dit € 0,44. Een absurde stijging! Ik zou zeggen: direct handen af van dailycom!

Michiel van Erkel
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2009 22:25

Re: DailyCom

Ongelezen bericht door Michiel van Erkel »

Helaas ben ook ik er in getrapt. Maakte vandaag de balans van 2008 op en kom er achter dat ik inmiddels een beltegoed van bijna EUR 3.000 heb (maandelijks gebruik, als het klopt, EUR 120). Maar ... dit is niet bij DailyCom maar bij weer een andere Schrama product, Comfour. Precies dezelfde trucs: beltegoed vanaf 1 januari 2007 opeens in grote bedragen afschrijven, een klantenservice die di-vr van 13-16 uur werkt maar niet bereikbaar is, e-mails waar niet op wordt gereageerd.
Ik heb mijn bank opdracht gegeven de incasso te blokkeren en de geldigheid van de incasso van het afgelopen jaar te onderzoeken. Mocht dit laatste niet zo zijn (en ik heb tenslotte nooit een incasso afgegeven voor beltegoed), dan zal de bank in overleg met de bank van Comfour het geld terughalen (ik moet het nog zien).
Ik neem aan dat na de uitzending van 8/12 er niets zal gebeuren, dat alle Schrama bv's plots failliet gaan en dat gedupeerden naar hun geld kunnen fluiten. Waar komen toch die mensen vandaag die zo verschrikkelijk het vertrouwen van anderen kunnen beschamen!

van der meer
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2009 23:17

Re: DailyCom

Ongelezen bericht door van der meer »

vanaf april 2008 ben ik al bezig voor mijn ouders om weg te komen bij dailycom vanwege de aanhoudende hoge bedragen die men af bleef schrijven van hun rekening. De automatische inning door dailycom is geblokkeerd maar de rekeningen blijven komen.
Ondanks het feit dat we direct in april 2008, na afmelding bij dailycom
overgestapt zijn naar KPN ... tenminste dat dachten we maar nu blijkt onlangs dat, ondanks herhaalde pogingen, dailycom weigert de verbinding om te zetten naar de kpn....
Hier wordt nog verder aan gewerkt maar wij vragen ons wel af of er meer mensen ziijn die dit hebben meegemaakt.

Michiel van Erkel
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2009 22:25

Re: DailyCom

Ongelezen bericht door Michiel van Erkel »

Op 7 januari van dit jaar meldde ik tot mijn schrik ook in het afgelopen jaar plotseling en ongevraagd bijna EUR 3.000 aan beltegoed te hebben opgebouw bij ComFour, een zuster van DailyCom. Gelet op de berichten op dit forum over DailyCom maakte ik mij ernstig zorgen. Maar vandaag heb ik het volle bedrag terug ontvangen, met excuses voor de vertraging. Misschien heeft iemand iets aan de ervaring: ik heb eerst een aangetekende brief verzonden aan Comfour met een kopie aan de beheersmaatschappij van Raymond Schrama. Deze had ik via de Kamer van Koophandel achterhaald en zit in Zuidlaarderveen. In mijn brief heb ik ze duidelijk gemaakt dat ik nooit toestemming heb gegeven voor deze afschrijvingen en dat ik binnen tien werkdagen het geld terugeis, het contract opzeg en hiervan een bevestiging wil ontvangen. Op de dag dat de termijn afliep ontving ik een brief van Tim Hazelhoff van Klantenservice Comfour waarin hij toezei uiterlijk binnen 1 week het bedrag terug te storten. Echter, toen dit niet gebeurde heb ik wederom een aangetekende brief gestuurd, met een termijn van vijf werkdagen en de opmerking dat dit de laatste aanmaning was en dat ik hierna naar de politie zou stappen. Deze brief verzond ik afgelopen maandag. De brief verzond ik ook via hun (nieuwe) faxnummer en e-mailadres. Of ze die ontvingen is nooit duidelijk geworden. Het enige wat ik nu nog van ze wil is een schriftelijke afrekening, want ik heb geen zin in deurwaarders aan de deur omdat ik nog een rekening heb openstaan (mijn laatste tikken bij Comfour zijn nog niet betaald en ik heb de machtiging ingetrokken en de rekening geblokkeerd).
Dus alhoewel geen schoonheidsprijs voor communicatie, ik persoonlijk heb de indruk dat er aan gewerkt wordt. Mijn advies: heel zakelijk en met duidelijke termijnen schriftelijk communiceren met het adres in Lelystad, en zelf ook heel strak de termijnen vasthouden.
Iedereen die nog geld moet krijgen, succes!

