LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile, heb er genoeg van!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
BvT
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2009 12:30

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door BvT »

bokito74 schreef:
Ik ben al maanden bezig met een vergelijkbare questie. sinds augustus heb ik thuis op GSM perfecte dekking, maar het UMTS bereik is vrijwel nihil. hierdoor haperen alle gesprekken als ze al niet wegvallen als het gesprek heen en weer gepingpongt wordt tussen umts en gsm. t-mobile blijft schermen met de dekkingskaart, en weigeren verder onderzoek.
Volgens mij snap jij er niet veel van maar bellen doe je niet van UMTS, dat is nl een dataverbinding.
Haperen van een gesprek staat daar dus compleet los van en is complete onzin

OF je moet bellen via internet, maar dat haal ik niet uit je verhaal
Probeer eens wat begrijpend te lezen....uiteraard bedoelde hij dat ermee.

En ben jij soms een werknemer van T Mobile ? :!:
Die hen hier probeert op te hemelen of zo ?

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door bokito74 »

Begrijpend schrijven is ook een vak.

En nogmaals het staat er echt niet in er staat
maar het UMTS bereik is vrijwel nihil. hierdoor haperen alle gesprekken als ze al niet wegvallen als het gesprek heen en weer gepingpongt wordt tussen umts en gsm.
Dus niks bellen via internet maar gewoon bellen en denken dat umts een gesprek tot stand brengt.

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door vipserv »

het is wel degelijk mogelijk om via umts te bellen. dit wordt ook wel het 3g netwerk genoemt.

als je aangemeld hebt op het 3g netwerk, in de volksmond umts dan bel je hier ook automatisch over. dit levert normaalgesproken ook een iets hogere gesprekskwaliteit op als 2g (gsm/gprs) echter als het signaal terugvalt schakel je automatisch terug naar 2g. dit kan echter bij onvoldoende signaal en/of foutieve overdracht tussen de masten haperingen tot gevolg hebben. als het helemaal fout gaat en het netwerk de verbinding verliest valt je gesprek volledig weg.

het heeft niets met begrijpend lezen te maken, het is meer een stukje techniek wat je moet begrijpen.

bij deze dus ook wat bronnen:

http://www.portablegear.nl/nieuws/1/15/ ... bellen.htm
http://beladvies.com/faq/mobiel/umts.aspx

UMTS/HSDPA = 3g = moderner netwerk met meer opties, maar is gewoon geschikt om over te bellen.

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door bokito74 »

Via UMTS zou iedereen overal en altijd kunnen internetten, e-mailen, video-bellen. Maar de nieuwe UMTS abonnees gebruiken UMTS vooral om te bellen.

Mobiele bellers met een UMTS abonnement en een UMTS toestel gebruiken hun nieuwste gadget vooral om mee te bellen. Men is niet geïnteresseerd in mobiel internet of video-conferencing.
Jij leest dus duidelijk niet goed vriend.
Er staat nergens dat je gewoon belt via UMTS dat is nl videobellen en daar ging het hier toch niet over.
He toestel is wel UMTS en je abbo ook alleen gebruik je UMTS enkel en alleen voor genoemde zaken , voor bellen op de normale wijze word dat ook niet gebruikt.

Immers je gewone bellen gaat over de netwerkmasten, maar UMTS gaat geheel over de satelliet.

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door vipserv »

bokito,

UMTS gaat niet per satelliet. Iridium gaat per sateliet. dit is een heel ander verhaal.

UMTS zit op de 2100 Mhz frequentie, en is een modernere variant van GSM.
hier kan gewoon op gebelt worden. zie de bron van portablegear, eerder door mij genoemd. of klik eens op deze: http://www.mobilyz.com/nieuws/nieuws/69 ... schikbaar/

of deze: http://www.hcc.nl/smartsite.dws?id=10241

dan zal je zien dat UMTS echt niet alleen datadiensten zijn. het is veel meer, want het is de opvolger van GSM.

wel vind ik dat we offtopic gaan met deze discussie. graag ontopic weer dus.

MsFelixX
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2009 11:10

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door MsFelixX »

TigerGurwl schreef:25 mei 2008 heb ik mijn contract bij T-Mobile voor 2 jaar verlengd.
Dat telefoontje is 4 keer voor reparatie opgestuurd, allemaal software-update of iets anders. Mijn telefoon viel vaak uit, had geen bereik, kon mijn kaartje niet aflezen en ga zo maar door.

