LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo-all-in one, de eerste weken niet hoopgevend

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Luc38
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2009 19:45

Ziggo-all-in one, de eerste weken niet hoopgevend

Ongelezen bericht door Luc38 »

Sinds 29-9 overgegaan op alles in één van Ziggo, het mediumpakket inclusief installatie. Vrienden hebben het ook en daar werkt het ('meestal' blijkt nu na kritische navraag) prima. Tot nu toe ben ik daarover echter niet echt tevreden. Alles doet het als de monteur vertrekt, maar daarna...

Eerst geen internetverbinding. Bel je de storingsdienst dan is het advies stekker van het modem eruit en er weer in. Soms doet ie het dan weer, maar vaak ook niet. Opvallend vaak vragen ze vervolgens of je ook gebruik maakt van een router (ja dus, maar ook van ziggo). Meestal doet ie het dan weer (even). De premium router die ik had besteld is uberhaupt nog niet geleverd. In twee weken tijd heb ik toch zeker op vier dagen de modem en router moeten resetten. Dat vind ik niet normaal.

De telefoon gaf eerst een irritante hapering aan onze kant. Na weer eens de altijd vriendelijke storingsdienst (niet cynisch, ik vind ze echt aardig en behulpzaam) te hebben gebeld (maar waarom is dat dan weer een 0900 en geen 0800 nummer? kost kapitalen zo), werd dat binnen een dag verholpen. Een dag later hadden we echter uberhaupt geen telefoon meer (en dat merk je pas als je zelf wilt bellen, wie weet hoelang we al onbereikbaar waren). Weer een paar stekkers eruit en erin, draadjes losgekoppeld en vastgemaakt en maar weer eens de storingsdienst gebeld en toen deed ie het pas weer.

Ben overgestapt vanwege de kosten en de trage verbinding bij hetnet, maar die deed het tenminste wel altijd. Hoop niet dat ik hier teveel spijt van krijg, anders ben ik zo weg. Ziggo geeft zo absoluut geen goed gevoel.

Alvast maar orienteren op een andere aanbieder tenzij Ziggo echt orde op zaken gaat stellen. Iemand tips?

stofzuigertje

Re: Ziggo-all-in one, de eerste weken niet hoopgevend

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Noteer elke storing en hoe lang het duurde en vraag korting en schadeloos stelling voor mobiele kosten en voor het onbereikbaar zijn.

Een duidelijke lijst met datum en tijd is voor hun moeilijker te ontkennen....

Luc38
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2009 19:45

Re: Ziggo-all-in one, de eerste weken niet hoopgevend

Ongelezen bericht door Luc38 »

Goed idee, ik maak gelijk een bestand aan nu ik alles nog vers in mijn geheugen heb. Heb je toevallig ook een adres waar dat naartoe kan (en dat het effect heeft) of wordt het een aangetekende brief aan de directie?

Yarp
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2008 12:19

Re: Ziggo-all-in one, de eerste weken niet hoopgevend

Ongelezen bericht door Yarp »

