LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon stuk na 1 jaar

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
telefoontoestel

Telefoon stuk na 1 jaar

Ongelezen bericht door telefoontoestel »

Hallo.
Ik heb een jaar en 2 maanden terug mijn nieuwe telefoon gekregen via de provider T-Mobile, welke gecombineerd is met een 2 jarig abonnement. Het gaat om een iPhone 3G. Nu heb ik de afgelopen tijd steeds vaker last gekregen van wegvallende verbindingen, totdat ik de laatste 2 weken geen gesprek meer normaal kon afmaken zonder dat de verbinding weg viel. Hierover T-Mobile gebeld en die hebben een pakketje gestuurd zodat ik deze op kan sturen voor reparatie.

Nu is het geval dat de fabrieksgarantie tot maximaal 1 jaar loopt volgens de Apple voorwaarden. Ik heb wel e.e.a. gelezen mbt de garantieperiode en kom tot de conclusie dat ik eigenlijk ook nog garantie hoor te hebben, voornamelijk gezien mijn abonnement 2 jaar duurt. Klopt deze aanname en zo ja, hoe kan ik deze hard maken voordat ik mijn toestel opstuur en met een dikke rekening kom te zitten of mijn toestel niet meer terug krijg?

alfatrion

Re: Telefoon stuk na 1 jaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee, die aanname klopt niet. Je kunt eventueel wel aanspraak maken op de wettelijke garantie die de verkoper moet geven. Jij moet dan wel kunnen aantonen dat Telfort je een ondeugdelijk product heeft verkocht. Dan heb je vervolgens recht op kosteloos herstel of vervanging.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wanneer je belt kun je de verbindingssterkte in de gaten houden,

Zelf had ik bij T-Mobile dezelfde problemen, maar helaas lag dit aan de netwerk kwaliteit, want die is vaak erg slecht wanneer je in huis of op kantoor bent, dan kan zelfs de verbinding verbroken worden door slecht ontvangst,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Bert Paardeslager

Ongelezen bericht door Bert Paardeslager »

Nee die aanname klopt inderdaad niet. Volgens diverse lijstjes heb je op een telefoon niet langer dan 1 jaar garantie, ook gezien de te verwachten levensduur.

Gesloten