Peter Ardesch
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2009 22:02

Re: DailyCom

Ongelezen bericht door Peter Ardesch »

Ik heb zojuist met plezier het bericht van Michiel van Erkel gelezen: mijn ervaringen zijn identiek evenals het afgeboekte bedrag. Graag zou ik, indien mogelijk, de adresgegevens die hij heeft gebruikt van hem ontvangen. Ik ben tot nu toe afgescheept met een nietszeggend briefje dat door een secretaresse was ondertekend, op verdere aangetekende brieven kwam geen antwoord meer. Ook mijn verzoek om de contractvoorwaarden waaronder Comfour meent beltegoeden en starttarieven te kunnen afboeken is niet beantwoord.
Overigens heeft wel mijn bank een groot deel van het afgeboekte bedrag teruggestort maar de waanzinnige starttarieven blijven op de rekeningen voorkomen.
Morgen ga ik advies inwinnen hoe via de rechter het geïncasseerde geld opgeëist kan worden. Mocht deze weg iets opleveren dan plaats ik dat op dit forum.

Michiel van Erkel
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2009 22:25

Re: DailyCom

Ongelezen bericht door Michiel van Erkel »

Beste Peter,
Ik wil je graag helpen:
1. Ik heb een aangetekende brief gestuurd aan
Comfour 1604 / Comfour Nederland B.V.
Pascallaan 70 E
8218 NJ LELYSTAD
T.a.v. XXXX
2. Ik heb een aangetekende brief gestuurd aan Dhr XXXX via zijn beheersmaatschappij, zoals ingeschreven bij de KvK Noord-Holland. Volgens de inschrijving bij de kamer van koophandel is hij enig aandeelhouder van XXXX Beheer b.v. en daarmee (via de Convolutio Group) ook enig aandeelhouder en bestuurder van zowel Comfour Nederland als ook DailyCom. Schrama Beheer b.v. Dorpstraat 72, 9474 TC ZUIDLAARDERVEEN
3. De eerste brief is net binnen de termijn bevestigd door dhr. XXXX, waarin hij meldde binnen 1 week alles te zullen terug betalen.
4. Ik heb de ontvangst per e-mail ([email protected]) bevestigd en duidelijk de eisen en gevolgen van het niet tijdig betalen (inschakelen deurwaarder) vermeld
5. Toen betaling niet op genoemd tijdstip was ontvangen heb ik direct een tweede en laatste aanmaning gestuurd (wederom aangetekend) met c.c. aan Schrama Beheer.
Deze brief heb ik ook per e-mail verzonden aan [email protected] en per fax aan 0320-292382, zoals vermeld op het briefpapier van Comfour. Daarbij heb ik aangegeven aangifte te doen van onrechtmatige toe-eigening van het openstaande bedrag, indien niet binnen vijf dagen was betaald.
Twee dagen later had ik het geld met excuses.
Hou heel strak termijnen aan, hou je zelf ook aan die termijnen, stuur per e-mail, fax en post, stel wat de gevolgen zijn. Ik heb voor de zekerheid ook alle facturen op de website opgeslagen op mijn eigen harde schijf en enkele uitgeprint om eventueel later als bewijs te gebruiken.
Misschien heb ik gewoon mazzel gehad, maar misschien werkt mijn manier wel echt. In ieder geval heel veel succes!

Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: DailyCom

Ongelezen bericht door Radar »

Wij willen u er op wijzen dat het vermelden van persoonsnamen niet is toegestaan op dit forum.

brummie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2009 16:08

Re: DailyCom

Ongelezen bericht door brummie »

wij zijn ook erg gedupeerd door dialycom ons beltegoed is nu mei2009 opgelopen tot bijna 4100 euro.
ook naar herhaalde brieven mailen nog geen reactie.

ben .bridel
Berichten: 195
Lid geworden op: 06 sep 2005 23:14

Re: DailyCom

Ongelezen bericht door ben .bridel »

Hallo, even een waarschuwing.
Na veel ellende ben ik in het najaar van vorig jaar weggegaan bij Daily com. Tot mijn grote verbazing heeft Daily com. deze week weer twee keer een bedrag van mijn rekening afgeschreven, ondanks dat ik het geblokkeerd had bij mijn bank.
Nu ben ik naar mijn bank gegaan om te vragen hoe dat kan.
De bank kan niet een persoon blokkeren, maar wel het bankrekeningnummer waar ze het geld op laten storten.
Daily com. heeft dus nu een ander bankrekeningnummer gebruikt.
Dit heb ik natuurlijk weer geblokkeerd.

Dus wees op je hoede!!!

wisnja
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2009 20:36

Re: DailyCom

Ongelezen bericht door wisnja »

