LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB: De Compensatie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Riesj
Berichten: 0
Lid geworden op: 13 okt 2009 09:52

Re: DSB: De Compensatie

Ongelezen bericht door Riesj »

Ik heb een Hypotheek lopen bij de DSB ...
Moet ik nu gewoon mijn geld blijven storten op de bestaande bankrekening???
Want volgens mij is er nog niks overgenomen o.i.d. door een andere bank.
En aangezien er zoveel "mis" was met die levensverzekeringen en arbeidsongeschiktheids verzekeringen die in de hypotheken zaten, hoe moet ik dat nu zien?... moet ik gewoon door blijven betalen en "hopen" dat het nog rechtgetrokken wordt?

Ik had een gesprek bij de DSB aangevraagd en ook bij die Stichting van Lakeman ... maar dat zie ik nu ook niet meer gebeuren denk ik....

Schiet niet op zo allemaal.... tast een beetje in het duister op dit moment.
Wachten of gewoon alles stopzetten en kijken wanneer er iemand om geld begint te vragen!?

dsb100
Berichten: 0
Lid geworden op: 13 okt 2009 15:34

Re: DSB: De Compensatie

Ongelezen bericht door dsb100 »

Iedereen krijgt de schuld, behalve de heer Scheringa zelf! Hij is degene die jarenlang niets deed aan de problemen rondom te hoge hypotheken. Vervolgens wordt er dan middels de Stichtingen eindelijk actie ondernomen, en weet hij het nog niet naar behoren op te lossen.
Hij bleef ontkennen, tegenstrijdige uitspraken doen of uberhaupt niet communiceren. Dan worden de mensen achterdochtig. Als er niets aan de hand was, had Lakeman nooit zoveel succes gehad met zijn oproep. Bovendien, omgevallen had de bank toch wel...

Maar goed, nu zitten we met het probleem. Wat gebeurt er nu met mijn hypotheek? Ik heb een hypotheek lopen met mijn ex, waar de DSB bank al jaren niets aan doet. Al vijf jaar juridisch getouwtrek en nog geen stap verder...De hypotheek is te hoog, en wordt niet door een andere bank over genomen. Athans, tot nu, want hoe zal dit nu verder moeten...

Riesj
Berichten: 0
Lid geworden op: 13 okt 2009 09:52

Re: DSB: De Compensatie

Ongelezen bericht door Riesj »

Ok.. en nu is het Failliet verklaard.....
niemand wil het overnemen...

en nu?... Hypotheek teniet verklaard.. huis van mij?

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: DSB: De Compensatie

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Hi Riesj was het maar waar. Gun het je wel hoor.

Riesj
Berichten: 0
Lid geworden op: 13 okt 2009 09:52

Re: DSB: De Compensatie

Ongelezen bericht door Riesj »

Ja ok, ik weet ook wel dat dat er nooit inzit natuurlijk... het zal een particulier nooit zomaar meevallen in deze situaties :P

Maar wat dan?.. niemand neemt het over en ik moet maar gewoon geld storten op een bankrekening waar in principe niks meer achter hangt?

En dan nog, hoe dan als er straks na x weken/maanden wel een nieuwe bank op komt draven die het overneemt... gaat die dan alsnog alle claims afhandelen en mijn hypotheek nakijken of ik niet teveel betaal??... of ga ik lekker door met teveel betalen?

Pfff... over gezeik gesproken :)

flierefluit
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2005 19:28

Re: DSB: De Compensatie

Ongelezen bericht door flierefluit »

Ik had een goed product bij de DSB bank, en was beslist tevreden.
Maar dank zij Lakeman ben ik nu mijn betaalrekening kwijt.
Volgens mij wordt deze bank bewust de nek omgedraaid door o.a. de politiek, DNB en Lakeman. Zo, weer een concurrerende bank uitgeschakeld, we hebben zo langzamerhand alleen nog banken met geld van de staat, de belastingbetaler dus. Waarom krijgt de ING miljarden en deze bank krijgt geen cent, ondanks dat de bank er tot voor kort goed voor stond, dit in tegenstelling tot ING, ABN AMRO en ga zo maar door, die het geld van de klanten verkwanseld hebben aan hoge risico hypotheken en vette bonussen? Onze samenleving wordt steen voor steen afgebroken en corruptie viert hoogtij.

Edwin0608
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 okt 2009 21:39

Re: DSB: De Compensatie

Ongelezen bericht door Edwin0608 »

Bij Pauw en Witteman (gisteravond) heeft Antoinette Herzenberg absolute onwaarheden zitten vertellen.
En niet alleen daar heeft ze onzin lopen uitkramen. De hele hetze tegen de DSB is gevoerd met halve waarheden, suggestieve rapportages en verdachtmakingen en niet in de laatste plaats door mw Herzenberg. Ze helpt mede 2000 mensen de WW in en ondertussen wel een salaris van 300 000 euro aan belastinggeld opstrijken. Schande!