Uit andere berichten op dit forum maak ik op dat de ergste ellende me nog bespaard gebleven is, maar mijn ervaring met Ziggo is ook niet positief.
Eind september besloot ik een alles-in-1 abonnement te nemen en daarbij gebruik te maken van de speciale aanbieding: de digitale ontvanger en de installatie gratis. Dus besteld. Een paar dingen waren me nog niet helder, daarover stuurde ik een meeltje, waarop ik een paar dagen later in gebroken Nederlands antwoord kreeg. Dat antwoord was me niet duidelijk zodat ik mijn vragen opnieuw stelde. Daarop kreeg ik helemaal geen antwoord meer.
Vandaag bedacht ik me dat ik nog steeds niks vernomen heb over mijn nieuwe abonnement, maar inmiddels wel een telefoonrekening van Ziggo heb binnengekregen. Let wel: alleen telefoon. Ik belde naar Ziggo en kreeg waarachtig meteen iemand van Verkoop aan de lijn. Een pluspunt, dan zou de rest ook wel lukken! Tja. Deze medewerker kon nergens terugvinden dat ik de bestelling gedaan had, maar dat konden we wel gelijk in orde maken. Hoopvol gaf ik mijn gegevens door, maar toen bleek dat de digitale ontvanger plotseling 50 euro moest kosten, want die aktie liep tot 7 oktober. Ik herinnerde hem eraan dat mijn bestelling al eind september had plaatsgevonden, maar ja, dat kon hij nergens terugvinden, dus moest ik bloeden. Vervolgens annuleerde ik mijn bestelling, vroeg nog eens extra of hij die wel degelijk geschrapt had, zei dat Ziggo kennelijk nog steeds ellende betekent, en dat ik dit voorval zou doorgeven aan Radar. Daarop hing hij op.
Ik hoop dat me niet nog meer onheil boven het hoofd hangt, want ik heb de indruk dat wie zich met Ziggo inlaat nog niet jarig is.

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Ziggo-all-in one, de eerste weken niet hoopgevend

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Beste Yarp en Luc38,

Graag willen wij u helpen met uw onduidelijkheden omtrent uw aanvraag en problemen. Als u via het speciaal opgezette ‘Webteam formulier’ uw klachten en vragen kenbaar maakt, pakken wij zo snel mogelijk uw verzoek op. Het webformulier is te bereiken via de link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam.

Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam Jelle

Skep
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:46

Re: Ziggo-all-in one, de eerste weken niet hoopgevend

Ongelezen bericht door Skep »

Ik snap niet waar al die problemen met Ziggo toch vandaan komen. Bijna mijn hele familie en kennissenkring maakt gebruik van Ziggo alles-in-1, en net als bij mij hebben zij ook geen last van storingen of slechte verbinding, en als er toch eens een keer onderhoud is wordt het altijd netjes aangekondigd.

Ik heb een vermoeden dat een boel mensen ver buiten de bewoonde wereld wonen en zich dan verbazen over het feit dat ze een slechte verbinding hebben als ze tienduizend kilometer van de centrale wonen :wink:

Pacey
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 okt 2009 21:55

Re: Ziggo-all-in one, de eerste weken niet hoopgevend

Ongelezen bericht door Pacey »

Toch knap dat je een router van ziggo kan resetten als je deze nog niet ontvangen hebt :roll:

Luc38
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2009 19:45

Re: Ziggo-all-in one, de eerste weken niet hoopgevend

Ongelezen bericht door Luc38 »

@Skep, ik woon niet buiten de bewoonde wereld, dus daar ligt het echt niet aan. Als het werkt, dan haal ik ook behoorlijke snelheden (al is het meestal 17 Mb ipv de beloofde 20Mb.

@Pacey, ik heb een standaard router gekregen ipv de premium. Die standaard router moet ik dus steeds resetten. Nu maar hopen dat die premium router het beter gaat doen. Al heb ik nog steeds niets gehoord van ziggo, ondanks de belofte dat het eraan zou komen... tja kennelijk nog steeds onderweg.

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: Ziggo-all-in one, de eerste weken niet hoopgevend

Ongelezen bericht door lammi »

Luc38 schreef:Sinds 29-9 overgegaan op alles in één van Ziggo, het mediumpakket inclusief installatie. Vrienden hebben het ook en daar werkt het ('meestal' blijkt nu na kritische navraag) prima. Tot nu toe ben ik daarover echter niet echt tevreden. Alles doet het als de monteur vertrekt, maar daarna...

Eerst geen internetverbinding. Bel je de storingsdienst dan is het advies stekker van het modem eruit en er weer in. Soms doet ie het dan weer, maar vaak ook niet. Opvallend vaak vragen ze vervolgens of je ook gebruik maakt van een router (ja dus, maar ook van ziggo). Meestal doet ie het dan weer (even). De premium router die ik had besteld is uberhaupt nog niet geleverd. In twee weken tijd heb ik toch zeker op vier dagen de modem en router moeten resetten. Dat vind ik niet normaal.