Na die 4 keer had ik nog steeds problemen met mijn mobiel. Weer terug gegaan, ze zeiden dat ze de telefoon zouden inruilen voor nog een W910i, maar dan wel gewoon een andere mobiel. Nou, ik kreeg een 2dehandse opgestuurd thuis, je zag schade op de telefoon en er stonden nog berichtjes en alles in. Hiervan was ik in begin al niet gediend, maar ook deze telefoon begon weer problemen te geven. Deze is ook voor reparatie opgestuurd, maar daarna weer problemen. Natuurlijk erg boos en teleurgesteld.

T-Mobile zei toen, kies maar een ander model. Ik kon kiezen uit een aantal modellen, ongeveer dezelfde prijsklasse. Nu koos ik voor de Sony Ericsson W890i. Deze lag iets lager in de prijsklassen dan mijn vorige, maar goed. Ik had zoiets van, zolang deze het maar goed doet, vind ik het prima.

Maar nee, ook deze kreeg weer problemen. Hiermee ook weer terug gegaan en laten repareren. En je kan het al raden, hierna weer problemen. Ik heb de telefoon toen een week geleden weer ingeleverd (eind oktober) Gisteren heb ik mijn mobiel terug gekregen, was naar huis gestuurd. Maar wat nu! Ze gingen hem niet repareren, er was val/stoot-schade aan mijn telefoon, zodoende geen reparatie!
Laat ik nou exact hetzelfde probleem gehad hebben, 2 jaar geleden. Kreeg ook telefoons opgestuurd die niet werkte, vastliepen en inderdaad ook een keer een tweedehands, waar al allerlei vreemde instellingen en berichten in stonden.

Afgelopen maand na 2 jaar toch weer mijn abonnement verlengd. Ik wilde heel graag de N97 van Nokia. Bij T-Mobile zelf kostte dat ding 190 euro. Op GSM-web was hij gratis, met dezelfde provider.. t-mobile dus.
Heb hem dus via GSMweb besteld en moet zeggen, de problemen die ik 2 jaar geleden had, heb ik nu niet gehad.
Je kan dus de conclusie trekken dat T-mobile zelf iets uitspookt met de telefoons die zij naar klanten opsturen..
Overigens was de telefoniste van T-Mobile er niet blij mee dat ik de telefoon via GSM-web wilde bestellen, zij probeerde mij om te praten door te zeggen dat je bij reparatie je telefoon een half jaar kwijt bent..
Net alsof ze zelf zo lekker snel zijn....

Maar goed, ook ik betwijfel of ik na deze 2 jaar weer T-mobile zal nemen. Slecht bereik blijft een probleem en mijn internet op me telefoon werkt ook niet optimaal. Nog 2 jaartjes doorbijten en ik denk dat ik dan maar overstap naar KPN, zijn nog goedkoper ook volgens mij..

winthoos
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2008 16:45

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door winthoos »

Ik heb er geen genoeg van. Hier in Overijssel heb ik meer dan voldoende bereik. Ben uitermate tevreden over T-mobile.

tolsma1945
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 nov 2006 20:51

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door tolsma1945 »

Geachte lezers.Ik verbaas me over de problemen bij T-mobile,ben al abonnee vanaf de BEN tijd,en eerlijk gezegd alleen in het begin dekkingsklachten,maar toen werdt het netwerk opgebouwd,heb ook internet geprobeerd,ging ook goed.
Dus er zijn zeker klanten en gebruikers die zeer tevreden zijn T-mobile.

Verdinand
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2009 18:02

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door Verdinand »

Al jaren klant bij T-Mobile nog nooit problemen gehad.
lage prijzen, altijd bereik.
Gebruik nog steeds historisch model Siemens M35, ooit cadeau van de Postbank

duimstok
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 feb 2009 15:45

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door duimstok »

gewoon bagger t-mobile slecht bereik in huis

atlan57
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mei 2004 14:24

Re: T-Mobile, heb er genoeg van!

Ongelezen bericht door atlan57 »

Het beste wat je kunt doen in zijn algemeenheid: koop een knappe, naar jouw inzichten, een prepaid telefoon, laat het simlock verwijderen, en je kunt zo'n telefoon met iedere simcard, waar ook ter wereld gebruiken.
Heb mijn gsm's allemaal zo, omdat ik ook vaak in Azie ben.
Een abbonnement is meestal duurder, en je hebt ook geen mogelijkheid om even van provider te wisselen.
Ik werk hier al jaren zo mee.
Misschien een suggestie!. :D

Gesloten