En plots blijken de hoge provisies eerder regel dan uitzondering te zijn in bankenland. Ik dacht dat TROS Radar alles zo goed uitgezocht had? Waarom alleen ageren tegen de DSB? Een beetje professionele (en fatsoenlijke)programmamaker had z'n huiswerk gedaan en het hele verhaal verteld, ipv 1 enkele bank als zondebok zwart maken. Maar ja, voor wat hogere kijkcijfers moet je sensatie brengen en dat doe je niet door de hele sector aan te klagen.

Goed. Ik heb het wel gehad met TROS Radar. Jammer voor al die zgn arme slachtoffers die ze probeerden te helpen. Deze zijn nu een heel eind verder van huis.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: DSB: De Compensatie

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Een betere compensatie kan ik niet krijgen. De DSB kliek is verdwenen. Geld maak me niet uit, wat ze hebben geflikt en hoe wel. Wat andere banken doen is hun probleem.
Feestennnnnnnnnn

Riesj
Berichten: 0
Lid geworden op: 13 okt 2009 09:52

Re: DSB: De Compensatie

Ongelezen bericht door Riesj »

Wat gebeurt er met mijn lening of hypotheek?
De schuld blijft bestaan. DSB kan mogelijk een doorstart maken, maar het kan ook zijn dat een andere bank de schulden overneemt. U moet dus blijven betalen.
Mocht er behalve een krediet en/of hypotheek ook nog spaargeld bij de DSB Bank lopen, kan het zijn dat er een verrekening plaatsvindt. Dan wordt de schuld verminderd met het spaargeld. Als er dan een positief saldo overblijft, kan de rekeninghouder alleen dat deel claimen bij het depositogarantiestelsel.
Die twee "het kan" zijn al bijna van de baan...
Dus geen overname en geen doorstart....
En dan?.. gewoon blijven dokken aan een bodemloze put?

Ik vind het altijd nog wel apart dat, als JIJ een schuld hebt bij de bank o.i.d. dat je ALTIJD hoe dan ook moet doorbetalen en ALLES moet terugbetalen.. waar de fout ook ligt. Maar als jij geld krijgt van hun dan mag je opeens God op je blote knieen bedanken als je een GEDEELTE terugkrijgt...
Want ja.. stel je voor dat een paar aandeelhouders of de Overheid een paar centen mislopen

dan1el
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2009 21:32

Re: DSB: De Compensatie

Ongelezen bericht door dan1el »

Ik heb geen enkele medelijden met de werrknemers van DSB, waar het hele dorp van scheringa in dienst is. Zij hebben er mede voor gezorgt dat er nog veel MEER dan 1700 gezinnen met problemen opgezadeld zitten door hunb agressieve methoden. Ik heb ook koopsompolissen met arbeidsongeschiktheid er in "verzekerd" nou, ik ben meer dan een jaar ziek en heb nog geen cent gezien. Ook bleek het ondanks we hadden aangegeven dit niet te willen later TOCH een beleggingshypotheek te zijn. En had een kleinere lening waar achteraf iets meer bij moest, dat KON alleen maar middels een tweede hypotheek! Oplichting eerste rang 9000 Euro neertellen voor een arbong verzekering en niks krijgen, waardoor ook wij met betalingsproblemen kampen. Dus aan het persooneel van DIRK net goed, willens en wetens voor jullie bonus mensen oplichting. Waarom moet dat erg zijn 1700 mensen op straat? immers hebben jullie bij een veel grotere groep voor ellende gezorgd! Het enigste wat is welgevaren bij deze oplichting is zijn geboortedorp,zijn privevermogen,de bonussen van de werknemers en verder niemand, dus zak lekker diep in de stront.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: DSB: De Compensatie

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

dan1el, helemaal mee eens. Zijn lamme domme/geslepen wolven. Ten eerste is het hun keus daar te werken. ten 2e, hebben ze hun mond gehouden en braaf meegedaan. Ten 3e, hoor in de wandelgangen 'lid van een criminele bende', wie weet. In elk geval doen ze niet aan zelf analyse.

gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: DSB: De Compensatie

Ongelezen bericht door gaal1944 »

Riesj schreef:Ik heb een Hypotheek lopen bij de DSB ...
Moet ik nu gewoon mijn geld blijven storten op de bestaande bankrekening???
Want volgens mij is er nog niks overgenomen o.i.d. door een andere bank.
En aangezien er zoveel "mis" was met die levensverzekeringen en arbeidsongeschiktheids verzekeringen die in de hypotheken zaten, hoe moet ik dat nu zien?... moet ik gewoon door blijven betalen en "hopen" dat het nog rechtgetrokken wordt?

Ik had een gesprek bij de DSB aangevraagd en ook bij die Stichting van Lakeman ... maar dat zie ik nu ook niet meer gebeuren denk ik....