De telefoon gaf eerst een irritante hapering aan onze kant. Na weer eens de altijd vriendelijke storingsdienst (niet cynisch, ik vind ze echt aardig en behulpzaam) te hebben gebeld (maar waarom is dat dan weer een 0900 en geen 0800 nummer? kost kapitalen zo), werd dat binnen een dag verholpen. Een dag later hadden we echter uberhaupt geen telefoon meer (en dat merk je pas als je zelf wilt bellen, wie weet hoelang we al onbereikbaar waren). Weer een paar stekkers eruit en erin, draadjes losgekoppeld en vastgemaakt en maar weer eens de storingsdienst gebeld en toen deed ie het pas weer.

Ben overgestapt vanwege de kosten en de trage verbinding bij hetnet, maar die deed het tenminste wel altijd. Hoop niet dat ik hier teveel spijt van krijg, anders ben ik zo weg. Ziggo geeft zo absoluut geen goed gevoel.

Alvast maar orienteren op een andere aanbieder tenzij Ziggo echt orde op zaken gaat stellen. Iemand tips?

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: Ziggo-all-in one, de eerste weken niet hoopgevend

Ongelezen bericht door lammi »

mijn vriendin heeft vandaag het alles in een pakket gekregen. monteur was er op de afgesproken tijd en het moet gezegd worden, alles werkt. dus ook eens wat positiefs over ziggo en dat mag ook eens na de vele negatieve berichtgeving.

screwdriver
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2006 12:30

Re: Ziggo-all-in one, de eerste weken niet hoopgevend

Ongelezen bericht door screwdriver »

Ik zit al het sinds het begin der tijd bij ziggo :wink: en moet zeggen dat zolang je geen problemen hebt alles perfect functioneert. De echte problemen komen als je gebruik moet maken van de helpdesk.

Ik ben ook overgestapt naar Alles in 1 Extra vanuit Z3. Heb een installateur op bezoek gehad voor de aanpassing, alleen die installeerde een nieuw modem (motorola) die dus max 25mbit aan kan. De reden..... hij wist te vertellen dat aangezien er problemen waren met het nieuwe modem ze de nieuwe niet meer installeerden en dat ik wel bericht zou krijgen wanneer het nieuwe modem zou komen.

Aangezien met dat modem er geen snelheids winst was ten opzichte van wat ik al had hoopte ik dat ze zelf wel zouden zorgen voor een lagere faktuur aangezien je normaal gesproken een klant niet iets berekent wat die niet krijgt......dus niet. Gesproken met de helpdesk en die zeiden dat ik wel een claim in mocht dienen die dan zou worden bekeken. Nou ben ik natuurlijk geen gekke henkie en heb dus een aanpassing van het abonnement gevraagd naar Plus aangezien dat precies is wat ik nu krijg. Ik neem aan dat ze genoeg geld verdienen om zich niet druk hoeven te maken over de mensen die naar een lager pakket overstappen. De callcenter medewerkers interesseerd het zeker niet, anders zou je neem ik aan wel willen weten waarom je die aanpassing doet :)

Suc6 iedereen met het nieuwe Ziggo :twisted:

Luc38
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2009 19:45

Re: Ziggo-all-in one, de eerste weken niet hoopgevend

Ongelezen bericht door Luc38 »

Van de regen in de drup.

Ja daar zijn we weer. Dankzij trosradar word ik nu platgebeld door Ziggo die mij uit de problemen wil helpen (dank u wel tros). Vandaag dus ook mijn premium router ontvangen. Vervolgens na installatie exact volgens het boekje geconstateerd dat het ding niet ging werken. Dus ruim een half uur (0900 uiteraard maar ik hoefde niet te wachten deze keer) met de helpdesk in de weer geweest om het ding aan de praat te krijgen. Wat dus niet lukte tijdens het gesprek.