Hallo, mijn ouders zijn ook de dupe van incasso's van Dailycom, ook bij hun; na het storneren, gebruikt dailycom gewoon een nieuw bankrek.nr.
Maar let op; HET TYPE INCASSO VAN DAILYCOM KAN BLIJKBAAR ZO MAAR VERANDEREN !!. Dat betekent dat de gewoonlijke 30 dagen termijn, voor het storneren van bedragen, gewoon is veranderd naar 5 dagen !!! Aangezien Dailycom dus van bankrek. verandert, gaan ze op een gegeven moment de incasso van 5 dagen terug toe passen. Reageer je dan later richting bank dan 5 dagen; dan is het bedrag niet meer terug te halen/te storneren. Dit gebeurde dus bij mijn ouders. Ik heb in samenspraak met de bank voor mijn ouders uiteindelijk een nieuwe bankrekening aangevraagd bij een andere bank. Even een heel gedoe, maar ze kunnen niet meer incasseren. Ik wilde niet dat mijn moeder (72) dagelijks via internet bankieren moest kijken of er weer geld afgehaald was. Volgens de bank is een nieuwe bankrekening de enige blijvende oplossing. Nu gaan we nog proberen van Dailycom af te komen.......
Hoe kunnen we het dossier bij Radar weer openen ?
Ik heb trouwens vernomen dat Dailycom een rekening heeft bij de Rabobank Apeldoorn. De bank van mijn ouders heeft contact gehad met het filiaal waar de bankrekening van Daily loopt. Deze zou met de contactpersonen van Dailycom voor de zoveelste keer weer om de tafel gaan. Het is de Rabobank Apeldoorn bekent dat Dailycom voor veel problemen zorgt.

Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat de Rabobank uberhaupt nog verder gaat met deze boeven...
Ik heb echt het gevoel dat het bedrijf binnenkort failliet is, dan blijven er vele gedupeerde achter...
sterkte allemaal. wat een ergernis
Wisnja

rinus1964
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2009 01:02

Re: DailyCom

Ongelezen bericht door rinus1964 »

Ik heb vanaf 2007 een veel te hoog beltegoed opgebouwd doordat er absurde bedragen van mijn rekening werd gehaald.
In 'goed' overleg zou er geld (1600 euro) terug gestord worden naar mijn rekening (ca. maart 2009 afgesproken). De volgende maand was deze 1600 euro wel van mijn faktuur af maar niet op mijn bank rekening. Ieder week gebeld. in mei werd er gezegd op 24 april was over gemaakt. Was niet gebeurd. Toen zou het op 12 mei overgemaakt zijn. niet dus.
Bijna iedere week gebeld en juni het was op de financiele afdeling binnen een week zou ik het hebben. Maar nog steeds niets ontvangen. Ook niet met dreigingen van rechtsbijstand of geschillencommissie.
Juli geschillencommissie ingeschakelt. De reactie periode van dailycom op gelegt door deze commissie is om maar geen reactie. De commissie gaat nu de gebruikelijke stappen ondernemen.

Dailycom zou op woensdag en vrijdag middag telefonisch bereikbaar zijn maar vanaf eind juli krijg het antwoordapparaat met deze melding. Ook op berichten via hun contactformulier of gewoon via de mail leveren niets op.

Wie weet wanneer zij wel bereikbaar zijn!!!!!!

tjong
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2009 19:35

Re: DailyCom

Ongelezen bericht door tjong »

[quote="rinus1964]
Wie weet wanneer zij wel bereikbaar zijn!!!!!![/quote]
Hallo Rinus,

wij willen ook van Dailycom af. In een paar weken driemaal het verschuldigde bedrag afgeschreven. Dat hebben wij al tweemaal laten terugboeken.
Wat de startkosten betreft, volgens mij geldt volkomen willekeur.
Gemiddeld per gesprek in juli 1,15 euro, augustus 1,98 euro en in september 0,55 euro.
Vandaag (14 oktober 2009) diverse malen geprobeerd te bellen.
Steeds weer "Al onze medewerkers zijn in gesprek. Wij kunnen u niet binnen een redelijke tijd te woord staan. Probeert u het later nog eens".
Wij willen er van af. Per aangetekende brief dus? Waarheen? Ook naar het hier gemelde adres van Comfour? Of heeft DailyCom weer een ander adres? Wie helpt mij aan het juiste adres van DailyCom. Sterkte mede lotgenoten!

fraca
Berichten: 0
Lid geworden op: 15 okt 2009 15:12

Re: DailyCom

Ongelezen bericht door fraca »


Ook mij is het zelfde overkomen 29 sept tot en met 9 okt 2000 euro afgeschreven van mijn rekening! Aangetekende brief verzonden op 2 juli met daarin de mededeling het contract miv van aug te beeindigen. Bij de banl dailycom geblokkeerd maar zij hebben een ander tegenrekeningnr gebruikt om alsnog bedragen af te schrijven!! Geen respons op mijn brief.Heb KPN gebeld om te vragen via wie ik bel dat was dus Dailycom per direct stop gezet!!
Op mijnfacturen huizenhoge vastrechttarieven die oplopen tot 181,00 euro per maand> Aangufte bij de politie kan niet!!
Heb Radar mail gestuurd!!
Zijn er nog meer gedupeerden HELP kom niet van Dailycom af.
In 2007 al eerder opgezegd maar achteraf niet gelukt.
Als ik kijk naar de gesprekken die ik heb gemaakt zijn deze 4 tot 5 x hoger dan bij KPN!!!! Zelfs gratis nummers worden door hen in rekening gebracht!! Mensen kijk dit na!!!

Gesloten