Schiet niet op zo allemaal.... tast een beetje in het duister op dit moment.
Wachten of gewoon alles stopzetten en kijken wanneer er iemand om geld begint te vragen!?
Er valt op de bestaande rekening op dit moment niets te storten, dus dat heeft geen zin, gewoon je geld apart zetten, je krijgt vanzelf bericht wat je moet gaan doen! De rekeningen van DSB zijn geblokkeerd. Maar betalen moet je natuurlijk straks wel. Het is altijd in jullie voordeel, want ze moeten nu een oplossing zoeken die volgens de wet is toegestaan! Dat weten eventuele kopers ook en daarom wil niemand die bank van Scheringa in zijn geheel kopen. Niemand zit op die koopsompolissen te wachten want die hebben de banken zelf ook voldoende in huis.

pz33
Berichten: 0
Lid geworden op: 15 okt 2009 16:12

Re: DSB: De Compensatie

Ongelezen bericht door pz33 »

Als DSB nu failliet gaat wat gaat er dan gebeuren met je hypotheek?

gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: DSB: De Compensatie

Ongelezen bericht door gaal1944 »

pz33 schreef:Als DSB nu failliet gaat wat gaat er dan gebeuren met je hypotheek?
Dan gaan ze proberen de portefeuilles apart te verkopen, mensen met hypotheken hoeven zich daar geen zorgen over maken er is altijd wel een bank die de portefeuille hypotheken wil kopen er is namelijk altijd een garantie van een onderpand dus nooit 100% verlies. Maar voor de andere portefeuilles ligt dat anders. Daarom wordt het heel moeilijk om de bank in zijn geheel te verkopen.
Daarnaast is Scheringa heel onbetrouwbaar, dus je weet bij die man nooit hoeveel lijken hij heeft verstopt!

moerasje
Berichten: 0
Lid geworden op: 15 okt 2009 18:33

Re: DSB: De Compensatie

Ongelezen bericht door moerasje »

Voelt de redactie zich nu niet schuldig nu blijkt dat alle aanbieders van koopsompolissen dezelfde hoge provisies opstrijken? En getuigt dat wel van goed journalistiek onderzoek????

gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: DSB: De Compensatie

Ongelezen bericht door gaal1944 »

De klachten kwamen van dsb gedupeerden, dus dan lijkt het mij logisch dat daar aandacht aan wordt geschonken. Het is natuurlijk wel een kwalijke zaak dat de DNB al jaren weet dat er bij alle banken te hoge hypotheken werden verstrekt en daaraan gekoppeld al die hoge koopsompolissen. Maar ik blijf erbij dat Scheringa zijn eigen graf heeft gegraven zijn image van "eenvoudige" jongen is hij al jaren ontgroeid. Geen enkele eenvoudige jongen heeft een "eigen" vliegtuig!

jbrunier
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:11

Re: DSB: De Compensatie

Ongelezen bericht door jbrunier »

[Dit bericht is verwijderd door de Moderator (meerdere postings)]

gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: DSB: De Compensatie

Ongelezen bericht door gaal1944 »

Deze bank is echt niet gezond en ik kan je verzekeren dat elk weldenkend mens zo gauw ze weer bij hun geld kunnen dit daar weghalen. Je bent denk ik straks een uitzondering! Dirkie hoort graag bij de "grote" jongens, maar helaas daar zal hij nooit bij gaan horen. Ze hadden in mei naar de gedupeerden moeten luisteren, dan had de bank nog een paar maanden door kunnen gaan. Maar een lang leven was voor de dsb bank echt niet weggelegd. Je kan niet ongestraft je "eigen" bank leegplunderen voor je hobby's. Ook dat is fraude want hiermee dupeer je de spaarders. Heb je daar al eens aan gedacht? Dankzij Dirk zijn een aantal mensen hun pensioentje kwijt?

jbrunier
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:11

Re: DSB: De Compensatie

Ongelezen bericht door jbrunier »

gaal1944 schreef:Deze bank is echt niet gezond en ik kan je verzekeren dat elk weldenkend mens zo gauw ze weer bij hun geld kunnen dit daar weghalen. Je bent denk ik straks een uitzondering! Dirkie hoort graag bij de "grote" jongens, maar helaas daar zal hij nooit bij gaan horen. Ze hadden in mei naar de gedupeerden moeten luisteren, dan had de bank nog een paar maanden door kunnen gaan. Maar een lang leven was voor de dsb bank echt niet weggelegd. Je kan niet ongestraft je "eigen" bank leegplunderen voor je hobby's. Ook dat is fraude want hiermee dupeer je de spaarders. Heb je daar al eens aan gedacht? Dankzij Dirk zijn een aantal mensen hun pensioentje kwijt?
Bij de Aegonbank zijn wij ook onze pensioengelden kwijt geraakt, zelfs de inleg is bijna weg, dat is geen excuus dat de DSBbank dat ook mag doen.
Maar onze regeringen die het al jaren weten, en nu de DSBbank ervoor laten opdraaien, te hopen dat er een groot onderzoek komt naar Zalm, Wouter Bos, en Wellink, enz.

gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: DSB: De Compensatie

Ongelezen bericht door gaal1944 »

Ja dat ben ik met je eens, een onderzoek zou niet verkeerd zijn!
Maar ik hoor net dat de Nederlandse banken niet met DSB in zee gaan dus...........

Gesloten