Wel wist de vriendelijke man te melden dat mijn modem (niet de nieuwe router) binnen 40 minuten 32 miljoen foutmeldingen had veroorzaakt, waar ze een drempel van 425 (per ?) hanteren. Uiteindelijk wel contact gekregen met de router maar niet met internet. Moest de modem resetten, maar ja, dan heb je ook geen telefonisch contact meer. Afspraak gemaakt voor een monteur die maar eens komt kijken of die modem en/of router wel deugt, ik word er goed ziek van.

Inmiddels heb ik na wat stekker erin en eruit acties internet aan de praat gekregen. Nu maar afwachten hoe lang het gaat duren voordat de volgende kuren gaan optreden. Ik houd jullie op de hoogte (ook als alles als een zonnetje draait).

Luc38
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2009 19:45

Re: Ziggo-all-in one, de eerste weken niet hoopgevend

Ongelezen bericht door Luc38 »

Weer een dag verder. Bij de installatie van andere computers kon weer geen contact met de nieuwe router worden gelegd. Uiteindelijk via een vaste lan verbinding de router uitgelezen (daarvoor heb je geen wachtwoord nodig) en wat bleek: het door ZIGGO meegeleverde wachtwoord (security-pin) bij de netgear router blijkt een andere te zijn dan het wachtwoord in het apparaat zelf. Vervolgens met de laptop draadloos contact gemaakt met behulp van het uitgelezen wachtwoord en dat werkt ineens als een zonnetje.

Even afwachten met het afzeggen van de monteur of het ook blijft werken. Op speedtest.net blijkt de snelheid te varieren tussen 7 MB/s en 18 MB/s. Heel stabiel is ook dat niet. 20 MB/s heb ik in ieder geval nog nooit gehaald. To be continued.

Mick1990
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2009 17:08

Re: Ziggo-all-in one, de eerste weken niet hoopgevend

Ongelezen bericht door Mick1990 »

Ik denk dat je maximaal 17Mbit bedoelt, want 17MB/s = 126Mbit. ;)

Luc38
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2009 19:45

Re: Ziggo-all-in one, de eerste weken niet hoopgevend

Ongelezen bericht door Luc38 »

Vandaag is de monteur langsgeweest. Eentje met verstand van zaken, dat is wel prettig. Ondanks dat alles inmiddels probleemloos leek te werken, heeft hij de aansluiting en de lijn gecontroleerd. Wat bleek, de installatiemonteur (van een paar weken geleden) had de boel verkeerd aangesloten (gelukkig had ik dat niet zelf gedaan). Nu alles wel goed aangesloten en doorgemeten tot en met een kijkje in de aansluitkast in de straat. Eind goed al goed. Bedankt radar en bedankt tweedelijnsservice van Ziggo.

Inparo
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2009 13:45

Re: Ziggo-all-in one, de eerste weken niet hoopgevend

Ongelezen bericht door Inparo »

Luc38 schreef:Vandaag is de monteur langsgeweest. Eentje met verstand van zaken, dat is wel prettig. Ondanks dat alles inmiddels probleemloos leek te werken, heeft hij de aansluiting en de lijn gecontroleerd. Wat bleek, de installatiemonteur (van een paar weken geleden) had de boel verkeerd aangesloten (gelukkig had ik dat niet zelf gedaan). Nu alles wel goed aangesloten en doorgemeten tot en met een kijkje in de aansluitkast in de straat. Eind goed al goed. Bedankt radar en bedankt tweedelijnsservice van Ziggo.
Hoi, ben eigenlijk wel zeer benieuwd wat hij verkeerd aangesloten heeft, omdat het toch wel voor een gedeelte werkte?
Groetjes.

Gesloten